Fórum - Téma


Nová SX4 Ženeva 2013


Fórum SX4 II Nová SX4 Ženeva 2013

Informace o modelu: Suzuki SX4 II


1  2

2013-09-30 16:11:53

Byl jsem se projet v S-Crossu u Louwmana na Příbram na VIP předprodejní akci. Interier je strohej, ale ucelnej jako u Japonce, podvozek na rozbite okresce sedi pekne a clovek tomu muze slapat pekne na krk, podvozek je vlastne silnejsi nez výkon motoru :( Takze kdyz clovek neudela zadnou fatalni chybu. Tak se to neda utrhnout a za mokra si 4kolka poradi. Zajímave bude svezení na snehu a nekterem Přibramskem kruhači :) Myslim si ze za cas bude mozne koupit i nejake ten cip. Protoze par koniku v rezimu Sport by neskodilo, pak by to bylo

2013-09-30 16:19:08

http://www.suzukisx4.cz/

2013-10-01 08:18:20

.........

Včera jsem zkouknul v Praze v Tersu S-cross full vybavenou v kůži se střešním oknem v ametyst metalíze -barva OK proč ne, ,a venku hnědou bizoní -ta mi sedne líp ...A a jsem z toho tak trochu ,no jak bych to napsal..., to auto je prostorný, plně vybavený, ale takový prostě neidentifikovatelný, když se sundá z masky S ,tak to může být cokoliv /nissan, nebo nějakej korejec?/ na čtyřkolku malá světlá výška -170 mm, na rozbitý český cesty nízký17"pneu ,startstop ,kterej nikdo nechce..., zatím chybí techn. info ,co to utáhne...

To co suzuki uměla= " malý " =kompaktní relativně jednoduchý a hlavně spolehlivý auto -SX4 a ve 4x4 ,nebo ještě jinak řečeno jednoznačně identifikovatelný suzuki...- tak to opouští a bojuje s "Qaškajem" ,ASX, XV,atd ...uvidíme,

nechci za každou cenu kritizovat, je pár věcí kvůli kterejm bych to auto koupil -velký střešní okno, to můžu,a u GV ho bohužel nemám..., určitě 1.6motory suzuki umí... ,systém pohonu 4x4 prověří až zima, ale toho bych se nebál, spíš vadí nízká světlost těch sX4 -190mm potřebuju,170 je málo , horský terén, v zimně den neprotáhnou a závěj mi de "přes haubnu u GV s 200mm světl výšky ,startstop asi nemá cenu v horském terenu u čtyřkolky ani komentovat , pneu17" vyměnit za vyšší 16",jinak to na našich silnicích moc dlouho podvozek nevydrží.

Cena za plnou výbavu 550tis v kůži a se střešním oknem je asi OK, přeji úspěch

Nechci tady prudit , ale subaru XV má 220mm světlost podvozku, v 1.6 motorizaci redukci ,odolný podvozek a vyzkoušený klasický systém 4x4 , je stejně vybavená , kompaktnější,menší no...a má vypínatelný ESP

a Zlatá GV ...

koukám ještě na prospekt , kde můžou nacpou limetkovou zelenou, je to samo věc vkusu každého soudruha ,

ale ta barva je hrozná ... netlučte mě, stál tam v té husí zeleni swišť a je to tou barvou....

2014-03-21 15:36:19

Odpovím si sám ....

zkušenost 2 měsíce subaru XV 1.6 comfort MT s redukcí, zimní provoz spotřeba do 8,2l/100km na krátký horský trasy s denním využitím redukce ,delší trasy např Josefův Důl -Mladá Boleslav a zpět -zajížděl jsem- takže rychlost max 12O a spotřeba 5,8L/100km odpovídá i účetně , po ujetí 1500KM max rychlost zatím 190km/h tachometrových....

A jak si vede S-cross ?

2014-06-11 22:59:14

Zdravím

koupil jsem dneska nového S-crosse a po cca 100km cestě zatím spokojenost. uvidíme, jak bude klesat spotřeba (dnes cca 6,8 l/100). máte zkušenosti s dlouhodobým provozem spotřebou? Je to auto pro manželku,ať v zimě neuvázne v kopcích

MilanT  
Milan
2014-06-17 19:46:02

Asi jsem objevil Ameriku, ale u verze 4x4 AllGrip fakt nejde navolit režim čisté předokolky? Co je na tom tak špatného u staré SX4, že to japonci u S-Cross opustili?

2014-06-18 09:03:32

milant:

Když postavíš svojí SX4 na špalky a zařadíš v režimu 2WD rychlost, tak začneš také uvažovat, zda se jedná opravdu o čistě pohon předních kol.

MilanT  
Milan
2014-06-18 10:09:07

plukovník: Dobrá, na zadek jde tedy nějaké procento výkonu i v režimu FWD nebo 2WD (nebo jak se to značí).

Je ten výkon na zadku takový, abych měl obavy třeba na brzdových válcích (s přední nápravou) na STK? Může dojít ke zničení té zadní spojky? Nebo je ten výkon takový, že třeba můžu z těch válců vystřelit? A co při zatažené ruční brzdě?

2014-06-18 10:30:02

milant:

Na válcových dynamometrech to nevadí, protože se otáčejí pomalu a při rychlostech do 5 km/hod se to nijak negativně neprojeví. K poškození mezinápravové spojky by ale mohlo dojít při tažení vozidla po jedné nápravě, i při neaktivním 4WD a to se týká i případného zatažení parkovací brzdy a současného brutálního protáčení přední nápravy (např. při řádění na ledu, nebo ve škole smyku.

