Fórum - Téma


NUTNÉ - PROBLÉMY S MOTOREM


Fórum Technický koutek NUTNÉ - PROBLÉMY S MOTOREM



1 ......... 12  13  14  15  16 ......... 24

Zamčeno: 2011-02-05 13:47:57, kato1973
2010-11-17 21:19:31

Koukal jsem v manuálech, jestli lze proměřiti, ale nenašel, a já hodnoty taky nevím "Hille kde jsi??"Já vím, že jsi zoufalej, znám ty situace....zkoušel si zaslepit ten EGR??

Hill  
Jaroslav
2010-11-17 21:58:36

V té krabičce je odpor (proti kostře, ta je buď černý nebo černomodrý) a jeden nebo dva kondenzátory. Odpor je v řádu stovky ohmů, kondenzátory nevím, ale odhaduju je na desítky až stovku nF. To vše může být v pořádku a taky bych řekl, že je třeba hledat jinde. Když se přeruší něco v odrušovacím obvodu, buď je slyšet prskání zapalování v rádiu nebo to nejede vůbec. Když se bude prorážet některý z kondenzátorů, bude to škubat často a víc to bude znát v tahu.

Spíš bych viděl problém ve špatné kostře (mínus od baterky na blok motoru nebo v pojistkové skříňce a jejích konektorech), když ti při zapnutí blinkrů bliká podsvícení hodin. Obvykle pomůže povolit šroubek, pohýbat očkem a zase dotáhnout, konektory rozpojit a zase zapojit.

Tohle pamatuju u Traboše, že mi při šlápnutí na brzdu úplně zdechl motor - přechodový odpor mezi kontakty baterky a svorkami. V klidu to sedělo a nastartovat šel, za jízdy spadlo jen rozsvícením brzdových světel napětí natolik, že přestal zapalovat.

Taky bych šel nejdřív po motorku dorazu šperrklapky (při sundání nohy s plynu musí vystrčit doraz, aby přidržel vyšší volnoběh a po chvilce snížil na normální - dělá to?), v příliš uškrceném kanálku volnoběhu, blbě nastaveném, přidřeném nebo vydřeném potenciometru snímání polohy šperrklapky, solenoidu volnoběhu a ventilu EGR. A po hadičce od filtru ke snímači podtlaku, jestli není ucpaná nebo nalomená.

2010-11-18 06:43:04

Tweety tak to uz je teda moc (myslim ten naraznicek)

2010-11-18 07:52:37

Všechny kostry jsem pročistil a znovu dotáhl, na motor sem dal i nový kabel. To blikání se podstatně zlepšilo. Jinak s nastavováním volnoběhu jsem nic nedělal. Může se to nějak rozhodit samo? a kde přesně ty věci najdu a jak to překontrolovat?

Jinak k tomu odporu, ono to právě při tahu pod plným plynem škube a vynechává. A když jede na volnoběh, tak při přidání sem si všimnul, že v tom lupne.

Hill  
Jaroslav
2010-11-18 08:35:59

To blikání nestačí zlepšit, to nemá být pozorovatelné vůbec. Pořád tam ještě někde máš přechodový odpor, když ne na kostře, tak na hlavním relé a přívodu k pojistkám.

A škubání v tahu a zdechání při prošlápnutí plynu dělá buď průraz víčka rozdělovače a/nebo zapalovací kabel(y) mají velký odpor a nehodí pořádnou jiskru. Taky to (podle projevu) může dělat příliš velký nebo příliš malý předstih - koukni do pojistkové skříňky, jestli je v ní pozice označená TEST, možná v ní máš jen pojistku - ta se tam dává jen při nastavování předstihu na volnoběh, pak se musí vyndat.

Taky ztrátu výkonu v tahu způsobuje netěsnost snímače podtlaku (děravá hadička, nalomená přívodní trubička, netěsný kryt filtru sání zejména na hrdle klapky) nebo je tento snímač vadný.

Zrovna tak to může dělat nedostatečná komprese a visící ventil EGR (když ho vymontuješ a zatřepeš jím, musí být znát, že v něm lítají vnitřnosti, jinak je na výměnu).

No a pak zbývá ještě palivová soustava - přiucpaný filtr nebo trubky.

2010-11-18 09:12:37

Předstih mám nastavený na 6°, tak asi problém nebude. Jak poznám ten průraz na víčko, nebo ty kabely? je možné na to nějak přijít?

Ty pojistky ještě zkontroluju. Ta pojistka test tam ale nebude když sem měřil ten předstih, tak sem to hledal jak si mi psal a nic sem nenašel, tak sem jen uzemnil ten pin v konektoru jak si psal.

Hill  
Jaroslav
2010-11-18 09:57:57

Kabely jde přeměřit ohmmetrem: jak má víc, než asi 10 kiloohmů na metr délky, je zralý na výměnu. Ono to hodí jiskru ještě při 80-100k/m, ale když tomu otevřeš víc plyn, tak to taková jiskra nezvládne zapálit. Ale při tak velkých odporech většinou dostaneš nafackováno, když chytneš za víčko rozvaděče, protože vysoké napětí si hledá cestu po povrchu.

