Fórum - Téma


Nefunkční větrák přetavení malého kabelu u baterie


Fórum Swift III Nefunkční větrák přetavení malého kabelu u baterie

Informace o modelu: Suzuki Swift III

Diskuze o vozidlu

1995 Swift III GLS 1.0 VIN: JSAEAA44S00263779

1 servisních knížek  |  20 diskuzí

Výkon motoru 39 kW (53 PS) . Maximální rychlost 145 km/h. Hmotnost 750 kg. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 993 ccm (61 cui), 3-válec, Řadový, G10A.



2015-12-28 18:56:06

Zdravím, před 3dny přestalo fungovat větrání na všechny polohy. Dneska došlo k přetavení malého kabelu u baterie. Lze např. odpojit od baterky celé, a jet než to někdo opraví nebo tím něco riskuji? Popř. Najde nějaký nadšenec z Prahy, co by se na to podíval? Myslím i klidně pravidelný placený servis. Svůj čas potřebuji na věci kterým rozumím. Proto než se učit něco co není pro mne si raděj zaplatím. Zajímá mne jak se to stalo, ale řešení, prevenci si nechám vysvětlit odborníkem, než to dát jen do servisu. Swifta miluju a hledám srdcaře, který mu dá péči.

MilanT  
Milan
2015-12-28 20:34:27

legolas: U baterie je plno kabelů větších i menších. Záleží na tom, odkud kam ten kabel vede a k čemu přesně slouží. A to si asi honem nikdo z prstu nevycucá.

Snad se ti to na to někdo podívá.

2015-12-28 20:59:12

legolas:

Kabel může být tenký, nebo silný, případně krátký, nebo dlouhý.

Malý, nebo velký může být leda tak Kašpárek

MilanT  
Milan
2015-12-28 21:22:26

legolas:

K přetavení kabelu může dojít jedině v případě, že tento kabel je slabší jak pojistka, která ho má proti přepálení chránit. A že bys měl v autě nějaký obvod bez pojistky,tak tomu nevěřím. Zřejmě došlo k nějakému přehřátí díky přechodovému odporu. Takže nedošlo ke zkratu (a přepálení pojistky), ale k přetížení takovým proudem, kdy jestě nerupla pojistka.

Určitě baterii nepřipojuj nějakým novým kabelem a ani se nepokoušej nastartovat s baterií nebo přes kabely od souseda. Baterii určitě odpoj aby ti to auto neblaflo.

2015-12-28 21:59:12

milant: dík. Dal jsem to po koupi do servisu, ať mi to kompletně zkouknou. Už nikdy víc. Proto dík za rady a snad i doporučení kde servisovat. S pojistkama si právě nejsem jistý zda tam byly všechny a né místo ní hřebík. Tuším že 2x30A chyběli- to jsem teda zjistil až dnes. Ještě se podívám na jakých obvodech, ale vypadá to že se napřed odporoučel větrák, no a ten pak udělal to tavení. Je to možné?

2015-12-28 22:05:10

legolas:

Jakou měl ten "malý" kabel barvu ?

Od + baterie vedou dva rudé kabely. Jeden na hlavní pojistku v motorovém prostoru (obvykle 80 A) a druhý natvrdo ke stykači startéru.

Od - baterie vede 1-2 černé kabely, jeden obvykle na přední "brýle" karoserie.

Když píšeš, že ti nejdřív přestal fungovat větrák topení, tak by to mohlo být tím utaveným ukostřením.

Jestli se ti utavil "malý" rudý co jde ke startéru, ukazovalo by to na zkrat.

Každopádně, se silovými obvody v autě není radno příliš experimentovat

EDIT:

Ale teď koukám, že to je litránek.

Tak na to je největší odborník Hill, ten toto vozidlo zná lépe než své boty a kabát

MilanT  
Milan
2015-12-28 22:19:13

plukovník: Já už to nesmím pít ani ředěný. Já normálně zapomněl na ničím nejištěný startovací proud v řádu stovek ampér.

2015-12-28 22:23:48

plukovník: vedl od pluska baterie a byl ve svazku vedoucího otvorem do palubky...

2015-12-28 22:39:50

legolas:

Já nevím, jak má litrový Swift uspořádaný hlavní rozvod, ale určitě se tady najde i jiný znalý kdo se v tomto vozidle vrtal. Nejenom Hill.

Hill  
Jaroslav
2015-12-28 22:47:14

legolas: tak to musí být nějaká předělávka: plus z baterie skutečně jde jen kousek vedle do skříně hlavních pojistek a relé a teprve odtud, už odjištěný (tuším v ročníku 1995 tam byla pojistka 70 A na všechno, o 10 A slabší je za ní pojistka vývodu bílozeleným drátem, ten pokračuje stěnou motorového prostoru ke klíčku a teprve jím se spíná plus do pojistek pod palubkou a pokračuje přes 20 A pojistku na přepínač ventilátoru. Druhý drát od baterky vede skutečně jen na startér. Třetí drát tam nemůže být z výroby.

Co se v tom autě dodělávalo, nevíš?

Jakou barevnou kombinaci má ten přehořelý drát?

