Fórum - Téma


Nefachčí přední náhon 2001 podtlak


Fórum Jimny / Samurai III Nefachčí přední náhon 2001 podtlak

Manuály  |  Inzerce  |  Model Suzuki Jimny / Samurai III JB23 / JB33 / JB43 / JB53  |  Naše vozidla


1 ......... 4  5  6  7  8

 Doctor
Doctor
2016-03-04 21:11:25

zdenekc: je tady na tuhle problematiku hodně rozsáhlé téma, hledej, čti a pak se ptej

2016-03-13 16:38:27

doctor: ahoj,nemuzu to nikde najit,jakou pouzivate barvu na opravu napravy,vsude me nabizej jen klasicke barvy,ze jsou vsechny oteruvzdorne,ale prece jenom bych chtel neco lepsiho,kdyz s tim ma clovek takovou praci

 Doctor
Doctor
2016-06-01 20:55:36

zdenekc: máš jen dvě možnosti z toho co tu je na trhu, nebo o ničem lepším nevím

první lepší Dupli Color Rust Stop sprej 4v1

druhé řešení Alkyton ve spreji

Sprejovej Alkyton má nevýhodu že vytváří hrubej povrch a je potřeba ho rozleštit brunou pastou na laky, navíc vytvrzuje do plného vytvrzení sedm dní.

Obě barvy lze nanášet jen v tenkejch vrstvách minimálně ve třech, u Alkytonu nejdříve po sedmi hodinách a u Rust Stopu po třech.

Barva se stejně časem odře, pokud to je udělané kvalitně, použitý odrezovač s fosfátem, perfektně odmaštěné a celý stříkaný povrch nepatrně zdrsněný tak mám tady auto, kterému ta barva drží šestým rokem s natočenejma 60k, pochopitelně doplňovaná vazelína do koulí jednou ročně a koule po každém ježdění v terénu opláchnuté vapkou.

 Doctor
Doctor
2016-06-01 21:08:49

Story k přednímu náhonu.

Pán tvrdí že s trvalou 4kolkou nenajezdil víc jak 300km, ale jezdil od podzimu do předminulého měsíce než se rozhodl navštívit servis, aby mu řekli proč mu bliká 4x4.

Co ježdění s trvalou 4x4 způsobí

V případě pána nevypínaly volnoběžky a z nějakého důvodu nevyřadila ani převodovka

Přední náprava měla navíc totálně sežrané koule rzí.

Přední náprava:

roztrhaná volnoběžka

odepsanej homokloub

vadný kluzný ložisko

k tomu v rámci kilometrů rejdová a nábojová ložiska

plus repase koulí

rozdělovací převodovka:

řetěz vytahanej že drbal za obal převodovky a při prudkém rozjezdu přeskakoval

vyhřátý ozubený kola že je šlo pilovat starým tupým jehlovým pilníčkem (jedno se drolilo i při škrábání nehtem)

navíc bastl převodovka ze Španiela která je na pohled stejná, ale stejná na díly opravdu není (aspoň tahle nebyla) a ceny do Španělské převodovky díky zastoupení Santany mnohonásobně dražší jak do Japonce, tedy sehnat Japonskou a tu repasovat.

Přes veškerou snahu udělat to co nejlevněji vyšly jen náklady na díly skoro na 50k.

Šlo by to nejspíš levněji, ale pán odmítal použité díly.

Píšu to proto, aby každej z vás co mává rukou nad blikající kontrolkou 4x4 věděl, že potřebuje koupit hoodně veký porcelánový prasátko a strkat do něj hooodně drobnejch den co den....

2017-01-17 01:35:06

Zdravím,k tomu přepínání náhonu by mě zajímalo co když kontrolka 4x4 svítí jen jednou za čas(tak 1x z 6.přepnutí),ale většinou bliká.Jinak náhon na předek funguje vždy.Tam je problém pouze v signalizaci přepínání náhonu?

