Fórum - Téma


Odkapávající kapalina z klimatizace


Fórum Swift IV Odkapávající kapalina z klimatizace

Informace o modelu: Suzuki Swift IV

Diskuze o vozidlu

2000 Swift IV GLS

48 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka.



2015-07-11 17:28:52

Zdravím všechny, stává se mi, že po jízdě se zapnutou klimatizací mi po zastavení několik minut odkapává z této trubičky kapalina. Mám se bát, nebo je to jen vodní kondenzát?

2015-07-12 07:06:26

maskic: Je to len kondenzát. Netreba mať žiadne obavy.

2015-07-12 08:12:07

Já chcu taky klimu

2015-07-12 10:11:17

ochlasta: děkuji

ok1vkt: mám sice klimu, ale zas nemám servo

MilanT  
Milan

ok1vkt, 2015-07-12 08:12:07 napsal:

Já chcu taky klimu ..

2015-07-12 10:20:27

ok1vkt: http://www.eko-teplo.cz/v...o-klimatizace-eufab-i138/

Hill  
Jaroslav
2015-07-12 10:32:08

milant: s tou nejméně desetkrát předraženou hračkou to je dobrej fór.

maskic: v návodu ke klimě bys měl najít doporučení vypínat klimu několik minut před zastavením, aby ta voda měla čas vyschnout. Jinak se drží vysrážená mezi žebry výparníku a v ní různé sajrajty, které pak z klimy smrdí.

2015-07-12 14:12:33

hill: dělám to tak, klimatizaci zapínám jen na dálnici, kdy už pootevřená okna nepříjemně hučí. Toho odkapávání jsem si právě všimnul při zastávce na odpočívadle a bál jsem se jestli neuniká kapalina z chladícího okruhu

2015-07-12 16:13:33

maskic: V klimatizaci není kapalina ,ale plyn,do kterého se přidává trochu oleje k mazání kompresoru klimatizace.Ten kondenzát je normální jev.

MilanT  
Milan
2015-07-12 21:50:29

máří: No vidíš, a já jsem si vždycky myslel, že chladivo (tetrafluoretan) průchodem přes expanzní ventil mění své skupenství z kapalného na plynné. Myslel jsem si, že v nízkotlakém okruhu je studené nízkotlaké kapalné chladivo.

Delon  
Alan
2015-07-13 06:51:37

milant: taky jsem si to myslel.

2015-07-13 11:16:25

Plyn do klimatizací se dodává v bombách podobných jako býval na kyslík v balení myslím 15 kg . Chladicím médiem klimatizace v automobilech je plyn. Chladící médium funguje jako transportní prostředek pro odvod tepla. Od roku 1995 se smí používat pouze prostředek s označením R 134a. Tato látka je v kapalném skupenství bezbarvá jako voda, ve skupenství plynném je neviditelná. Je to vlastně chemické spojení fluoru, uhlíku a vodíku. Neobsahuje žádné atomy chloru jako dříve používané medium s označením R 12. Medium R 12 nepříznivě působilo na ozonovou vrstvu zemské atmosféry, proto bylo zakázáno..Takže úplný plyn to není,ale do klimatizací se tlakuje kompresorem stejně jako do lednice.

Delon  
Alan
2015-07-13 11:27:39

máří: R-134a (Tetrafluoretan), CF3-CH2F je používán jako náplň do klimatizací, máš pravdu.

MilanT  
Milan
2015-07-13 11:31:46

máří: Což o to, najít si nějaký text a něco z něco překopírovat umím taky - http://pl-autoservis.webnode.cz/klimatizace/

Ale moudrý z toho nejsem. Tvrdíš, že v klimatizaci žádná kapalina není a teď píšeš, že to není úplný plyn. Takže co je vlastně v nízkotlakém okruhu klimatizace?

