Fórum - Téma


NUTNÉ - PROBLÉMY S MOTOREM


Fórum Technický koutek NUTNÉ - PROBLÉMY S MOTOREM



1 ......... 8  9  10  11  12 ......... 24

Zamčeno: 2011-02-05 13:47:57, kato1973
2010-11-10 13:19:21

Byl to mechoš, co to bral celkově jako auto. A právě když sem se díval, tak sem si říkal, že je to nějaké jiné něž mi popisoval.

Co když je to k sobě blíž než 0,3? je to problém?

2010-11-10 13:24:02

A ještě mám dotaz na tom prvním obr je i něco o tom jak zkontrolovat zapalovací cívku. jak to přesně změřit? a to první je co, to je nějaké to odrušení co je u rozdělovače? a jak na to? Jestli by mi to mohl někdo popsat česky at mám jistotu že to dělám správně.

2010-11-10 15:15:28

a když bude předstich dobrej,nebo se nic nezmnění,tak si nech změřit kompresy,to co popisuješ je divný,aby nebyl motor po smrti

2010-11-10 16:58:48

Jak se vůbec měří komprese? to mi už asi neudělaj v každém servise že?

2010-11-10 17:05:00

Ale jó, to má každej šikula, montí se to místo zapalovací svíčky nebo vstřiku

2010-11-10 17:39:52

a jaké mají být hodnoty? A pokud by to bylo špatné, co to znamená?

2010-11-10 17:59:19

zhruba 1400kPa, při startování

2010-11-10 21:58:22

Hlavně to má být zhruba stejné ve všech válcích, plus minus 100 kPa. Jinak pokud je to u staršího motoru méně než těch 12 až 14 atmosfer, tak se nic neděje. Klidně to může být třeba 9 atm (900 kPa), ale na všech válcích zhruba stejně.

Pokud má nějaký válec výrazně nižší kompresi, jedná se obvykle o podpálený ventil.

2010-11-12 11:23:00

Tak dneska mi známí půjčil stroboskop na změření předstihu, je u swifta nějaký speciální postup? A může mi někdo pospat, kde přesně najdu ty rysky na ty stupně? Jak zapojit stroboskop mi bylo vysvětleno v tom by problém být neměl.

2010-11-12 11:40:42

Ještě mě napadla jedna věc možná to bude blbost. Pamatuju si, že dřívě když sem na čerpačce otevřel víčko nádrže, tak to zasyčelo. Od té doby co mám víčko z motorky to nedělá, může to mít nějaký vliv na ten chod motoru? Zas na druhou stranu se s tím jezdilo dlouho a nic se neprojevovalo.

2010-11-12 13:01:42

Tak ted sem se dostal na chvíli domů a měřil ten předstih. Ryska dle toho jak blikalo lítala mezi 6 a 10. Je to normální, nebo to musí striktně držet na jednom místě?

Hill  
Jaroslav
2010-11-12 14:43:22

Napřed si vyřaď ESA (tedy elektronickou regulaci předstihu) ukostřením vývodu TEST v diagnostickém konektoru http://www.suzukiclub.cz/..._posts.php?topic_id=14592 - je to fialový drát se zeleným proužkem. A po nastavení předstihu zase od kostry odpojit.

Kde ten konektor najdeš, je v http://www.jablkon.cz/swift/navody/diagkody_3.html . V ročníku 92 vedou ještě dráty TEST a DIAG do pojistkové skříňky, tam stačí vložit pojistku do slotu označeného TEST a po nastavení předstihu ji nezapomenout zase vyndat.

V ročníku 96 už v pojistkové skříňce tyto pozice nejsou (a ročníky mezi tím jsem ještě v parádě neměl), ale fialovo-zelený drát v konektoru je. Jen drát na sepnutí diagnostiky má stále žlutou proužku, ale podklad má buď fialový nebo modrý. Ale ten teď stejně není důležitý.

