Fórum - Téma


Nová Vitara - Jak vám voní.. zápach (spojky) ??


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Nová Vitara - Jak vám voní.. zápach (spojky) ??

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1  2  3  4  5 ......... 7

2016-07-21 21:55:14

robert1969:

Znovu opakuji, nehoří, protože mají tepelnou ochranu, ale pak nepracují v režimu 4X4. A šofér si bláhově myslí, že má čtyřkolku. Mám pocit, že jsme se tu nějak zacyklili.

MilanT  
Milan

Robert1969, 2016-07-21 21:50:56 napsal:

No neslyšel jsem že by na SX4 a Kizashi nějak moc ty spojky hořely!!

Auto

Za běžných okolností udržuje režim Auto pohon předních kol. Pokud ovšem elektronika zaznamená prokluz pneumatik, systém se samočinně přepne do režimu 4×4. Tím, že se pohon všech kol spíná pouze tehdy, je-li to opravdu nutné, je zajištěna co nejnižší spotřeba paliva. Režim Auto poskytuje jistotu v případě náhlé změny počasí, jako jsou například přeháňky.

To je s oficialniho letaku suzuki!!

2016-07-21 22:13:10

robert1969: Ano, u SX4 a Kizashi nehořely. A víš proč?

Protože je rozdíl mezi iAWD a AllGrip. Nová Vitara nemá režim pouhé předokolky 2WD jako SX4 a Kizashi. Když tedy pominu, že i při 2WD jde na zadek cca 2 % výkonu.

 jaski
Martin Jaskevič
2016-07-21 22:17:53

mirekdoda: http://vyhlasto.cz/h/1g23...eto-jednou-provzdy-nehori

2016-07-21 22:20:48

jaski:

výtečně, to je pro mě lék na to zacyklení.

2016-07-21 22:22:09

Mate pravdu ona ani zhořet nemůže!!

Pohon 4x4...

Zmínit musím inteligentní pohon všech kol AllGrip, jenž je založen na magnetodynamickém principu, podobně jako systém xDrive německé značky BMW. Nabízí zcela novou úroveň bezpečí a sníženou spotřebu paliva.

2016-07-21 22:30:07

robert1969:

asi víš něco, co ostatní nevíme. Dáváš to sem po kapkách. Rozbal to a dej sem všechno najednou. Třeba zmoudříme. Nic ve zlém.

2016-07-21 23:40:13

Já jel na režim snow nebo sport je párkrát a krátce, ale tu spojku jsem cítil okamžitě, třeba během 5 sekund. Kdo zná, třeba výjezd k lanovce pod Kletí od Krasetína, pár namrzlých zatáček v prudkém kopci a když jsem zastavil u výběrčího na parkovišti, už jsem měl strach, že mi hoří spodek. To bylo 1.ledna, měl jsem zato, že se ten systém opravdu vypaluje.

Teď mám najeto skoro 13.000 a trápí mě při nízkých otáčkách - hlavně na trojku a čtyřku - takový šouravý zvuk, jako dření kardanu v ložisku. Při zvýšení otáček to ustane. Už jsem to měl v servisu, technik potvrdil při zkušební jízdě, že slyší, co by slyšet neměl, ale nějak si s tím neporadili, prý to zatím nikdo ještě neřešil. Třeba to právě souvisí s tím zimním provozem, ale potom by ten systém nebyl použitelný opravdu ani krátkodobě.

2016-07-22 00:03:50

laso: A víš ještě o někom jiném s scrossem komu to dělá?

2016-07-22 08:16:02

Ne, bohužel o nikom nevím, ani z tohoto fóra ne. A docela by mě zajímal rozdíl mezi vitarou a crossem, nemáte někdo zkušenosti. Žiji v tom, že je to úplně stejné až na jinou kastli a větší kufr, takže se mi jeví cross praktičtější.

A ještě ke 4x4, nemám v ruce manuál, ale jak je vlastně techniky uděláno, že při režimu sport jde na zadek tuším 20% a při snow 40% procent výkonu (trvalým prokluzem?).

2016-07-22 16:42:39

laso:

při 40% přenosu sil spojka přitvrdí a prokluzuje méně, protože je předpoklad, že na klouzajícím sněhu dochází k vyrovnávání pnutí mezi nápravami také částečně i prokluzem kol. Ale to musí být relativně dost sněhu na silnici, nestačí jen jemný poprašek. Při 20% přenosu spojka trochu povolí a prokluzuje více, aby více nahrazovala mezinápravový diferenciál při jízdě po asfaltu.

2016-07-22 17:09:32

V prospektu je napsáno tohle:

Auto - prioritou je ekonomika provozu za běžných jízdních podmínek. Pohon všech kol se samočinně sepne při zaznamenání prokluzu předních kol.

