Fórum - Téma


Nová Vitara - Jak vám voní.. zápach (spojky) ??


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Nová Vitara - Jak vám voní.. zápach (spojky) ??

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1  2  3  4  5 ......... 7

2016-07-20 22:44:52

Ahoj, mám Vitaru zhruba měsíc. Přebíral jsem ji a měla nalítáno 1700 km. Dnes již je téměř u 5000 km. Absolvovala se mnou Chorvatsko 900 tam 360 na místě z toho hodně terén na 1 až 2 rychlost. Kopce, kamení... Zpátky dalších 900 km. Ale proč píšu. Občeas zavane dívný zápach. Občas když ucítím takovou .. nevím jak to definovat, něco mezi spálenou gumou a pálením spojky. Zpočátku jsem si myslel joo něco se vypaluje... výfuk nebo, ale nevím mám podezření, že nebude něco v pořádku. Jinak jsem z autíčkem nadmíru spokojený.

2016-07-21 06:14:10

rostak:

Tak jízdu 360 km v terénu, v kopcích a kamení na 1 až 2 rychlost by zvládlo možná silniční vozidlo se systémem pohonu typu Haldex, ale tak jak je koncipován u silniční Vitary jen velice těžko bez toho, aby došlo k neopravitelnému poškození mezinápravové elektromagnetické spojky.

Jedinné, co ti mohu poradit je, abys při nejbližší garanční prohlídce v žádném případě nevykecal, co jsi s tím vyváděl

Naopak, říkej, že tam něco smrdí, že nevíš co, že to vypadá jako spojka a hlavně , že jsi jezdil pouze po silnici

Mezinápravová spojka se mění jako celý komplet, stojí čtyřicet tisíc a pokud se má měnit v době záruky, autorizovaný servis ji musí posílat na expertizu na ústředí, pro posouzení oprávněnosti případné reklamace.

Hodně štestí...

MilanT  
Milan
2016-07-21 06:52:12

plukovník:

Už před časem jsem obdivoval jeho odvahu - http://www.suzukiclub.cz/...select=53150#message53150

Popřál jsem mu jako jediný štěstí, leč to nepomohlo.

2016-07-21 07:05:29

milant:

Rošťák se stal zřejmě obětí klamu zvaného "Vitara".

A určitě není první a nebude jediný.

Pod tím názvem si totiž velká část těch, co si ji dnes kupují, představuje terénní vozidlo. Jenomže to platilo před dvaceti léty, kdy její majitelé byli lidi "zvláštního ražení".

Připadá mi, že naopak ti dnešní vlastníci tohoto vozidla, jsou až na výjimky, motorističtí nymandi, co se dokáží bavit leda tak o tom, co jim šplouchá v nádrži...

P.S.

Ale pokud to auto kupoval jako předváděčku, může případně tvrdit, že mu to určitě zkurvil někdo před ním.

Třeba nějaký novinář, redaktor motoristického magazínu, kterému bylo vozidlo poskytnuto k "recenzi" a on s ním na své dovolené řádil 360 km v kopcích a kamení na jedničku a dvojku...

2016-07-21 09:57:04

Člověče to znám! Terénem nejezdím, to jsem si odzkoušel s LR Discoverou, ale když se s Vitarou rozjíždí žena, tak to někdy taky sm.dí, asi se pálí spojka.

A jen proto, že asi moc plynuje, fakt nevím. Ale auto pak nějakou dobu sm.dí. Když jedeme spolu, tak se jí to tak často nestává.

2016-07-21 10:05:54

ahasver: Ty jo, na to bych se šel asi zeptat do Suzuki...docela by mi zajímalo co to způsobuje...

A co se týče toho ježdění po kamení, tak nevěřím tomu, že potom se zničí tak rychle pohon 4x4, když vidím na youtube co s tím dělají lidi, jak to doslova ničí vitary v drsným terénu a nic se s tím neděje...

2016-07-21 10:13:24

lubos:

Jestli tě tak fascinuje iluze na YouTube, tak jsi blázen...

P.S.

Udělej to, co už se stává "klasikou".

Pošli e-mail s dotazem "prodejci"...

MilanT  
Milan
2016-07-21 10:15:24

lubos: na Youtube jsem jednou viděl jak zmizely Hradčany a letadlo couvat. Přesto tomu nevěřím.

A hlavně se mi z počítače neline žádná vůně a už vůbec ne zápach pálené spojky.

Takže tvrzení, že s tím nic neděje během a po natáčení, je hodně odvážné.

2016-07-21 10:21:09

milant:

Tak to zase pozor,

Harrier couvat umí...

Luboš:

Nejenom jízda po kamení, ale dokonce jenom jízda po mokré, nebo namrzlé dlažbě pošle pohon 4x4 tohoto provedení do kopru

A jen tak mimochodem, je na to upozornění v příručce (nebo alespoň v minulosti to tam bylo)

2016-07-21 11:54:34

plukovník: A co tam psali? Pokud začne pršet či mrznout, okamžitě odstavte auto ke krajnici a vyčkejte sucha a tepla?