Jestli ti bude i po ukostření drátu TEST lítat značka o víc, než plus mínus 1°, a usoudíš, že to dělá pravidelně, vždy na stejný válec, je čas vymezit vzduchovou mezeru snímače polohy vačky v rozdělovači až na ty 0,2mm.

2010-11-12 17:25:25

Hill: OK tohle omrknu a zítra zkusím znovu.

Ted ještě jeden postřeh, trochu sme se v tom ted porýpali a pohýbali s tím, přijde mi, že je to o něco lepší. motor mi přijde klidnější, a nějak to nezaškubalo, ale zkoušel sem jen kousek.

Ale zato když sem dojel ke křižovatce hodil neutrál a sešlápnul brzdu zdechlo to. tak sem s tím trochu laboraoval a defakto když sem v okamžiku kdy sem začal brzdit zapnul ventilátor topení naplno, zdechlo to snad pokaždé.

Tak sem začal trochu měřit a mám toto info:

Baterka je dobitá i když hodně stará a má to asi za sebou, ale dává 12V něco.

Když nastartuju, a je vše vypnuté, tak tak napětí je 14,16V jakmile ale zapnu jen světla, je vidět znatelný pokles, po zapnutí ventilátori to spadne i při jedoucím motoru na 12V a trochu se to zvedně až při vytočení motoru. PO tom co zapnu světla, ventilátor, zpátečku a šlápnu na brzdu tak to spadně pod 12V.

Čím to může být, může altík nestíhat a zvládá to jen bez zátěže elektroinstalace? A jak to zkontolovat, zkoušel sem měřit i napětí přímo na altíku a hodnoty stejné.

2010-11-12 19:32:58

mnělo by to držet pořad kolem 14v,když zapneš všecno tak 13,asi je tam neco špatně,mužou bejt uhliky po sjety,nebo regulator,

2010-11-12 19:43:10

jak to zjistit? nebo co s tím?

2010-11-12 21:36:25

změř to dobyjeni,a jestly tam je chyba tak do servisu opravit ale to je tak 2000,nebo vymněn alternator

2010-11-13 14:22:23

Tak já už fakt nevím.

Měřil sem to dobíjení, pročistil kontakty a bylo to asi OK měřil sem na baterce i na altíku a ze zapnutými světly a ventilátorem to bylo kolem 13V takže by to asi mělo být v pořádku.

Předstih sem měřil jak psal hill že mám vyřadit ten kontakt. To sem udělal a předstih se držel přesně na 6° a ani se nehnul, takže to by mělo být taky v pořádku.

Pak sem to jel projet a po chvilince to zase začlo zlobit. Normálně za jízdy motor vynechal, nebo se i jakoby vypnul, sešláponu spojku a běží, nebo když popojíždím, tak má tendenci zdechat, nebo při dojezdu po vyřazení zdechne.

Už mě fakt nic nenapadá po čem jít.

2010-11-13 15:33:21

Tak ještě jedno info, nedalo mi to tak sem ještě sundal víko že se podívám na ventily. Jestli sem to měřil správně (což myslím že ano) tak ted na teplém motoru nemám vůbec žádnou vůli. Není mi jasné ale proč, na jaře sem ventily nastavoval, protože cvakali dělal sem to na studeném motoru, podle toho jak mi tady napsali. tak jak to že tam ted není vůle.

A mlže to mít vliv na můj problém, že motor vynechává. A ještě sem kontroloval olej a přijde mi že trochu žere. nemám to přesně zmeřené, kolik to je ale může to být na 500 km tak půl litru. je to moc nebo vesmes v norme?

2010-11-13 15:35:08

co ten karbec....měnil si??

2010-11-13 15:41:54

neměnil, nemám za co, jen sem ho v první etapě vyčistil. myslíš, že by mohlo být špatné to vstřikování? A co ty ventily může to mít vliv?



1 ......... 8  9  10  11  12 ......... 24