Fórum - Téma


Nesvítí přístrojovka a okolní ovladače


Fórum Swift IV Nesvítí přístrojovka a okolní ovladače

Informace o modelu: Suzuki Swift IV



spm
2015-06-29 22:21:23

Ahoj,

tak jsem si včera svým odborným zásahem zase přivodil potíž Vyměnil jsem to chrchlací rádio za jiné, nicméně dnes co jsem se musel vracet za tmy, tak jsem si všimnul, že v autě nesvítí přístrojovka ani žádný jiný ovladač (tlačítka stěračů, vyhřívání okna, atd. - všechno dřív svítilo normálně). Tedy, nejsem si jist jestli to svítilo pár dní před montáží, ale velice pravděpodobně jsem to rozbil tím. Na fóru jsem našel pár podobných témat, ale nějak jsem z toho jelen - mně světla venku normálně svítí. Svítí samostatně parkovačky, svítí velká světla, všechno. Jenom uvnitř tma. Ukazatele jinak normálně fungují (teda alespoň otáčkoměr v té tmě se zdál, že se hýbe). Otázka tedy je - je ve swiftu samostatná pojistka čistě jenom na podsvětlení interiéru nebo je někde v panelu okolo rádia nějaké vedení čistě od podsvětlení, které jsem štracháním mohl vyškubnout a způsobilo by to tohle? Je to swift 1.0 GL 2002, nejchudší výbava (takže žádné regulátory světel, atd.) Díky

Hill  
Jaroslav
2015-06-29 22:45:32

spm: hledej červený drát se žlutým proužkem. Na něm je plus pro obrysovky, číslovka, slabší červenožlutý pak vede k palubce.

Pod palubkou je od žárovek zpět červený drát se zeleným proužkem, ten vede do konektoru regulace podsvícení. Nemáš-li regulátor, pak v tom konektoru je propojka červenozeleného drátu na černý (to je kostra).

Všechny červenožluté dráty vedou každý do jiného konektoru kolem pojistkové skříňky, ale v ní jsou propojené dohromady (nejdou přes žádnou pojistku, ta jistí bílý drát vedoucí k relé nebo ručnímu spínači parkovaček.

spm
2015-06-30 18:50:17

tak jsem vyndal zase radio a vytahal kabely na ktere z panelu dosahnu. v podstate jsem vytahl jeden svazek, na nem je na nekolik dratu zapojena cokolada, ze ktere jdou kabely pro radio (byla tam i predtim) - kostra, 2x12v a repraky. dale 4 draty ve svazku jsou zakonceny ve 4 pinovem konektoru, ktery nikam dal nevede. a jeden dratek se tu vali volne (nevylucuji, ze jsem ho odnekud neurval). v konektoru je cervenozluty, zlutocerny, cerny a sedivy drat, upadly drat je taky cervenozluty. vsechny draty mimo radio mi prijdou strasne tenke, jakoby zarovky ani neutahly. a ani na jednom cervenozlutem nenamerim proti kostre napeti s pustenyma obrysovkama. co to muze byt za draty? koukam uplne jinam nebo to muze mit neco spolecne?

spm
2015-06-30 19:34:19

postreh dalsi je, ze zlutocerny (nebo spis bilocerny kdyz ho ted vidim) drat ma +12v pri sepnuti parkovacek. cervenozlute draty jsou jinak vsechny spolu spojene (pipak pipa). pokud bych tedy v konektoru spojil bilocerny se zlutocervenym, tak by to teoreticky asi melo fungovat. ale nejsem si jistej, jestli to takhle bylo predtim zamysleny...

Hill  
Jaroslav
2015-06-30 20:09:47

spm: že svítí hlavní světla, to v tomhle případě nic neznamená - jsou spínaná kostrou a pod napětím jsou trvale. Obvodově s obrysovkami a podsvícením nemají nic společného.

Když nemáš regulátor podsvícení, může být jediný rozdíl v tom, že odpadl červený drát se zeleným proužkem a na kostru jsou žárovky připojené přímo černým. Ale to jsem viděl jen v jednom Swiftu, jinak měly konektor pro regulátor a v něm protikus s propojkou červenozeleného s černým. Když se propojka vyndala a zapnuly parkovačky, byl pochopitelně plus jak na červenožlutém, tak na červenozeleném (a to je chyba, na něm v tvém případě musí být kostra).

Žlutočerný drát je vyhrazený pro spínač tlaku oleje - spíná kostru pro kontrolku. Bíločerný drát je pro změnu plus, který je pod napětím při zapnutém klíčku. A konektor s tebou popsanou kombinací vodičů jsem v žádném ročníku nenašel.

