Fórum - Téma


(Ne)povinná výbava (rezervní kolo, kompresor...)


Fórum Swift New II (Ne)povinná výbava (rezervní kolo, kompresor...)

Informace o modelu: Suzuki Swift New II


1  2  3

2016-04-05 07:37:57

Zdravím kolegové Swifťáci. Mám na Vás dotázek. V dohledné době budu kupovat Swifta 1,2 GL/AC na plecháčích obutých do pneu 175/65 R15. Asi jsem stará škola, ale nemám důvěru k lepícím soupravám, takže chci auto vybavit i rezervou. První možnost je samozřejmě dojezdovka, ale origo dodaná od Suzuki je za cca 7000,- což je mazec. Prodejce mi samozřejmě nabídl možnost, že jde dodat i plnohodnotné kolo (čili plech + 175/65 R15) a tady je můj dotaz. V kufru je prohlubeň pro dojezdovku, to je jasné, ale když tam dám plnohodnotné kolo, tak nevím o kolik cm mi to zvedne sololitové dno kufru. Nemáte toto někdo vyzkoušené, nebo to takto používáte? Kufr swifta není žádný obr, tak mě zajímá každý cm o který bych takto ještě přišel. V podstatě by mi nevadila ani dojezdovka z druhé ruky, takže druhá otázka na kolegy s dojezdovkou. Můžete mi říct, jaký je tam rozměr ráfku a pneu? Zkusil bych jí poptat na netu za jinou cenu, než od suzuki. Díky všem za radu.

2016-04-05 08:11:56

Zdar kolego,

< V dohledné době budu kupovat Swifta 1,2 GL/AC > Velmi rozumná volba!

Dnes přezouvám a tak vyzískám konkrétní odpovědi na Tvé otázky, jestli nebude někdo rychlejší. Máme tam dojezdovku (jednou jsem ji musel vyzkoušet), ale z té jízdy také nejsem nijak odvázaný - raněný swift. Opatřit vhodný ráfek a naň nějakou bačkoru by neměl být problém.

< V kufru je prohlubeň pro dojezdovku > Také hořím zvědavostí, zda se tam normální kolo vleze. Ne-li - je vyřešeno.

< Kufr swifta není žádný obr > Chystám článeček o tomto modelu a tam se o swiftím "mini" kufru zmíním. Ono to není až taková hrůza. Snad jen pro ty, co kufr nakládají vidlemi.

< poptat na netu za jinou cenu, než od suzuki > Jasně - ruka trhu. Četl jsem zde, že někdo si nechával vyměňovat stěrače v servisu...

Tož vydržať!

MilanT  
Milan
2016-04-05 09:03:47

winnehand:

Kolega Brtník ti to jistě změří a tak já zkusím trochu teoretizovat.

Podle rozměrů tvých pneumatik bys měl mít rezervu (ideální) 125/90 R15. A z toho vyplývá, že dojezdová rezerva je o 50 mm užší než tvoje plnohodnotné kolo.

Předpokládám, že máš roztečnou kružnici 4 x 100 a tak tady máš pár inzerátů:

Tady je o něco menší pneu, ale můžeš mu napsat, má toho prý víc - http://www.sbazar.cz/doje...kolo-suzuki-swift-doprava

Jo a přesný rozměr tvojí dojezdovky bys měl mít v TP. Podle toho bych hledal dál.

2016-04-05 09:14:12

milant: Zatím auto nemám, ale sháním info. Nevím jestli bude rozměr dojezdovky v TP, když se auto dodává s lepící soupravou a dojezdovka je pouze nadstandartním přání pár nevěřících Tomášů jako jsem já.. Samozřejmě ve své současné SX4ce dojezdovku mám a tedy to je i TP. (Za šest let provozu jsem jí naštěstí nepoužil, ale věřím, že kdybych jí vyndal, tak natuty kolo bodnu ).

MilanT  
Milan
2016-04-05 09:18:57

winnehand: Tak to pardon, nějak mi nedocvaklo že auto ještě nemáš.

