Fórum - Téma


Ochranné rámy a šustplechy - ochrana pod


Fórum Grand Vitara III Ochranné rámy a šustplechy - ochrana pod

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III


1  2  3  4

2013-02-06 22:12:55

. . . jaká máte doporučení na výrobce/prodejce/montáž nerezových a plastových ochranných rámů a šustplechů pro ochranu podvozku? Příp. jaké individuální úpravy máte na voze provedeny a jak vám slouží?

2013-02-06 23:25:03

Mrkni na ty stránky,dělají supr z nerezu na Vitaru rámy,nášlapy http://autodilyosek.cz/category/sluzby/

2013-02-12 21:22:27

díky. Nějaké další tipy???

2014-03-20 13:51:57

Nazdar,

dnes jednoznačně na autě musí být pouze a jen homologované doplňky, i když nemění vnější rozměry vozidla.

Ochranné rámy musí být zapsány ve velkém TP...důvod prostý....kontrola ze strany policajtů a dále v případě nehody pokud je na autě něco nehomologovaného může pojišťovna odmítnout plnění a pak to jde na celé Tvoje triko nezávisle na zavinění, prokázat opak je hooodně složité, a ještě větší průšvih je v případě ublížení na zdraví...

postup zápisu není složitý...

je třeba kupovat pouze díly, co mají homologace, před nákupem si vyžádat od prodejce homologační list a preventivně zajít na STK a registr vozidel a zeptat se, zda dokumenty jsou pro ně akceptovatelné...doporučuji díly vyrobené v Německu a tam i homologované...

pak namontovat a na STK u technika typu "K" nechat potvrdit montáž a změřit vnější rozměry vozidel, tak do protokolu (můžeš si jej vytvořit sám podle vzoru protokolu na zápis kol - typový list) dají nový rozměr nebo napíšou, že to rozměr nemění...

s tímto pak zajít na registr vozidel a vyžádat změnu v TP...

celé usílí mě stálo cca 1.5 hodiny - fronta na STK

finančně....STK kontrola montáže 150,-

registr ..... 50,-

cili celkova investice 200,- a necelé 2 hoďky času stojí za to nemít do budoucna problémy...

pro info.... rám jsem kupoval zde http://www.off-road-tuning.cz/

mají i italské, ale tam jsem si nebyl jistý, jestli jsou akceptovatelné, tak jsem se soustředil na německou výrobu

MilanT  
Milan
2014-03-20 14:40:58

martinfoto:

Proč bych se měl obávat kontroly ze strany policajtů? Copak musím při silniční kontrole předkládat TP, aby si ověřili, jestli mám správný rozměr zapsaných pneu, jestli mám zapsaný ochranný rám, jiná světla...?

Do malého techničáku se zapisuje pouze tažné zařízení (z přidaných doplňků) a tak se kontroly ze strany policie vůbec nebojím.

A proč musím navštívit po montáži rámu STK? Prostě rám koupím, nechám si namontovat (nebo si namontuju sám) a nechám si ho od té firmy taky zapsat do TP.

No a co mám v TP, je pro technika STK při nejbližší kontrole svaté. Nebo se pletu?

RoKa  
Roman
2014-03-20 14:56:28

Martin: 2 x už jsem byl na STK s rámen, bez jakýchkoliv problému to prošlo, v TP to zapsané nemám. Kdyby to nevyhovovalo tak bych asi neprošel Od toho STK je - aspoň doufám

2014-03-20 15:23:25

tak nejprve je třeba vědět jedno....policajti jsou již dnes vybaveni terminály a mají přístup do evidenční karty vozidla, tudíž vědí, co je vše zapsáno v TP - to dřív nebylo, proto nebuzerovali....největší výběr pokut teď mají za samodomo namontovaná a nehomologovaná světla na denní svícení...jiné disky kol, rámy a další doplňky začínají následovat....

dále se postupně upravuje legislativa EU o sjednocovaní homologací a jiných věcí kolem aut mezi státy EU...netýká se to ale zpětné platnosti...čili rozhodující ve vztahu k legislativě je datum uvedení vozidla do provozu...

výklady věcí mohou být různé díky kvalitě úředníků a především jejich jazykových (ne)znalostí...faktem je jedna věc, že v origoš homologačním listě z Německa pro to co mám, je dost jednoznačně (v němčině) řečeno, že po instalaci na vozidle je třeba nechat tuto instalaci zkontrolovat technikem na STK (Prufer eine Technische Prufestelle) a nechat zapsat do TP (Berichtigung der Fahrzeugpapiere - neboli doplnění dokladů k vozidlu)...tudíž je třeba jít přesně podle obsahu homologačního listu na příslušný díl, který definuje podmínky instalace a provozu, za kterých byla udělena homologace...a obsahem homologačních dokumentů se řídí jak STK tak i registr vozidel...a Ti to musí dodržet, neboť EK před pár lety vydala nařízení o sjednocení homologačních postupů...

