Fórum - Téma


NUTNÉ - PROBLÉMY S MOTOREM


Fórum Technický koutek NUTNÉ - PROBLÉMY S MOTOREM



1 ......... 10  11  12  13  14 ......... 24

Zamčeno: 2011-02-05 13:47:57, kato1973
2010-11-15 11:04:07

Jak přeměřím cívku, jestli je v pořádku? a co je taková ta krabička co je na ní přidělaná. Může to dělat i to?

Jo a nevíte jak je to s tou cívkou, jestli se dá použít do 1.3 z litra? Jestli je to stejné.

2010-11-15 14:14:45

Jo ještě u indučky prý bývá nějaký přerušovač, je to i u swifta? a jak ověřit jeho funkčnost?

2010-11-15 16:14:50

Ta krabička na cívce je předřadný odpor, ten kdyby byl přerušený, tak by to vůbec nezapalovalo.

2010-11-15 18:59:12

Je stejný alternátor u Swifta 1.3 a balena 1.6? A pokud jsou stejné uchycení a je jen silnější, byl by s tím nějaký problém? Kluci co maj autohifi často dávaj silnější altíky právě kvůli hudbě.

Hill  
Jaroslav
2010-11-15 19:09:35

Tweety: když to pálí, tak je asi indukčka v pořádku!

Kdybys kouknul na http://www.jablkon.cz/swift/navody/diagkody_3.html , co jsem ti dával odkaz už na straně 10, tak bys viděl, kde je co k zapalování, a že jde vyměnit cívka (v podstatě není problém ji nahradit škodováckou). Přerušovač je v žebrovaném krytu vpravo od cívky.

Jinak cívce je úplně jedno, do kolika hrnců to pak rozdělovač rozdělí.

Podezřelá je i ta spotřeba oleje - když se dostane na lambdasondu a do katalyzátoru, tak to mají radost a řídící jednotka se chová nevyzpytalelně.

Na tvém místě bych si našel automechanika, který umí motory, a nechal to na něm.

2010-11-15 19:22:36

kat nemám, na lambdu mrknu jak vypadá, ale kouř z auta mi nejde, takže olej to podle mě nepálí. s tou spotřebou oleje to není jisté byl to jen odhad.

Ted mi jde jen do budoucna, je možné ten altík vyměnit z 1.6 balena? Díval sem se v katalogu, že swift má 45-50A a baleno dává 70-85A dle typu. Byl by to problém, nebo jediný problém je ten konektor co mi jde do altíku?

JInak ještě zkusím vyměnit teda tu indučku a ověřit ten altík, a i když potom nic, tak se bude řešit servis. Ten by totiž dělal to samé a ještě by mi to účtoval.

Hill  
Jaroslav
2010-11-16 11:33:59

Takhle si pomalu povyměňuješ všechna střeva v autě, to nemá smysl.

Dokud nebudeš mít všechno proměřené (když myslím všechno, tak všechno - tlaky ve válcích, tlak ve vstřikovacím potrubí, napětí na baterce při jízdě, chování lambdasondy, MAF a potenciometru šperrklapky, přezkoušenou funkci ventilů volnoběhu, EGR a co já vím, co v té tvé verzi ještě máš), tu jen zbytečně hádáme.

Vůbec: máš změřený altík, jestli ti zastavený nežere z baterky přes proraženou diodu? Nebo máš změřenou spotřebu auta bez klíčku? Vypíná se rádio při vypnutí klíčku?

Hledej systematicky příčinu a nezáplatuj následky, dokud tu příčinu neodstraníš. Padesát ampér ve Swiftu normálně stačí na dobíjení i při celodenním svícení i při třicetistupňových mrazech, tak nač výkonnější alternátor? Jen ti z výkonu motoru užere dalšího půl koně - vlastně děleno účinností: to bude kůň nejméně celý.

2010-11-16 11:51:18

Rádio se vypíná, odběr v klidovém stavu je je jestli ted dobře pamatuju 0.03 (na měřáku to bylo na hodnotě 10A aspon tak mi bylo popsáno jak měřit) Odběr altíku zjistím stejně jako když sem to měřil na baterce? A správně nemá brát nic?

Jinak silnější altík bych uvítal kvůli hudbě. Když hrála byl při výraznějších basech poznat pokles. Tlaky ve válci si ještě změřím, s tím počítám. ted chcu ale vylučovací metodou alespon zjistit max věcí a informací.

Tlak ve vstřikovacím potrubí se už taky měřil hned při prvních problémech tam bylo vše OK. Napětí v síti při jízdě mi ukazuje budík kolem 14V ale jak stojím na volnoběh a mám zaplé jen světla. když zapnu blinkry tak vidím jak mi poblikává i displej hodin a to nedělalo.

Jinak ten altík je tedy stejnej, že by měl jít vyměnit?

Hill  
Jaroslav
2010-11-16 18:26:24

Ampérmetr zapojený mezi altík a baterku v tom tlustém bílém drátu při vypnutém klíčku nemá ukázat vlastně nic - součtový zpětný proud diodami bývá do 50uA, t.j. do 0,00005A. S rozměry altíků ti neporadím, zatím jsem neměl důvod shánět větší.

