Fórum - Téma


Odpojovač baterky


Fórum Technický koutek Odpojovač baterky




2010-10-24 22:05:22

jak je to s odpojovačem baterky?(z důvodu obav z krádeže) odpojím minus. má to patřičný vliv na řídící jednotku či nikoliv? Autoelektrikář mi říkal že to pro řídící jednotku dobré není, ovšem otec má odpojovač na Mini Cooperovi asi 4 roky, a žádné problémy nikdy nebyly...

Hill  
Jaroslav
2010-10-25 06:02:42

Jediné, co by mohlo vadit, je to, že řídicí jednotka si po takovém resetu bude osahávat čidla za studena, tedy v nestandardním stavu motoru. Běžně se totiž odpojuje a připojuje baterie při ohřátém motoru a pak se hned s ještě teplým motorem musí pár kilásků ujet, aby si našla správnou tabulku v paměti.

Rozdíl uvidíš hlavně na spotřebě, až přimrzne.

Jak dalece bude vadit chybné nastavení charakteristik motoru, to by mohli vědět jiní.

Odpojuj třeba palivové čerpadlo nebo jen jeho relé, hlavní relé, zapalování, ovládání startéru - na to ani nepotřebuješ kdovíjak dimenzovaný odpojovač.

2010-10-25 07:48:12

Autoelektrikář má pravdu v tom, že to sice ŘJ přežije, ale nemá to příliž ráda. Je to totiž něco jako odpojit natvrdo počítač, sice nekorektní vypnutí obvykle také přežije, ale může třeba také něco spadnout. Faktem zůstává to, že u moderních aut s OBD se takovéto zabezpečení vozidla nepoužívá a po pravdě řečeno zkušenému zloději je pro legraci. Zkrátka jak by řekl klasik - Tento způsob zabezpečení, zdá se mi poněkud nešťastným.

2010-10-25 13:24:25

Tak to rozhodně radši provedu odpojením třeba toho čerpadla. Nebudu riskovat problémy s ŘJ. díky za rady

2010-10-26 12:32:10

Třeba nový BMW používají odojovač baterie.Je ovládaný buď manualně, nebo magnetickou tužkou.Je to kvůli skladování, transportu.Když dojde k prodeji, tento odpojovač se z vozu vymontuje.Je to elektronické rele vmontované přímo na barerii, plus pol.Než se dostane kára k zákazníkovi, je baterie několikrát vypnuta a zapnuta.A asi mu to niktreak nevadí.A jak všichni víme, BMW tý elektoniky má v sobě nejvíc.Řídícich jednotek na kde co člověk ani nespočítá..

2010-10-27 00:17:52

Zde se jedná o stav do doby předprodejního servisu kdy ŘJ je tzv. uspaná a je uzpůsobená pouze pro převoz vozidla. I u toho nejblbějšího současného auta se vypnutím baterie vynulují hodiny a zablokuje audiosystém, s jehož odblokováním má leckdo problém. Elektronika některých vozidel nejvyšší třídy (např Range Rover) je tak rozsáhlá a má takovou pohotovostní spotřebu v klidovém stavu, že nesnese dlouhou dobu bez startu aniž by se baterie nevybila a nedošlo k zablokování všech systému včetně bezklíčového zamykání dveří. Ani vlajková loď třeba od BMW není totéž co dvacet let starý Swift a většina stodolových automechaniků nikdy neviděla co má pod kapotou, natož v elektronice, kde se jedná o chráněný softwaire.

2010-10-27 17:34:36

Uspaná je, ale i u Suzuk je to různé podle modelu....jak. Já bych řešil taky jen to čerpadlo nebo kontakt 50-startér, když máš staršího Šiftíka


Odpovědět