Jinak jak jsi poznamenal, proč Japonci opustili starý systém "čisté předokolky", tak oni v podstatě nic neopustili, ale od roku 2009 jsou všechny modely vybaveny povinně systémem ESP a v případě čtyřkolek vždy elektronický modul 4WD funguje v závislosti na elektronickém modulu ABS/ESP, který je navíc ještě u čtyřkolek vybaven senzorem zpomalení G.

Takže shrnuto:

Ty pouze stiskneš spínač volby pohonu, kterým předáš povel jednotce 4WD. Z této jednotky je sice ovládán přímo solenoid mezinápravové elektromagnetické spojky, ale tato jednotka je povelována po datové sběrnici jednotkou BCM podle údajů z ABS/ESP, sdruženého palubního přístroje a případně ještě z modulu automatické převodovky.

Takže zadek v podstatě úplně odpojen není nikdy, ale za normálních jízdních podmínek v přímém směru na něj jde max do 2 % momentu.

MilanT  
Milan
2014-06-18 10:48:24

plukovník: Díky za jasné vysvětlení.

A když už tohle vlákno špiníme, tak ještě jeden dotaz, který mi vrtá hlavou (a v manuálu pro vozidlo jsem to nenašel).

Jak je to s rezervním kolem? V zimě jezdím na 15 palcích a rezerva je 16 palců. Pokud píchnu přední pneu, musím tam nasadit zadní pneu a rezervu na zadek? nebo můžu mít na předku kola s rozdílným obvodem?

Třeba si naivně myslím, že to bude jen otázka předního diferenciálu a elektronika bude rozdíl otáček mezi předními koly vyhodnocovat jako jízdu do zatáčky? Omlouvám se jestli se ptám hloupě nebo nesrozumitelně.

Samozřejmě nebudu s rezervou zařazovat LOCK, to bych v tom asi nadělal paseku. Nebo se pletu?

2014-06-18 11:00:56

milant:

Pneumatika 195/65 x 15 má stejný valivý obvod jako pneumatika 205/60 x 16 a stejný valivý obvod má i ta úzká dojezdová mrdka, kterou pro případ nouze a na dojezd max rychlostí tuším 60 km za hodinu, vozíš v kufru

P.S.

Pozor si dej akorát na to, jestli někdy používáš litá kola. Kromě toho, že pro ně je nutno použít o 6 mm delší šrouby s kuželovým sedle, na rozdíl od plecháčů, což je i ta rezerva, která potřebuje naopak šroub s kulovým sedlem a s původní délkou

MilanT  
Milan
2014-06-18 11:13:44

205/60 16 - obvod 2050 mm

195/65 15 - obvod 1993 mm

135/90 16 - obvod 2040 mm

Z toho mi vychází, že rezerva má větší (delší obvod) o skoro 5 cm než zimní 195. To fakt nehraje roli?

2014-06-18 11:23:06

milant:

Roli to nehraje téměř žádnou, neboť je to v toleranci různého druhu vzorku a jeho opotřebení. Nový vzorek má obvykle výšku 8-9 mm a když z něj uděláš galusku, tak to na obvodu dělá právě těch cca 5 cm ( + -)

Rozměry pneumatik (tedy hlavně velikost obvodu po dobu jejich užití na vozidle) schválené pro daný model, nesmějí ovlivnit negativním způsobem údaj tachometru (to jest překročit jeho povolenou toleranci do plusu).

MilanT  
Milan
2014-06-18 11:31:46

plukovník: Nojo, máš pravdu. Vždyť píšu, že se hloupě ptám.

A když to rozvedu ještě do většího detailu, tak valivý obvod je taky ovlivněn tlakem vzduchu v pneu, že?

Na měkký, rozcáplý gumě bude valivý obvod menší než u nabouchaný.

2014-06-18 11:41:06

milant:

Přesně tak, ale i u gumy nabouchaný na správných 2,5 je rozdíl mezi skutečným obvodem a valivým obvodem. Tedy mezi tím který změříš na ležící gumě krejčovským metrem a mezi skutečnou odvalenou vzdáleností při postrčení auta o jednu otáčku kola, kde se projeví ta skutečná změna poloměru kola vlivem propérování nahuštěné gumy. A toto propérování je je jiné u profilu 65 a u profilu 60, a navíc různých šířek běhounu.

Pravě z důvodu, aby všechny tyto faktory vyhovovaly, se schvalují konkrétní kola pro konkrétní vozidla.

MilanT  
Milan
2014-06-18 11:52:22

plukovník: Vidím, že díky různému propérování různých profilů a šířek pneu jsi šel do ještě větších detailů. Tak já půjdu ještě dál. Určitě tedy hraje i svojí roli při schvalování kol i povolené zatížení auta, respektive zatížení náprav.

Což je u některých aut řešeno asi předepsaným huštěním podle zatížení vozu, případně s vlečením vozíku. U SX4 je ale jen huštění komfort a eko.

2014-06-25 22:18:01

Zdravím členy klubu, hlásím se jako nováček S-Cross (all grip diesel) jsem pořídil v půli dubna a zatím spokojenost, jen to řízení by možná mohlo být přesnější, nad 130 mám pocit, že to trochu "plave". Najeto mám cca 6tkm, spotřeba 5,6 l/100km. Co by stará škola, jsem teď nechal vyměnit olej, abych vypláchl piliny a špony po záběhu a aby to tak těch 200tkm vydrželo - doufám, že to motor od fiatu zvládne

MilanT  
Milan
2014-06-26 07:06:41

suzimoto: Tak dodatečná gratulace k novému vozu.

To máš nalítáno už hodně, přes 80 km denně. To není jako já v pátek na chalupu a v neděli domů.

Máš pěknou barvu i když já jsem na tmavší. Tak ať to jezdí bez nehod a závad.


Odpovědět

1  2