2014-03-20 15:27:45

jinak ještě poznámka....montoval jsem si to na auto sám, pokud se to zadá nějaké firmě, tak lze jako součást zakázky dát požadavek na zápis do TP......

toto třeba zajišťuje nejlevnejsiramy.cz v Tachově, ale 300km kvůli tomu jezdit nebudu....tak jsem se staral jak to udělat sám....

čili dokázal jsem to bez větších potíží a sem na forum hodil návod...

MilanT  
Milan
2014-03-20 16:04:34

Jezdit kvůli tomu nemusíš. Rám si necháš poslat přepravní službou a TP jim pošleš doporučeně. Nevymýšlím si, vím to od nich osobně.

Jinak jak má kdo daleko do Tachova, je silně individuální. Stejně tak strávený čas na STK a na registru vozidel. Pro mě by obojí znamenalo den dovolené.

Jinak bych si dal pozor na ty dvojité příspěvky hned za sebou a stejné příspěvky ve více vláknech. Adminům a moderátorům by se to nemuselo líbit.

(jen přátelská rada ).

2014-03-20 16:44:09

Dík za info kolem adminů, prostě jsem problematiku vyhledával vyhledávačem.....proto možná příspěvek dohledatelný v paralelních vlaknech....

a ještě jeden postřeh, průjezd kontrolní linkou na STK od minulého roku je natáčen kamerou, záznamy videa ukládají, časem se může stát, že porovnáním archiválií mohou zkontrolovat, co se na autě změnilo....holt další novinka na omezení různých podloudností co se týká STK...

2014-03-21 01:44:11

Od 25.05.2007 mohou být montovány na vozidla pouze takové rámy, které odpovídají normě č.:RREG 2005/66/EG pro bezpečnost a ochranu chodců. Od tohoto data není povoleno montovat ochranné rámy s osvědčením TÜV v rámci Evropské Unie. Na základě osvědčení TÜV není možné zapsat příslušenství do Technického průkazu vozidla.

Všechny ostatní argumenty jsou jen kecy ve smyslu že "přání, je otcem myšlenky" a všechny dodatečné údaje do Technického průkazu vozidla smí zapisovat pouze příslušné pracoviště Obecního úřadu s rozšířenou působností, na základě potvrzení firmy s montážním oprávněním, která je uvedena na seznamu držitelů těchto oprávnění.

Technický průkaz by měl být uchováván na "bezpečném místě", nikoliv zasílán poštou komukoliv kdo se rozhodne že tam něco připíše.

2014-03-21 08:57:29

plukovník:

Tebou zmíněná argumentace je OK, ale platná pouze a jenom pro čelní rámy, přikládám odkaz na dané rozhodnutí Rady Evropy v češtině, které se zaměřuje pouze na systém čelní ochrany, jak je přezentováno na webu evropské legislativy

http://eur-lex.europa.eu/...2005:309:0037:0054:CS:PDF

pak je ještě novější směrnice 78/2009 pro systémy čelní ochrany

čili Tebou zmíněný se netýká bočních rámů a nášlapů a také různých zadních, případně vnitřních ochranných rámů, tam lze montovat rámy s homologací TUV a i bez příšlušné pověřené firmy

samozřejmě na tažné zařízení a jeho montáž je třeba taky mít příslušný papír o montáži od firmy, co má na to příslušný vrchnostenský glejt...

MilanT  
Milan
2014-03-21 09:01:43

plukovník:

A ty jsi tu normu studoval, nebo jsi jen překopíroval tři věty ze stránek offroad-doplnky?

Nehledě k tomu, že tato směrnice 2005/66/EG (Europäischen Gemeinschaft), u nás spíše známá jako 2005/66/ES (Evropské společenství), byla zrušena nařízením Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 78/2009.

A ty kecy ve smyslu "přání je otcem myšlenky" jsou v §6 vyhlášky 243 Ministerstva dopravy.

Citace:

"V tomto průkazu jsou dále zapisovány údaje o provedených technických a jiných změnách na vozidle, které může provést pouze osoba k tomuto zápisu zmocněná Ministerstvem dopravy a spojů (dále jen "ministerstvo") nebo příslušný schvalovací orgán, který změnu povolil a schválil."

