Fórum - Téma


Nová Vitara - Jak vám voní.. zápach (spojky) ??


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Nová Vitara - Jak vám voní.. zápach (spojky) ??

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1  2  3  4  5 ......... 7

2016-07-21 16:36:39

To byl zátěžový test né???

 lubos
Luboš
2016-07-21 17:44:10

Otázka je kolik skutečně najel km v terénu a v jakém časovém rozmezí, jestli v jednom kuse ujel 50km tak to chápu, že to na to není stavěný, ale jestli to bylo třeba 10* 10km, tak to už nechápu, a taky je otázka co se to ve skutečností pálí a smrdí, já bych předváděčku nebral, viděl jsem u jednoho člověka jak se k tomu choval, a co si budeme povídat, já taky na dvou předváděčkách dával autu zabrat, zkoušel jsem rozjíždění na dvojku, pod táčení, rychlá jízda po polní cestě s nic moc povrchem...a to všechno během cca 10km, a když tohle udělá každý člověk, tak to vychází, že to takhle udělalo 170 lidi...a jestli kvůli tomu dostal slevu tak 20 000, tak bych to kvůli tomu nebral...toť můj názor

2016-07-21 17:53:46

Popravdě sem také v zimě lítal ve 20centimetrech sněhu a dával tomu kartáč když byla nějaká závěj. Byla to sranda.... a zdali se něco stane, bůh suď.

Věřím že každý něco vyzkouší a nikdo si nekupoval čtyřkolku jen proto aby lítal jen po cestách a měl vzadu napsáno allgrip.

 lubos
Luboš
2016-07-21 18:02:39

lubosjáprvní: já si ještě přidal nápis 4x4 allgrip nikomu nic neřekne

2016-07-21 18:26:47

To ja si přidam 4x4 a ještě S ko!!

2016-07-21 18:32:33

rostak:

už mocekrát jsem se tu vyjadřoval o pseudo 4X4 u aut s připojováním zadní nápravy pomocí třecí spojky. Tahle spojka nahrazuje mezinápravový diferenciál a musí, opakuji, musí prokluzovat, jinak by v zatáčce, kde se točí kola přední nápravy jinak, než kola zadní nápravy, protože jedou jinou stopou, mohlo v poloosách, nebo převodech něco rupnout. Moje GV XL7 je do terénu, má naprosto odlišnou koncepci pohonu 4X4 (ale nemá mezinápravový diferenciál) a jízdu v režimu 4X4 mimo bláto, písek, mokrá tráva, sníh má přímo zakázánu, pnutí v poloosách se uvolňuje jen prokluzem jednotlivých kol nápravy na kluzkém povrchu a to na asfaltu nejde. A nová Vitara má třecí spojku pro připojení zadní nápravy a pokud bude nucena dlouhodobě prokluzovat, tak bude smrdět z přehřátí a pokazí se, ikdyž má tepelnou ochranu.

Marketingová rétorika, testování v pořadu Autosalon a rúzná videa ukazují, že se s tím v terénu jezdí, ale jsou to několikasekundové sekvence a ne hodinová jízda. Není to na trvalé použití, ale maximálně tak na pokus o vyproštění, možná dva pokusy a dost.

Novou Vitaru jsme pořídili manželce, ona si prosadila barvu, já prosadil, že to bude předokolka a 1,6 benzínový atmosférický motor.

2016-07-21 19:02:30

lubos:

Kdysi tam byl v módě nápis "Jezdím na Castrol" (čti kastról)

Přestože dotyčný tam ve skutečnosti lil M6AD v ceně 6,50 Kčs za litr, který navíc ještě ukradl v práci

2016-07-21 19:45:42

Zdravím vás všechny.

Poslední poctivý a nefalšovaný teréňák který sem řídil, byla Tatra 805 tzv.Kačena.

Byl to klasický zábavný mechanický výběr druhu a kombinace pohonu.

Dnes je klasika zakázána.

Trendem jsou prokluzové spojky, čidla, elektronika a drahý následný servis.

Dřív řidič mohl používat mozek, úvahu a řízení auta bylo myslím zábavnější.

Jenže to se dnes neumožňuje díky "moderním sofistikovaným koncepcím" dnešních automobilům.

Ještě bych chtěl ale napsat, že po přečtení celého vlákna mám bohužel pocit,

že tu něco smrdí.

