Fórum - Téma


novopečený majitel Splashe


Fórum Splash novopečený majitel Splashe

Informace o modelu: Suzuki Splash


1  2  3

2012-02-18 18:21:59

Od ledna 2012 jsem novopečeným majitelem Splashe, diskuse kolem tohoto modelu zrovna nefrčí, emigroval jsem od Toyoty ( Yaris model 2004 a 2006 ), nový Yaris ( dále Y )mi "nepadl" do oka a nesedl mi.Původně jsem uvažoval i o SX4 a Swiftu, ale pro moje účely ( denní dojíždění do práce cca 50 km 1 - 2 osoby ) mi plně vyhovuje Splash 1,2 Gl/AC ( dále S ).

Překvapila mne "bytelnost" auta, není to žádný věchet a to, že jede jak z praku.I když toyoty ( jako všichni JPN ) se musejí vytáčet, tak rozsah otáčkoměru S ( o více 1000 ot. ) mne překvapil.V zásadě s S mám na stejné trase vždy o stupeň nižší zařazenou rychlost ( třeba v kopci ) než u Y.

Velmi se mi u S líbí praktické nastupování, rozměrná akorát tvrdá sedadla ( u Y mne po delší cestě 200 - 300 km bolela záda ) dvojité dno kufru, jednoduché skládání zadních sedadel do roviny, přesné řazení, retro otáčkoměr, výškové nastavení předních sedadel a zábavná jízda, přesto, že je S poměrně vysoké auto krásně drží stopu.Líbí se mi spotřeba, po najetých cca 1500 km 5,0 l / 100 km ( na zimních pneu v současné zimě fantazie ).

Co bych uvítal: menší hlučnost kulisy řazení a změnu té hnusné gumové manžety, rozhodně kontrolku potkávacích světel a hodiny by mohly mít 24 hodinový cyklus, pořízení ESP nezávisle na stupni výbavy.

Dotazy:

  • kolik lze ujet km po rozsvícení kontrolky čerpací stanice ? , místo dojezdu se zobrazí čárky a manuál píše okamžitě tankujte !, u Y jsem byl zvyklý na cca 80 km
  • dovybavoval jsem si S nějakými originálními drobnostmi ( ochranné lišty, koncovka výfuku, koberce...) a uvažoval jsem i dalších, ale odradila mne cena ( jako u všech JPN ), chtěl bych vyměnit gumovou manžetu řadící páky, ale výměna je vázána na hlavici řadící páky a celkem to hodí skoro 3,5 tis. Kč,- bez instalace, nějaký typ ?
  • nebyla by k mání šablona pro ochrannou folii nakládací hrany kufru ? u kdejaké reklamky si koupím folii i barevnou dle své představy za cca 200 Kč,- a nemusím mít originál bezbarvý nebo černý za více jak 1 tis.
  • po zlepšení počasí se chystám nechat nainstalovat denní led svícení na místo mlhovek, nějaké zkušenosti ?, nemile mne překvapilo, že dealer v Jihlavě mi odmítl toto osvětlení instalovat s vysvětlením, že suzuki originál nemá a oni neorigo neinstalují, mohu si ho nechat nainstalovat jinde, ale případné reklamace na voze nesmí souviset s tímto osvětlením.

Zatím vše, díky za info.

2012-02-18 19:21:58

Konečně tu je Splašík......z mého hlediska až moc jednoduchý auto. Na tu poslední rafičku ukazatelu paliva najedeš tak 50 km a pokud máš zájem o nějaké vylepšení vzhledu... stránky pošlu. Co se denního svícení týče, tak v Jihlavě je rozumný technik, u nás to je obráceně....namontí se sračka a zákazníka pak mám tři dny v týdnu v servisu, že se to buď nerozsvítí nebo jen jedna strana

2012-02-20 15:28:31

Doufám, že nemyslíš Kato jednoduchým autem to co se za "jednoduché" považuje u lidí, jednoduchý trouba.Předpokládám, že máš na mysli jednoduchou konstrukci? Předem díky za info o vylepšení vzhledu

( grepl@vakhb.cz).

2012-02-20 15:55:13

Myslel jsem to tak, že v jednoduchosti je síla

http://www.suzuki.cz/auto...splash/prislusenstvi.aspx

2012-02-22 11:33:30

Kato, děkuji za odkaz příslušenství, ale tohle znám a mám tento katalog přímo od dealera a něco ( viz výše ) jsem z něj i objednal.Já vím, že kdo má na opici musí mít i na banány, ale některé položky mi nevyhovují buď finančně nebo i vzhledem. Příklad: litá kola ( koupil jsem Splashe na plecháčích se zimními pneu ), nabídka jednoho typu v 15" ? a za 3,5 tis. ks ????, tak jsem objednal a obdržel devítpaprsková kola v zimním výprodeji téměř za cenu plecháčů ( 1370 Kč,- / kolo ).Tak nějak bych si chtěl pomoct třeba u manžety řadící páky.