Jinak souhlas s tou (alespoň) úzkou rezervou. Mám to v hlavě nastavený úplně stejně - pořídil jsem si i rezervní kolo na svůj hobby vlek i když není povinné .

2016-04-05 09:23:00

milant: V pohodě. Jo a na vleku taky tahám rezervu a možná se budeš smát, ale tahám sebou v autě poctivou velkou pumpu ještě ze starý Š100L a vejde se k dojezdovce (jak synátor říká - ŠMAJDAVCE )

MilanT  
Milan
2016-04-05 09:57:48

winnehand: Fakt se ti ta pumpa vejde v SX4 k rezervě? Napadá mě jedině k zadnímu čelu jak je místo pro hever.

Já teda vozím el. kompresorek. Ale jednou jsem musel nafoukat naložený vlek a díky krátkému kabelu jsem se s ním nedostal k vleku. A odpojovat vlek nebo ho zalamovat se mi nechtělo. Tak jsem si musel nechat namontovat zásuvku do kufru.

2016-04-05 10:05:56

milant: Přesně tak k heveru. A kolem ještě spoooousta krámů. Vyfotím, ať věříš. Taky jsem dumal o kompresoru, ale co na plat, ten se ti může poondit a u krajnice ho neopravíš, to o pumpě si troufnu říct, že jí opravím i vreckovým nožíkem kdykoli. A vůbec, člověk si má občas zasportovat . Zásuvku jsem si taky dodělával. Jako elektrikář bych neměl klidné spaní, když vím, že tam je příprava a předlisovaná díra a zásuvka nikde

2016-04-05 10:17:18

winnehand:

< tahám sebou v autě poctivou velkou pumpu ještě ze starý Š100L > Pumpička se hodí i když v mém milém servisu při prodeji tuším Vitary, maník kupujícímu předváděl báječný kompresor s možností připojení nádobky s lepící hmotou (ne, že bych po tom toužil).

Pumpičku mám z našeho bývalého Wartburga. Je to pořádný kousek materiálu a neopanoval jsem se, abych ji nevylepšil eliminací mrtvého prostoru pod pístem a vložením ventilku do hadice – obé coby zvýšení její účinnosti. Funguje to.

2016-04-05 10:26:28

brtník: Dobrej nápad a za nula korun, jen se pohrabat po dílně, nebo garáži. Jsem zvědav na tvůj článek o Svištíku. Kufru se také nebojím. SX4ka není také žádný přeborník v objemu, ale s dvěma dětmi, koly, lyžema, kočárkem.......nemám problém se zimní, ani letní dovčou. Za nějakých pět tisíc si pořídím kufr jak Ol II kombi viz mé profilové foto. (není malý kufr, je jenom blbě složený kufr). Ale to bylo od tématu Sorry.

2016-04-05 13:03:33

milant: tak tady je fotka jako důkaz. Je to pintlich, ale aspoň to nemá důvod dělat rachot. Hadička pěkně obkrouží rezervu. Jo a to mi na levé straně rezervy nyní chybí moje povinná výbava "NABOR DLJA TURISTOV". Nevím jestli si na něj vzpomeneš, ale byla to tábornická souprava sekero-pilo-kladivo-polní lopatka... Na Usárně bych to teda netahal, ale zatím každé moje auto tuto super věc se mnou sdílelo. Bohužel občas jezdím na nákupy do němec, tak bych nerad měl problém s tamními policajty, že jim tam chci něco podkopávat, podsekávat, podřezávat, nebo nevím co by si vymysleli. Nedej bože aby mi NABOR zabavily ..........a topůrko za tolar.............

MilanT  
Milan
2016-04-05 13:32:13

winnehand:

Да, я знаю. Я приношу что-то подобное тоже.

2016-04-05 13:50:23

winnehand:

„NABOR DLJA TURISTOV“ No, nechci prudit, ale není to spíš „Pribor“? „Nábor“ bych spíš viděl do dolů či armády.

