Fórum - Téma


Netroubí a netroubí !!


Fórum Technický koutek Netroubí a netroubí !!



1  2

2009-03-22 16:46:49

Zdravim

Mam 1.3 GS 1992 , a proste netroubí . Chci se zeptat jestli to de pres naky relé nebo jak a po rozebrání mi ten system taky nedaval smysl (ve volantu) , klakson sem zkousel na tvrdo a ten funguje. tak mi prosim nekdo napiste jak to je zapojeny a pres co atd. Diky moc

2009-03-22 18:40:41

No, zkrz volant drátem se vede + a tyč volantu je mínus, tak to proměř a je to ne?

nebo pojistka shořela

2013-01-14 07:36:41

Čau mám uplně ten samý problem na Samuraiovi. Ten vypínač ve volantu vypadá v pohodě protože se na něm nemá co pokazit a šťáva do klaksonu jde. KLakson na baterce troubí tak se ještě zkusím mrknout na ty pojistky ale když tam jde šťáva tak pochybuju... Už si to nějak vyřešil?

Hill  
Jaroslav
2013-01-14 17:34:36

Jak - "šťáva do klaksonu jde"? Kde jsi to naměřil?

Asi nejde, když přímo připojený k baterce troubí.

Klakson jde přes relé: cívka je napájená trvale přes pojistku pod palubkou, druhý vývod jde na smykový kontakt pod volantem a přes tlačítka se uzavírá okruh na hřídel volantu a tudy na kostru.

Přes výkonnější pojistku (u hlavních pojistek) je napájený spínací kontakt relé a teprve od něj vede drát ke klaksonu. Druhý pól klaksonu je spojený s kostrou.

Ale to přece musí být zjevné z toho, že od volantu vede vodič v jiné barevné kombinaci a o menším průřezu, než ten, co vede k houkačce.

Buď tedy je relé v pořádku a na klakson se plus dostane, ale má špatnou kostru, nebo relé nespíná.

2013-01-14 21:16:29

No jdou do klaksonu dva dráty. Tak zkoušečku připnu na kostru a když to do jednoho zapíchnu tak svítí takže šťáva tam jde.... a pak se mi zdá divné že když ty dráty na klakson připojím tak se mi pak rozsvítí jakoby oba kontakty, takže to vypadá že je na obou + jakoby... pojistka v pojistkové skříni je v pořádku; myslím si že by mohl byt problem někde pod tím volantem.. může se tam něco pokazit? protože ten volant samotný už jsem měl rozdělaný 3x ale tam se nemá co pokazit...

Hill  
Jaroslav
2013-01-14 21:54:15

Když máš na obou svorkách klaksonu (tedy na černém i bílém drátu, samozřejmě po stisknutí tlačítka na volantu) plus proti kostře, není klakson s kostrou spojený. Na černém drátu nesmíš naměřit nic, černý ve Swiftech znamená kostru. Prostě ti černý nevede. Schválně zkus tu svorku houkačky, co na ni vede černý drát, spojit jiným kusem drátu s kostrou.

2013-01-16 20:42:14

Tak dneska jsem se k tomu dostal. Ten drát jak do něj vede + jsem připojil na jeden kontakt klaksonu a na druhý jsem přivedl kostru a troubil. Takže jsem připojil ke klaksonu pro změnu ten druhý a přivedl jsem na něj + a předpokládal jsem že po zmáčknutí klaksonu bude troubit ale nic; čili předpokládám že chyba bude buďto tam někde pod volantem v útrobách plastu a nebo to relátko? Ale vůbec nevim kde je.. není nějaké schema nebo fotka kde bych ho našel? A Jestli to mám pod volantem rozdělat; uvidím tam něco? Já takový Laik....

2013-01-16 23:10:00

Když jsi nechal původní plus a novou kostru troubil a když jsi nechal původní kostru a přivedl nové plus tak ne. Chápu to správně?

Pokud jo, tak co řešíš? máš špatné ukostření jak ti psal Hill už výše.

2013-01-17 00:32:51

Ale kde je ukostřený? Dráty zabíhají někde do svazku... Nebo to hledat spíš u té volantové tyče?

Hill  
Jaroslav
2013-01-17 05:50:27

Kostřicí černý vodič od klaksonu vede pod šroub ve svislém pokračování blatníku asi tak mezi vyrovnávací nádobkou chladicí kapaliny a nalévacím hrdlem ostřikovače, spolu s dalšími kostrami.