2016-07-21 19:46:42

Zase mne tak nekamenujte, že jsem autu nějak ublížil. Pokud jsem jezdil na jedniřku tak proto, že jsem chtěl jet opatrně a nechtěl jsem, aby odlétavající kamení auto poškodilo. Jednalo se o spoustu kratších cest vždy něolik desítek až stovek metrů, které projela i octavka nebo VW Golf. Jen oni trpěli více Ty km se posbíraly za celých 10 dnů. Auto jezdí spolehlivě a ten zápach o kterém se tu bavíme je cítit jen někdy jednou za cca 1O dní ucítím něco co se mi zrovna nelíbí.

2016-07-21 19:56:42

rostak:

100 metrů zatáček je horší, jak kilometr rovně.

Všechna auta s manuální převodovkou mají třecí spojku mezi motorem a převodovkou. Sice trochu jiné konstrukce, ale k věci. Byl bys ochotný jezdit s mírně vyšlápnutým pedálem tak, aby tahle spojka trvale mírně prokluzovala? Asi ne. A u spojky, která připojuje zadní nápravu ti to nevadí?

2016-07-21 20:21:30

vitara.2015:

A co to tady smrdí ?

Já tedy nic necítím, ale to bude zřejmě tím, že můj nos byl odjakživa koncipovaný jenom na jeden specifický druh vůně...

2016-07-21 21:14:14

Myslím že moc stresujete tenhle systém se používá už od roku 2013 v S-Crossu a neslyšel jsem že by jim ty spojky houfně hořely!!A myslím že spojka mezi motorem a převodovkou je daleko více namáháná a kolik vydrží?Hafo!!Na KIA Sporatge bylo podobný systém auto a nebo lock občas ta spojka zasmrděla ale za 7,5 roku fungovat nepřestala!!

2016-07-21 21:27:51

robert1969:

Spojka mezi motorem a převodovkou je v prokluzu velmi krátký čas během rozjezdu z místa a při řazení jednotlivých stupňů, hlavně dolů. Ale potom už nesmí prokluzovat. A proto vydrží hafo.

A znovu opakuji, spojka u zadní nápravy prokluzovat musí, protože nahrazuje mezinápravový diferenciál.

A že na S-Crossu nehoří je nejspíš tou tepelnou ochranou, ale pak to není 4X4.

2016-07-21 21:32:36

robert1969:

Jenomže na rozdíl od spojky mezi motorem a převodovkou, která si klouzne pouze během rozjezdu a řazení rychlostí, ta mezinápravová je v lehkém prokluzu prakticky pořád pokud je aktivní režim 4x4 a je požadováno rozdělení momentu mezi přední a zadní nápravou tedy i v případě její funkce jako mezinápravového diferenciálu.

Rozdíl je pouze v tom, že nefunkční spojka v prním případě se projeví rychle a jednoznačně u té mezinápravové to hned tak někdo nepozná.

EDIT:

Mirekdoda, jsi proklatě rychlý, zřejmě Milanova škola

2016-07-21 21:33:30

No jo ale kolikrát ji zmáčkeš při řazení a rozjezdu?Ta mezinápravová v režimu auto spíná jenom při prokluzu předních kol což klidně nemusí bý i půl roku !

2016-07-21 21:36:05

robert1969:

Tak to jsi vedle, jak ta jedle...

To je hodně zjednodušený až oportunistický názor

Mezinápravová spojka "nespíná", spíná leda tak nějaké relé, mezinápravová spojka je buď v činnosti, nebo deaktivovaná v režimu 2WD.

2016-07-21 21:37:55

Proč myslíš?Tak to fungovalo na Sportážce a v testu na Vitaru to takhle taky popisovali.

2016-07-21 21:40:18

robert1969:

dobře, tak toho půl roku sebou vozíš to železo úplně zbytečně. A klasická spojka mezi motorem a převodovkou má čas vychladnout a můžeš ji použít třeba tisíckrát.

2016-07-21 21:45:41

robert1969:

To jak něco popisuje nějaký idiotský redaktor v nějakém testu pro Plukovníka není směroplatné.

Pro Plukovníka je směroplatné to, co stojí v oběžnících a navíc s tímto typem spojky má letité zkušenosti z SX4 i Kizashi.

2016-07-21 21:50:56

No neslyšel jsem že by na SX4 a Kizashi nějak moc ty spojky hořely!!

Auto

Za běžných okolností udržuje režim Auto pohon předních kol. Pokud ovšem elektronika zaznamená prokluz pneumatik, systém se samočinně přepne do režimu 4×4. Tím, že se pohon všech kol spíná pouze tehdy, je-li to opravdu nutné, je zajištěna co nejnižší spotřeba paliva. Režim Auto poskytuje jistotu v případě náhlé změny počasí, jako jsou například přeháňky.

To je s oficialniho letaku suzuki!!


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7