Fórum - Téma


Nová Sx4


Fórum SX4 I Nová Sx4

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3  4  5

2010-11-05 23:34:55

Vykašli se na to, ono se to časem vystříbří. Hlavně to nereklamuj v servisu, neb ti s tím nic neudělají a jak se v tom začnou vrtat je zle. Většinou nic nespraví a navíc ti stejně nebudou věřit, že si nevymýšlíš. Raději si piš ten benzín a časem dojdeš k poznání, jak se věci skutečně mají. Ono je vůbec zajímavé, že jediný zkušený mechanik je sensai Kato, a to nejen v republice ale snad i na celém světě.

2010-11-06 08:48:42

No je pravda, že by ti s tím nikdo nic neudělal, jediný co mě napadá je výměna ŘJ a to je blbost. Jak říkám, pal. počítač je jen informativní

2011-05-15 13:57:51

Mám v Jůlince (octavia 1,6 55 Kw) na pc dliuhodobý průměr 6,6 L/100 Km .Skutečnost je ale o 0,6 l vyšší.Je to stejné napříč značkami a modely

2011-06-12 17:36:55

mám to v záběhu / sx4 1,6 4WD/ najeto 500km, první tankování spotřeba PP 6,8 l/100km skutečná spotřeba 7,4l/100km

2012-01-24 00:34:10

Tak jsem tady (1,6 GL/AC 2x4 2011) a není to bezbolestné. Měl jsem Ocatvii GLX TDi 66kW z roku 1998 a byl jsem velmi spokojen. Žádné větší problémy, velký kufr a spotřeba 4,5litru. Nicméně velký kufr už nepotřebuji a už se mi z toho špatně lezlo, takže jsem ji přenechal dětem.

O kladech SX4 psát nebudu, to nechám dealerům.

Takže zápory (subjektivně, také s ohledem na předchozí vůz):

  • výhled přes 4 sloupky
  • málo místa pro nohy (mám 181cm), malý rozsah nastavení sedadla (opravdu pro Japonce)
  • samozřejmě vyšší spotřeba kolem 7 litrů s lehkou nohou (počítač kolem 6 litrů, jak je uvedeno i jinde, je to asi záměr)
  • vyšší hluk při větší rychlosti nad 100 km/h, neodhlučněné podběhy
  • nepraktické ovládání počítače
  • okna se automaticky nezavřou po opuštění vozidla, ani žádná signalizace
  • nevýhodný průběh točivého momentu motoru proti dieselu (to je jasné, ale smutné...). Pokud potřebuji 80 kW, musím zařadit 2. nebo 3. stupeň (otáčky 5-6 tisíc) a spotřeba jde mnohonásobně nahoru.
  • sklápění zadních sedaček žádná sláva, hlavně to přivazování...

K té spotřebě - auto je poměrně těžké (cca 1300 kg s řidičem - to má ale zase své výhody) a má velký aerodynamický odpor (podle mého měření je koeficient cca 0,4! a větší výška vozu), takže u benzínu je ta spotřeba asi pochopitelná.

Možnost nastavení sedačky šoféra je dost omezená. Při zvedání se zvedá hlavně zadní část a navíc se sedačka posouvá dopředu. Uvažuji o nějakých lištách, které vložím mezi kolejnice sedačky a podlahu.

To automatické zavření oken musím nějak vyřešit, to je katastrofa.

 ROSI45
Vladimír
2012-01-24 10:36:04

Rejpale -a bude hůř ! Mám pocit,že jsi se špatným vozem na špatném fóru

Kde jsi byl,když se to auto kupovalo ?

2012-03-10 11:49:42

Koupil jsem v únoru Suzuki Sx4, na plechových discích. Mám trochu nejistotu v alu discích, nerad bych objednal špatné. Kola jsou 205/60 16 Poradí někdo???

