Fórum - Téma


Nová Vitara - Jak vám voní.. zápach (spojky) ??


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Nová Vitara - Jak vám voní.. zápach (spojky) ??

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV


1 ......... 3  4  5  6  7

MilanT  
Milan
2016-07-25 07:16:40

pe.ka: Tak hlavně že tvúj "přínosný" příspěvek není spam a objasnil nám situaci jak to vlastně s tou spojkou je. Díky.

Jednomu vadí že je tady mrtvo, druhýmu že se tu debatuje, třetímu že je to málo odborné, čtvrtýmu že je to tu OT...

Pánové a dámy, vemte do ruky tohle fórum a máte šanci korigovat názory druhých.

2016-07-25 08:04:56

plukovník:

jj teď jsi to trefil jak je to přísloví o potrefené huse?.....jo a netvrdím ze čas jsou peníze. "Ale peníze AAAAAŽ...... na prvním místě" :

A teď vážně osobně zas takový problém s forem nemam tím spíš že ho už par měsícu sleduji a takříkajic jsem se prokousal snad všemy članky a diskuzemi a našel co jsem potřeboval, jen tak nějak když bych teď chtěl znovu najit něco konkretniho a věcneho a vím že jsem to někde četl tak jsem to hledal hodně dlouho a bylo to v jínem tematu.

omlouvám se pokud von plukovnik nabyl dojmu že ho a další starší pardáli mam za pitomce ...tak to je vedle OPRAVDU SI VÁŽIM ŽE TU JSOU on a mu podobní a že dokáží mnohdy hodně dlouho a trpělivě reagovat právě jen těm co se svezli na modní vlně čtyřkolek a maj pocit že koupili to nejužasnějši auto světa a teď se diví.

2016-07-25 08:46:23

Aj tu se to rozjelo, jeden o koze a druhý o voze, ale proč ne, chodí se tu diskutovat. O tom to přec je.

Osobně si myslím že na STK na válcích nejsou kola poháněné pod motoru proto se nic nestane, je tam neutrál. Asi jako když jedeš s kopca. Ale to je jen má teorie a nechci to tu spamovat pro ty co mají málo času.

2016-07-25 08:53:51

A není to nakonec jedno? Stejně tohle budeme řešit za 3-4 roky

2016-07-25 09:18:53

lubosjáprvní: No to jsem taky tvrdil ale že prý né tak nevím!!

2016-07-25 09:34:31

lubosjáprvní:

Jestli jde trakce od motoru, nebo opačně od rotace kol je v případě elektronické regulace rozdělení pohonu úplně jedno, protože ta je odvislá od rozdílu otáček přední a zadní nápravy.

Tedy je úplně jedno zda aktivaci systému způsobí prokluz při jízdě do kopce, nepo z kopce (potažmo na válcích).

Tím se liší od funkce samosvorného (s omezenou svorností) diferenciálu, jako je tomu u některých opravdových čtyřkolek se stálým pohonem 4x4. Tam se alespoň nemá co přehřívat a pálit (tedy kromě brzd

Systém AllGrip je takový "kočkopes" u kterého nejde odepnout trvale ani zadek, ani předek, jako to byvá u xDrive a přitom to není ani pravověrný stálý pohon 4x4.

Prostě svým způsobem hybrid na hovno jak jenom na silnici, tak jenom do terénu.

Zkrátka a dobře, pro ty, kdo jezdí převážně silnici, a těch je 99%, raději dvojkolka.

Pe.ka:

Jsem rád, že jsi se neurazil (nenasral).

To člověka potěší, když se občas někdo takový najde...

2016-07-25 09:39:23

lubos:

Jedno je kolo u trakaře . A maš recht za 3-4 roky se to bude řešit hlavně až se začnou objevovat ojetiny a začnou se kazit ty supr vychytávky a asistenti. Až se budou objevovat recenze po ujeti 150 000km a na trhu budou auta zmasakrované od šoféru kteří si zkoušej lock režim na místech k tomu nevhodných. Zbaví se ho takřikajic za minutu dvanáct a nový majitel bude platit za servis.

Když jsem jednou zapomněl vyhodit uzavěrku na naklaďaku a vyjel na cestu tak jsem roztrhal asfalt a udělal oraniště před vraty.

no ve vitaře to bude odnašet technika

2016-07-25 11:36:17

pe.ka: Ty systémy alá Haldex už fungují spoustu let, ono to je na jedno brdo jen se to jinak jmenuje. A asi to není problém na technické. Takže se tu řeší což se týká stk totální prd.

Určitě se najdou Yeti, sx4, různé vw a spoustu dalších let to neodešlo do věčných lovišť. Ale nic není bez chyby, i hovno má své mouchy.

plukovník, 2016-07-24 21:11:33 napsal:

robert1969:

Ale prd...

Stačí po vjetí na válce před měřením vypnout motor a všechny řídící jednotky jsou "namydlené".

A jestli myslíš, že za mizerný půlmilion dostaneš auto s elektronikou jako raketoplán, tak to si tedy fandíš ..

