Fórum - Téma


Nedobíjí


Fórum Swift III Nedobíjí

Informace o modelu: Suzuki Swift III



2010-05-02 15:13:01

Ahoj mám takovej menší problémek že můj swiftík občas nedobíjí. uš jsem dal jinej aletík ale problém přetrval. Z toho tedy usuzuji že bude problém někde jinde jediné co mně napdlo je zlomenej kabel ale u swifta je to zapojený nijak divně prosím nemáte někdo schéma zapojení u swifta??? moc moc díky.

Mám swifta 1.3 52 Kw rok výrby 91. altík je tam takovej malej prej je to na motor o obsahu 900 ccm nevim proč to tam je??? moc dík za rady

2010-05-02 15:30:18

je to jednoduchý u tvýho swiště, kontrola kabelu pro stálej proud alternátoru a kabelu pro kontrolku dobíjení, spíše bych to typoval na ten stálej proud pokud tvrdíš, že altík nejni jedinej a jak si usoudil, že to občas nedobíjí??

2010-05-02 20:14:50

Takže myslíš že to bude ten tlustej kabel co vede k baterce to mi příjde dost nepravděpodobný že bys mohl zničit ale budiš skusím to nějak pořešit

2010-05-02 21:46:07

pokud máš multimetr tak to změř

2010-05-02 23:48:02

co mám změřit jestli je kabel ok nebo jestli to dobíjí

Hill  
Jaroslav
2010-05-03 06:03:45

Kato se tě tu ptal, podle čeho soudíš, že ti to občas nedobíjí?

Orientačně to zjistíš tak, že budeš měřit přímo na kontaktech baterie (a vyčisti napřed dobře svorky):

  • v klidu po odstátí (odplynování) má nabitá baterka 12,6 - 13,2V, při zátěži napětí spadne ke 12V (startér nepočítám, to klesne podstatně víc)
  • při více, než 2000 otáčkách (to pro jistotu, normálně už při nižších přebírá úlohu zdroje alternátor a přebytkem dobíjí) musí napětí na baterce lézt pomalu nahoru až na 14,4V - 14,5V
  • s velkou spotřebou (zytečně dlouhé ohřívání zadního skla, rozsvícená světla, ventilátor topení) už často musíš točit přes 2000 otáček, aby zbylo na dobíjení. Když k tomu přidáš ještě pár ampér odběru přídavnými dálkovými, mlhovkami a dupacím zesilovačem, tak se doba dobití prodlouží ještě víc.

Až si zodpovíš tyto otázky, bude jasné, zda ti to nedobíjí, nebo nešetříš odběrem, případně navrch nedosluhuje baterka.

2010-05-03 17:01:47

kdyš neberu rádio které má asi 4x 30 W a světla tak uš nemám zapnutého nic jiného kromě motoru

A nedobijí to tím že se mi občas prosvivuje kontrolka na dobíjení a kdyš ho nastartuju a rozsvítím vše co de zapnu vše co de dokonce i klimu tak mi napětí nesleze pod 13.8 V a to jde na volnoběh. Tam bude opravdu asi jen ten kabel proto jsem chtěl schéma abych věděl kam co vede já vim že jeden de k baterce a druhej na kontrolku ale pak tam jsou ještě dva dráty a ty vedou kamsi někam do svazku tak jestli by to nemohl bejt jeden z těch pač kdyš jsem dal jinej aletík tak to šlo v pohodě asi měsíc a teť to dělá to samí co před tim.

Hill  
Jaroslav
2010-05-03 18:07:36

Když tam máš 13,8V, tak to dobíjí a máš v háji baterku.

Nebo ti dobíjení vynechává, to obvykle dělá ubroušený uhlík v alternátoru. Kontrolka je vyvedená z regulátoru alternátoru bíločerveným drátem přímo, z drátu je odbočený jen konektor pro jednotku automatiky světel pro denní svícení (měl jsem taky ročník 91 a v něm to bylo, ale prý ten konektor nebyl ve všech). Ale nikam jinam nevede, takže to nic.

Kontrolku rozsvěcí rozdíl napětí mezi napětím baterky a napětím na bíločerveném drátu.

Bílý drát (od šroubu na regulátoru altíku) vede přes 60A pojistku, co je vedle baterky, od ní černým rovnou na + baterky.

A na černobílý drát (ten hlídá napětí v palubní síti kvůli buzení altíku a je na něj připojený druhý konec kontrolky dobíjení v kapličce) je připojený jen při zapnutém zapalování a při startování.

Projdi taky pojistkovou skříňku, vytáhni a zasuň konektory a jednotlivě i pojistky, aby se kontakty pročistily, stejně tak přepucuj kostření mínusu baterky na převodovce a na levém blatníku. Můžou to totiž dělat i přechodové odpory na zoxidovaných kontaktech případně rozpadlé spoje na desce pojistek - stačí vyndat a přepájet (Cipísek už ví, co to dokáže časem).

Schémátka pro některé ročníky od 1991 (tento ročník včetně diagnostiky některých závad) do 1997 nechám ke stažení pár dní na http://hill.ententeak.cz/...ni/Schema_Swift_91-97.zip .

2010-05-04 20:54:18

přesně tak Hille, bejt spolu v holportu jsme vysmátý

2010-05-05 18:54:21

moc dik zatim za rady vo weekendu to skusim odhalit a napíšu jak jsem dopadl to ukostření motoru mně třeba vůbec nenapadlo šel jsem rovnou po altíku no nic pa kdám vědět


Odpovědět