Fórum - Téma


Ochrana volantu před slunečními paprsky


Fórum Swift IV Ochrana volantu před slunečními paprsky

Informace o modelu: Suzuki Swift IV

Diskuze o vozidlu

2002 Swift IV GLX 1.3

1 fotek  |  2 servisních knížek  |  476 diskuzí  |  5.31 l/100 km

Výkon motoru 62.5 kW (85 PS) při 6000 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 298 ccm (79 cui), 4-válec, Řadový, G13BB.

Zakoupen v autobazaru Veselý v Břidličné u Bruntálu v červené základní barvě a s pětidvéřovou karoserií.



Joan  
Jana
2014-08-10 20:57:25

Nemajíc azbestové dlaně, nejednou jsem po zanechání auta na parkovišti směrem ke sluníčku ručkovala po volantu, protože jsem ho nemohla skoro udržet v rukou, jak pálil . Nandávat protisluneční clonu mi přišlo zdlouhavé, navíc její přísavky mi mnohdy předčasně odpadly a u potahu na volant mě kamarád varoval, že může proklouznout. Ovšemže měl pravdu, stalo se mi to naštěstí na kruháči při pomalé jízdě. Tož jsem vymyslela alternativní řešení:

na starou protisluneční clonu jsem obkreslila největší lavór, který doma máme, k průměru volantu 37,5 cm měl nejblíže. Trochu jsem přidala na švy a rezervu a taky je tvar trošku do vajíčkovata, abych "oblíkla" současně i páku na volantu. Ze zbytku clony jsem vystřihla co nejdelší pás asi 10 cm široký a ten jsem v rukách přišila dlouhými stehy režnou nití k vystřiženému šišoidu. Opět v rukách jsem švy po obvodu volantu ještě proštepovala pro lepší pevnost, no a na druhou stranu pásu jsem už na šicím stroji přišila gumu.

Volant mám bleskově oblečený, nemusím zápolit s celou clonou a už si konečně nespálím ruce . Dokonce mi déšť evokoval další využití - přece nemusím moknout, když potřebuji od auta jen někam přeběhnout! Prý jsem jak královna Nefertiti, ta ovšem zaručeně nejezdila Suzukou

P.S.: Což mi ovšem vyvolává další možnosti k zamyšlení: kam ten obal na volant při plném obsazení vozidla odkládat? Ehm, zdá se mi, že prostor pod stropem je nápadně nevyužitý...

Hill  
Jaroslav
2014-08-10 23:22:35

joan: opět to čtu s hubou roztaženou od tykadla k tykadlu... jen maličké doplnění - potah na volantu neproklouzne, když se těsně před a za každou příčkou prošije. Pak nemá kam proklouznout. Vyzkoušeno.

Ale, dokud není potah potřeba na drobící se povrch, je Tvůj nápad lepší.

Na Nefertiti to nevypadá, tehdy se nosily vyšší klobouky. Tohle bych si tipnul na pozdní gotiku.

Joan  
Jana
2014-08-11 09:21:02

hill:

No tak to mě taky mohlo napadnout, u příček volantu prošít, jak jednoduché! Tak si schovám potah na eventuální pozdější využití.

On dějepis nebyl nikdy mým koníčkem, tak v něm mám mezery . Ale nad tím nevyužitým prostorem nad hlavou v autě stejně už intenzívně bádám: na lehounké, ale zavazející věci, které mně nepraští po makovici

MilanT  
Milan
2014-08-11 09:38:40

joan:

Jano, můžeš se inspirovat tímhle - http://uhrabosky.blog.cz/1309/kapsar-na-strop-auta

Ale ještě bych to zvážil. Znáš ty odkládací sítě nad hlavami ve vlacích a dálkových autobusech? Nikdy ti nespadl něčí kufr na hlavu?

On nemusí spadnout jen kufr, stačí se leknout a jsi v pankejtu.

Joan  
Jana
2014-08-11 10:13:36

milant: No paráda, na inspiraci ideální, děkuju Ti Milane!

Taky jsem uvažovala o zavěšení za madla, akorát jsem to měla v úmyslu trochu víc zajistit právě proti nenadálému pádu obsahu. Možná vepředu uchytit i za zpětné zrcátko a víc napnout. A/nebo zvenčí na více místech zachytit za okraje střechy, popruh proleze. Když se pod gumu vmáčknou držáky příčníků...

Když čundruju s naší Beruškou a spíme v autě, není kam odkládat třeba svršky. Volant jako němý sluha bývá ověšený jak vánoční stromeček, ale chtělo by to ještě nějaké úložiště.

Jo, kufr, navíc cizí, mi jednou v době dávno minulé kecnul do klína. Ale kupodivu velmi "něžně"


Odpovědět