MilanT  
Milan
2016-07-21 12:02:57

jaski: To psali u SX4 aby se v tom případě nazapínal režim AUTO a LOCK a zůstala tak pouze čistá předokolka i při prokluzu předních kol. Bohužel AllGrip u S-Cross a Vitary tuto možnost nenabízí. Nebo se pletu?

2016-07-21 12:10:59

jaski:

Je tam upozornění, že pohon 4x4 (s připojenou zadní nápravou) je zakázáno používat pro jízdu po namrzlých, nebo kluzských dlažebních kostkách, z důvodu nebezpečí poškození mezinápravové spojky.

V tomto případě je doporučen režim 2WD (zadní náprava odpojena)

Zdůvodnění tohoto upozornění není blíže specifikováno.

To je až na Plukovníkovi.

Tedy:

Komplet elektromagnetické spojky je choulostivý na silové rázy při záběru (když pneumatiky "rvou" dlažební kostky v případě prokluzu kol,

zvláště pak násobič přítlačné síly lamel vícelamelové, elektronicky řízené, elektromagnetické spojky.

Pokud dojde k poškození komponentu kulička-vačka,

kam pujde celá funkce spojky ?

No přece doprdele...

Milan:

Přesně tak, u systému Allgrip se o této věci taktně mlčí a všichni jsou spokojení, jak ten režim "sport" krásně funguje...,

až do "roztrhání těla", stejně jako turbo, nebo startér a baterie u systému Start-Stop

2016-07-21 12:14:31

plukovník: Myslím, že tohle u vitary není, co vím, tak je tam, něco ve stylu, že auto není do terénu

MilanT  
Milan
2016-07-21 12:16:48

lubos:

A to je právě ta sociální lumpárna. Bronz SX4 do terénu může a EchtGold Vitara musí být hóódně opatrná.

2016-07-21 12:22:05

lubos:

Ano, je tam upozornění, že auto není do terénu a navíc by tam ještě mělo být (tak jako dříve), že toto vozidlo není určeno pro tažení přívěsu

Proto je oficiálně povoleno jenom těch ubohých 400 kg nebržděných.

2016-07-21 13:16:13

Mě by spíš zajímalo jak si stím jezdil v tom terénu jaký si tam měl navolený režim??Jistě že to není teréní auto ale lesní nebo polní cestu by to snad zvládnou mělo ne?

A mimochodem v popisu auta je napsáno:

Precizně vyladěný podvozek s pohonem všech kol AllGrip

Velká kola a světlá výška 185 mm umocňují terénní schopnosti nové Vitary. Inteligentní systém pohonu všech kol AllGrip nabízí čtyři volitelné jízdní režimy pro optimální výkon na silnici i v terénu za jakýchkoli podmínek.

MilanT  
Milan
2016-07-21 13:47:44

robert1969: Tak to jo. A teď ještě definici terénu - https://cs.wikipedia.org/wiki/Ter%C3%A9n

Takže terén jsou i silnice, dálnice...

2016-07-21 14:04:42

šak je to tam jasně napsané:

Je to tedy libovolná část zemského povrchu se všemi jeho nerovnostmi!!

2016-07-21 15:05:40

robert1969:

Jenomže k tomu popisu auta chybí "prováděcí vyhláška" ,

kde by bylo vysvětleno, že ten takzvaný "Inteligentní systém pohonu všech kol AllGrip" je jedna velká pitomost, stejně jako všechny ty oslavné chvalozpěvy na cokoliv, co je třeba prodat...

Takže myslím, že všichni ti, co volili dvojkolku v podstatě zas tak moc neprohloupili.

MilanT  
Milan
2016-07-21 16:29:38

plukovník: Chybějící "prováděcí vyhláška" je záměr prodejců aneb když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají.

Jako ten truhlík na slovenském fóru. Jezdil s Yeti 1,2 TSI 77 kW a chtěl silnější auto. A tak si koupil Vitaru 1,6 VVT 88 kW. Prostě větší objem a větší výkon, tak to sakra bude jezdit daleko líp, ne?

A pak plakal na fóru, že ta Vitara je oproti Yeti nějak línější do stejných kopců.

Smějícího smajlíka raději nepřidám, protože se mu nechci smát. Ale pokud si někdo koupí auto podle marketingových letáčků, líbivé karoserie a barvy střechy, tak si o ten výsměch přímo říká.

A jestli si někdo koupí novou Vitaru a v záběhu jí napere po střechu a vyrazí do Chorvatska trápit auto na jedničku a dvojku 400 km po nějakém horském terénu, tak je mi líto nanejvýš toho auta.

Ale jsme snad všichni dospělí, svéprávní a tak si dělejme s naším majetkem co chceme.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7