Fórum - Téma


Neblikám


Fórum Swift IV Neblikám

Informace o modelu: Suzuki Swift IV



2012-06-10 01:27:46

Ahoj, už se mi sám od sebe objevil další problém:(:(:(

nebliká mi to vůbec ani uvnitř na palubce ani venku pro ostatní...čím by to mohlo býti??? Prosím spěchá to vcelku protože bych dál potřeboval jezdit...

Předem díky za odpovědi které pomůžou vyřešit můj problém.

P.S. Pojistkami to není...

Hill  
Jaroslav
2012-06-10 11:23:50

To znamená, že ti nejde buď trvalé napájení nebo přerušované už na druhou sekci přepínače blinkrů.

Může to být vadným přerušovačem, přerušenou pojistkou, některým ze tří vodičů k lucasu a zpět, nebo nemá kostru přerušovač. V nejhorším případě je vysypaný přepínač lucasu, ale to by chodila aspoň varovná světla, pokud by jinak ostatní v pořádku bylo.

Když zapneš klíček a některý blinkr: slyšíš cvakat přerušovač?

Pak můžeš přeskočit následující odstavec:

Začni vlevo pod palubkou pojistkou 15A (tuším, že v ročníku 99 má číslo 16). Od ní jde žlutý drát do konektoru pod volantem a pokračuje k přepínači blinkrů. Jedna jeho sekce spíná napětí z tohoto drátu na žlutý drát s modrým proužkem, který vede přes konektor pod volantem zpět k pojistkám a tam napájí přerušovač (vypadá stejně jako relé).

Je-li napájení (tedy i první sekce směrovek v lucasu) i kostra přerušovače v pořádku (když máš zapnutý klíček a "hodíš blinkr", je slyšet cvakání relé přerušovače), závadu hledej v propoji pod volant a v druhé sekci lucasu (sdruženého přepínače).

To pokračuje takto:

Od přerušovače vede stejnou cestou zelený drát k druhé sekci sdruženého přepínače. Z něj už vedou vývody k blinkrům i kontrolkám zvlášť vlevo a vpravo, navíc je tam přes diody přivedený výstup spínače varovných světel. Tam na konci už závada nebude, protože by ti aspoň jedna strana chodila.

2012-06-10 13:13:04

Mockrát děkuji zítra zkusím dnes u nás prší tak tam nechci lézt:)

Hill  
Jaroslav
2012-06-13 12:02:42

Tak co, našli moji rádcové? Našli, našli?

2012-06-13 13:15:09

Zatím sem se k tomu nedostal...bud není čas a nebo není počasí na to vlézt do auta:(:(

2012-06-13 23:44:29

Mohu se zeptat co je LUCASO??

2012-06-14 09:51:58

Tak ted sem do toho lezl. Hlava odkrvená protože jak to je vše nedostupné hrzozné:) myslel jsem si že by tam mohl být lepší příštup...z důvodu že tam není tak se budu muset odhodlat k tomu to dát kamarádovi do servisu...je mi jasné že to je alespoň za 1000 ale pořád lepší než abych tam já něco zničil...

Hill  
Jaroslav

Xichtr, 2012-06-13 23:44:29 napsal:

Mohu se zeptat co je LUCASO??

2012-06-14 19:45:06

Nikoli LUCASO, ale LUCAS je pojmenování sdruženého přepínače původně zvlášť světel a zvlášť blinkrů, později i stěračů. Takto řešené ovládání zavedla firma LUCAS a ostatním firmám poskytovala licence.

Časem se tak začalo říkat i těm "nelicenčním", tedy s jiným řazením funkcí, ale s využitím některých patentů firmy LUCAS.

2012-06-21 11:58:06

Ahoj.Já mám zas opáčný problem.Když vypnu motor a klíčky jsou v poloze na vyndání tak auto blika všemi blinkri.Po zasunutí a přetočeni do pohotovosti a pak i start vše řádně funguje.Po čase tento problem zmizí a pak se zase ukáže.Suzuki swift 1.3 5d. :(

2012-07-11 01:13:02

Tak problém znovu nastal... přerušovačem to není je tam uplně nový:((( v servisu mi to spravili za 1500,- a už to zase nebliká..volal jsem tam a řekli mi, že to není jejich vadou že přerušovač by vydržel z 99,9% víc jak 14 dní co jsem ho tam měl...ze začátku to blikalo dobře a pak sem tím 3 dny nejel a nebliká to...čím to ještě může být??

Nemohlo by to být přímo tou částí s páčkama?? Popřípadě kde by se dala sehnat???

Hill  
Jaroslav
2012-07-11 19:09:40

Mohlo by. A taky konektorem pod volantem, kterým jsou přepínače propojené dál k pojistkové skříňce, ta slouží nejen pojistkám, ale také jako rozvodnice, ve které může také být vakl - a také má konektory a v nich může být zrovna tak vakl (tedy nepravidelný kontakt).

Kdosi řekl, že díly, které fungují, se zásadně nemění ani neopravují. Proto jsem ti přece napsal ty barvy drátů, ať je kde měřit, ať už napětí, nebo odpor přes kontakty.

Tomu servisu bych to otloukl o hlavu, protože vyměnit přerušovač umí každý blbec, když ho najde.

Ale PAN OPRAVÁŘ vezme schéma, má-li jaké (nebo si ho sežene), proměří napřed elektrický obvod, aby stanovil co nejpřesněji příčinu a místo poruchy a nemusel měnit nic, co se měnit nemusí.

2012-07-11 21:24:40

Mě spíše zaráží to že to šlo a ted to taky občas jde a občas ne! před opravou to nešlo vubec

2012-07-11 22:22:14

Je mozny, ze jak se ti tam hrabali, tak s necim pohli a zajistili chvilkovej lepsi kontakt :). Videl bych to nekde na spatnej kontakt, ale nejhur se to hleda, kdyz to prave chvili de a chvili ne.


Odpovědět