Každopádně pořád platí, že podsvícení dostává spínaný plus po červenožlutém drátu: po silném ho dostávají obrysovky venku, podsvícení je roztahané slabým. Jdi po červenožlutém, kam až plus jde, a najdeš místo, kde už chybí.

S žádným jiným drátem, než stejné barevné kombinace, to nespojuj!

Žádnou samostatnou pojistku to nemá, je společná pro obrysovky i podsvícení.

spm
2015-06-30 20:26:23

ok, je to teda v tom případě bíločerný - plus se na něj dostane při zapnutí obrysovek, při zapnutí klíčku nejspíš taky - pípák v autě pípá když je zapnutý klíče a vypnutá světla, což afaik standardně nedělá - takže je otázka jestli plus při světlech se na něj nedostává nějakou kutilovinou předchozím majitelem. Každopádně ani na jednom červenožlutém drátu co mi přišel pod ruku se plus při zapnutí světel neobjeví; obrysovky venku normálně svítí... Takže se mi asi někde uklepal ten tenký drát. Hádám - tenký červenožlutý drát začíná někde pod palubkou pod volantem? Skoro to teda vypadá, že se to rozbilo samo a nezmrvil jsem to já instalací rádia (po pravdě ani nevím, kdy jsem s autem jel předtím za tmy, abych si toho všimnul). Červenozelený drát jsem ještě ani nepotkal, ale hádám že je teda někde pod volantem (kde jsem ještě neměl tolik odvahy to natolik rozebrat, abych se k tomu dostal) a v zásadě mě asi ani až tak moc nezajímá, když na červenožlutém nemám vůbec plus...

jinak v tom zmíněném konektoru je tedy ten zmíněný červenožlutý, bíločerný co spíná při klíčku/světlech, bílý co má trvale +12V a kostra. Jak se do toho auta dostal, ví bůh...

Ještě jeden detail - obrysovky venku sice svítí, ale podsvětlení značky už ne. Jako, nedal bych ruku do ohně za to, že to předtím svítilo, přiznám se že tyhle žárovky jsem nekontroloval Ale čistě hypoteticky - je tam někde jedno místo, kde když to rozpojím, tak obrysovky budou OK a značky se zbytkem interiéru přestanou svítit?

Hill  
Jaroslav
2015-06-30 22:38:59

spm: je jich víc: například konektory kolem pojistkové skříňky. Na její základní desce jsou ty červenožluté dráty spojené dohromady. Od spínače (či relé) obrysovek vede jeden červenožlutý jedním konektorem na desku a pokračuje od ní jiným konektorem dopředu na obrysovky, dalším dozadu, a ještě jiným konektorem do palubky,kde je odbočený i k rádiu a hodinám (pohasnutí displejů při rozsvícení obrysovek, aby v noci neoslňovaly, což je jaksi v době denního svícení zbytečné).

Číslovka je spojená se zadními obrysovkami, tedy půjde o jinou závadu - buď žárovičky nebo upadlý drát k nim.

Tobě jde o to, rozsvítit ty žárovičky, které mají vlastní napájení odbočené z napájení vnějších obrysovek a vlastní společný vývod na kostru, do nějž lze zařadit regulátor jasu podsvícení celé palubky, to s číslovkou nesouvisí.

spm
2015-07-01 09:36:22

Tak začínám mít pocit, že u novějšího swiftu ten okruh celý předělali. Ráno jak jsem s tím odjížděl, tak jsem si prohlížel kryt od pojistek, který jsem včera vyndal. Na pojistkách byly 3x10A pro L TAIL, R TAIL a LICENSE. To mě zarazilo, protože jestli SPZka měla být tažená od zadních obrysovek, tak by nemohla mít svojí pojistku (a i do toho schématu z roku 98 co jsem našel tu se to tvářilo, že na obrysovky je 1x15A). Tak jsem po jízdě license pojistku vytáhnul a je přepálená. Asi někomu v Japonsku přišlo jako dobrej nápad posledním ročníkum předělat elektriku Až se dostanu k autu zpět, tak pojistku vyměním a uvidím, co to udělá. (Taky jsem se mohl já debil podívat dřív, než jsem sundal půl palubky dolů). Dám ještě vědět, pro příští generace, jak jsem dopadnul. Každopádně díky moc za rady.

spm
2015-07-01 14:18:46

Tak license pojistka byla správná... nevím teda jestli SPZ svítí nebo ne, ale po výměně začaly svítit žárovky v interiéru. Potfory, museli mermomocí tu elektriku v novějším ročníku změnit

Hill  
Jaroslav
2015-07-01 14:57:33

spm: zřejmě toho na těch drátkách už viselo tolik, že to museli rozhodit na víc pojistek.


Odpovědět