Fórum - Téma


Ochrana před korozí


Fórum Swift IV Ochrana před korozí

Informace o modelu: Suzuki Swift IV



2015-01-14 13:38:58

Zdravím,

co tak pročítám reference na tohoto malého nezmara tak docházím k závěru, že jediné co ho může zničit je koroze.

Chtěl bych se zeptat jaké máte zkušenosti s korozí po častém ježdění v břečkách v zimním období i přes nějakou tu ochranu podvozku, občasné umytí, navoskování, což se snažím dodržovat, kde jsou nejnáchylnější místa?. Parkuji venku tak taky teď řeším jestli plachtu ano, nebo ne...proti je lenost a asi by auto mělo větrat no a pro nezamrzlá okna-delší spánek a celkově asi ochrana před vodou, sněhem, takže celkově spíš ano, jen by mě zajímalo jak je to s tím větráním když přikryji mokré auto na několik dní je to problém?

Jirka

2015-01-14 15:25:03

No ideálne je NEvykurovaná garáž alebo aspon prístrešok. Nedochádza k pravidelnému rozmrzaniu a zamrzaniu vody v skulinách a slnko netrápi lak.

Na samuraiovi dost trpia lemy blatníkov hlavne ked su prekryté plastovími lemami a zadné rohy pri nárazníku. u gábrio je to vrch rámu okna. no a samozrejme otvory na odvodnenie pod nohami. Na rozdiel od bruchoplazov Suzuki je z trošku solídnejších plechov.... aj ked teda ked to zváram mám dojem že trojvstvový toaletný je hrubší....

Čo sa porovnania týka, tak najviac asi zateká do hard topu plachta je na tom o niečo lepšie....

Ja mám kasnu streknutú od spodu niečim na spôsob gumoafaltu. Kde sa im to podarilo streknut tam je to zdravé. Názov neviem. Už som to také kúpil a vyzerá že to tam už nejaký ten piatok je

Plachta prehodená cez auto neviem či je zrovna tá správna volba. Podla mna to zbytočne drží vlhkosť ktorá by sa normálne odparila. Dobré je parkovat radšej na betone než na tráve a ked neni prístrešok tak aspon tieň.

Starostlivost o lak asi rovnako ako u bežných áut. Ja to popravde trošku flákam, ale na jar plánujem auto striekat tak je to už jedno.

2015-01-14 18:59:09

lunek: přístřešek by byl super, ale to bych se musel rozjet do kůlny na dvoře tak šedesátkou a to se mně nechce, jsou tam menší dveře a je tam teď uklizeno...největší vítr mám o spodek, nosný prvky a tak...jak se něco objeví na karoserii tak to člověk začne většinou rychle řešit, dole to trvá déle...zajímalo mě jestli se někomu stalo, že mu jedna dvě zimy u Swifta sežraly podvozek, jsem připraven po zimě na očistu podvozku, ale komplet to odstrojit, brousit atd. by zabralo moře času, určitě to záleží od kusu, udělat to kde koroze zrovna je, ale zajímaly by mě slabiny konkrétně u Swifta jako prevence...máte někdo zkušenost? S tou vlhkostí pod plachtou mě to právě taky štve, řeším to i proto, že jsem plachtu dostal a tak je to takový blbý ji nepoužívat:-/

2015-01-15 08:38:53

sssssuzuki:

No mal som aj swifta, ten tuším hrdzavel aj od vody na obrázku.... Samurai má tú výhodu že má nosný rám a ten je z pevného železa, to ti len tak neprehnije. Hlavne hnije karoséria.

Popravde nejak bych to zásadne neprežíval, ono trochu hrdze k starším Suzuki patrí. Kamoš má I. vitaru. štvrt roka vyváral všetko ošetril ako mal. Neprešla ani prvá zima a už má zas trochu hrdze....

Podvozok dobre očistiť, skontrolovať či niekde ozaj nehrdzavie a viac bych sa asi nestaral. Karoseriu sa podla mna oplatí od spodu ošetrit nejakym gumoasfaltom, ale aj to.... dilema či zatret hrzdu a nechat to tam pracovat alebo si dat tú prácu vyliečit to a až potom ošetrit.... Hlavne bych nedával asfalt na funkčné časti. Mne tam pár miest takto natreli a neni večšej parády povolovat zahrdzavené šróby a ešte aj nabrblané od nejakej gumy čo nejde dole ani karbinou....

Popravde už 3 rok parkujem samuraia kde tu po dvore a nejaké zásadné rozširovanie hrdze nebadám. Ono jej tam bolo dosť už ked som to kúpil.

2015-02-07 11:27:32

Japonci(maďaři) obecně hnijí všichni,z těch let co swift IV už opravdu všichni,byla by velká náhoda sehnat nechyceného..a za takový kus by zase chtěli nemalý balík v poměru k tak starému autu

Swift bych považoval za takový extrém,co do "nevychytanosti" ochrany před korozí,velké množství nabodovaných plechů k sobě s velkými překlady a škvírami mezi sebou,nulová antikorozní úprava těchto kritických míst(na mnoha těchto místech není ani nanesena pořádně základovka a prosvítá čistý plech).Vrchol nedodělku je 5ti dveřová verze a její slavné výdechy dole pod nárazníkem,přímo v místě,kam perou kola ten největší humus.

Plechy tenké jako papír včetně nosníků,nástřik gumou jen v podbězích,prazích a na nádrži,jinak spodek v podstatě jen ve slabé vrstvě nedostříknuté základovky.

A dále pak to čecháčské chorobné přepiplávání již pohnilých,neošetřených spodků X vrstvami tlumexu,bodyasfaltu apod. Člověk pak nic nepozná a auto mu nechtěně kvete pod p*delí dokud se někde něco neodloupne,neodpadne a neukáže se výsledek v plné parádě.Je zajímavé,že toto u většiny aut v DE není vidět a spodky jsou nepoměrně zachovalejší.

Nástřik spodku se vyplatí udělat snad jen okamžitě po koupi nového vozu,nejlépe ještě v dílně autosalonu.Potom už radši vůbec.

Taky je zajímavé porovnat antikorozní úpravu z fabriky např. Octavie I,která nezrezla ani za 18 let tvrdého provozu, jaká vrstva gumy je nanesena a kde všude,doslova z toho visí sople.A třeba mazdu 6,kde je jich většina chycená už teď.Swiště neřeším,to je lidové prdítko za pár kaček,ovšem kdyby byl v pozinku a jednou tak silnějšího plechu...


Odpovědět