2012-03-10 12:55:55

kup si originál v servisu suzuki a budeš bez starostí maji i original certifikát a tudíš i 2.l zaruku a hlavně sedi

Hill  
Jaroslav
2012-03-10 22:54:50

Rejpale, především:

  • chybí-li ti zátah motoru už od 1500 otáček, měl jsi zůstat u turbodiesela a nepřecházet na benzín
  • spotřeba benzíňáku při otáčkách pod 2000 strmě roste, těch 7 litrů na motor 1,6 a čtyřkolku je dooost dobrá hodnota, čekal bych ještě o litr víc
  • nějakých 4000-5000 otáček si ten motor nechá líbit i při jízdě po dálnici od plné nádrže do dalšího tankování, tedy běžně 4 hodiny s jednou vloženou přestávkou (tu nepotřebuje auto, ale řidič). Je prostě na takové otáčky stavěný. Že při takové rychlosti nezůstane u 7 litrů, je jasné, ale za to může hlavně odpor vzduchu
  • že se u auta s vysokým podvozkem nepočítalo s tím, že vysoký podvozek máš i ty, je jaksi holá skutečnost, kterou jsi měl odhalit už při koupi
  • totéž platí i pro ovládání počítače
  • nám, co dáváme přednost klice jako nejspolehlivějšímu zařízení k zavírání oken připadají nějaké výtky k nezvyklému ovládání okének směšné; když před vystoupením z auta nechám okénko otevřené, je to moje blbost. Žádná automatika to za mě nezavře. A mít ji, stejně bych na ni nespoléhal: jednou vynechá a pojišťovnu to stejně nebude zajímat.

Jak už správně podotkl ROSI45: skoro to vypadá, žes neměl na výběr - buď jsi tu sexynu vyhrál na los nebo dostal - a darované sexyně na chyby nekoukej. Jestli jsi ji kupoval osobně, nespílej autu,

2012-03-11 04:50:18

Rejpale až vyřešíš to auto zavírání oken tak mi napiš...rád se poučím

2012-03-11 09:02:21

Ahoj rejpale,

když jsem si tvůj příspěvek přečetl, tak tak trošku nechápu, proč sis sexynu kupoval. Srovnávat diesel s benzínem je holej nesmysl, jezdím se služební Octavií II TDI 77kW a se sexynou se to nedá srovnávat, je to traktor, hlučnej, kterýmu když nefouká turbo a není ve správnejch otáčkách tak vůbec nejede, jediný co je u ní hezký je spotřeba, ale to je asitak vše, prostě nafta patří do traktoru a do kamen, do mýho soukromýho auta nesmí

Co se otevírání oken týče, tak takto to mají řešeno všechny auta asijské výroby, jak japonci tak korejci, jsem zvědavej jak se ti povede si s tím poradit

takže mnoho štěstí

2012-03-11 10:43:54

181 cm? Já mám 180 (a 100kg) a vejdu se úplně v pohodě. Jen občas zavadím botou při vystupování, ale to se mi stává jen když mám steely a ne lehký tenisky (takže skoro pořád)

2012-03-11 16:08:23

Sis měl koupit Splashe

2012-03-11 17:26:37

Tomu nějak nerozumím, já mám 183 cm a metrák. Přesto v mé SX4 místa habaděj. A automatické zavírání oken u auta za 350 tis.? Děláš si srandu???????????

2012-03-11 17:33:16

Taky ti nerozumim

2012-03-14 09:47:53

Zdravim, koupil jsem starší SX4 r.2008. Jsem z Ostravy, ale na servis jezdím do Orlové, http://www.meteorcar.cz/kontakty . Prodávají sice Citrusy, ale mají značkový servis i Suzuki. Jsou ochotní, šikovní a více přístupní než servis v Ostravě. Cenu nedovedu porovnat.

2012-03-30 20:48:39

Mám sx4 4x4 od 11/2011 a ujeto 5500 km. Několikrát jsem porovnával skutečnou spotřebu (tankování doplna) s údajem na palubním počítači a rozdíl dělá 0,8 až 1,6 l/100km.

ujeté km/počítač/skutečná - 331/6,1/6,9 - 303/8,0/9,6 - 391/7,9/8,9 - 314/8,0/9,6 - 818/7,5/8,8

2012-03-31 13:53:39

Přidám svůj postřeh,ačkoliv SX4 nevlastním. Přečetl jsem si recenzi Rejpala a nedalo mi to, abych se nezkusil do SX4 aspoň