2013-01-17 15:54:06

Bylo by dobré si ten drát ještě proměřit, jestli není někde cvaklí. Protože jak píše Hill, je tam na jednom bodě ukostřeno víc věcí, takže pokud by to bylo vysloveně jen kostrou na šroubu, tak by tě mělo zlobit víc věcí.

2013-01-17 18:49:05

Ale ta houkačka se ukostřuje tlačítkem na volantu,tak že se tam objeví až po jeho stlačení.Závadu hledej v ukostření tlačítka a sběracím kroužku pod volantem.

Hill  
Jaroslav
2013-01-17 19:42:57

Určitě? Jestli je na klaksonu trvale plus a ten kostřicí drát není černý, ale modrý se zeleným proužkem, pak se skutečně uzavírá na kostru přes smykový kontakt a tlačítka na volantu. U Suzuki jsem toto provedení ale ještě neviděl, což samozřejmě neznamená, že neexistuje. Vzhledem k odběru houkačky bych to však pokládal za přinejmenším nespolehlivé.

Jestli je ale ten drát černý, musí být spojený s kostrou natvrdo, protože plus na bílý vodič spíná relé, jehož cívka je pod napětím pořád, jen se její druhý konec ukostřuje přes modro/zelený drát a tlačítka na volantu. Na houkačce se v tom případě objeví plus jen při sepnutém relé.

2013-01-17 20:29:15

No teď jsem zkoušel všechny kostry... našel jsem 2 na motorové příčce a pak jednu na rozpěře pod palubovkou vše jsem očistil a nic. Ten drát do houkačky vede modrý se zeleným proužkem. Pak jsem měl rozdělaný kompletně i ten volant a trochu jsem tam ty plošky co dosedají očistil ale stále prostě nic. Už nevim co s tim. Jestli nepřivedu na vidláka nějaké nové dráty a nefouknu tam nové tlačítko a nebo se na to vykašlu a třeba technickou udělám.... Tím sběracím plíškem pod volantem to asi nebude, sice nevim jestli to tak jde ale vydělal jsem ten spínač z volantu a přiložil jsem ten kontakt přímo k tomu plechu jakoby a taky to netroubilo... jestli to není uplná hňupina

Hill  
Jaroslav
2013-01-17 21:45:41

To tam skutečně asi relátko nemáš a ten modro/zelený drát vede přes konektor pod volantem až na kroužek volantu, tedy má tudy spojit klakson s kostrou až přes stisknuté tlačítko. Znamená to , že celý odběr houkačky jde přes něj, takže stačí i velmi malý přechodový odpor, aby ani nepípl. Ve sloupku volantu je konektor, i ten může mít velký přechodový odpor,

2013-01-18 00:06:53

Hille je to přece jen r.v.92 a tam tlačítko tvořilo pořádný kus plechu odtlačovaný pružinou.Je pravda,že jsem nepoznal co má za auto 1,3 GS?

2013-01-18 00:45:19

Nevim jestli je ta otázka na mě, ale v profilu mám napsané, že mám Samuraie 1.3 OSJ r.v. 1996

Hill  
Jaroslav
2013-01-18 05:57:01

Já měl za to, že je řeč o Swiftu, nějak jsem si nevšiml, že jde o Samíka. Pardon.

Tak ti nezbude, než pod volantem a na dvou konektorech propojovací desky, co je na ní uprostřed pojistková skříňka, hledat druhé konce toho modro/zeleného drátu. Ten drát jde od houkačky s celým svazkem jedním konektorem dovnitř, druhým pokračuje k volantu.

Asi by chtělo uvádět model a ročník nejen v profilu, ale i v dotazech. Já to už v profilech ani nehledám, protože spousta tazatelů (mezi nimi Preamp, který založil toto vlákno) s tím dělá tajnosti, ale aspoň do dotazu to někteří občas upřesní.

Čili logicky došlo k blbé odpovědi na blbě specifikovanou otázku.

2013-01-18 18:28:04

Můj příspěvek směřoval k Preamp a jak píše Hill nemá to ani v profilu.Ono je vůbec zajímavé,někdo vznese dotaz a pak už se v celém příspěvku neobjeví.Přitom by to jak to dopadlo,zajímalo a pomohlo mnoha dalším,aniž by museli zakládat nový příspěvek.

2013-01-19 09:05:45

Tak teď sem se díval na schema el. instalace a vidím že klakson je spojen i se stropním svítidlem do kterého taky nejde kostra.. Takže už ji jenom najít.


Odpovědět

1  2