Fórum - Téma


Nefachčí přední náhon 2001 podtlak


Fórum Jimny / Samurai III Nefachčí přední náhon 2001 podtlak

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53


1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 7

2015-08-02 22:59:47

doctor: ahoj vedel by si mi pomôcť po telefóne? Mám problém so zapínaním voľno bežiek hodil by si mi sem tvoje číslo alebo posielam svoje do správy a prezvoň zavolám späť ďakujem.

2015-10-18 20:34:58

Tak už umíme opravovat volnoběžky

2015-10-22 14:10:06

Zdravím,

mám trochu problém se zapínám předního náhonu. Již za poslední půl rok jsem po druhé měnil podtlakové ventily. Nevíte čím to prosím může být? nebude tam jiný problém než jen ventily? Dají se ventily sehnat i z jiného auta? mám jimnyho r.v. 2000 a v náhradách se nedělají a origo jsou stojí 4,5 tisíce, což není úplně málo.

díky

2015-10-22 15:56:36

paveljimny: já je prodávám za 800 kus, ale že by odešel ventil je spíš výjimka

pochopitelně je prodávám jen v rámci oprav

2015-10-22 20:23:52

doctor: odkud jste doktore?

MilanT  
Milan
2015-10-22 20:42:58

paveljimny: Když se podíváš do profilu, tak zjistíš, že tě ty ventily přijdou na hodně peněz vzhledem k místu pobytu Doctora.

A není to doktor, ale doctor.

2015-10-22 21:36:43

milant: to je otázkou, až je bude měnit potřetí už by tu byl dvakrát a ještě se ožral a jezděj mně sem lidi z mnohem větších dálek

2015-10-23 10:13:16

doctor: takže prosím odkud jste? nebo kde by bylo třeba auto dovést?

2015-10-23 14:03:43

paveljimny: kousek za Mělníkem směr Mšeno, ale jsme tu jen po dohodě

2015-10-23 16:21:09

...a nežereme trávu kolem silnice

2015-10-23 17:11:00

To je pro mne dost z ruky. Jsem od Zlína

S těmi ventily mi aspoň neporadite?

2015-10-23 18:31:36

paveljimny: no vidíš, to máš kousek, právě tu mám auto z Ostravy

2015-12-21 10:16:03

no, super, tak iu mě potkal volnoběžkový problém....

ročník 2003 (mechanické 4x4), při zařazení 4x4 se kontrolka nerozsvítí hned, ale po chvíli (cca 10 vteřin) začne blikat. zařazeno ale je (jinak bych na tý bahnitý louce byl ještě dneska)

můj dotaz - nemáte tip na někoho v Praze/okolí, kdo je v tom zběhlý a bude si vědět rady? já opravím počítač, ale na auta jsem levej. normálně servisuju v servisu Garant, ale u takovéhle "specialitky" si jima nejsem zas až tak jistý...Navíc jsou dost drazí.

No a druhý dotaz - když je 4x4 vyřazeno (kontrolka nesvítí ani nebliká), vadí to něčemu? Auto teď pár dní potřebuju, než ho budu moct dát do servisu...

předem díky za rady

2015-12-21 18:41:50

doctor: zdravim chcem sa vas spitat lebo som dostal odporucenie na vas ze ste skveli mechanik na jimnyho ci by ste mi vedel bud poradit alebo aj opravit predny nahon mam taky problem ze ked zaradim 4wd pekne cvakne aj zaradi aj funguje no ked uz chcem zaradit 2wd tak bud len blika a nic alebo blikne zhasne ako by viradilo ale necvakne a ked sa pohnem dopredu tak az potom ale uz dost nahlas to cvakne na prednom pravom kolese potom uz je vyradene. Je to 2006 cize tlacitkove prevedenie dakujem moc za odpoved a za kazdu radu

2015-12-21 19:49:44

stajgi: špatné vypínání má několik příčin

základní příčinou je rozdílné pnutí převodů mezi přední a zadní nápravou díky absenci mezinápravového diferenciálu, rozdíl vzniká rozdílným otáčením kol přední a zadní nápravy, případně rozdílnou velikostí mezi předními a zadními pneumatikami.

Doporučuji zkontrolovat nejen velikost pneumatik ale i stav ojetí pneumatik, velký rozdíl mezi sjetím zadních a předních je velký problém, proto je i nutné u 4kolek bez mezinápravového diferenciálu kola mezi nápravama pravidelně prohazovat.

Další příčinou je nevhodné namazání volnoběžek a zatuhnutí tuku díky chladu, případně nečistoty i koroze, v tomto případě je potřeba volnoběžky rozebrat a vyčistit.

Výjimečně může dojít k vymačkání drážek v poloose či volnoběžce které pak brání vyřazení.

Příčinou může být i křížící se poloosa v kluzném ložisku náboje.

Jsou možné i další závady ale nejsou tak časté abych je jmenoval.

Na volnoběžky nelze koupit žádný díl, Suzuki je dodává pouze jako celek kus za cca 9000,-

Na rozdíl od Suzuki já je repasovat umím, vyjma poškozené ovládací membrány, ta ale neodchází.

serža: v tvém případě je to stejný problém jako sem zde již zmiňoval, volnoběžky máš v trvale zapnutém stavu a kontrolka pouze informuje že máš nedostatečný podtlak v systému, to zda se volnoběžky zamkly či odemkly není nijak kontrolováno kontroluje se pouze dosažení pracovního podtlaku.

2015-12-21 20:25:49

doctor: díky za rady

na servis dojde asi až v půlce ledna, tak doufám, že v provozu jen na zadek to ničemu nevadí...čeká mě asi 200km

2015-12-21 20:39:13

serža: vadí i nevadí, volnoběžky se budou točit na stojících poloosách, předpokládám že kluzné ložisko uvnitř volnoběžky jsi nikdy nemazal a pár vysypanejch sem jich už viděl

suchý kluzný ložisko může a nemusí odejít, spíš ne než jo, ale to dopředu nikdy nevíš zvláště když nevíš jak dlouho už na tom jezdíš

2015-12-21 22:47:01

doctor: to vím - začalo to blbnout tuhle neděli, kde jsem s tím trochu jezdil po lese....

teď je to odstavené, potřebuju dojet do berouna a zpět a pak k tobě, tak to snad vydrží

2015-12-22 15:21:12

doctor: dakujem za odpoved. takze podla toco co ste mi napisal si myslim ze to bude v pneu pretoze na zadnich kolesach mam zimne obutie a na prednich nie cize zadne maju omnoho vecsi dezen to znamena ze by som mal kupit dalsie dve rovnake pneu a problem by bol odstraneni ? a este jedna vec ked som kukal na predne kolesa tej zeleznej pologuli nacom sa otaca koleso tak na lavom kolese to bolo celkom pekne namazane ale na tom co to tak sakaredo pukne ked to vyradi to bolo suche skorodovane kedze neviem co to je za suciastku pohladam obrazok na internete a pripojim to je to co treba rozobrat a vycistit ? diki moc

2015-12-22 17:47:11

stajgi: nic hledat nemusíš, jednu kouli máš mastnou proto že ti teče olej a přes nalepenej bordel nevidíš že je taky vyrezlá, na druhé to vidět je protože je suchá. Věčnej problém s nedostatčenou údržbou. Buď koupit novou nápravnici za cca 28tisíc. Nebo ti to můžu z repasovat cca za polovic, resp. podle toho co vše by se měnilo.

Rozdílná velikost kol je ohromnej průšvih, protože rozdílné otáčení náprav způsobuje neskutečné tlaky v celém pohonu, výsledek bývá dost flustrující především finančně.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 7