2012-02-22 13:29:20

se ti tam nelíbí ta guma?? No to se nedivim...brnknu svýmu koňovi co je jako prodejce a optám se ho, jestli tam je nějaká náhrada

2012-02-29 19:51:32

Tu gumu u řadičky jsem nechal vyměnit hned při koupi a to včetně hlavice. Vzhledově je to sakra rozdíl. Ale zkus to, třeba tam může zůstat původní. Sami v prodejně mi navrhli, že to zkusí, i když, jistí si nebyli, ale mně se ta lepší hlavice líbila. (V zimě ten kovový kroužek pěkně studí..)

Jinak mně zase strašně chybí budík teploty motoru. Člověk netuší, jestli už je zahřáto a může to začít honit.

A ten otáčkoměr je spíš na okrasu. Jednak je skloněný strašně nízko a hlavně je to prcek s nevýraznou stupnicí i ručičkou. Když to musím vytočit, je třeba koukat na cestu a ne hledat pidiručičku na pidistupnici, která je navíc pěkně líná. Z toho důvodu by mě také zajímalo, kde jsou opravdu kritické otáčky.

2012-02-29 20:06:47

To nejni auto na závody ale do města

2012-02-29 20:45:21

Nikdo s tím nezávodí, ale když je třeba předjet pět čepičářů v konvoji, nelze jinak.

2012-02-29 20:53:34

při přehřátí začne blikati kontrolka teploměru, ale to je běžný i u jinejch značek, mě osobně na Splašíkovi chybí kufr

je fakt že ten otáčkoměr na palubce je šílenej

2012-02-29 21:50:27

Mně by to vyhovovalo obráceně:

Při překročení zdravých otáček by mi měla do oka šlehnout jedovatá LEDka a pořádná stupnice by měla náležet teploměru. Nejde mi o přehřátí, ale o to, kdy je to zahřáté, že se nemusím bát na to šlápnout. (U syrového motoru nového auta.)

2012-02-29 22:55:57

. . . byste se možná divili .. . kámoš s tím jezdil mistrák slalomy . . .určitě to nejni coural

2012-02-29 23:00:19

klobouk dolu

sys

RomanG, 2012-02-18 18:21:59 napsal:

Od ledna 2012 jsem novopečeným majitelem Splashe, diskuse kolem tohoto modelu zrovna nefrčí, emigroval jsem od Toyoty ( Yaris model 2004 a 2006 ), nový Yaris ( dále Y )mi "nepadl" do oka a nesedl mi.Původně jsem uvažoval i o SX4 a Swiftu, ale pro moje účely ( denní dojíždění do práce cca 50 km 1 - 2 osoby ) mi plně vyhovuje Splash 1,2 Gl/AC ( dále S ).

Překvapila mne "bytelnost" auta, není to žádný věchet a to, že jede jak z praku.I když toyoty ( jako všichni JPN ) se musejí vytáčet, tak rozsah otáčkoměru S ( o více 1000 ot. ) mne překvapil.V zásadě s S mám na stejné trase vždy o stupeň nižší zařazenou rychlost ( třeba v kopci ) než u Y.

Velmi se mi u S líbí praktické nastupování, rozměrná akorát tvrdá sedadla ( u Y mne po delší cestě 200 - 300 km bolela záda ) dvojité dno kufru, jednoduché skládání zadních sedadel do roviny, přesné řazení, retro otáčkoměr, výškové nastavení předních sedadel a zábavná jízda, přesto, že je S poměrně vysoké auto krásně drží stopu.Líbí se mi spotřeba, po najetých cca 1500 km 5,0 l / 100 km ( na zimních pneu v současné zimě fantazie ).

Co bych uvítal: menší hlučnost kulisy řazení a změnu té hnusné gumové manžety, rozhodně kontrolku potkávacích světel a hodiny by mohly mít 24 hodinový cyklus, pořízení ESP nezávisle na stupni výbavy.

Dotazy:

  • kolik lze ujet km po rozsvícení kontrolky čerpací stanice ? , místo dojezdu se zobrazí čárky a manuál píše okamžitě tankujte !, u Y jsem byl zvyklý na cca 80 km
  • dovybavoval jsem si S nějakými originálními drobnostmi ( ochranné lišty, koncovka výfuku, koberce...) a uvažoval jsem i dalších, ale odradila mne cena ( jako u všech JPN ), chtěl bych vyměnit gumovou manžetu řadící páky, ale výměna je vázána na hlavici řadící páky a celkem to hodí skoro 3,5 tis. Kč,- bez instalace, nějaký typ ?
  • nebyla by k mání šablona pro ochrannou folii nakládací hrany kufru ? u kdejaké reklamky si koupím folii i barevnou dle své představy za cca 200 Kč,- a nemusím mít originál bezbarvý nebo černý za více jak 1 tis.
  • po zlepšení počasí se chystám nechat nainstalovat denní led svícení na místo mlhovek, nějaké zkušenosti ?, nemile mne překvapilo, že dealer v Jihlavě mi odmítl toto osvětlení instalovat s vysvětlením, že suzuki originál nemá a oni neorigo neinstalují, mohu si ho nechat nainstalovat jinde, ale případné reklamace na voze nesmí souviset s tímto osvětlením.