Jinak chválím za vybavenost. Trapní jsou ti, co s sebou nic nemají a i kdyby měli, k ničemu by jim to nebylo. Místo zpytování svědomí počítají ty, co jim nepomohly a pak je napráší v Zákrutě...

Koukám, že jsem notorický odbočovač od tematu.

2016-04-05 13:52:03

milant: No to je takřka on, ale já mám ještě starší, ne tak hodobóžovej. Rukojeť pouze vroubkovaná, ocel černá a futrál z režné khaki textilie (asi neprůstřelné). Jo a po každém použití přijde na řadu kamarád Konkor. I když, než by to zrezlo???.....

brtník: Určitě NABOR to si dobře pamatuju. Jako s Priborem bych s tím nechtěl obědvat A s tím ostatním musím jen souhlasit. Kabely vozím léta a kolik aut už nastartovali, jen né moje. Nebyl důvod

2016-04-05 14:00:12

milant: To je on.

MilanT  
Milan
2016-04-05 14:14:27

winnehand:

Pokud ti to nebude vadit, tak jsem tvoje téma přejmenoval, když už jsme "trochu" odbočili.

2016-04-05 14:17:17

milant: Né vůbec ne. Brtník na mě jistě nezapomene a myslím, že téma co kdo a jak používá se ostatním jistě občas hodí

MilanT  
Milan
2016-04-05 21:27:03

winnehand: Já vozím tenhle lopatko-motyko-rýčo-cepíno-pilo-krumpáčo teleskopický bazmek, který mám z dob svého junáctví.

2016-04-05 21:33:09

winnehand: Ten chumel šňůr u pumpy mě připomenul mládí. Vypadá to jak z brzdícího padáku.

2016-04-06 08:23:08

Vážení a milé,

jak jsem slíbil, tak činím. S plnohodnotnou (dále jen PR) vs. dojezdovou (dále jen DR) rezervou se to má takto. Obě, ač jsou deklarované jako 15ti palcové, mají nestejný vnější průměr – PR je samosebou větší, ale namísto DR se vleze a není tam nějak na knop! Nelze užít původního zajišťovacího šroubu – je krátký. Zde si sypu popel na hlávku - nenapadlo mne usadit PR plechem dolů (tedy nevím, zda je středový otvor dostatečně veliký, aby mu nevadil výstupek – protikus zajišťovacího šroubu). Dříve se to tak užívalo a ve vzniklém prostoru se vozila povinná výbava a další krámy. Škoda, že mne to nenapadlo zkusit.

Rovina, která vznikne rozprostřením nejvyšších bodů standardní DR je téměř shodná s rovinou kufru, čili plato leží na DR a dně kufru. Vložením PR se tato rovina zvedne o 3,5cm – plato leží na PR a obě strany plata jsou v luftě. Plato má ze spodu plastové dzindzíky – kdoví zda nebudou překážet. Kromě toho, že prohnuté plato vypadá blbě, co s takto vzniklým prostorem? Výše zmiňovaná pumpička by se tam krásně vlezla i mnoho užitečných cajků. Předpokládám, že se k tomu vyjádří kolegyně Joan, takto vyplňovačka hluchých, tedy jinak nevyužitelných prostor našich miláčků a navrhne nějaké elegantní řešení. Swift se tak posune do vyšší třídy vozů, které mají ve „stodolním“ kufru sofistikovaný management.

Závěrem, náhrada dojezdové rezervy za plnohodnotnou je možná a ani to nějak zvlášť nebolí. Ty -3,5cm lze, za příslib normální a bezpečné jízdy, oželet.

Kdyby někdo sháněl originál dojezdovku, je na ní psáno:

  • T 135/70 R15 99M
  • TUBELESS CST 17
  • TEMPORARY USE ONLY
  • INFLATE TO 420KPA (60PSI)
  • MAX SPEED 80km/h (50MPH).

Tož tak.


Odpovědět

1  2  3