Někteří umělci totiž odrušovali rádio tím způsobem, že natáhli jeho napájení přímo od baterky, tam je nejnižší úroveň rušení po palubní síti. Ale nikdy neprotahovali kablík do kabiny přímo, tedy aspoň ti rozumnější - co nejblíže k plusu baterky zařadili na ten kablík pouzdro s pojistkou. Ty ho tam nemáš, tak ti nezbude, než vzít šlusmetr a hledat na tom drátu zkrat na kostru. Ani ventilátor topení nemá takový odběr, aby jen tak přepálil kablík nad 1 mm2, leda by se zasekl nebo zadřel.

Mimoto nechápu souvislost přidaného drátu s ventilátorem topení, ten přece má vlastní pojistku ve skříňce pod palubkou

2015-12-28 23:02:03

hill: Zjistím co se dodělávalo, ale vypadá to jak píšeš na to rádio. Zítra pošlu fota raději. takže nemám ani startovat? Neznáte někoho kdo by to měl po cestě- je na Praze 4, Novodvorská.

MilanT  
Milan
2015-12-29 10:41:49

legolas: Pokud to není kabel od baterie ke startéru, tak si klidně nastartuj. Ale dej bacha, aby ti během jízdy ten přepálený kabel od plusu baterky nespadl na nějakou kostru. Pořádně to zaizoluj.

2015-12-29 11:23:30

Ták, fotky. Nejprve ten svazek 3drátů vedoucí z otvoru od palubky. Další foto v pravo od baterie je vidět tento svazek 3drátů- modrý, zeleno-žlutý a černý. Černý byl na plusku- ten se přepálil.

Zeleno-žlutý vede na mínusko. Z minuska vede černý- který je navázán na hnědý a pokračuje na "brýle". Od brýlí vede hnědý, který je navázán na modrý a ten modrý se vrací do svazku.

2015-12-29 11:37:20

Původní majitel říkal že je to prý skutečně rádio...

Ještě posílám fota pojistek- vše jsou ok. U vnitřních pojistek je patrné vypálení zdířky na 15A- ten seškvařený flek. Pojistky pod kapotou - chybí 2x 30A...

Tak co mám dělat teď prosím? Co odpojit? Rádio klidně oželím. Jen si říkám, jestli se už nepřeškvařila bužírka toho černého i ve svazku s dalším drátem, abych to nezkratoval...

2015-12-29 12:12:35

legolas:

No nazdar

Podle toho zelenožlutého drátu usuzuji, že ten kdo se v tom vrtal a vytvořil takovou hrůzu byl možná elektrikář. Ti se obvykle vyznačují tím, že autoelektrice vůbec nerozumějí, protože jsou zvyklí protahovat jenom stále stejné dráty a zapojovat je do svorek.

Nevím jestli se někdo bude cítit na to, udílet ti instrukce na dálku.

V této záležitosti já odmítám převzít odpovědnost. To raději podám demisi

Takováto myšárna si vyžaduje osobní přítomnost technika a notnou dávku trpělivosti.

MilanT  
Milan
2015-12-29 13:07:57

plukovník: Elektrikář by tam snad dal alespoň pojistky. Nebo aspoň jističe na motorový proud, protože je to v motoru přeci, ne?

Jinak souhlas s tou myšárnou. Divím se, že to auto ještě neshořelo. Zřejmě dobrá samozhášecí izolace.

2015-12-29 13:22:49

milant:

...s odolností proti šíření plamene

2015-12-29 19:00:13

Ty vado, tak jsem to dotlačil k nejbližším autoelektrikářum. Šlo o samostatné napojení na spínač pro mlhovky- všechno totální prasárna, kabely na 3x pospojované např. s kabely pro určené pro reproduktory, běžná el. čokoláda přelepená jen izolačkou apod. Došlo k tomu pálení tak, že ten spínač vypadl dovnitř palubky a o nějaký kov se spojily kontakty.. no, vlastně štěstí nakonec.

Děkuji vám všem pánové za podporu.

Nicméně stále platí, že hledám někoho v Praze a okolí kdo by tomu dal péči- potřebuji např. stahováky na el. okýnka- druhovýroba není; nebo teda je nějak rozhýbat...

MilanT  
Milan
2015-12-29 19:43:43

legolas: To je fakt štěstí v neštěstí. To mohlo dopadnout hůř. A nevěřím, že ty mlhovky jsou (byly) zapojeny v součinnosti ostatního vnějšího osvětlení. To ani nemohlo projít technickou. Tedy tou normální technickou prohlídkou

Hill  
Jaroslav
2015-12-29 22:52:25

legolas: ta 30 A pojistka, co je samostatně pověšená na držáku mezi konektorem diagnostiky a výkonovým spínačem zapalování, je k ventilátoru chladiče. Prázdná pozice byla určená pro klimatizaci. Tu asi nemáš, tak tam pojistka nechybí.

A souhlasím - i pro přední mlhovky je v tom Swiftu příprava, zelená dvoulinka končící konektorem za každým hlavním světlem, pod palubkou je konektor pro relé a vede do něj napájení z pojistkové skříňky. Který barbar tam kvůli mlhovkám tahal naprosto nevhodné vodiče, zasloužil by urazit pazoury u samé řiti.

No, ještě, že to nedopadlo hůř...


Odpovědět