Fórum - Téma


Nefachčí přední náhon 2001 podtlak


Fórum Jimny / Samurai III Nefachčí přední náhon 2001 podtlak

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53


1  2  3  4  5 ......... 7

2014-11-20 18:18:38

No ale proč ne na stálo že, jen s doplněním že tam mám redukční skřín z Nivy

2014-11-20 18:38:38

doctor: niva=rokfor = rock for people , nebo celou rozvodovku z toyo landcruisera , šoupám to v jimnym po bříšku rozvodovku mám bedřišku toyoootáá , třeba tam vsune haldex spojku a bude mít pokoj navždy , ale vlastně - dyť tam de dát ta whisko spojka od subaru ....

balast OT semlít do buřtů , nejhorší na tom je , že ON to opravil klientovi ....a tady shání info a pak pustí tu svojí info "štávu"...

bůh miluje všechny , o tom to je ....

2014-11-20 19:17:05

instr: Na formátování textu používáš nějaký editor nebo to píšeš normálně? Připadá mi to trochu jako by normální text byl prohnanej něčím takovým http://www.vypatlator.cz/ a obsah jakbysmet.

2014-11-20 19:33:15

jaski:děkuji za pochvalu , pokud budete pokračovat v osobním osočování , - mám pro Vás jediné doporučení mimo vzdělání- , v klidu a slušně komunikovat ,rozumně se držet , když se Vám to nelíbí kousněte se víte kam , a v každém případě se zásadně držet tématu a přispívat technicky erudovaně , což se Vám jaksi nepodařilo , má reakce je teď bohužel také OT - takže admin Hill - prosím smazat , osobní ataky by zde neměli být tolerovány ....

2014-11-20 19:35:54

Já se slušně zeptal žádné osobní narážky tam nevidím :). A o vzdělání by se dalo diskutovat. Mě třeba naučili, že na začátku věty se píše velké písmeno a na konci tečka. Dále třeba, že symbol tří teček se píše se třemi tečkami a ne se čtyřmi atd. Ale třeba se to časem zlepší

2014-11-20 19:46:00

nemá cenu reagovat

jaski: citace- " používáš nějaký editor nebo to píšeš normálně? Připadá mi to trochu jako by normální text byl prohnanej něčím takovým http://www.vypatlator.cz/ a obsah jakbysmet. " -aneb jak někoho urazit a dělat , že ne - mi víš co můžeš mladíku

1. nebylo to určeno Tobě , a

2. A to považuješ za tvé vlastní zdvořilé upozornění ,že ty tomu nerozumíš , když komunikuji na foru s někým ,kdo asi víí o čem ?

3. máš konkretně k TOMU tématu z vlastní zkušenosti se Suzuki Jimny a problémy s přiřazením pohonu 4x4 nějaké vlastní poznatky ? , sem s nimi , všichni tu jsme na ně zrovna zvědavi -jinak víš co - seš tak akorát certifikovanej OT,

a to je mi líto , já od tebe totiž po těch letech příspěvků a snažení se zde na foru - čekal nějakou zásadní technickou informaci , nedejbože pomoc ...a wono howno ....

2014-11-20 20:34:16

instr: citace: nemá cenu reagovat

Moc dlouho ti to nevydrželo . Já se jen chtěl dozvědět, jestli k tomu něco používáš nebo jestli to už jde samo. Ale když jsem koukal na tvé předchozí příspěvky, tak to asi bude již delší záležitost a máš to nacvičený. Mě zase urazila tvá poznámka o vzdělání. Zvlášť když přihlídnu k tomu, jak a co píšeš, ale to tě určitě netrápí :).

Tvé příspěvky mají opravdu velkou vypovídací hodnotu a hlavně hluboký smysl. Ale asi jen pro tebe a hrstku vyvolených, kdo je pochopí.

No nic nechám toho abych nebyl OT, jak tu v každým tématu píšeš a ještě nakonec ten certifikát nedostal.

