Fórum - Téma


Nefunkční palivoměr/teploměr


Fórum Technický koutek Nefunkční palivoměr/teploměr




2012-10-06 22:01:16

Vyjma jiného, neukazuje mi to, kolik je tam paliva. Včera v Holešovicích jsem to se slečnou tlačili asi 500 metrů na benzínku,to byla panečku ostuda.

Nicméně. Když byla nádrž "dole", měřili jsme výstup plováku a ten fungoval, i když se s ním hýbalo, ručička palivoměru, sic extrémně pomalu a trvalo jí to,ale ukazovala. Nyní však neukazuje...

Totéž teploměr, nevaří to ani v praze a ventilátor se spouští, budík však nekazuje...

Napadá někoho,čím by to mohlo být? Díky

Divný mi je především to,že se sundanou nádrží a hejbáním plováku to ukazovalo,ale s nadanou nádrží ne

2012-10-08 23:15:56

Doufám,že nemáš děravý plovák,ale je divná ta spojitost s teploměrem.Pokud ukostříš drát co jde k čidlu teploměru,půjde budík na max.když ne,je závada v budíku,ale ta spojitost s palivoměrem vypadá na to,že nejde na budíky +12V.Chce to mrknout zezadu na přístrojovku a napětí zkontrolovat.

2012-10-09 01:17:00

Díky za odpověď :) Plovák děravej naštěsí neni,měl jsem ho v ruce a taky to ukazovalo, pomalu ale přec. Zkusim přehodit budíky,jestli to neni jima a vyštrachat někde nějáký diagramy co kam vede a co se má změřit

Hill  
Jaroslav
2012-10-10 17:23:06

To se dá vyzkoušet jednoduše, ani jedno z měřidel není u tohoto ročníku ještě vázané na řídicí jednotku, pracují naprosto samostatně.

Jde o poměrová měřidla, výchylka ručky je závislá vždy na poměru proudů ve dvou vzájemně natočených cívkách. Napájené jsou vždy, když zapneš klíček, černým drátem s bílým proužkem, kostra pro oba je černým s modrým proužkem chycená u sacího hrdla. Na napětí by nemělo záležet, protože proudy cívkami měřáků jsou přímo úměrné napětí v palubní síti a vzájemný poměr proudů se s napětím nemění.

Reostat plováku je připojený přímo k měřáku žlutým drátem s červeným proužkem. Konektor je pod zadní sedačkou, tak tam ho rozpoj a místo reostatu dej proti kostře žárovku 3W. Ta se musí rozsvítit a ručička se musí dát pomalu do pohybu.

Můžeš to zkoušet pomocí odporů místo žárovky: při asi 120 ohmech má ukazovat E, při 33 ohmech půlku nádrže a při 3 ohmech má ukazovat na F. Když zkratuješ ten žlutočervený drát na kostru, musí ručička pomalu přelézt značku E a pokračovat "za roh".

Podobně čidlo teploty (na motoru poblíž hrdla termostatu chladicí kapaliny, za rozdělovačem) je připojené žlutým drátem s bílým proužkem rovnou do kapličky na měřidlo. Otestuješ to podobně, jen kvůli tomu odpojíš konektor na motoru, pomocí stejné žárovky, ručička by měla pomalu dolézt do třetiny až poloviny stupnice.

Čidlo by mělo mít při 50°C odpor 140-170 ohmů, při 80°C kolem 52 ohmů a ve vařící vodě kolem 28 ohmů.

Píšu "kolem", protože tolerance hodnoty může být i přes 8% jak nahoru, tak dolů.

2012-10-10 18:50:00

Díky Hille, jsi ůplná encyklopedie V sobotu se v tom budu zase "vrtat" tak dám vědět jak to dopadlo


Odpovědět