Znamená to, že 60cm kabelu nemá mít větší odpor, než 6k. Má-li méně (třeba 2k), je to v pořádku.

2010-11-18 10:03:29

A proměřím to klasickým měřákem, který se nastavím na ohmy?

a jak zkontroluju to víčko rozdělovače?

Hill  
Jaroslav
2010-11-18 12:33:08

Jo, však to tam píšu.

Víčko kontroluj potmě, jestli se po něm neplazí výboj. Nebo chyť rozdělovač do ruky za chodu motoru. Jestli tam dochází k přeskokům ven, určitě ti to neujde.

Uvnitř pár věcí překáží, tak si výboj hledá raději cestu venkem.

2010-11-18 12:47:52

Tak po tmě jsem se už na rozdělovač díval a nikde nic nebylo, takže to bude asi OK.

Jinak ted sem měřil kabely. Měřák byl na hodnotě 20k nastavený na Ohmy a naměřil sem na jednotlivých kabelech toto:

1- 4,10

2- 3,88

3- 3,32

4- 2,84

Indučka - 3,18

Takže dle toho co jsi psal, tak je to OK. Kabely maj najeto tak 1000km víc ne. A když sem změřil ty staré tak ty měli o 5 na každé hodnotě víc a byly mimo to jak si psal poměr těch délek. Defakto ty kabely jsou to nejlepší co se mi tu povedlo sehnat. Měli by mít měděné jádro. Takže tam problém asi nebude.

2010-11-18 12:56:15

měnil si s kabelama i víčko a palec?

2010-11-18 13:08:58

Víčko a palec sem neměnil, to se menilo před odstávkou swifta. taky nemá moc nalítáno. a tím že stálo v garáži se s ním nic nestane.

2010-11-18 16:27:14

tak vytáhnul sem svíčky at můžu změřit tlaky. a krom třetího válce jsou všechy celkem pěkně opálené. Na tom třetím válci to bylo vždycky trochu horší a vesmes ty svíčky vypadají stejně jako vždycky.

tady foto i když je nic moc.

2010-11-18 18:48:56

Tak tedy Tweety, klobouk dolů, takovou rozborku a sborku motoru, a skoro bych si dovolil říct celého auta, jako dokážeš udělat ty, nedokáže asi žádný profesionální mechanik a každý kutil z toho musí být doslova rjedkyj.

2010-11-18 19:20:48

Tak posledni info po dnešním odpoledni v garáži.

Tlak na na jednotlivých válcích:

1- 12,5

2- 12,0

3- 11,5

4- 12,5

Při opakovaném měření, byl na prvním a druhém o chlup větší na na druhém a třetím vesměs stejný.

Tím bych si trofnul konstatovat, že po mechanické stránce by měl být motor OK.

Proto sem tedy ještě projel a pročistil kontakty na pojistkách v motoru a pak sem i v interiéru každou pojistku vytáhnul a zasunul. Hodiny přesto stále lehce blikají, ale myslím že to problém nebude a tuším že trochu to dělalo stále jen sem to nesledoval a zadne to moc vidět není tak jako večer.

Ten snímač polohy klapky sem sundal. nebylo tam vesměs co k videní prožinka byla OK. Taky ahadice atd mi přišly všechy ok a nikde sem nic neviděl.

Poté sem profouknul hadici vracečky benzínu a bez problému takže byla čistá. Tlak na čerpadle byl při 12,2V asi 1.5 a když sem tam pustil kolem 13,3V tak 2. Takže čerpadlo taky ok a i opticky benzín krásně tekl.

Vyčistil sem i veškeré kontakty na rozdělovači (jak napojení kabelu, tak uvnitř).

A ted k jádru věci.

Jel jsem to projet jestli se něco změnilo. bydlím dost v kopci tak poté co sem vyjel naulici sem popojel s vyřazeným kvaltem bez plynu (rychlos tak 10 - 20 km) přibrzdil a při zastavení auto zdechlo. To se opakovalo několikrát tak sem vypnu světla a nechal jen pozičky at vidím budíky a situace se opakovala akorát to nezdechlo úplně ale v poslední chvíli naskočilo. Když sem chtěl vycouvat do toho kopce tak to bylo bez šance. Motor okamžetě pod plynem vysadil a nešlo to. Tak sem to musel objet. při jízdě dopředu to po hodně pomalém rozjíždění do kopce šlo, ale při přidání více plynu při rozjezdu do kopce zase motor vynechával.

Tak a ted co tedy?

2010-11-18 19:49:01

dle fota svíček hádám že je to ve šťávě

2010-11-18 19:54:33

Jak to myslíš?

2010-11-18 19:56:53

pokud si je demontil a vypadají jak na fotce, tak zlobí jednobod nebo ECU

2010-11-18 20:11:25

a v čem může zlobit jednobod? že by nedával benzín? a kde je ecu přesně?

2010-11-18 20:17:07

jednotku bys měl mít pod kastlikem spolujezdce u sloupku, tak se jukni jestli tam nezatýká a okusil bych ji odpojit a zapojit



1 ......... 12  13  14  15  16 ......... 24