Zatím vše, díky za info.

2012-06-04 16:21:46

Ahoj,

koupili jsme loni , z duvodu, aby zena mohla me vozit, hybnost se snizuje. Mame Splashe v automatu. Najeli jsme uz asi 8 tis.km, zima, nezima...jsem 187 cm vysokej a velmi dobre do auta nastupuji.

Pres zimu, jezdili jsme za 6 l dlouhodobe, ted to kleslo na 5,7....no, je to automat...jezdi to moc pekne a vubec, sice malej autak, ale zadne orezavatko to neni...automat davaji do te nejvyssi vybavy...

Che, listy, libilo by se mi, ale z te ceny skoro 4 tis. jsem si sednul na zadel alisty nemame...denni sviceni, mel jsem chut...ale autak ma ve vybave mlhovky a servis rekl, ze neni kam dat, cena, pres 3 tisice...kaslu na sviceni, jezdim na parkovacky, at si me chytnou...ony nejak ze silnic zmizely kontroly...

Jezdime ve dvou, s malym pejskem, ten ma vzadu trvale sklopena sedadla do roviny a je to sikovne na nakupy...

Uvazovali jsme o Chorvatsku, to bych zadni sedacky nechal v garazi, ale to je ve hvezdach, predse jen, je to v penezich 20 litru a kilometru moc, i kdyz by jsme se v rizeni stridali.

Jinak, kontrolka stavu paliva, jeste nevim, jak sviti, je mym stylem, jezdit vzdy s plnou nadrzi a doplnovat, pokud to moc neleze do penez...

Auticko ma vyborne jizdni vlastnosti a zena si libuje, kdyz zastavi v kopci na semaforu, jak nozni zabrzdi, pusti pedal a autak stoji, pak staci pridat plyn a jede se...to je prima i ja po celozivotnim jezdeni s radici pakou, s automatem jsem uz spokojen...pohoda...jede to jak drak, zatim jen 160 jsem zkousel, na dalnici, ale ver tachometru...

Co me prekvapilo, tak za deste, je slyset dost jak voda špláchá do zadnich podbehu, no, je to zvyk...jinak autak je tichej, akorat aerodynamicky hluk by mohl byt lepe vyresen...pak by se dalo i spat za volantem,jakej by byl klid...

Od prave strany, blbe resena aerodynamika praveho zrcatka...

Jinak, problemy se radici kulisou tady nemam, dost lidi si na razeni stezuje, ale treba se jim to casem ochodi...

Myslim si, ze je to solidne udelanej autak...snad nas nikde nenecha...

Zdravim vsechny.

jeste dodatek, jsem vysokej a vnitrni zpetne zrcatko je posazene dost dolu, takze kdyz chci za nej videt, musim se nahrbit, stve me to,nejradsi bych drzak zrcatka zkratil a zrcatko posunul nahoru... treba si zvyknu, ale kolikrat je to fakt nebezpecne, kdyz se dobre nevidi dopredu, kde zrcatko cloni vyhled...

sys
2012-06-04 16:40:30

no, teplota chladici kapaliny, ohriva se hodne rychle, po vyjezdu z garaze v zime, po ujeti cca 500 metru uz to topi, coz treba u Fabie, se delo az po ujeti nekolika km...

Je to autak, s co nejnizsimi vyrobnimi naklady ale soucasne, snazili se nam dat presto maximum...

2012-06-05 06:59:03

Přestože máme šploucha moc rádi, tak musím upozornit, že na dlouhé trasy je to autíčko krajně nevhodné. Absolvoval jsem s ním několikrát 100km v kuse a vždycky jsem se zapřísáhnul, že už nikdy více. Motor na pětku točí o 1000 otáček více, než dospělé auto, podvozek je poměrně tvrdý a krátký a co se aerodynamiky týče, je to pluh na vzduch. Na spotřebě na dálnici oproti velkému autu neušetříte ani korunu. To Chorvatsko bych si tedy sakra rozmyslel. Šplouch je prostě skokan do města, žádný polykač kilometrů.