Pokud bych se tedy řídil tím tvým prohlášením, že do TP smí dělat záznamy jen nějaké pracoviště Obecního úřadu, tak to by mi tam firma Suzuki nesměla zapsat tažné zařízení (které mi sama namontovala) a technik na STK by mi tam nesměl zapsat provedenou technickou prohlídku. Možná jsi měl ale na mysli zápis změny do registru vozidel. Tam ano, to máš pravdu.

A to o uložení TP na bezpečném místě jsi vyčetl z iDnes nebo z které normy? A můžeš mi specifikovat "bezpečné místo"? Je to u mě v obýváku v šuplíku? Nebo v trezoru s nástražným systémem? Pokud to není přesně normou stanoveno, tak pak je jen na mém rozhodnutí, co je nebo není bezpečné místo pro můj technický průkaz.

EDIT: vidím, že Martin mě předběhl.

EDIT2: Plukovníku, pokud jsem tě špatně nebo nedostatečně pochopil, tak se omlouvám. Konfrontační styl debaty se mi příčí, ale tady nelze udělat dohodu nebo nějaký kompromis.

2014-03-21 10:39:14

milant:

také jsem chtěl na 2.4GV dopředu "rám" ,ale pohyboval jsem se s autem dost v zahraničí, a tam to funguje- jako lepidlo na policajty ,nemaj to rádi+ kontrolujou to- ,rakušani,němci,francouzi

....příklad - u nás jsem měl GV v servisu, a tak na nákup do Zittau-Žitavy jsem vzal svou starou 3dv. vitaru s orig původním předním rámem / A s ušima / -dnes natřeným načerno ... ,vše je leta zapsané ve velkém TP,.... , na místě bývalého hraničního přechodu PL-SRN stála něm.policejní hlídka ,samo přes řadu aut si vybrali mě , a jediné co je zajímalo , k čemu mám ve předu ten rám, že je to pro chodce nebezpečný , v srn dávno zakázaný a že mě s tím nepustí dál /doslova nemusíme vás s tím pustit dál /, pokud k tomu neukážu nějaký homologační protokol atd,... bez pokuty mě nechali otočit a vrátit se odkud jsem přijel ..

takže pokud si chce člověk zbytečně komplikovat život, ať si namontuje samozřejmě co chce ,kam chce...

V opačném případě ,jak píšou kolegové výše, koupit rám nový a pouze schválený a idealně koupi a montáž nechat na autorizovaném servisu,tak aby k tomu byla kompletní dokumentace=objednávka a montáž+ protokol k rámu, stejně jako to dělají při montáži tažného zařízení , servis ,který zajistí za poplatek s plnou mocí i dopsání do TP na místně patřičném dopravně správním úřadě,dokumenty následně schovat a při případné TK pro jistotu vzít ssebou... A navždy počítat s tím, že i při malé dopravní nehodě se kdokoli může točit na tom, zda je, nebo není, rám namontován v souladu s atd... Ano ,něco to stojí , když chci rám , musím mít i na banány..

Rám ...ano i ne....

..... před 15ti lety jsem na služební cestě v německu tankoval, po zaplacení jsem procházel mezi stojany zpět k autu , a z půl metru se na mě rozjelo auto, "otočenej si dával pás "a přitom se rozjel, trefil mě plastovým nárazníkem do kolene, nárazník se prohnul, mě se stalo houby... ,lek sem se -to určitě , kdyby mě trefil ocelovým rámem,- bylo by zle , tak to bych asi ani po pár letech na lyžích neučil , a pracovní úraz v zahraničí +zaměstnavatel +náhrady+pojišťovny a soudy, kdo, kolik a proč zaplatí, a hlavní téma by byl právě ten rám....

MilanT  
Milan
2014-03-21 11:20:27

instr: Rám ...ano i ne...

Spíše se přikláním k "ne". Nejezdím džunglí abych si předkem auta klestil cestu porostem. A pokud v našich luzích a hájích trefím kance nebo srnu, tak mi žádný rám auto neochrání. A třeba i zvětší škody na autě. Na SX4 se vsadím, že určitě.

Koukám, že se tahle debata rozjela do dvou kolejí. Legislativní a praktická ohledně využití rámu. Ono by stálo za debatu třeba to, jestli mi 18-25kg železa před předkem auta něco neudělá s jízními vlastnostmi.

U traktoru ta závaží na předku chápu.

