Fórum - Téma


Názor na sluneční clonu (asi) Sun Zapper®


Fórum Tuning a úpravy Názor na sluneční clonu (asi) Sun Zapper®



1  2  3

Joan  
Jana
2015-08-06 10:09:30

Teda vůbec mě nenapadlo, že se do debaty o sluneční cloně mohou přimíchat i brýle . Ale je to vlastně taky jakási protisluneční clona, že.

Já náhradní brejle vozím v přihrádce od prvního dne anžto se svou hrstí dioptrií bez nich bych odjela maximálně po letištní ploše, ani šířka dálnice by mi nemusela stačit . Airbag nemám v autě ani jeden, takže mi facku dát nemůže.

Schválně jsem se hned podívala do svého řidičáku, v kolonce 12 mám jediný kód, a to 150 (ke sk. B a A1), možná proto, že tam mám fotku s brejlemi na nose.

2015-08-06 10:16:39

joan:

Kód 150 znamená, že kromě svého Swiště můžeš také kočírovat "kozí dech" značky Pionýr o obsahu 50 ccm (případně podobný silostroj o obsahu 50 ccm, přičemž pokud se jedná o skútr vybavený automatickou převodovkou neboli variátorem, může mít tento objem motoru až 125 ccm

"Motorkářům zdar"

...a toho si važ, protože to hned tak každý nový vlastník řidičáku skupiny B nemá

2015-08-06 11:09:55

plukovník: Jo tak to nemám, takže nejvyšší možný trest.

Hill  
Jaroslav
2015-08-06 11:10:07

joan, plukovník i jandaxx: není řeč o sloupci 12, ale o řádku 12. Ten je dole. Co máte tam?

Mimochodem, v řádku A1, sloupci 12, mám těch 150 taky...

2015-08-06 11:46:09

hill:

No jistě, protože jsi ze staré školy co umí jezdit na bicyklu a proto jsi dostal oprávnění jezdit vedle skupiny B i na malých motocyklech.

Dnešní počitačová generace, co v mnoha případech nezvládne ani jízdu na koloběžce, aniž by si při tom zlomila ucho, již další skupinu vedle béčka automaticky dostat nemůže.

2015-08-06 12:26:03

Mám tam 150 taky. Což je dost nelogické, protože mám i A na "velkou" motorku. Čili je nesmysl psát tenhle kód, když mohu řídit motocykl o jakémkoli obsahu/výkonu.

Joan  
Jana
2015-08-06 12:56:46

hill: Já mám řádek 12 pustoprázdný.

plukovnik: však na maminčině Pionýru jsem začínala - když jsem jí v roce 1987, kdy jsem vyfasovala tehdy růžový řidičák, koupila bicykl s tříkolečkovou přehazovačkou a pod stromečkem výměnou obdržela klíčky od Otylky (tak se její Pionýr jmenoval). Měl konstrukční rychlost do 65 km/h a jak to na něm svištělo

2015-08-06 13:01:41

jandaxx:

Ano, tak to je.

Ten kód 150 tam máš i v případě, že máš oprávnění i na skupiny AM, A1, A2, A.

To je prostě úřad.

Navíc, až si půjdeš po skončení platnosti stávajícího řidičáku vyměnit za nový, nebudeš už mít ve sloupci 12, k rubrice A1 vyznačen kód 150, ale mezinárodní označení 79 (do 50 cm³)

Hill  
Jaroslav
2015-08-06 13:08:08

plukovník: ono je to ještě trochu jinak - skupina A1 (dříve M) se do řidičáků jeden čas nepsala jako dárek k nějakému většímu vozidlu, pro zápis je nutná samostatná zkouška jízdy s převodovkou bez automatu, ale podle zákona 361/2000 Sb. může mimo jiné řidič skupiny B řídit vozidlo skupiny A1, má-li to vozidlo automatickou převodovku (v jakékoli kubatuře do 150 ccm), a to i bez záznamu v řidičáku. V novém řidičáku po výměně už to napsané bude.

Konkrétně jde o § 81 tohoto zákona.

Že má současná generace problémy i s koloběžkou? No, asi má. Naše generace se zase těžko učí jezdit na zdivočelém prkýnku, ale na obojí zatím řidičák potřeba není.

Chtěl jsem jen poukázat na to, že na zadní straně řidičáku jsou dvě rubriky označené dvanáctkou, a že je jaksi řeč o té dvanáctce, kde se píše o dioptrických brýlích.

2015-08-06 15:09:42

hill:

Ta hranice "automatu" 150 ccm se mi moc nezdá.

Předpokládám, že je to těch 125.

...ale plukovník je momentálně indisponován horkem, tak mu to nemyslí a jelikož sám má v řidičáku všechny skupiny kromě autobusu, tak to v podstatě neřeší.

P.S.

V této komplikované záležitosti zřejmě může rozhodnout jediný kompetentní znalec všemožných vyhlášek a tím je Jandaxx.

Tedy pokud také není indisponován horkem

2015-08-06 16:08:10

Vidíš plukovníku, opět si neodpustíš hloupé rejpnutí. Nejsem znalec, jen si najdu co potřebuji. Na tom není nic divného. Ale ty máš prostě potřebu rýt za každou cenu.

Horkem indisponován nejsem. Funguji naprosto normálně.

2015-08-06 18:09:07

jandaxxi, odhalil jsi závažnou skutečnost.

To hloupé rejpání má plukovník zřejmě v genech po své mámě...

Tvrdí to i hraběnka paní plukovníková. To je také důvod, proč svojí tchýni doslova nesnáší...

(...ale plukovníka zbožňuje )

Hill  
Jaroslav
2015-08-06 21:12:43

plukovník: máš pravdu, je tam 125 ccm. Taky se mi to v tom horku odpařuje nějak rychle - přečtu a, než napíšu, je to pryč.

A pro doplnění: dnes se v novém i vyměněném řidičáku uvádí nová evropská klasifikace takto:

2015-08-06 21:24:39

hill:

...přesně jak jsem to napsal nedůtklivému jandaxxovi šest příspěvků nahoru

MilanT  
Milan
2015-08-06 21:27:51

hill: Jardo, máš ty datumy nějak rozmazaný.

2015-08-06 21:42:01

milant:

...to bude také tím horkem. Je vidět, že tento řidičák nepatří jandaxxovi. Ten jeho funguje jistě naprosto normálně...

Hill  
Jaroslav
2015-08-07 07:30:13

milant: netvrdím, že je to můj řidičák, a i kdyby - nemusí každý vidět, kdy byl starej vůl mladým volem...

MilanT  
Milan
2015-08-07 11:03:13

hill: A já nikde netvrdil, že je to tvůj řidičák. Jen že tam máš (rozuměj na tom obrázku) rozmazaný datumy.

A vzhledem k tomu, že jsi (jako mnozí jiní) přiznal na fóru svůj věk, tak datumy na TVÉM řidičáku tipuju v rozmezí 1968-1973.

Já jsem mladý ucho (ročník 65) a tak mám datum na ŘP 1983.

Jinak k tématu (i když vlastně OT) mám skupiny AM, A1, B1, B.

U skupiny A1 mám mám taky poznámku "(do 50 cm3) kód 79".

2015-08-07 13:49:47

milant:

Ty rozmazané datumy nemají nic společného s přiznáním svého data narození, ale každý nemusí vědět zda datum zkušebního protokolu bylo v době kdy jsem byl mladým volkem, nebo tím starým volem, co zkušební jízdu absolvoval v klobouku.

Hill  
Jaroslav
2015-08-07 14:13:02

plukovník: to je správná odpověď


Odpovědět

1  2  3