Fórum - Téma


odkud to teče ???


Fórum Technický koutek odkud to teče ???



1  2  3

2012-04-15 22:16:11

ok díky juknu na to

2012-04-16 08:51:09

Lidi, jak se mění to spodní gufero ????

Fulda  
Petr
2012-04-16 20:35:51

šak už jsem ti to psal zase všecko dolů a navíc povolit ten středovej šroub abys sundal i spodní kolečko co je na něm rozvoďák

2012-04-16 21:40:37

jj to jsem pochopil ale jak to gufero vyndám ? protože nahoře jsi psal vydloubnout z venku, to nemělo smysl a zevnitř to taky nešlo vystrčit, protože to gufero je v domečku takže ještě jsem musel rozebrat ten domeček, pak se to celý uvolnilo jinak by to nešlo, tak aby mě tam dole něco nepřekvapilo. třeba abych nemusel sundat vanu a tak

Fulda  
Petr
2012-04-16 21:49:01

Bude to znít drsně , ale mě pomohl špičatej nebozez zlehka naklepnutej kladívkem , doufám že mě tu teď mechanici neukamenujou

2012-04-16 21:51:17

kdybys viděl co vyvádim já když mě lapnou nervy, tak je nebozez slabej odvar

2012-04-16 22:04:03

ja vyvrtal do toho plechu malou dirku a pak samorezku a klestema vytahnout

2012-04-17 09:56:00

to všechno kvůli tomu aby se dala povolit ta matka dole ????

2012-04-17 12:01:45

ja psal jen o vyndani gufera ne o sundani matky. Jak povolit tu matku tu uz napsany mas. Povol trochu drzak motoru aby si se tam dostal poradnym klicem, zarad 5, slapni na brzdu a poradne zabejci.

2012-04-19 19:58:46

aha, chápu díky...

2012-04-28 20:09:40

Řeším teď přesně to samé podtékání, akorát je míň intenzivní a motor (zatím) nerozhazuje olej (krom toho, co steče zezhora, když nevyměním pemprsku-kus toaleťáku).

Povolení šroubu ozubeného kola vačkového hřídele-podle manuálu je u litra ve vačce díra na prostrčení kulatiny 10 mm silné mezi čelem vany ventilů a prvním housingem vačky-je tam i v případě motoru 1,3? Protože povolovat lehce narezlý šroub utažený 60 Nm proti tahu rozvoďáku, to je pěkná .... Navíc nebudu mít někoho, kdo by mi zahamtl brzdy.

Edit:

Podle manuálu je v přírubě motor-spojka (zhruba ve výšce přechodové příruby z parohů výfuku) umístěná díra (hádám zadělaná šroubem, který je "trochu divně" z pohledu spoje blok-spojková skříň), skrz kterou se má prostrčit kus rovně seříznuté kulatiny pro zablokování setrvačníku při povolování šroubu rozvodového kola na klikovce. Ví někdo, jaký má mít ta tyč průměr a jestli jsou na ni další požadavky? (Pokud je to např. dvanáctka a je v luftě mezi přírubou a setrvákem 2 cm, tak je to skoro buřt-ale pokud je to desítka a je v luftě 5 cm, tak se běžná 11 373 ohne šmahem a možná nepůjde ani vytáhnout )

Spěchá, díky

2012-04-28 21:14:26

Pro povolování matky zkus zaaretovat motor sešlápnutím brzdy a zařazením trojky (nikoliv pětky).

2012-04-28 21:40:32

Jasně... Proto píšu, že něhoho na zahamtnutí brzd nemám. A nechápu, proč bych to měl takhle prasit, když jsou v tom motoru už z rýsovacího prkna udělátory na to, aby stačil jeden člověk, nenadřel se a nic neprasil. Pokud bych to dělal někde na krajnici, tak OK, ale jinak je to v kategorii Lopatice Tuzing Master in da Widlákof Wreck Workshop...

2012-04-28 21:51:05

Pokud nemáš originální přípravek pro aretaci setrvačníku, ani lepší materiál než 11 373, tak ti právě nezbude nic jiného než improvizovat a k tomu si sehnat i nějakého půlpomocníka (nebo pomocnici) na to šlapání.

2012-04-28 22:01:36

Lepší materiál mám... když budu muset, může to být klidně rychlořezná ocel od Bohlera @ 1100 MPa-což je jasně škoda. Potřebuju akorát potřebný průměr a délku, abych si vybral. Venku je tma a parkuju na místě, kde se v tom fakt vrtat nemůžu, ani kvůli měření-na který bych ani neviděl.

Ještě prevence-oba šrouby ozubeného kola (na vačce i na klikovce) mají normální, tj. pravý závit?

2012-04-28 22:07:35

Směr utahování musí být proti směru pohybu dané hřídele (nutno ověřit), takže by mohl mít levý závit.

2012-04-28 22:16:57

nemaj levej zavit. Kdyz ti neni lito shanet kdejakou kulatinu tak ti nemusi byt lito se tam holt podivat a zmerit to kdyz te ten strasne prasackej zpusob kterej je rychlej a bez velkyho usili tak trapi.

2012-04-28 22:26:54

V případě povolování šroubu na klikovce ještě OK-ale muset zarvat za šroub na vačce s tím, že aby se pohnul bude třeba dost možná dvojnásobný moment (120 Nm)-a celé to bude držet rozvodový řemen...

2012-04-28 22:28:44

ja mel sundany jak kolo na klikovce (zpusobem popsanym vyse) tak vackovy ale uz si nepamatuju jak sem to delal a je to litr nebo 1.3?

2012-04-28 22:50:40

Je to 1,3-v prvním příspěvku. Víko ventilů jsem měl dole na začátku prosince a taky si zaboha npamatuju, jestli tam ta díra je... A až se v tom budu vrtat, chtěl bych mít všechno připravené a sfouknout to naex a bez zdržovaček, protože podtékání přišlo akorát v momentě, kdy budu auto pár dní fest potřebovat.


Odpovědět

1  2  3