Fórum - Téma


Nechce startovat SWIFT 1.3 96´


Fórum Swift III Nechce startovat SWIFT 1.3 96´

Informace o modelu: Suzuki Swift III



2012-12-23 17:27:31

Zdravím mám problém při startování swištíka. Auto nechce nastartovat, musím mu pomoci přidáním plynu. Pak pokud je studený, tak ho chce podržet pod plynem jinak po chvilce zdechne, pokud spěchám a vyjedu bez předchozího ohřátí tak auto začne cukat a první kilometry jsou totálně bez výkonu dokud se motor neohřeje. Poté během jízdy při zahřátém motoru už jede hezky jen má nižší otáčky ale nic co by mi vadilo. Problém nastane když zastavím a musím znova nastartovat. I když je motor zahřátý je třeba při startování přišlápnout plyn. Až chytne není zase žádný problém. Už jsem tu na foru pročetl kvanta ale nic co by bylo stejné. Auto je přestavěno na plyn. Díky za odpovědi. Myslel jsem že je to sytič. Čerpadlo spíná jde slyšet.

Pak mám ještě problém že když dojedu někam ke křižovatce a chci náhle přidat tak auto jakoby na chvíli ztratí výkon a chvilku mu trvá než se dostane do otáček ale moc to neřeším dá se na to zvyknout, což se o tom startování s plynem a čekání než se zahřeje motor nedá říct.

Díky za odpovědi Martin

2012-12-26 22:18:43

Copak máš za svíčky a jak sou starý?

2012-12-26 22:38:33

Ted si vzpominam ze jsem je tak pred rokem menil z duvodu ze nechteli vubec nastartovat. Byli tam NGK ale hned jak jsem koupil dalsi NGK tak okamzite odesly a neslo opet nastartovat. Tak jsem koupil brisky ale nemeli muj typ tak dali nejake z favorita ktere sedeli zavitem. Od te doby to jezdilo bez problemu az do ted. Chtel jsem je vymenit asi nejlevnejsi reseni ale co jsem tady cetl tak svickama se to jen minimalne zlepsilo. Spis me zarazi ze to udelalo najednou. od te doby problemy. Pritom toho plynu staci fakt jen polechtat. Nechapu.

2012-12-26 22:58:48

Většina problémů co tady píšeš je vetšinou spojená ze zapalováním určitě bych šel po svíčkách nebo kabelech,

Pokud to máš na LPG tak tam dej svíčky na LPG a proměř odpor kabelů ke svíčkám a k cívce...

Fulda  
Petr
2012-12-26 23:19:52

A jakpak to vypadá s plynovejma filtrama ?? kdy byly měněný ?? Na filtr kapalný fáze je interval 50 tis. a na plynný 25 tis.

2012-12-27 13:30:17

Zkusím ty filtry ty se jakživa neměnili. Na plynu už mám 40tis najeto tak by asi zasloužili Díky dám vědět.

2013-01-15 18:46:28

Zdravím, tak filtry to nebyly. Prasklo těsnění pod hlavou a dostala se emulze do nějaké hadičky co vyfukuje z krytu hlavy do sání. Úplně se to ucpalo i s tím ventilem. Takže už to startuje samo od sebe bez plynu. Chci se zeptat jaké čidlo drží při studeném startu otáčky motoru výš než při zahřátém motoru? A nejlépe i fotku. Děkuji, bude totiž buď zašpiněné nebo už odešlo stářím. Popř. jak by se dalo změřit měřákem jeho správnou činnost.

2013-01-16 19:25:56

Sání, klapka vyčištěna. O víkendu zkouknu ten potenciometr zda není zaseknutý. Pak mě ještě napadl tenhle bazmek

http://www.suzukiclub.cz/...oard/3633/full/ventil.jpg

byl zalepeny tou bílou emulzí, tak už nemusí dávno fungovat. Kde bych ho mohl koupit, budou ho mít v AutoKelly?

Pak mě napadlo jestli to není ten SENZOR KITE PRESSURE (myslím že to je čidlo regulace tlaku vzduchu)

Nechce to za studena zvýšit otáčky volnoběhu.

Díky za radu.

2013-01-22 19:11:12

Nikdo nic?

Hill  
Jaroslav
2013-01-22 21:14:51

Čidlo podtlaku (MAP) je vedle motorku stěračů připojené hadičkou za filtr. Zkontroluj hadičky a filtr k němu, vyčisti konektor (vedou tam dva světle zelené, z tojo jeden s černým proužkem, a napětí závislé na podtlaku je na oranžovém se zeleným proužkem), ale foukat ani sát z něj se nepokoušej, snadno se zničí. Když Swift ale nenasává o dva litry na sto víc, než obvykle, bude čidlo v pořádku a hadička ještě vyhovující.

Čidlo teploty chladicí kapaliny ECT je pod filtrem směrem k termostatu a vedou do něj světle zelený s černým proužkem a šedo/bílý drát. Je možné, že reakce čidla není dost strmá v závislosti na teplotě (pak hlásí za studena vyšší teplotu, při ohřátém motoru naopak příliš malou), případně má svod na kostru motoru.

Je tam jestě jedno teplotní čidlo, ale to jen hýbe ručičkou teploměru v kapličce (žlutobílý drát), s řídící jednotkou spojené není, to používá jako druhý drát kostru motoru. Na jeho chod ale vliv nemá.