2016-07-25 14:06:00

plukovník:

smekam tato odpověď byla správna zastavil jsem se na kafe u kamoše na STK a pokecali o tom ... najede na válce vypne motor, zapalovaní a pěkně zatlačí do pedalu bez posilovače.

A také mirekdota + milant hodně trpělivý matadoři ve snaze objasnit že kola se točí

2016-07-25 14:45:09

lubosjáprvní:

Teď ale mluvíš ty "o koze" a my "o voze"

Nepleť sem Haldex!

Elektrohydraulický systém je něco jiného než systém s elektromagnetickou spojkou.

2016-07-25 18:32:14

plukovník: Ano Haldex je elektrohydraulický, ale princip na STK co se tu řešilo, spínání kol, přenos výkonu a točivého momentu je stejný.

2016-07-25 19:27:15

pe.ka:

trochu tady zaniklo tvoje srovnání nové Vitary a staré Grand Vitary. Za starou GV považuji model do roku 2005, kde se 4x4 ještě řadilo ručně pákou. A pokud byla ta páka v poloze 2H, tak to byla čistá zadokolka a na válcích při zkoušce brzd nebyl problém.

Tvoje konzultace s kamarádem na STK jen dokazuje, že je to v praxi zavedený postup, jak ten systém připojení zadní nápravy obejít, protože je jasné, že to auto s nastartovaným motorem, tím pádem zapnutými klíčky, tím pádem aktivní elektronikou (i s převodovkou v neutrálu) z těch válců ujede, protože ta řídící jednotka prostě zareaguje na rozdílné otáčky přední a zadní nápravy.

Jedině snad, že řídící jednotka pro připojení zadní nápravy u tohoto auta na základě pokynu z čidla neutrálu zůstane bez reakce. Jen jestli u manuální převodovky takové čidlo vůbec je? U automatické zřejmě ano.

2016-07-25 19:41:53

Tak já mám trvalou 4x4 a loni při měření brzd nebyl žádný problém i bez nějakých podložek pod zadní/přední/kola

2016-07-25 19:48:31

trajfl:

ano, správně, GV, kterou máš, má poctivý mezinápravový diferenciál a ten si s tím poradí. Tvoje auto považuji za novou GV, jako zatím poslední prodávaný model u nás.

2016-07-28 11:37:00

Koukám, že je tu delší dobu mrtvo. Abych Vás trochu oživil, tak jako dvoukolkář v naftě také někdy cítím po jízdě v teplém počasí jakoby gumový smrad, který však není od pneu ani od spojky, ale někde jinde od motoru - možná uchycení výfukového potrubí nebo DPF apod. Jistě to není novotou, protože mám ujeto 10 tis. km a opakuje se to nepravidelně dosud. Nějak nemám náladu lézt pod auto, tak to nechávám být.

2016-07-28 12:50:40

Osobně smrad cítím jen od výfuku/motoru.

Na začátku stačilo vyjet Barrandovský kopec pod plynem.

Dnes jen když dlouho zkouším akcelerace (řešil jsem řazení automatu z 1 na 2).

Smrad je od motoru, přesněji výfukových svodů. Pod autem vzadu nic (jen prohřáté gumy).

A u hydroměniče a automatu nemá co smrdět (vše v oleji a auto zamyká kvalty natvrdo rychle).

Jinak postřeh z používání režimu sport.. mám opět čistý výfuk, na auto jsem měl z podtáčení motoru a EGR u benziňáku ve výfuku saze.

Holt 2000 otáček je lepší než 1200.

2016-07-28 13:14:50

A je v režimu sport větší spotřeba?

2016-07-28 13:32:15

robert1969: Ano, včera jsem ve městě někam hodně pospíchal, tak jsem zapnul sport, musím říct, že opravdu velkej nárůst výkonu...zkoušel jsem to asi tak na 10 minut, spotřeba hned skoro o 2 litry nahoru. Ale jelo to pěkně

2016-07-28 13:43:08

robert1969: Při normální jízdě max 2dcl rozdíl. Jen mi sport postupně zlenivěl, používám ho jako základní režim poslední 2.5 nádrže.

Aby nebyl sport líný přepnu na auto a zpět na sport, nebo musím prošlápnout plyn. Jakmile jednou motor dostanu nad 4000 otáček, tak automat 30 sekund řadí ve vyšším rozsahu. Když to jen šimrám, tak drží minimální otáčky 1800-2000, při auto je krom tupé reakce na plyn utopený motor ve 1200 otáčkách.

Samozřejmě, dyž pojedu pod plynem v rosahu 4-5k otáček, tak spotřeba tak o tři litry vzroste oproti běžné jízdě 2-3k otáček a lehká noha.

2016-07-28 14:13:49

Nazdar Vitaráci.

Ačkoliv moje žena vlastní pouze Vitaru dvoukolku, tak se zájmem čtu tyto řádky ohledně různých názorů na druhy koncepcí pohonu 4x4.

Mě osobně velice zaujal jeden starší díl pořadu Garáž z You Tube.

A to především srovnávání mezi Dacia Duster a 10x dražší ikonou - Mercedes G.

Mimochodem tam moderátoři poznamenají že Duster nemá pozinkovanou karoserii.

https://m.youtube.com/watch?v=vYY-M5sdX3M


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7