Fórum - Téma


Nefachčí přední náhon 2001 podtlak


Fórum Jimny / Samurai III Nefachčí přední náhon 2001 podtlak

Informace o modelu: Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53


1 ......... 3  4  5  6  7

2016-01-23 01:51:28

serža: za ty prachy určitě, když mi řekli co ten díl stojí byl jsem na mašli

2016-01-23 10:25:27

Doctore díky, že si najdeš čas a dáváš tu návody, protože servisování tohohle auta je někdy pěkná prekérka Každopádně pro ostatní pro představu vkládám obrázek (nejen osy náboje), ať víte, o čem je tu řeč.

2016-01-23 12:03:09

jopeeeno: tak určitě to sem nevkládám jako návod, ale jako ukázku s čím vším se můžete potýkat a pokud mně bude někdo kopírovat tak jen na vlastní nebezpečí třeba proto že z obrázku není patrná technologie oprav

2016-01-23 12:23:49

Doctor: tak zase nemusis to brat tak doslovne, ne ? Konkretne rozebrani naboje u Jimnyho je pro laika sebevrazda, souhlas. Ja to tu nedal jako postup, ale pouze pro orientaci, at lidi vi, o cem se tu bavime.

2016-01-23 12:32:31

jopeeeno: chybí tomu popisky co co je, a hlavně informace že ta matice náboje vyžaduje speciální klíč a že její povolování za pomocí majzlíku jak vetšina lidí dělá, je cesta do pekel

někdy je lepší některé věci neukazovat páč si každej myslí jaká to je sranda když má obrázek

2016-01-23 13:12:48

doctor: jasně, souhlas. Však jsem psal, že je to sebevražda. PRO PŘEDSTAVU OSTATNÍM, ten klíč vypadá takto.....

Hezký víkend, pánové

2016-01-23 18:07:01

doctor: Tak mi zřejmě dnes definitivně "klekl" přední náhon. Jště před dvěma dny jsem "zajásal" když se mi několikrát v terénu podařilo zapnout předek / vždy zřetelné cvaknutí/ a tedy nabyl jsem dojmu, že již delší dobu blikající signálka 4 WD byla jen dočasná záležitost /možná event. nepořádek v potrubí/. Dnes už jen blikala signálka a náhon i po několikerém pokusu vypnutí a zapnutí nezabral. Jen s trochou štěstí jsem se "vyhrabal" z lesní cesty. Je současně zajímavé že nyní prodleva od zapnutí páky a rozblikání 4WD se výrazně prodloužila / cca 1-2 minuty/. Skutečnost je ale ,že předek již nezabere. V tuto dobu pro mne smůla !. Zkusím zítra ještě projít vedení od předních kol zda není někde poškozená hadice, případně změřit podtlak / cca 1 Atm/ a pak zřejmě zbývá jen demontáž nábojů a analýza stavu. Zajímalo by mne zda je nutná "rozborka" obou nábojů ? nebo záběr předku je jen záležitostí jednoho předního kola. Diskutoval jsem tento problém s kolegy, kteří vlastní Jimny a překvapivě ve dvou případech jizdu s blikající kontrolkou 4 WD považují již delší čas za normální stav. Vypadá to že je to skutečně slabá stránka Jimny ! Budu informovat o dalším řešení. Díky za rady.

2016-01-23 19:09:02

mirek51: to považuje za normální stav jen člověk kterej vůbec netuší co se tam děje, ale čím víc takovejch tím víc vydělám, a poradit si nenechaj tedy nechaj, ale až potom co je to stojí dvě vejplaty

myslet si že řešit jeden náboj kola stačí je pochopitelně nesmysl

jopeeeno: tak tohle vidím poprvé to je nejspíš origo suzuki, já je vyrábím pro nejbližší přátele za pár kaček. copak stojí tenhle?

mimochodem pasuje i na Vitaru

2016-01-23 23:26:22

Doctore, original ne, tzv. druhovyroba. Cena cca 800 Kc. Cena originalu neznam, ale bude zrejme fuj 😀

2016-01-23 23:29:03

jopeeeno: tak to je slušná cenovka, kde sto koupil? EBAY?

2016-01-24 11:58:13

Doctor: mam to asi dva roky z Ebay nebo Aliexpress. Schanel jsem to, kdyz jsem prvne s Tebou resil loziska 😊 Kdo vi, co za to chteji v origo, jestli jsk ze Hazet, to bude balik. Vypada to jak origo naradi, ma to popisek a neni to mekke.