2013-01-27 20:29:51

Tak zase nějaké novinky, výměna svíček nepomohla. Měl jsem to u servisáka min týden a na nic nepřišel. Ten zpětný ventil co je na sání už funguje, byl lehce zaseklý tak jsme zvětšili předpětí pružinky uvnitř a už se nezasekává. Problém to ale nevyřešilo. Dnes jsem sundal potenciometr a při otočení klíčku se ani nehl, proto jsem zkusil nastartovat a stejně ani ťuk. Napětí do něho nějaké jde, podle změření těch 4 kabílků. Ale potenciometr se ani nehl. Měl by se nějak natáček i při teplém motoru? Neměl jsem úplně studený motor ale pohyb jsem nezaznamenal. Když jsem hýbal s tím plastem tak se nijak nezasekává. Prostě cítím jen odpor pružiny. Je to špatně? Dík za odpověď

2013-03-12 21:43:47

Tak jsem tady zase s novými informacemi, auto se chová stále stejně, pořád má tendenci nedržet volnoběh a jen se tak tak převaluje. Při cestě to je jak u elektromotoru StartStop a každé zastavení znamená startování a držet nohu na plynu. Už jsem pochopil snad celé auto. Většinu věcí co jsem našel na vrakáči jsem povyměnoval a nic se nezměnilo. Kdyby někoho něco napadlo sem s každou informací. Kamarád mi říkal že by to mohl být snímač otáček kliky (myslím že hallův snímač). V zapalování jsem vše prošel a nic co by bylo špatně. Kabely svíčky vše OK. Rozdělovač vyčištěný. Kdyby někdo věděl tak i rád někam dojedu. Jsem kousek od Ostravy a jezdím denně do Přerova. Už fakt nevím. Do origo servisu se mi nechce, co jsem se byl ptát tak jen za diagnostiku si řeknou 1000Kč, ale vypípáním mi to nic neukazuje, jen 12....

Díky moc

2013-03-12 23:25:48

Tak pokud by ti nevadilo si zajet 20 km tak se s tím stav ke mě do Olomouce určitě to nějak pořešíme

2013-03-15 23:52:05

TSpeed: Zdar díky za nabídku, kdy by ti to tak vyhovovalo? Jezdíme parta do práce do Přerova tak by bylo dobré kdyby si řekl kdy, jestli odpoledne, dopoledne. At se podle toho můžu zařídit, jinak není problém dojet. Dík za odpověd...

2013-03-16 00:29:26

Sparco: Asi síš odpoledne někdy po třetí až do večera... Kdyžtak mě písni vzkazem a nějak se domluvíme

2013-03-22 20:26:01

Opraveno, ještě jednou veřejně díky moc za obrovskou trpělivost a ochotu Tomáše (TSpeed)

Tome jinak to funguje bez problému, jen když je studený motor tak při přepnutí na plyn spadnou otáčky a zdechne. Ale po pár metrech už to jede jak má. Asi důsledek toho jak jsi říkal že není LPG plyn nijak řízen.

Ps. Už se těším na GTičko

2013-03-23 16:56:00

Sparco: Není zač Tak hlavně že to je v pohodě a dá se stím normálně jezdit

Hill, 2013-01-22 21:14:51 napsal:

Čidlo podtlaku (MAP) je vedle motorku stěračů připojené hadičkou za filtr. Zkontroluj hadičky a filtr k němu, vyčisti konektor (vedou tam dva světle zelené, z tojo jeden s černým proužkem, a napětí závislé na podtlaku je na oranžovém se zeleným proužkem), ale foukat ani sát z něj se nepokoušej, snadno se zničí. Když Swift ale nenasává o dva litry na sto víc, než obvykle, bude čidlo v pořádku a hadička ještě vyhovující.

Čidlo teploty chladicí kapaliny ECT je pod filtrem směrem k termostatu a vedou do něj světle zelený s černým proužkem a šedo/bílý drát. Je možné, že reakce čidla není dost strmá v závislosti na teplotě (pak hlásí za studena vyšší teplotu, při ohřátém motoru naopak příliš malou), případně má svod na kostru motoru.

Je tam jestě jedno teplotní čidlo, ale to jen hýbe ručičkou teploměru v kapličce (žlutobílý drát), s řídící jednotkou spojené není, to používá jako druhý drát kostru motoru. Na jeho chod ale vliv nemá.

2014-11-15 15:38:34

hill: Mám podobný problém, ale ještě k tomu mi motor 1.0 nejde vytočit více než na 4500 ot. pak vypne jak V3S :( nevím, zda to tu někdo řešil. filtry, svíčky a kabely nové, EGR vyčištěný. Díky za radu.

TSpeed, 2013-03-23 16:56:00 napsal:

Sparco: Není zač .. Tak hlavně že to je v pohodě a dá se stím normálně jezdit ..

2014-12-15 18:05:03

tspeed: Ahoj, nikdo tu nenapsal, co to vlastně způsobilo mám stejný problém, ještě plus obrovska spotřeba, černý kouř z výfuku a  nemožnost vytočit auto nad 4500 ot. Reset řídící jednotky, vyměna svíček a kvalitní benzín nic nezménil. Díky za radu.

2016-05-31 18:57:26

tspeed: Co s tím tedy nakonec Sparco měl?


Odpovědět