Fórum - Téma


Ochranné rámy a šustplechy - ochrana pod


Fórum Grand Vitara III Ochranné rámy a šustplechy - ochrana pod

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III


1  2  3  4

2014-05-30 09:39:54

LC jsme měli v rodině, i přes větší hmotnost byly jeho schopnosti jinde než u GV III., tam, kde LC traktorově projel bez problémů to byl s GV adrenalin. To se podle mě srovnávat nedá. Samurai projede víc než GV III. Ale na mrcasení se po blátivých polňačkách s přepravníkem za prdelí to bohatě stačí.

2014-05-30 10:26:02

pivlis: Pokud vypneš TCS, tak projedeš taky hodně, já ale srovnával auta starší 10 let - tam už to není o ceně, ale o kvalitě a ta je srovnatelná Pokud budeme srovnávat průchodnost terénem - LC je určitě na špici, ale z důvodu hmotnosti jsou Samurai nebo třeba Niva prostě nepřekonatelné a starší Vitara nebo GV je následuje Ona ta "stará" koncepce při jízdě v terénu stále vítězí. Prostě v jednoduchosti je síla.

2014-05-30 20:01:37

certik:

Pokud vypneš systém TCS, který elektronicky supluje chybějící uzávěrku diferenciálu tím, že přibrzďuje prostřednictvím ABS prokluzující kolo tak, aby se přes diferenciál přenesl výkon na protilehlé kolo a zároveň usměrňuje trakci, tak projedeš spíš hovno.

P.S.

Ta Niva je nepřekonatelná pouze tím, že žádná jiná značka není vyráběna v téměř nezměněné podobě 38 let a jediná její změna je v tom, že už nemá karburátor. Jinak je to stejný krám, jako všechny ruské výrobky. (výjimkou je snad jenom Kalašnikov)

2014-05-30 20:13:57

plukovník:

2014-06-02 18:25:33

plukovník: Vidím, že jsi pouze ryzí teoretik a trochu praxe by určitě neškodilo..., ono to TCS v terénu někdy funguje dobře, jindy je spíše "na hovno" - většinou v těžkém terénu, protože přibrzďovaná kola nehrabou - motor tak ztratí výkon a auto kinetickou energii, samozřejmě se tak děje v extrému - třeba hlubším bahně nebo na ledu - prostě se auto zastaví a dál se nepohne.

2014-06-02 19:40:34

certik: vrátíme-li se k vozu a jeho určení, tak v případě GV SUV je kontrola trakce a esp nutnost, jezdí s tím také Lamy , a takové auto nemá obecně v náročnějším terenu co dělat , a obráceně , to ,co jsem psal ,má to rám,byť integrovaný, má to redukci , k tomu závěr mezináprav diffu , pak je to terenní vůz , potom je nutnost elektronické berličky pouze pro lamy trc, esp v těžším terenu lepší,nebo nutno radši vypnout jak píšeš , takže je-li to suv , nikoli terenní auto ,pak nesmí do náročnějšího terenu,jako ostatní suv , je-li to terenní vůz, pak potřebuje neomezený-nepřibrždovaný moment na kolech , včetně případné rozjeté... kinetické energie, velkého skoku k překonání překážky....řešením je to vypínat dle potřeby, jak to máš, lepší by bylo vypínání original z fabriky....ale zůstává a

alfa et omega je určení vozu , esp na silnici +, abs na silnici+, trc na silnici + sice proč k čemu?, ale v terenu to může překážet , celou dobu při prokluzu to žere destičky , zase by to chtělo závěr zadního difu , kontrola trakce ho plně nenahradí .....těžší teren ,který jsem jel ,kde jedno kolo viselo v luftě ,jsem jel dolů , takže ztráta trakce nehrozila....

tudíž nemám s GV zkušenost na terenu suchém kameni typu Moab nahoru s jedním kolem v luftě, tam to trc přibržďování kol může fungovat jinak=dobře , vůz je nastaven neutrálně a nemá jednotlivé programy předvoleb terenu ,jako range rover sport, nebo discovery,dnes už i freelander , kde právě moment kontroly trakce hodně ovlivní ...... má zkušenost ,je s tím nejkluzštějším bílým svinstvem od 5-50cm snow,schnee, sníh, a teren to je i na rovině...