posadit , přestože měřím 190cm, nezaznamenal jsem nějaký dyskomfort,ale je možný,že na delší vzdálenost bych třeba názor změnil, osobně upřednostňuji vyšší posaz,do kterého má i ten v SX4 daleko,ale nějaké potíže s nastupováním a vystupováním jsem neměl. Automatické uzavírání oken řešit u tohodle auto asi nemá smysl, Podstatnější je poznámka k výkonu motoru, který hodnotí Rejpal jako nedostačující, já bych mu docela věřil, takový 2-litr s níže posazeným maxime krouťáku a plošší křivkou by byl jistě uživatelsky příjemnější,ovšem asi by byl horší v emisích...ekoterorismus přeje bohužel spíše té 1,6. Pro mně důležitější je však nějaká recenze týkající se spolehlivost auta,která ale po pár tis km asi není možná a dále by mě zajímala nějaká praktická zkušenost s pohonem 4x4,který je ostatně pointou auta. Dle zpřevodování soudím,že "rychlá jednička" asi moc síly v "terénu či sněhu" neposkytne...nechcípá to? nedusí se to při prokluzu v bahně? jak to zvládá 20cm sněhu na cestě? jak to zvládá mokrou polňačku? jakou ochranu má podvozek? Další otázka bude na ekonomiku-je zkušenost s 1,6 v LPG,když dle recenze má relativně vyšší spotřebu ?

MilanT  
Milan
2014-02-04 20:29:27

Zdravím (teď už to můžu napsat ) kolegové!

Před rokem jsem se zaregistroval na tomto fóru a od té doby slintám nad SX4.

A dnes...dnes v 10:00 jsem se stal hrdým majitelem SX4 1,6 4WD v edici SE v barvě hnědé bizoní. Autíčko bylo vyrobeno v 12/2013 a mělo najeto 4 km.

Po roce pročítání diskuzních fór (hlavně tohoto a bratří Slováků), testů a názorů jsem věděl do čeho jdu a jsem velice spokojený. Vím, je to úsměvné a odvážné to tvrdit, ale z auta jsem nadšený a doufám, že nechválím dne před večerem.

Před chvílí jsem se vrátil ze 125km zkušební jízdy (25 km od severu Prahy na jih a 100 km směr Kolín).

Můžu tady vypsat své první dojmy, ale ty budou ovlivněny mojí opilostí z nového vozu.

Předesílám, že jsem posledních 15 let jezdil v Peugeotu 306, 1,9TD, 66 kW a měřím 183 cm a vážím 120 kg.

Pozitiva:

  • živost syrového motoru a to jsem se bál to honit přes 3,5 tisíce otáček.
  • dostatek místa za volantem pro mojí postavu (a to jsem neměl sedačku narvanou až vzadu)
  • pohodlné sedačky s vynikajícím bočním vedením
  • luxusní rozestavění pedálů a středového panelu (tunelu?). Pravé lýtko jsem měl od tohoto panelu ve vzdálenosti cca 3 cm.
  • vynikající výhled z vozu díky vyššímu posazení
  • velká zpětná zrcátka
  • dvojitá A sloupek mi nečiní vůbec žádný problém
  • super tichý motor
  • AVG spotřeba 6,1 litru (tohle neberu ale jako skutečnou konečnou hodnotu - obzvlášť po ujetí 125 km)
  • jednoduché sklápění zadních opěradel a sedáků
  • auto se mnou okamžitě srostlo a i odhad při parkování přišel tak nějak sám
  • vynikající brzy
  • přesné a krátké řazení rychlostí
  • šikovná je nastavitelná prodleva cyklovače stěračů a síla ostřiku ze 6 trysek
  • žádné drnčení, vrčení, klepání - jen šepot motoru (doufám, že jsem to nezakřiknul)
  • potěšila mě přítomnost kontrolky hlavním světel (údajně chybějící u starších modelů)

Negativa

  • citlivý pedál plynu (to je ale věc cviku - občas jsem při rozjedzu skakal jak v autoškole a občas jsem to zbytečně vytáčel
  • zamlžování levého předního okna a levého rohu čelního skla. Neumím ještě pořádně vychytat topení a nastavení klapek a ventilátoru. Nebo moc funím.
  • slabší ruční brzda, ale to je dáno asi zadními kotoučovými brzdami
  • tiché zamykání a odemykání dveří (musím se ručně ujistit)

Takže můj subjektivní dojem z auta za 380 tisíc je vynikající. A to nepíšu o profesionálním a vstřícném přístupu nejmenovaného prodejce (a je mi jedno co za tím je).

2014-02-05 22:36:36

MilanT:

Blahopřeji, za tuto cenu jsi koupil velmi solidní a spolehlivé auto s podstatně vyšší užitnou hodnotou než v případě S-cross, nebo GV (i když v tomto případě se jedná samozřejmě o jinou kategorii vozidla)


Odpovědět

1  2  3  4  5