Sport - zlepšuje chování vozu v zatáčkách větším přídělem točivého momentu na zadní kola. Současně zrychluje odezvu motoru optimalizací charakteristiky výkonu a točivého momentu. U verzí s automatickou převodovkou CVT udržuje vyšší hladinu otáček motoru.

Snow - Optimální režim pro sníh nebo jiný nezpevněný a kluzký povrch. Zlepšuje trakci během zrychlování a zvyšuje stabilitu vozidla.

Lock* - Režim pro vyproštění vozu ze sněhu, z bláta nebo třeba z písku. Systém přiděluje více točivého momentu na zadní kola, současně se charakteristika stabilizačního systému ESPR a dalších asistenčních technologií upraví pro uvolnění vozidla.

* Po dosažení rychlosti 60 km/h se samočinně přepne do režimu snow.

Poslední dva režimy by se měli zapínat jenom ne kluzkém povrchu.

2016-07-22 17:44:23

robert1969: Takže když pojedu po suché louce nebo polní/lesní cestě kde budou občasné kaluže, tak mám nechat podle toho auto, a ani náhodou lock?

2016-07-22 17:52:55

Ja myslím že jo protože lock t rozděli 50:50 něco jako uzávěrka a ty by se v žádném případe na suchu dávat neměla leda že by si zapadl tak na krátké vyjetí.A pokud je cestá suchá mělo by stačit auto pokud je bláto ta asi Snow.

2016-07-22 19:33:13

robert1969:

Kdyby "Lock" rozdělil trakci 50:50, což ovšem není tak docela pravda, tak to ovšem není žádná pevná uzávěrka

Ta by byla něco jako 100 na 100.

50 na 50 je pořád kontrolované rozdělení momentu.

Jinak,

ano po suché louce, nebo lesní cestě na které jsou louže se zapnutím systému AUTO,

a pokud bys chtěl zapnout LOCK, tak v podstatě to možné je, ale volant musí být pro jízdu rovně

(ani LOCK neznamená mezinápravové uzavření úplně natvrdo)

2016-07-22 19:50:33

50:50 předpokládám že znamená 50 na přední napravu a 50 na zadní což je dohromady 100!!

2016-07-22 20:00:06

robert1969:

Je to tak, ale v případě "tvrdé" uzávěry by kupříkladu při přední nápravě "v luftě" muselo na zadní nápravu dostat 100%, nikoliv 50.

Skutečnost je taková, že v Lock jde na zadek vždy 30-50 %.

Při Auto přibližně 2-50 % podle prokluzu předku.

V režimech Snow a Sport tam jde "mišmaš" ještě v závislosti na ůhlu natočení volantu a polohy plynového pedálu

2016-07-22 20:16:28

Co sem se díval na videa když je kolo v luftě tak se netočí asi ho přibrzdí esp ale nevím jestli sílu přenese na ostatní kola.Jinak předtím na Sportážce kterou jsem měl 7,5roku jsem 50:50 použil asi 3x jinak jsem vše odjel na auto.A tech 50:50 jsem potřeboval jenom když jsem se potřeboval prohrabat hlubokým sněhem asi 50cm.Jinak nevim jak na Vitaře ale na Sportážce se při hlubokém sněhu muselo vypnout esp jinak se ve sněhu auto zastavilo a melo tendenci přepínat mezi napravami bez esp se prohrabalo jak nic.

2016-07-24 07:29:49

laso:

1/ ten zvuk spod auta pocujem aj ja na svojom aute, ale to musim dost podtacat motor...

po jemnom pridani plynu a zvyseni otacok to ihned prestane...

2/ pocit spalenej spojky v rezime Sport som mal spociatku na aute aj ja, ak si dobre pamatam tak to bolo niekedy februar 2014 (asi +-4.000 km), potom to viac menej prestalo a teraz (62tkm) ak jazdim tu istu trasu tak je klud.

2016-07-24 17:42:34

robert1969: Jak sem lítal ve sněhu a dělal kraviny tak při snow do toho kecalo ESP a ubíralo to plyn a dělalo si to co chtělo, když sem dal Lock tak jsem si mohl dělat kraviny jaké chtěl a reagovalo to na plyn jak sem chtěl já. Sem s tím lítal polital po kopcách cca 15km a nesmrdělo nic. Jen jednou při rozjezdu do kopca s tím Lockem zasmrděla spojka, ale to byla tá mezi motorem a převodovkou.

Ale fajný je ten sjížděč kopců, udrží to krásně rychlost i s padáku na sklince. Nevím jak ale je to bomba.

2016-07-24 18:12:47

lubosjáprvní: Já si myslím, že Milant a Plukovník nás zbytečně straší


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7