2010-11-16 18:45:39

tak na altíku sem nic nenaměřil, předpokládám, že je to v pořádku.

Ale na indučce sem naměřil na primáru 1.5 a na sekundáru 11.5. na tom primáru to je defakto jednou tolik než kolik píšou v manuálu. může být problém tady? V manuálu je ale jako indučka zobrazen takový bebech a já mám cívku jak maj třeba staré škodovky. liší se to nebo je to jedno?

2010-11-16 19:44:01

Indukční cívku se změřit ani nesnaž, protože nezměříš běžným měřákem nic. Ledaže by byla totálně vyhořelá, což nikdy není. Pokud by byla vadná a měla mezizávitový zkrat, tak bude dávat slabší jiskru, ale běžným měřákem to nezměříš. Klasická cívka jak píšeš, že máš, funguje jako autotransformátor, ale jestli nevíš co to je, tak se asi těžko něco radí.

2010-11-16 20:09:58

zhruba vím co to je, proč to měřákem nezměřím? když to přepnu na ohmy? tak změřím odpor ne?

Hill  
Jaroslav
2010-11-16 21:31:42

Měření odporu je ti na nic. Jestli má vysokonapěťové vinutí pár tisíc závitů a přes osm nebo třeba i přes padesát z nich je zkrat, tak ti žádný stejnosměrný ohmmetr žádný pozorovatelný rozdíl neukáže. On by ti vlastně nic neřekl ani měřič indukčnosti, když nevíš, kolik tam máš naměřit. A zkrat nezkrat - poměr indukčnosti vn sekce k indukčnosti primární sekce zůstane stejný i v případě, že tam zkrat mezi některými závity bude, protože ten zmenší obě indukčnosti stejněkrát.

Na druhou stranu je fakt, že v tom případě před rozpojením spínače poteče primárním vinutím víc, než nějaké 2-4A, které tam stihnou narůst u bezchybné cívky (po sepnutí spínače totiž proud do cívky zvolna stoupá a jen při značném "úhlu sepnutí" a nízkých otáčkách se přiblíží k teoretické hodnotě dané stejnosměrným odporem cívky, než dojde k rozepnutí, tedy "odtrhu"). Tím se v jádru indukčky akumuluje magnetická energie, která po rozepnutí spínače musí ven. Spínač je rozepnutý, tudy to nejde. Tak se změna přetransformuje na napěťovou špičku na primáru a ta se vynásobí poměrem počtu závitů.

Při mezizávitovém zkratu stihne proud primárním vinutím narůstat rychleji, takže dostoupí hodnoty přes 9A i při vysokých otáčkách a cívka bude pěkně topit, jiskra ničemná. Cívka to už pak dlouho nevydrží, do dvaceti minut.

Takže v cívce to nehledej. Aspoň ne stejnosměrným ohmmetrem - jím naměřené hodnoty ti o stavu cívky většinou neřeknou vůbec nic. Leda by byla přerušená.

2010-11-16 21:57:57

Tak zase nové informace po odpoledni v garáží. Sundal jsem altík, vyčistil zkontroloval uhlíky a pročistil kontakty, nastříkal sprejem na kontakty. Altík potom ukazoval lepší hodnoty a ani displej tak neblikal. překostřil sem motor jiným kabelem a zkontroloval všechny ostatní kostry. vše OK a všechny konektory sem vystříkal sprejem na kontakty.

Lambda sonda byla taky pěkně čistá opálená do cihlova, žádné nánosy karbonu.

Tak sem si řekl, že to půjdu projet a hned jak sem jel od baráku při brždění s vyřazeným autem auto zdechlo. Zkoušel sem to několikrát a zdechlo nebo skoro zdechlo pokaždé. Zkusil sem to i bez světel, ventilátoru prostě jen holé auto a jediné co se zaplo byly brzdové světla. a dělalo to pokaždé, takže v altíku to asi nebude.

Zítra ještě budu mít indučku z litra tak to vyzkouším jestli není problém tady a když ne tak už fakt nevím.

2010-11-16 23:07:59

Jak to tu čtu, tak to ukončíš u zadní nápravy

2010-11-16 23:15:29

cívka je málo pravděpodobná, páč by si to ani neškytlo, já bych se soutředil na ten jednobod....

2010-11-16 23:21:31

Jak prověřit ten jednobod?

2010-11-16 23:30:58

tak to je oříšek i pro mě a že jsem v Sůze, ale hlavně to nevidím

2010-11-16 23:42:48

kat nemáš, průchodnost výfuckového potrubí je snad dobrá(to pomíjím), na lambádu zapomeň, ta tyto problémy nedělá, tlak paliv. čerpadla dobrý...takže karbec nebo snímač vačky či kliky

2010-11-17 07:42:40

Jestli ti chcípá apriori volnoběh, tak hledej závadu v první řadě ve volnoběhu (tryska v karburátoru), potom v zapalování (svíčky, koncovky a kabely - nikoliv cívka) a následně kontrolu těch kompresních tlaků. Pokud vynechává jeden válec, tak by to při tom volnoběhu mohlo chcípat.



1 ......... 10  11  12  13  14 ......... 24