2014-06-03 10:22:39

instr: On vývoj té elektroniky určitě ještě bude pokračovat, jen se trochu bojím, že spíše směrem opačným - bude více kladen důraz na jízdu po silnici - takový S-Cross je jasným příkladem rezignace na vlastnosti v terénu Pokud po pár letech podobně dopadne i GV, bude to jistě velká škoda...

2014-06-03 10:28:16

certik: amen

což založit vlákno GVIII. jak by jsme ji chtěli, to by bylo aby nás neposlechli

2014-06-07 15:16:39

certiku, ty jeden ryzí praktiku, pro kterého jsou všichni ostatní pouze ryzí teoretici, kde vlastně jezdíš? Na bývalém tankodromu sovětské armády v Milovicích, nebo pouze na svém vlastním rozbahněném dvorečku?

2014-06-09 09:48:52

plukovník: Na dvoře občas zaparkuji, ale rozbahněný ho moc nemám.

2014-07-20 18:00:29

no vazni, trochu se pri te diskuzi co se kde da projet usmivam....duvod prosty...prave jsem se vratil z Islandu, najeto 6000km s GV III, z toho 5000km off-road, stovky km na redukci se sklony terenu, kdy neni videt horizont, vcetne prujezdu i 10-15 brodu denne...tudiz nekolik faktu...v rezimu uzaverku diferencialu a redukcni prevodovky se automaticky vypinaji vsechny pomocne elektronicke udelatory...vzhledem k tomu, ze ji mam novou, tak je to z vyroby...

brodeni....zavisi krom sani vzduchu i na tom, jake je dno brodu, kameny bez problemu, jemny sopecny popel-lze uvaznout...ale da se to resit sirkou pneu...mensi tlak na dno a vyssi pruchodnost...mistni maji na kolech balony, ty zde k mani nejsou....

proud v brodu....auto je hermeticky uzavrene, diky archimedovi se nadnasi, takze u silnych proudu ledovcovych rek se dat uplavat, holt stava se z toho lod...tudiz je dobre, kdyz reka co nejvice podteka pod autem...

cili taktiku ale i moznost prujezdu brodu urcuje spousta faktoru

dale srovnavat GV a LC je taky nesmysl...duvod prosty, GV i LC maji nejakou svetlost podvozku z vyroby, coz ma vliv i na najezdove uhly...ovsem pro oba typy jsou ve svete k mani sady na upravy podvozku, kdy jej lze zvednout, treba i do vyse 70-80cm...na Islandu k mani, u nas bohuzel ne...a nevim, jestli kdybych tu sadu jsem privezl a zde namontoval, tak jestli bych prosel technickou...

cili zaverem...GV i LC z vyroby v origosi maji pouze zakladni off-road vlastnosti....pokud se maji zvysit, delaji se ruzne upravy podvozku a i vymeny pneu....dodatecne upravy podvozku u LC se delaji daleko caste nez na GV, nabidky na toto jsou i u nas, ale max zvyseni o 15cm, cili casto se srovnava nesrovnatelne...dodatecne upravene auto s neupravenym....

poznamka pod carou...GV jsem byl zkouset v Milovicich na polygonu v zime...tam je to dost o bahne, cili spise o pneu a typy vzorku na nich.....

