Fórum - Téma


Nejčastější závady SUZUK od roku výroby 05


Fórum Technický koutek Nejčastější závady SUZUK od roku výroby 05




2010-10-16 16:40:19

Ignis 4x4:zadní ložiska, ovládání kapoty, střešní lišty se odlepují, uložení Mc Pherson

SX4:ložiska kol,závada motoru P0420(nevhodně tankovaný benzín), konzole řazení u Maďarů u DDiS poruchy hadic intercooleru. opotřebení brzd.kotoučů a segmentů, omezovače dveří, sedačka má vůli

SWIFT: bez závad

ALTO: bez závad

JIMNY: ložiska otočného čepu a těsnění,funkce 4x4

G VITARA:benzínová:kyslíková sonda

naftová:filtr PDF, ložiska kol, hadice intercooleru, žhavičky, kompresor klimatizace, únik oleje z motoru

ola
2012-11-29 17:12:35

Mám Suzuki SX4 4x4 , každou chvíli se mi rozsvítí kontrolka motoru, diagnostika ukazuje závadu P0420, prosím o radu co s tím a co to vlastně je, katalyzátor nebo špatná lambda sonda? Děkuji moooc za rady.

2012-11-30 11:22:06

A kolik máš najeto ? Mně to občas taky dělá (asi od 43k km). Byl jsem v sevisu se svítící kontrolkou, tam mně přečetli závadu P0420, chybu smazali. P0420 - první kat na hranici účinnosti - cena cca 35000 Kč. Takže teď se řídím dle rad Kata (střídám benzín) - někdy se to rozsvítí, pak to zase pár tisíc km vydrží a tak se to opakuje.... Teď mám najeto cca 50k km.

Ještě se snažím vyvarovat událostí, které rozsvícení kontrolky předcházely :

  • neberu plnou nádrž - několikrát se rozsvítila po natankování plné nádrže - a to jsem nikdy nepřeplňoval - jen do vypnutí pistole
  • nejezdím dlouhou dobu v "konstantním režimu" - raději na chvíli sundám nohu z plynu a pak zase přidám ( v konstantním režimu se mně to taky rosvěcovalo)
  • před tankováním si vždy poslechnu, zda při povolení uzávěru nádrže se ozve zasyčení (podtlak v nádrži) - kontrola těsnosti víčka - vygoogloval jsem si, že by to mohla být také jedna z příčin
  • a pak střídám benzín, 95, 98, 100 oktanů

Vzhledem k ceně katalyzátoru to nebudu řešit. To raději budu řešit 1000-ci korunou položenou na sedadle při měření emisí na technické (za 70 let teprve tak zaplatím cenu katalyzátoru)

A asi si ještě koupím nějakou levnou diagnostiku, abych mohl kontrolku mazat, aniž bych musel odpojovat baterku.

Tak asi nějak .....

Já bych si koupil klidně nějaký levnější kat z druhovýroby, ale na SX4 se nic nedá sehnat -hlavně ten přední (jsou tam dva). Těch 35 tisíc dám, až budu opravdu muset......

A hlavně - ono to vůbec nemusí být tím katem, co hlásí diagnostika, to ti nikdo nezaručí. Můžeš taky vyměnit kat a za pár km to může svítit znovu. I takové případy se dají najít..... A je rozdíl, jestli ti to vymění v servisu v rámci záruky (i to se stává) anebo to vysolíš ze svého.....

Já vlastně ani tak moc kat v autě nepotřebuju, hlavní je projít přes emise. Nejsem žádné neekologické hovado, ale když vidím, co jezdí kouřících aut, tak nemám žádné výčitky.

Ještě jedna rada, kterou jsem kdesi vyčetl : když údajně nefunguje kat, tak auto z výfuku smrdí jako "po vajíčkách".

daniel  
Daniel Matteoni
2012-11-30 12:17:06

Radon: Když Ti to začalo svítit, tak jsi už auto neměl v záruce nebo Ti to neuznali?

Doufám, že mi to začne svítit ještě v záruce... Vzhledem k tomu, že nejspíš dříve dosáhnu na 100.000 km než 3 roky, tak docela vysoká pravděpodobnost..

2012-11-30 14:50:44

Záruku jsem asi neměl, protože jsem nejezdil na předražené servisní prohlídky a měnil olej v normálních servisech....

A auto už bylo starší než tři roky... A taky by mě vůbec nenapadlo, že na SX4 se nedá v dnešní době koupit katalyzátor z druhovýroby a ostatní Suzuki ano. To stejný je s výfukem. Takže až nastane čas, tak hezky hupky dupky do značkovýho servisu pro nový (20000 Kč ???)

Ale proč zrovna na SX4 se tyto díly nedají sehnat a na ostatní Suzuki ano, to je mně záhadou .....

2012-12-03 08:55:00

U GV to ještě bývá svítící ESP, což je dáno snad nějakým čidlem tlaku v brzdách nebo co...


Odpovědět