Máme 5-ti kvalt manuál 1.2, ve městě spotřeba 8 litrů a více, venku od 5 do 16 litrů podle stylu jízdy. Udržet spotřebu pod 6 litrů vyžaduje lehkou nohu a silné nervy od ostatních řidičů. Na dálnici je spotřeba samozřejmě úměrná rychlosti, ve 180 km/h (dle tachometru) se ustálí na těch 16l.

Jinak jízdní vlastnosti super. Autíčko jede jako po kolejích i na zimákách a na nízkoprofilových je to formule 1. Jen ten výkon chybí, šestnáctistovka ze Swifra Sport by mu slušela víc.

sys

7tech, 2012-06-05 06:59:03 napsal:

Přestože máme šploucha moc rádi, tak musím upozornit, že na dlouhé trasy je to autíčko krajně nevhodné. Absolvoval jsem s ním několikrát 100km v kuse a vždycky jsem se zapřísáhnul, že už nikdy více. Motor na pětku točí o 1000 otáček více, než dospělé auto, podvozek je poměrně tvrdý a krátký a co se aerodynamiky týče, je to pluh na vzduch. Na spotřebě na dálnici oproti velkému autu neušetříte ani korunu. To Chorvatsko bych si tedy sakra rozmyslel. Šplouch je prostě skokan do města, žádný polykač kilometrů.

Máme 5-ti kvalt manuál 1.2, ve městě spotřeba 8 litrů a více, venku od 5 do 16 litrů podle stylu jízdy. Udržet spotřebu pod 6 litrů vyžaduje lehkou nohu a silné nervy od ostatních řidičů. Na dálnici je spotřeba samozřejmě úměrná rychlosti, ve 180 km/h (dle tachometru) se ustálí na těch 16l.

Jinak jízdní vlastnosti super. Autíčko jede jako po kolejích i na zimákách a na nízkoprofilových je to formule 1. Jen ten výkon chybí, šestnáctistovka ze Swifra Sport by mu slušela víc.

2012-06-05 08:28:13

No, kazdy jinak s autem zachazi a kritika...meli jsme pred tim Xsaru Picasso 1,6 HDi, novou 3,5 roku, ale musel se koupit automat, zena by s jinym nejezdila...Citroen byl to pan AUTAK...v nevyssi vybave, ale zivot prinasi i kompromisy, ktere nutno preklenout...jsme uz oba starci nad hrobem, mame dohromady 132 let...

Nedopadli jsme nejhure a pro duchodcovske potreby jezdeni, je to prima autak, tezko by jsme hledali lepsi male auticko s automatem...pisete spotreba 5 - 16 litru a to je brutal, meli by jste navstivit ORL a ortopeda, usi a nohy si nechat vysetrit...udaj vyrobce o spotrebe automatu 5,7 sedi, jasne, ze zavodnici a neznalkove za volantem, musi si priplatit...

sys, 2012-06-05 08:28:13 napsal:

No, kazdy jinak s autem zachazi a kritika...meli jsme pred tim Xsaru Picasso 1,6 HDi, novou 3,5 roku, ale musel se koupit automat, zena by s jinym nejezdila...Citroen byl to pan AUTAK...v nevyssi vybave, ale zivot prinasi i kompromisy, ktere nutno preklenout...jsme uz oba starci nad hrobem, mame dohromady 132 let...

Nedopadli jsme nejhure a pro duchodcovske potreby jezdeni, je to prima autak, tezko by jsme hledali lepsi male auticko s automatem...pisete spotreba 5 - 16 litru a to je brutal, meli by jste navstivit ORL a ortopeda, usi a nohy si nechat vysetrit...udaj vyrobce o spotrebe automatu 5,7 sedi, jasne, ze zavodnici a neznalkove za volantem, musi si priplatit... .. .. .. ..

2012-06-05 14:42:08

Mohu plně potvrdit spotřebu Splashe 1.2 AT. Průměrná spotřeba po prvním tisíci kilometrů úplně nového vozidla je 5,3 l/100 km. Ale nutno dodat, že jezdím profesorsky a nikam nespěchám. Jako důchodce již nemusím.

sys
2012-06-05 15:01:44

no, na 90 je to do 100 a dalnice...rozhodne pod 100 to neni, jinak dle provozu, kdyz to frci, musi se frcet taky...jinak stav nasich silnic moc rychlou lizdu myslicim ridicum neumoznuje...

2012-06-05 19:52:46

Já bych se nebál ani té dálnice. Samozřejmě to auto primárně není určené na lítání po dálnici,ale sem-tam po republice a jednou do roka na dovolenou - žádný problém ani s rakví na střeše.

My,co pamatujeme staré škodovky,Trabanty,Moskviče,Dácie a Žigulíky - víme jaký komfort je ve "splašánku".

Kdo chce s dvanáctistovkou létat stoosmdesát ...no nevím...


Odpovědět

1  2  3