Ira
Víťa
2017-01-21 20:10:56

ciza: píše se to tu furt dokola, stačí pohledat. Blikající kontrolka znamená průser v zapínání - vypínání volnoběžek. Jestliže ti fachčí přední náhon, pak ti volnoběžky visí a zůstávaj viset i ve vypnutým stavu. Přečti si výše uvedenej příspěvek od Doctora, kam až to vede. O příčinách a řešení se tady toho už napsalo mraky, opravdu stačí jen pohledat. Jinak, Doctor tu před časem psal i jednoduchej návod, jak zjistit, jestli volnoběžky fungujou. Nastartuj, nech běžet motor na volnoběch a stáhni okýnko, abys dobře slyšel. Zapni 4x4 a mělo by se ozvat zřetelný dvojí cvaknutí, cvak-cvak. Při vypnutí se musí ozvat to samý, jenže mnohem slaběji... Ozve li se cvaknutí jedno, pak funguje jedna a druhá visí, neozve se žádný - visej obě...

2017-02-09 16:21:25

Dík,cvakání slyšet je,jen to občas bliká a pak zhruba při pátém přepnutí 4x4 to už svítí trvale.Tak proto mě napadlo,že to jen blbě signalizuje ta kontrolka.I po přečtení předchozích příspěvků jsem pochopil,že to nemusí připínat obě přední kola,ale to by to občas nesvítilo normálně 4x4?To by ta kontrolka blikala pořád?

 Doctor
Doctor
2017-02-26 21:42:39

neblikala, ta kontrolka je úplně blbá a jediné co pozná je nedostatečný podtlak v systému, ale už neumí poznat co se tam hejbe či nehejbe

2017-03-10 11:05:29

Nevím zda podávám svůj dotaz správně, jsem tu dnes nový. Tímto vás zdravím.

Zakoupil jsem vozidlo jimny v bazaru dotaženo z A. Rok 2000 60kw. Kontrolka 4/4 svítí nebliká. Auto se pohybuje jako by krokovalo nebo spíš jak s uzávěrkou s pomalou je to to samé. Při zadní nápravě jede auto upně suprově. Na první rychlostní stupeň a 4/4 to vyskáče všechno. Tak jsem to odzkoušel i v bazaru a ani ve snu mě nenapadlo, že to nejde. Pokud zařadím 2 ta se to na čtyřkolku neutáhne. Měl jsem sama a vitaru nikdy jsem předek nemusel řešit. Princip u jimnyho tak nějak teoreticky znám bohužel napadá mě zda předchozí majitel něco nepo... Kola rozměry jsou na obou nápravách stejné. Děkuji za každou radu.

 Doctor
Doctor
2017-03-10 11:50:52

lovecz: no a co je na tom špatně?

2017-03-10 13:07:29

No když jsem dal u vitary 4/4 jelo to bez problémů na všechny kvalty. Tady zařadím a jde mi kolo po kole ,to bych bral třeba u redukce, ale toto se mi zdá divné a normální to asi nebude. Zařadím 2 a neutáhne se. Připadá mi nepoměr otáček. Pokud se mílím , omlouvám se. Ještě bych se optal, když dám redukci svítí 4WD, L nesvítí. Má to tak být? Vím, že tohle auto máš v malíčku. Rady od tebe u předešlých aut mi byly velice prospěšné. Kdyby byl ten čas, který není už bych byl v Praze. Tady potřebuji vědět odkud začít navádět v servisu aby mě to nestálo víc jak auto. Dík.

 Doctor
Doctor
2017-03-10 13:47:26

pak mně napadá jediné, že tam někdo nacpal diferák do jedné nápravy s jiným převodovým poměre, pokud při přiřazené přední nápravě klade auto extrémní odpor tak to asi ničím jiným být nemůže

kontrolka je jak pro rychlou čtyřkolku tak i pro pomalou, takže něco nebude úplně v pořádku

2017-03-10 13:56:39

Tak to jsme se shodli to je i moje verze. Nemohl by si někdo pohrát s tou skříní rozvodovky a dát tam jiná kolečka či jiný typ skříně, ještě mě napadly náhony ? Zítra jsem objednán na diagnostiku do Suzuki vím ,že mi asi toho moc nepoví. Ale třeba to odhalí. Když ne přes počítač tak třeba budu mít štěstí na mechanika. Ale i tak děkuji za tvůj názor. Jen ještě nevím zda má ta kontrolka svítit 4WD-L při redukci.

 Doctor
Doctor
2017-03-10 14:35:49

lovecz: pro obojí je kontrolka, tedy každá rychlost má jinou kontrolku pokaždé svítí jiná

2017-03-19 17:40:13

doctor: javor a díky,ted už to konečně chňápu.