2014-07-21 16:38:58

martinfoto: omyl, při zapnuté redukci u GV se nevypíná automaticky nic,pouze "kulovým" tlačítkem na středovém panelu lze něco vypnout že ? , o hermetickém uzavření vozu není řeč,je to jen otázka hloubky vody= brodění a času setrvání ve vodě- průniku vody a výšce prahu a kvalitě utěsnění spodku dveří , prachotěsná komora je taky po určitou dobu dokonce plynotěsná ,když vodu projedu , nepronikne, když zůstanu ve vodě stát začnu mít mokrý ponožky ,to jsem zažil s taky novou GV , Island absolvovalo spousty obyčejných automobilú čtyřkolek - včetně četného denního brodění,island je všeobecně sjízdný ,pokud nejsou mimořádně povodně, nebo nezuří sopka, jezdí tam okružní trasy obyč autobusy ..... a mimochodem rozumné termíny jsou srpen září

............... úprava " Islander" je pro Toyotu Lc známá ,mnohokrát v časopisech ukázaná a dostupná i u nás ,jen využítí je zde více problematické /důvod proč by neměl vůz projít technickou v případě ,že komponenty jsou všeobecně EU homologovány= schváleny nevidím ....Zvýšení suv GV je skutečně výrazně vzácnější,ale offroad časopis. de o tom měl roční seriál tzn 12x úpravy včetně zvednutí podvozku ...to,že je GV asi nejschopnější SUV v terenu se ví všeobecně, svoje mouchy díky vývoji určitě má ...

2014-07-24 12:07:38

instr:

On se ten Martin, co se právě vrátil z Islandu a který se usmívá při pročítání našich diskusí zřejmě vyzná více ve fotografování než v technice a nebo si z nás, starých veteránů tak trochu utahuje.

2014-07-24 12:59:56

plukovník:

Jo,jo, je to jak "TA " dovolená z podkrkonoší do Chorvatska a přitom najeli po cestě tam 2000km ....

" Island 6000km a z toho 5000off road " ,takže do Dánska na trajekt to je nějakých 750km tam + zpět tzn 1500km, a pak asi počítal "offroad" cestu lodí přes Faerské ostrovy a zpět chápu, asi to hoodně houpalo ....najet totiž 5000km na Islandu a čistě offroad ? ,no jo ,jistě , samozřejmě , a vodopád Grundffoss sjel na kajaku a Dettifoss na nafukovače a při přestávce na Faerských ostrovech se koupali v moři

P.S.

Island má cca 500x300km objet ho celý tzn zhruba 2000km podél pobřeží -nelze- 1/3 té cesty je běžně v sezoně nepřístupná i offroad vozům upraveným - z různých důvodů, sopky-láva, popel , zemní vulkanické trhliny , záplavy, vatnajokul ledovec , stržené komunikace ,atd I kdyby ...., jeli by to víc jak 2x dokola....

2014-07-24 15:27:02

Já najedu za měsíc 720 km na ploše 0,144km2

2014-07-24 19:10:15

pivlis:

No, ale to ta kobyla, kterou se snažíš zkrotit, sedíc na jejím hřbetu, nemaje ostruhy je ale kurva hyperaktivní...

2014-07-24 19:50:52

no panove, kdyz mate patent na technicky rozum, tak mi vysvetlete, proc kdyz prepnu do rezimu 4L-L, tak na palubce se mi automaticky rozsviti ESP a TCV OFF...a nemusim na nic jineho sahat....

instr > no tak o ceste na trajekt do Danska jsem nic nepsal a je to ode mne z domu pres 1300 jedna cesta...jinak z pristavu do Petrovic 1043 km – takze si to vynasob 2x, priste co pises tak si alespon over v planovaci...

za 5 tydnu tam neco autem nalitas, takze celkem 6000 celkem neni az tak moc...dal to komentovat nebudu...protoze, z toho co pises, je mi jasne, ze o Islandu vis prd a nikdy jsi tam nebyl....a doufam, ze Te tam nepotkam a nebudu Te muset vyprostovat, protoze urcite vozis s sebou vyprostovaci vafle, navijak a zemni kotvy, takze si pomuzes sam...


Odpovědět

1  2  3  4