2016-01-24 22:47:11

doctor: Dnes jsem prošel všechny vedení podtlaku , zvláště pak oplétané spojovací hadičky / v minulosti se u jedné objevilo totiž poškození a současně blikání kontrolky /. Neobjevil jsem však při vizuální kotrole a částečně i tlakové zkoušce závadu. Na základě zevrubného prostudování popisu v článku "Jak pracují volnoběžky " = skvělé info!! jsem provedl zkoušku funkčnosti předku při zvednuté nápravě . Při vypnutém náhonu se kola samostatně protáčela , kardan volný. Trvalé zapojení volnoběžek vyloučeno. Zkušebně jsem několikrát zapnul a vypnul náhon při zdvižené nápravě a jaké překvapení.... vše fungovalo jak má - kontrolka se vždy po zapnutí rozsvítila, kola se otáčela protisměrně , kardan v záběru. Následná zkouška v terénu dopadla na jedničku. Bohužel však má radost trvala jen do dalšího vypnutí a zapnutí předku při spuštěné nápravě . Zase delší prodleva pak blikání kontrolky. Kola se točila opět separe , kardan volný .Opětovné zdvižení nápravy a opět vše OK. Zajímavý postřeh: při zapnutí se zdviženou nápravou není slyšet cvaknutí, které bylo ještě nedávno evidentní. Dospěl jsem k závěru, že problém může být v nedostatečném podtlaku, který u uvolněných kol zdvižením dokáže ještě sepnout /zasunout/ volnoběžku , při zatížených polosách t.j. spuštěné nápravě zřejmě nedokáže volnoběžku již zasunout. Vzhledem k tomu, že jsem nutné potřeboval do terénu zvolil jsem krizové řešení, zvedl nápravu, zařadil předek a mazal...Vše dopadlo dobře Pokud je moje dedukce o nedostečném podtlaku správná pak je otázkou kde hledat dál závadu. Jinak asi do výbavy přibalím hever. Díky

2016-01-25 00:19:42

mirek51: máš nejspíš vůle v nápravě který se projeví zatížením, vůle zaviní netěsnosti

2016-01-26 20:09:17

doctor: Zdravím doctore. Vylučovací metodou jsem zjistil vůli u pravého předního kola . Po sundání kola je evidentní vůle v náboji i při pohybu brzdovým talířem. Při zapnutí předního náhonu a současném pohybem kola /resp. talířem/ se rozsvítí trvale kontrolka správného zapnutí předku Pokud tak neučiním jen bliká. Současně při následném otáčení poloosy je i citelné zařazení předku. Tedy zřejmě jasný původ závady proč mi nefachčí předek / případně jen občas/ .Dle mého posouzení to vypadá na výměnu ložiska náboje ?! Na netu je k mání od 1200 do 1800 Kč. Existuje na fóru schéma předního náboje , resp. uložení ložiska ? S mechanikem jsem konzultoval opravu, vyslovil i variantu "dotažení" ložiska "jistícím šroubem" v náboji , prý u některých čtyřkolek to tak je nastavené. Díky za radu

2016-01-26 20:36:49

mirek51: obrázek jak je to složené je na začátku téhle stránky, ložisko má vůli danou výrobcem nelze seřizovat, demontáž vyžaduje speciální nářadí, důvody proč to bude přisávat vzduch budou ve vůli a pravděpodobně i v korozi viz předešlá stránka

speciálním nářadím se nemyslí majzlík a kladivo

2016-02-14 22:45:52

tak jsem vám udělal videjko o ovládání volnoběžek, nutno podotknout že je to můj první videovýtvor a je poněkud úsměvný páč sem tam zmatenej jak lesní včela na letišti, tedy nejspíš i plácnu nějakou tu blbost, ale myslím že pro pochopení je to dostačující

Volnoběžky Suzuki Jimny

Jak si zkontroovat funkci automatických volnoběžek na Suzuki Jimny

2016-02-15 09:42:09

Paráda, vďaka

2016-03-04 19:05:19

Jimny nefunkcni predek .. ahoj,mam,jak koukam casty problem a to,ze mi predek v pohode pripoji,ale neodpoji prava strana,hadicky ok,volnobezky prehozeny,po rozebrani,kdyz koukam na konec poloosy drazkovani,se mi zda,ze mi tlaci k jedne strane na naboj kola,co muze byt v cudu?futra? ohnuta obal napravy?je to dedovo auto a rad bych mu to opravil,tak aby to uz nezlobilo.poradi nekdo?diky moc

2016-03-04 19:16:14

zdenekc: to je normální že se to tlačí k jedný straně

2016-03-04 19:20:48

doctor: takze to muzu vyloucit.a co dal?a dalsi dotaz z ceho delate nove trubicky,sou schnile a byly lehce pricpane dirky


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7