 Doctor
Doctor
2017-04-28 13:57:40

Nové zjištění které je vcelku důležité

pokud jedna volnoběžka zůstane zamknutá, točí poloosa prostřednictvím diferenciálu druhou poloosou, to už víme. Ale je li v diferenciálu špatný olej nebo málo oleje, nebo provozujeli se auto v tomto stavu dlouhodobě, zadřou se planetová i satelitní kola a diferenciál je na vyhození. Hlavní důvod je, že otáčení vnitřního mechanismu diferenciálu je proti běžným podmínkám mnohonásobně větší a kluzné vymezovací podložky ani vodící čepy se nezvládají mazat.

2017-04-28 17:32:15

To je velice zajímavé totiž jsme na ten můj problém ještě nepřišli. Spíš jsem se k tomu ještě nedostal. Ale jsem si tak nějak jistej, že to bude pření diferák. Buď přidřený nebo jiný počet zubů. Byl jsem tenkrát tak vytočenej, že jsem na asfaltu zařadil 4/4 zařadil za 2 jelo to asi 100m pak to začalo v předu hučet dál se to neutáhlo. Vyřadil jsem 4/4 couvl a na zadní nápravu to jede v pohodě. Nalítl jsem, teď to do zimy musím vyřešit. Prší a prší nic se zatím dělat nedá.

V práci jsem víc jak doma.

 Doctor
Doctor
2017-04-28 18:07:45

lovecz: přidřenej se mi nezdá ale možné je vše, přidřených věcí tam může být více, třeba kluzná ložiska poloos v osách kol ale ty by se asi nezatáhla až tak moc

takže v tvém případě bych volil zvednutí na kozy, 4x4 a zkusit to ve vzduchu co to udělá, pak rozebrat kompletně nápravu a vyškubnout diferák

 Doctor
Doctor
2017-04-28 18:29:34

ještě k přednímu náhonu

opět se mi dostala do ruky vyjebaná volnoběžka

problém volnoběžky je že vnitřek který je nasazený na poloosu se stále točí je li zařazený pouze zadek a to je převážná část doby, ten vnitřek je uložený v miniaturním kluzném ložisku a to je potřeba občas namazat

jak se dostat k ložisku

velmi opatrně vydloubnout v místě rozšíření simering z těla volnoběžky, vyndat vnitřní ozubené kolečko, pod ním je nerozebiretelný díl s gumovou membránou, ve středu tohoto dílu je váleček který se nasazuje na poloosu.

Váleček zamáčkneme na doraz až dolů a mírně ho vykloníme, po vyklonění bude vidět dno spodní části ve kterém je tento váleček uložený a tam je potřeba po stěně válečku nakapat olej s příměsí grafitu.

Ale pozor, je potřeba volit takový druh mazadla, které je kompatibilní s gumou aby se nepoškodila ovládací membrána.

Při skládání zpět, se lehce mázne těsnící gumička a vnější zuby na onom válečku, ale říkám lehce, volnoběžka má být převážně suchá.

Následuje ozubené kolo, to lze zasadit jedním jediným možným způsobem, pak těsnící podložka a poslední simerink který těsní na matici náboje ale i čelní dosedací plochou na ozubeném kole, čelní dosedací plochou tedy také lehce máznout a pochopitelně i vnitřní dosedací plochu.

Simerink do těla volnoběžky jde velmi špatně zatlačit,

možnost A je použít plochu minimálně o 1cm na průměru větší, tu položit na simering a celek stáhnout ve svěráku či lehkým tlakem na lisu

možnost B celek neslisovaný opatrně nasadit na náboj a slisovat pomocí dotažením šroubů volnoběžky

2017-06-06 20:52:27

Ahoj, tak se mi vysypal podtlakový ventil spínání volnoběžek (vypínací je OK). Profukuje všema třema vývodama, je jakoby v mezipoloze, ale přesto posílá furt do trubky podtlak dost velký na to, aby spolehlivě blokoval vypnutí volnoběžek. Co včil? Dá se sehnat náhrada? Nemá někdo zkušenost s jiným typem ventilu, co by fungoval? Zkoušel jsem hledat všude možně, ale nic, a když tak za strašnou raketu. Dík.

EDIT - zkoušel jsem to čistit, profukovat a kdoví co, bez výsledku


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8