Jinak o Jimny vím prd já jsem spíš přes Swifty. Jen mi ty tvé příspěvky prostě nedaly. Tak se na mě nezlob .

2014-11-20 20:55:56

jaski: skutečně děkuji potvrdil jsi sdělené ,když tady tak hrdinně přispíváš ,tak až poprvé uvidíš Jimnyho , nelekni se , je to auto .....

pak se přebal ...tři tečky ...

Fulda  
Petr
2014-11-22 23:44:38

Pánové, zrovna jsem si říkal, je to super, další stránka k problému spínání 4x4 na GV (FT/GT) což je i můj občasný problém, ale bohužel celá stránka je o ho... , založte si nové vlákno na tyhle dohady, díky.

2014-11-23 00:19:39

fulda: GV sem neplěť tam je vše jinak

Fulda  
Petr
2014-11-23 00:50:10

doctor: Ok , aj dva Jimníci se mi tu v okolí potulujou s problémama s 4x4, tak se rád něco dozvím, ale zbytek - no comment

2015-02-01 15:30:43

koukám, že se debata o podtlaku odstrčila někde mimo osu.... Takže půjdu k tomu, o čem toto vlákno je a možná někdo poradí :D Čtvrtý den laborujeme s kamarádem na připojením předku u Jimnyho r.v. 2002, protože jsem po roce, kdy jsem systém nepoužíval, zjistil, že i já mám bohužel problém s tímto sofistikovaným systémem. Takže nejprve přišla na řadu prohlídka vedení podtlaku. Vzhledem k tomu, že trubky byly v dost žalostném stavu, vyměnili jsme je za měděné - všechny. Pak na řadu přišly hadice, rovněž výměna všech. Pak diagnostika solenoidů, vakuum switche i zásobníku, vše v pohodě, i pojistka. Systém jako takový dává podtlak k volnoběžkám, jak píše manuál, i po potřebnou dobu. Napadlo mě, že mi odešly volnoběžky (i když obě najednou, je málo pravděpodobné), tak jsme zkusili vývěvou podtlak i tlak, ovšem otvírají i zavírají při 0.3, takže taky v pohodě. Cvakne to při pokusu o připojení i odpojení. Dokonce v těhlicích drží gufera tlak, nic z toho neuchází. Celý systém těsní, jak má, jak nahoře, tak ve vedení, tak i dole, u volnoběžek. Při posunutí pákou z polohy 2WD na 4WD, zelená kontrolka na palubní druženém přístroji trvale svítí, nebliká. Sečteno a podtrženo. Systém vyvíjí podtlak jaký má až dolů k volnoběžkám, ovšem je nesepne, volnoběžky za pomocí vývěhy hladce sepnou i rozepnou, ale když se o to pokusím standardním způsobem přes přídavnou pákou, nic necvakne. Jsme z toho opravdu v pasti, logicky by to mělo fungovat, ale praxe je horší než Akta X.... Nesetkal se tu s tím někdo? Dík za jakýkoli postřeh.

2015-02-01 16:03:06

jopeeeno: jsi si opravdu jistý, že ten podtlak je i na konci hadiček?

2015-02-01 16:25:09

Doctore, zkoušeno manometrem, na konci jedné i druhé větve - přední i zadní hadičky. Právě, že tahle závada je nepochopitelná

2015-02-01 16:55:09

jopeeeno: a jak dlouho trvá, neý naroste tlak v hadičce na úroveň 1atm po zařazení na převodovce

2015-02-01 17:09:56

Doctore, pokud si dobře vzpomínám, tak jsme tam - na hadičkách, co vedou do těhlice, naměřili něco přes 0:7 - ne méně a byl to téměř okamžik od zařazení pákou na 4WD. Myslím, a teď nechci kecat, to drželo asi 5 sekund a kleslo to trvale na 0.5. Fakt si nejsem jistý, ale schíma to bylo cajk. Ty časy jsme řešili taky a brali v potaz jak ten pětisekundový interval tak , i ten desetisekundový. . Na stránkách bigjimny.com o tom píše jeden mechoš, tak jsem to přeložil a krom manuálu od Tebe, jsme se ještě opírali i o jeho postřehy, marně.

