Fórum - Téma


naviják a k němu baterie, alternátor


Fórum Jimny / Samurai II JA12 / JA22 / JB32 naviják a k němu baterie, alternátor

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai II JA12 / JA22 / JB32



lub
2014-07-12 22:41:36

Nazdar kolegové,

koupil jsem naviják, ten nejmenší, na cca 1tunu, cca max 60A.

Jenže mám baterii 55Ah, nejspíš originál altik.

Mám samíka z 88.

Co by jste mi doporučili dál po elektrické stránce, asi dat autobaterii min 70Ah, co s dobijením?

Jak je na tom Vitara?

Dat altik s dobijecím relátkem z Vitary, pokud to vůbec jde, a pomůže to nebo je to stejné?

Kdysi jsem Š120L kvůli implantovanému zadnímu vyhřívanému sklu a pomocnám mlhovým a dálkovým měnil alternátor a dobíjecí relítko z GLSky, tak taky improvizuji.

Díky za inspiraci ¨Lub.

sbírám zkušenosti.

2014-07-13 06:42:04

lub:

Na 60 A spotřebič s krátkodobým provozem ti stávající elektrická výstroj stačí (pokud akumulátor není již ve stádiu klinické smrti), ale naviják 1 t je pro tvé vozidlo málo. Síla navijáku má být minimálně dvojnásobkem hmotnosti vozidla, aby naviják nebyl jenom pro parádu

lub
2014-07-13 12:03:08

plukovník:

akumulátor je loni napodzim nový, níc specíálního je z hypermarketu, no uvidíme.

Původně s ním nestartoval startér, koupila se baterie a shořel starter, dnes obvykle startuje na škyt.

lub

2015-01-29 17:05:50

Ten naviják tam ani nemontuj je to zbiečná strata času a peněz to je tak na ČTYRKOLKU malou nebo doma na nějaké potahování nebo zvedáni motoru.Uplně stejný měl kamarád na SJ413 zahučel do potoka a ani 2 klatky nepomohli zarachotilo v převodovce a letěl do šrotu.Na Samuraie potřebuješ naviják s tažnou silou jednoho lana bez kladky krát dvojnásobnou váhu auta.Ale je samozřejmně lepší podle toho jak jezdíš v terénu pokud jezdíš moc a hodně zapadáš popřípadě taháš stromy,tak dát naviják s větším tahem.Já mam GOLEM WINCH 6000LB 2700kg bez kladky a to je tak minimum.Ma 300A při plném zatížení odběr a i to zvládá baterka a sériový altík, hlavně je potřeba mít furt nastartovaný motor jinak zničíš baterku.Na jaro kupuju gelovou baterku cca 5000,- a to už bude jinačí kafe to jen tak.

2016-01-08 17:00:39

klidně ho tam dej, ale vyměň lano za 6mm silný aby se ho tam vešlo víc a tahej se výhradně přes kladku. Nosnost 6mm lana je cca 4 tuny. Měl jsem naviják 1,6 tuny na něm 6mm lano 50 metrů a vytáhlo mne to přes kladku odevšad.

Krátké lano nemá pro kladkování význam, pokud se ti tam nevejde aspoň 30 metrů lana tak to tam opravdu nedávej.

Tvrzení o potřebě mít nastartovaný motor při navijákování ber jako hodně špatnej vtip nebo spíš radu jak si odpálit altík.

Při navijákování s navijákem o příkonu cca 100A což je průměrný odběr těch maličkých, bude po celou dobu navijákování alternátor zatížen plným výkonem tedy budeli mít správné otáčky v opačném případě to nemá význam a jak známo žádný motor nevydrží v plném výkonu fungovat věčně, u altíku dojde k přehrátí diodového bloku a následnému vystřílení diod. Daleko vhodnější je navijákovat přerušovaně a v pauzách mít nastartováno se zvýšenými otáčkami dobíjet baterii.

Ta rada o nastartovaném autě by platila pouze v případě že by výkon alternátoru byl minimálně o 20% větší než odběr celého auta včetně navijáku.

Výjimkou je krátkodobé zatížení, ale nikdo ti neřekne jak krátká doba stačí na odpálení altíku někdy 5 minut někdy minuta někdy půl hodiny. Navíc aby to nastartování mělo nějaký význam, musel by jsi zajistit otáčky motoru aspoň 2500ot kdy už je altík schopný dávat plný výkon pak ale hrozí že ho upečeš.

2016-05-26 06:29:36

Nevím, k čemu přesně potřebuješ naviják, ale ubezpečuji tě, že i já jsem měl naviják na Samurai 1,8 t. Myslel jsem, že přes kladku se musím!! vytáhnout z každé bryndy. Když mi odešel 2x a opět mi jej dali dokupy v záruce, rozhodl jsem se investovat do 4,7 t. a ejhle- zapadnul jsem, tahám klády v lese- ba co klády- celé stromy a nic se neděje. Jenom jednou mi odešla baterka a tak od té doby vozím jednu stařičkou, která zaručí nastartování z posledních sil a propojováky. Jinak mám při práci zaplý motor, aby se barie dobýjela, když zrovna netahám a je vše v pohodě.


Odpovědět