Fórum - Téma


Nestartuje


Fórum Ignis Nestartuje

Informace o modelu: Suzuki Ignis



2014-02-25 20:13:41

Zdar,

dnes jsem přijel do práce a už jsem neodjel. Po zapnutí zapalování trvale svítí (nebliká) kontrolka mazání, dobíjení, EPS, immobilizéru a motoru - mám pocit, že některé kontrolky dříve po chvilce zhasínaly - ne všechny. Zároveň se spustí čerpadlo a po chvilce se vypne. Pokud je klíček v poloze startování, tak čerpadlo běží. Baterka je nabitá a motorem točila jako o život. Teď se startér ani nehne a není slyšet ani nějaké cvaknutí.

Co jsem zkusil:

1. Odpojit kabely od baterky a vyzkratovat je. Oproti dřívějšku si rádio stále pamatovalo a nechtělo kód.

2. Zkontrolovat kabely od baterie - zdají se být ok.

3. Vyndat všechna relé a pojistky. Vše vypadá ok, ale jestli fungují, toť otázka.

4. Znovu odpojit baterku, nechat ji 30 min. odpojenou a pak vyzkratovat kabely - rádio si přestalo pamatovat a chtělo kód, jinak bez efektu.

Čím by to mohlo být? Nevíte, kde má startér relé, popř. co zkontrolovat? Neřešil už tento problém někdo u tohoto auta? ECU chyby nehlásí.

Hill  
Jaroslav
2014-02-25 20:19:43

1ondra2: když nezhasíná kontrolka immobilizéru, zkus to s druhým klíčkem.

2014-02-25 20:31:43

hill: To jsem zapomněl napsat, náhradní klíč jsem taky zkusil. Jestli je v něm immo funkční nevím, nebyl nikdy používaný.

Hill  
Jaroslav
2014-02-25 21:17:08

1ondra2: startér má relé v sobě, zastupuje ho cívka vysouvající pastorek, jiné relé nemá.

Máš spínač na spojce? Zkontroluj, jestli vede a jestli se na cívce startéru (černožlutý slabší drát) objeví napětí při otočení klíčkem.

Když se napětí dostane až tam, je v háji cívka magnetu startéru.

Když ne, musíš jít od startéru po černožlutém drátu ke spínači nad pedálem spojky, od něj po černočerveném pod palubku k pojistkové skříňce, v níž je propojený na červenožlutý ke klíčku. Bílý přívod ke klíčku zjevně pod napětím je.

2014-02-25 21:25:27

hill: Děkuju, pokud dojdu domů zítra za světla, tak to zkusím najít a proměřit. Pak dám vědět, jak to dopadlo. Ještě mě napadlo, pokud je to immo, tak zapalování funguje a je blokován jen startér a nebo je odstaveno i zapalování?

2014-03-17 18:43:18

Tak snad vyřešeno. Konečně jsem si udělal čas. Startér je šikovně schován pod sacím potrubím, takže přístup jen po hmatu a k měření jsem se ani nedostal. Postupným hejbáním s kabely se dal startér do pohybu. Akorát se stihla vybít baterie. Tím laborováním dostala na frak kvůli dennímu svícení. To odpojím hned, jak ho najdu.

2014-03-28 22:01:09

Ahoj lidi, mám Ignise r.v.2004 1,3 najeto 207000km. Včera jsem přijel z práce jako každý den, ráno jsem však již nenastartoval. Baterka točí jako divá, ale neslyším palivové čerpadlo. Odpoledne jsem se pokoušel najít závadu, ale povedlo se jen částečně. Po poradě s mechanikem jsem vyčistil klíček s dálkovkou, odpojil baterii a poněkolika minutách opět zapojil a normálně nastartoval. Měl jsem radost, že je to jen taková banalita, ale závada se objevila opět. Otočím klíčkem,a opět neslyším čerpadlo a samozřejmě nenastartuji i když motor točí. Je problém v imobilizéru, nebo umřelo čerpadlo? Kabely jsou OK, pojistky OK, relé cvakají. Prosím o radu a vaše zkušenosti. Jinak bude muset manželka jezdit do práce busem. Předem díky.

2014-03-29 10:39:12

cernousek134:

Zkus druhý klíček, to by mělo dát odpověď na to, zda není problém v něm. A pak jen zkusit projet kontakty a kabely. Myslím, že i když byla zima mírná, tak solení elektrice neprospělo.

2014-03-29 12:38:34

1ondra2: Dík za reaki, ale druhý klíček nemám, musím ho nechat udělat a pak se uvidí. Doufám, že to je jen nějaká blbina. Kontakty , relé a další jsem projel dřív než jsem sednul PC a prosil o radu. V pondělí bude klíček a pak dám vědět jak to dopadlo. Přeji krásný a slunečný víkend.

2015-10-08 21:55:04

cernousek134: Chtěl bych se zeptat co nakonec bylo příčinou problému? Protože před dvěma dny jsem koupil Ignise 2006 cestou domů z bazaru jsem se zastavil na benzínce a natankoval. Po nasednutí se mi už nepodařilo nastartovat. Příznaky stejné - startér točil, ale nic a svítila kontrolka imobilizéru. V servisu mi dneska řekli, že je nejspíš problém v palivovém čerpadlu, ale prozatím to není potvrzené. Dík za reakci.

MilanT  
Milan
2015-10-09 08:09:40

horáčci: Řekl bych, že to není jako práce s buzolou. Cernousek mohl mít úplně jiný problém a jako tonoucí bych se nechytal stébla. Pokud svítí kontrolka imo, tak bych asi nehledal závadu v palivovém čerpadlu. Ale tady jsme všichni rádci přes internet, co to tvoje auto ani neviděli. Může to být sto věcí klíčkem počínaje a řídící jednotkou konče.

Vrátil bych to auto do bazaru ať to dají do kupy.

Služba je služba

Text k videu O zlu v nás a hrdinných Mašínech:

Tento klip je pro ty, kteří bratry Mašínovi považují za vrahy. Omyl. To zločinný komunistický režim se snažil vychovat z nás všech vrahy nevinných lidí pro zrůdnou ideu. A z mnohých i vychoval.

2015-10-09 18:35:18

horáčci: Pravá příčina mého problému bylo palivové čerpadlo. Nové stojí cca 8tis, moje skvělá manželka ho sehnala za 1500,- zasláno dobírkou. Pokud budeš měnit sám, musí nádrž ven. Hodně úspěchů s opravou.

 jaski
Martin Jaskevič
2015-10-09 19:44:45

Ohledně sundání nádrže se můžeš inspirovat tu http://www.suzukiclub.cz/...-do-palivove-nadrze-43195 .


Odpovědět