Fórum - Téma


Nový suzukista, pár dotazů


Fórum Grand Vitara III Nový suzukista, pár dotazů

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III



2014-10-21 18:40:46

Zdravím Suzuki komunitu. Tak po 6 letech Subaru ( 2x Legacy a 1x Outback) jsem nenašel Forestera 2.5XT AT a tak jsem přešel na novou značku a pořídil si MY2009 Grand Vitaru V6 3.2. Zatím jsou dojmy veskrz pozitivní. Robustní auto s dobrou výbavou splňuje všechny moje nároky na auto - dobrý pohon 4x4, AT převodovka, citlivé řízení a velký motor. I po Legacy 3.0 Si mě nadchnula V6 ve Vitaře a jezdím cca za 10 - 11 litrů což považuji za výbornou hodnotu. V teréně je Vitara suprová kára a již třetí týden je zaliskaná až za ušima. Namonontoval jsem Pioneer navigaci ale nestále se nechytá tak budou tento týden měnit za jinou značku. GPS signál je pořád slabý a navigačka bloudí a prý Vitara nemá pokované sklo tak nikdo neví proč se navigace nechytá. Repráky jsem taky vyměnil a zvuk je skutečně výborný. Mám ale dotaz ohledně ukazatele paliva. Prý má Vitara 66 litrovou nádrž ale ručička asi ukazuje naprosto mylně. Po ujetí 60 km je ukazatel na 3/4 nádrže ale dotankování na full vykazuje spotřebu 10-11 litrů. Dnes jsem jel do Vídně a po ujetí 400 km me byla ručička skoro úplně dole a dojezd byl dle PP 75 km ale dotankování ukázalo spotřebu 10.5 litrů. Což při nádrži 66 litrů nějak nedává smysl. Máte někdo podobnou zkušenost ? Děkuji za vaše odpovědi a postřehy.

2014-10-21 19:27:31

daddyo:

Nejsi první, kdo má podezření, že efektivní objem nádrže u tohoto vozidla není 66 litrů, ale méně než šedesát.

2014-10-21 19:49:09

plukovník: a není první , kdo zažije spotřebu nad 15L/100km a kecání boardC se spotřebou , při skutečné 66L nádrži ...12,3 BC průměr a skutečnost 13,9 je real u GV2,4 ve specifických horských podmínkách na 50tis km u nového vozu ...

2014-10-21 19:56:45

Tankuji u stejné pumpy, stejného stojanu a vždy totálně po okraj že se tam nic nevleze. PP dnes ukazovalo spotřebu 9.7 a vyšlo mě to na 10.5. PP jsem nikdy moc nevěři ale že by kecala o 4-5 litrů to se mě taky nezdá....

Tak našel jsem ještě toto na jiném GV foru. Jinak tam ale všude píšou že víc jak 60 litrů nikdy do GV nedostali

http://www.4x4community.c...entid=218488&d=1371482579

2014-10-21 21:10:58

Zdravím všechny,

asi nezbývá, než vzít 5L kanystřík do kufru, vyjet nádrž do dna, a na nejbližší čerpačce dotankovat těch ?? litrů do plné.

Už dlouho se na to chystám, ale ještě jsem to nějak nezvládl zrealizovat. Zatím si to vysvětluju nepřesností PP.

2014-10-21 21:33:43

daddyo:

On možná skutečný vnitřní objem té nádrže bude opravdu 66 litrů a v případě že bys ji vymontoval, tak bys ji na tuto hodnotu naplnil, ale její tvar je volen tak, aby při vypnutí plnící pistole zůstalo v horní časti tolik volného prostoru, který zajistí nepřetečení do systému recyklace par a prostorovou rezervu pro případné zvětšení objemu vlivem vyšší venkovní teploty. Takže skutečný vnitřní objem není totéž co efektivní obsah plné nádrže.

Hill  
Jaroslav
2014-10-21 22:26:07

daddyo: a můžeme to tu opakovat pořád dokola, že se nádrž benzínem plní do prvního vypnutí pistole, nanejvýš, když hned pojedu dál aspoň 10 km, tak do druhého, to první vypnutí je napsané i v návodu k provozu vozidla, ale je to jako mluvit do zdi nářků.

Když nádrž naplníš i s čepicí a ještě si zahoupeš autem, klidně tam ještě 2 litry dostaneš, ale, jak je hned nevyjedeš a benzín se stihne ohřát, vytlačí se z nádrže potrubím odvodu par do soustavy recyklace a z ní, neběží-li motor, bez užitku vykape na zem. Když je v létě horko, natankuješ studený benzín s čepicí, postavíš auto na parkoviště a jdeš na pumpě na kafe, můžeš tak zbytečně přijít i o více, než litr, právě natankovaného paliva - co nevykape na zem, odpaří se a stojící motor to nenasaje.