2014-03-21 12:18:55

proto doporučuji pořizovat pouze ty doplňky, které maji příslušné certifikace v Německu a Rakousku a kopii hologačního listu v němčině vozit s sebou..origoš nechat doma, kdyby někdo vykradl auto, kopie se dá udělat vždy....

přední rámy co dnes se můžou provozovat na silnici v džungli nepomůžou...ty "džunglové" si můžou na vyjímku montovat pouze záchranné složky a lesáci...nikdo jiný...takže fakt nemají moc smyslu....

podobné je to s navijáky, vozím elektrický naviják a kotvu v kufru...kdyby někdy byly potřeba, tak nejdřív vyndat z kufru, zafixovat a pak po použití zase demontáž...

jinak ještě další věc co jsem řešil na GV...disky na zimní kola....upozorňuji, že od 1.11. do 31.3. je v Německu jsou sněhové řetězy povinnou výbavou vozidla nezávisle na tom, kde se jezdí...čili musí být v autě...

a pak se slavnostně zjistí, že většina litých kol nemá homologaci na použití sněhových řetězů...důvod prostý...po poškrábání korodují tak, že koroze je uvnitř a není vidět, tudíž mikrotrhliny, což snižuje jejich pevnost a tím i bezpečnost...

v Německu sehnat plecháče není problém...v horách na nich jezdí i auta za několik mega, jenže díky našim obchodníkům a slavným typovým listům si člověk z Německa sem nic nedoveze....takže kromě DAKAR zde už nic není k mání až na nějaké vyjímky mezi liťáky...

2014-03-21 13:06:27

instruktore,

vyjádřil jsi se k dané problematice naprosto přesně a názorně, takže tě nemůže nikdo popichovat ani obviňovat z kopírování nějakých "sloganů" s internetových stránek .

Prostě zkušenosti "horského vůdce" jsou k nezaplacení, a to myslím upřímně.

MilanT:

často kontroverzní příspěvky plukovníka mají mnohdy jediný důvod, aby se rozjela diskuze a je mu úplně jedno, jestli je napadán

MilanT  
Milan
2014-03-21 13:52:07

plukovník:

Tudíž za kontroverzní beru i tvůj poslední kontroverzní příspěvek nad tímto mým. Opět jsi mě vyprovokoval k diskuzi. I když je to tady silně off-topic.

Otázkou je (a to ti nechci sahat do svědomí), jestli je za tím opravdu snaha rozjet diskuzi, nebo jen rychlá reakce ve stylu "honem něco napsat" bez zjištění detailů. A jinak, tvoje definice tvého kontroverzního stylu debaty na fóru mi tak nějak zavání trolingem.

Ale navrhuji zakopat válečnou sekeru.

Mělo by nám jít o společnou věc. Abysme měli radost z našich aut a motorek.

2014-03-21 14:49:16

Fakt je ,že sexyně sx4 nízkej áčkovej širší nerez rám sluší , stejně jako Grandce ve tvaru současný masky ....

využití rámu bych nechal vskutku protinožcům , tam na long trucku rám chrání chladič před " dotěrnými" klokany ,vono taky brzdit těch 5-6 návěsů za sebou -kvůli jednomu klokanovi v cestě ... nebude úplně jednoduchý...

P.S.

tam ,kde hrozí proražení nádrže, tam "šustplech" moc hezký to překlad šucplechu = Schutzblech patří , zase homologovanej, hliník nebo ocel,Asfir u Taubenreutherů,ocel jinde , určitě na hrubém štěrku a využíváním vozu v terenu to pomůže, i to má své ALE , snižuje to světlost ,něco to stojí , mimo STK homologace,schválení,typového listu atd je tam problém, zůstává za tím bordel a klepe se tam , a automechanici s tím jsou v servisu nadšeni, páč se nedostanou kam třebujou,tak rychle a tedy to taky někdy musejí sundat a zase zpátky nandat , a když je to jen u olej servisu, tak to prostě napočítaj....

mě teda olejová vana prorezla, ale prorazit jí, no , "de i mrtvá koza"

A poslední, parkoval jsem v Josefáči před krámem, došel jsem jen pro pečivo a když vyjdu ven, 2 kola= bicykly cvaklý zámky z každý strany předního rámu k autu a nikde nikdo , no sundávat ho nebudu, kocourovi se po něm líp leze na haubnu

2014-03-21 15:07:40

MilanT:

Vyprovokoval jsi mně k tomu abych sáhl do svého svědomí, a aby mně nikdo nadále neobviňoval, že chci "honem něco napsat" bez zjištění detailů, nebo obviňovat z trollingu, zakopávám válečnou sekeru a zároveň se již nebudu zapojovat do jakýchkoliv diskuzí. Tímto ti předávám štafetu.


Odpovědět

1  2  3  4