2015-07-13 11:44:01

V nízkotlakém okruhu je kapalina,která se pod tlakem mění v plyn.Zkopíroval jsem pár řádek,protože se mi s tím nechtělo rozepisovat,ale klimatizace v autě dělá můj bratr a vím,že teď celkem nadává na servisy,které si pořídili čističku,kde se klimatizace natlakuje vzduchem,aby se vyloučili úniky,za pár minut znovu odsaje a naplní novou náplní.Jenže toto ukáže jen větší úniky a neřeší to to,že pak stejné auto přijede do servisu,že klima opět nejde a oni udělají to samé,jenže málokterý servis neodsaje i olej pro mazání kompresoru a ten se celkem brzy spálí,protože tam toho oleje je pak moc a to škodí.Většina trubek v systému je hliníková a časem porézní,takže trubky v klimatizaci vydrží tak 10 let a pak pomalu začínají propouštět chladivo ven.Když jsou úniky hodně malé,špatně se to diagnostikuje,ale najít se to dá,jen to není práce na dvě hodinky v garáži.

MilanT  
Milan

máří, 2015-07-12 16:13:33 napsal:

maskic: V klimatizaci není kapalina ,ale plyn,do kterého se přidává trochu oleje k mazání kompresoru klimatizace.Ten kondenzát je normální jev.

2015-07-13 12:07:13

máří: Takže v klimatizaci je (mimo jiné) kapalina. Jsem rád, že jsem si to myslel správně Což samozřejmě nesouvisí s únikem, o kterém se tu psalo v prvním příspěvku a byl to jen můj dotaz na tvoje tvrzení, že v klimatizaci není kapalina. .

2015-07-13 14:07:00

Jo blbě jsem to napsal,za to se omlouvám.Ležím doma po problémech s ledvinami a asi mi to trochu jinak přemýšlí.

2015-07-13 14:55:57

máří:

A jak se zjišťují úniky u takové klimatizace natlakované "nanečisto" vzduchem? Zřejmě se celé auto ponoří do vody a sleduje se kde to bublá.

A co vzdušná vlhkost, která se s tím vzduchem zbytečně dostane do systému?

Já jsem si bláhově myslel, že chladivo obsahuje značkovač, pomocí kterého se pod UV lampou odhalí i nepatrné úniky a to rovnou při pracovním natlakování.

Skoro bych řekl, že si z nás tvůj bratr tak trochu utahuje.

2015-07-13 16:24:47

Ta kontrastní látka se používá ke zjištění úniku,ale pokud je ten únik opravdu malý,nejde to zjistit za dvě hodiny,nebo i méně,což je normální čas v servise,kde ti kontrolují klimatizaci.Kontrastní látka se dává právě do toho vzduchu,kterým se tlakuje klimatizace na zkoušku.Párkrát jsem u něj na dílně byl.Dělají autoklimatizace jen okrajově,jejich hlavní činnost je oprava chladících a mrazících nástaveb na náklaďákách a dodávkách.Ale ono je to skoro stejný systém,jen jiný výkon.

2015-07-13 17:19:47

máří:

Tomu, kdo dělá autoklimatizace jen okrajově bych tedy svůj kočár nesvěřil.

Princip kompresorového chlazení je sice stejný, ale je rozdíl mezi chladírenským kamionem v jehož systému je 16 kg chladiva a mezi běžnou autoklimou jejíž náplň je 500 g.

Malá autoklimatizace je mnohem fajnovější a nedá si od chlaďaře líbit tolik co ta padesátkrát větší chladírenská s výkonem třeba stotisíc BTU.

Například v tom případě, že se do systému dostane ta vzdušná vlhkost. Nemá tak účinný vysoušeč a expanzní ventil potom velmi snadno zamrzne. To má za následek prudký nárůst tlaku ve vysokotlaké části a vystřelení přetlakové pojistky na kompresoru.

Když potom půjdeš do servisu, tak ti tam budou tvrdit, že je to normální, a že se to stává, když je venku horko

Kopnout je tak do hlavy...


Odpovědět