Jak to přežije filtr s aktivním uhlím, záleží i na tom, co za opičí kapky která pumpa míchá do benzínu.

Každopádně zase vyjde spotřeba o 0,3 až 0,5 litru na sto vyšší, než při doporučeném způsobu plnění nádrže. Pak ovšem není problém se sklutečnou spotřebou skončit o 1,5 litru nad počítačovou - všechna měřidla průměrné spotřeby v PP jsou jen orientační. Ta nejlepší ukazují o půllitr méně, než vyšlo od tankování do tankování, ta horší kecají až o litr.

Dubik: nepotřebuješ přece mít vyjetou nádrž do dna, abys to změřil: natankuj do prvního cvaknutí, najezdi třeba 463 km (ono je to jedno, hlavně, ať vyjedeš většinu nádrže, bude to přesnější) a natankuj znovu do prvního vycvaknutí.

Víš, kolik jsi najezdil od tankování do tankování, víš kolik v nádrži ubylo.

A, ať s tím nemáš moc počítání, tady je kalkulátor: http://www.suzukiclub.cz/...-iii-1755/spotreba-paliva .

Až budeš tankovat příště, zapiš stav tachometru a označ ho jako první tankování, ať se to nepočítá. Od příštího tankování, a je opravdu jedno, jestli mezitím ujedeš 200 km nebo 724km, se to eviduje automaticky. Konečně - návod tam je.

2014-10-22 13:43:37

Hill: Asi si nerozumíme, spotřebu si počítám...

...ale pomocí vyjetí nádrže do dna a dotankování po první cvaknutí chci změřit "efektivní" objem nádrže GV.

2014-10-22 13:52:58

Jasně , měření rozumím a nejde mě až tak o precizní zjištění spotřeby ( je to skutečně někde mezi 10-11 litrů) ale o zjištění že ručička palivoměru padá neskutečně rychle a že i když je na nule a dojezd je bez udání tak ta stovečka se najede. To jsem pochopil z toho měřění co provedlo Suzuki Jižní Afrika. A jinak jsem se úplně zapoměl zeptat na ten druhý dotaz. Cirkulace vzduchu / klima i na první nejmenší stupeň strašně fouká. Je to tak u všech GV ? Mám skoro pocit že to není úplně v pořádku. Ano vím že si průduchy můžu zavřít ale docela mě vadí že nemůžu nechat otevřené na nejnižší stupeň který bude jen tak jako jemný vánek a ne jako teď že to musím celé skoro zavřít...

2014-10-25 21:03:30

daddyo: no tak tu cirkulaci úplně vypni ( OFF na dolním půlkruhu levého ovladače) a vánek bude jemný podle toho, jak rychle pojedeš...

2014-10-25 21:18:30

dubik: jasně ale pak netopím...jinak si myslím že tam je něco špatně. Asi tam bude špatný odpor páč na nejvyšší stupeň to je jak uragán...

2014-10-25 22:21:10

daddyo: myslím, že nemáš nic špatně...

... mám to taky tak, teda ze začátku jsem měl podobný pocit, teď už to mám vyladěný... nebo jsem si zvykl

(většinou: větrák na 1. stupeň, směrování na čelní sklo + na nohy současně a přivřít, resp. nasměrovat kulatý výdechy po stranách)

mcz
Martin
2016-03-18 20:07:48

naftak se chova vicemene stejne s palivoměrem, při rozsvíceni rezervy se vleze po prvni druhé cvaknutí cca 50l +- 1l

jak moc je slozité nastartovat motor coje konkterétne ve vitaře kdyz dojde palivio? rucní pumpou nasaju apk startuju dokud se neodvzdusní?

mcz
Martin
2016-04-14 18:53:07

tak dnes doslo palivo chvilku cekaní a jelo se dále ale co chci napsat, nastartovat to slo hned, zamackal jsem balonkem u filtru apk snad 10-15s to tocilo a nastartoval jsem

dolil jsem neco přes 9 l, ujel 25km (- necelé 2 l) dotankoval po cvaknutí apk asi litr ktomu dohromady 51 l tj celkove 58 l kde je zbylých 8 l ? vemu kdybych to dolil doplna ze tam mozna 3l dam nevim nezkouselj sem ale i tak chybí stale 5l

mozna to nedokaze uplne vysat do sucha...

MilanT  
Milan
2016-04-14 19:02:07

mcz:

Někde tady na fóru jsem četl něco o "nevyčerpatelnosti" nádrže do sucha díky profilu dna. Nacucnout si bordel ze dna nádrže by asi nebylo to pravé ořechové.

mcz
Martin
2016-04-14 19:14:27

no jasne toje fakt, ale dival jsem se na test sice u benzinové 2.4 kde vyjeli nadrz do zastavení pak do ni nalili 4l paliva a dotankovali něco přes 62ltak jsem ocekaval zeto funguje i u nafty no


Odpovědět