2015-02-01 17:50:37

jopeeeno: 0.7 je málo, na vstupu před ventilkama je vsazený váleček, který omezuje rychlost reakce, zkus jestli není přicpaný, prozatimně ho vyřaď

2015-02-01 18:47:01

Doctore, myslíš jednocestný ventil??? Ten jsme zkoušeli a funguje. Nicméně jsme to zkusili pro sichr i bez něj a pořád prd. Když je systém funkční, jak to, že to dává u kola jen 0.7? Když jsou hadičky v poho... Nicméně Při 0:2 - 0.3 volnoběžky spojí i rozpojí - vývěvou...

Tohle je fakt takový vym.d, kde logika jde mimo mísu. Zřejmě to dopadne tak, že se spokojím s menším komfortem a budu muset koupit toto. http://www.torriacars.cz/volnobezka-avm-457-suzuki

Bo mechoš je z toho v pasti, já týden pomalu nespím

2015-02-01 19:00:59

jopeeeno: dalo by se to nazvat jednocestným ventilem, nicméně hlavní funkce je zpomalení reakce která brání náhlému poklesu otáček.

Nicméně za dobu co to opravuju sem ještě nepotkal volnoběžky co by zapínaly pod 0,9atm a vypínaly pod 0,7atm.

Tedy otázka zní zda opravdu zapnou, tedy zda po zapnutí je znatelný odpor na otáčení kola a při vypnutí snížený odpor.

A je tu ještě jedno moudro, dost častý problém je bordel v selenoidních ventilech, tedy že si podtlak přisává přes druhý ventil. Bordel se tam dostane z korodovaných trubek.

Dá se ty ventily rozebrat, zpětné pertlování se dá zvládnout na koleně. Kdyby nešel ventil opravit dá se nahradit Samuraím, sice má jinak výstupy ale to ničemu nevadí a mám jich plný šuplík.

Takže si změř nejlépe podtlakovkou, zda některý ten ventil nepropouští v klidovém stavu.

Víc poradit takhle přes sklo asi nepůjde. Ideální zavolat a můžeme to probrat krok po kroku, stačí prozvonit zavolám zpět, mám to furt stejně drahý.

Na manuály se vyprdni, komfort automatů mně přivedl k montáži na Samíky.

2015-02-01 19:23:14

Doctore, abych řekl pravdu, kolem jsme neotáčeli, jen jsem při zkoušce volnoběžek vývěvou poslechem zaznamenali, že to kovově cvakne při sepnutí i vypnutí, což se fakt dělo už při těch nízkých 0.2-0.3 atm.

Solenoidy jsme zkoušeli jestli mají odpor a ten je dle manuálu v toleranci u obou. Zkoušeli jsme i přehodit jejich zapojení - prohodit je a nic. Tak, jak solenoidy, se zkoušely i další součástky - ten switch i zásobník. Vše průchozí a drželo tlak.

Možná je tam fakt nějaký drobný výpek, který nejde jen tak odhalit - třeba solenoidy můžou být dobré elektricky, ale ne mechanicky, jak píšeš.

Dost mě zaráží ten nízký podtlak, co píšeš, když má být faktických 1.0 atm.

Přes týden jsem v práci, jdeme s tím zase makat o víkendu, dá se Ti kolem desáté v sobotu ozvat, že bych Ti s tím mechošem zavolal a když tak bys nás nakopl? Popravdě, od se tím živí, já už 23 let nee. Dali jsme mu na GO motor z GV (r.v. 2007) a on to s přehledem zvládl, takže v něm máme důvěru, v tom je fakt nejchytřejší z nás Jestli by jsi souhlasil, pisni číslo do SZ.

Protože jak píšeš, může nebo spíše je tam něco, co nám manuál neřekl. A popravdě bych nechtěl o ten komfort podtlaku nerad přišel

jo a teď jsem mu volal a oba solenoidy v klidu tlak držely.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7