Fórum - Téma


Odstranění katalizátoru


Fórum Technický koutek Odstranění katalizátoru



1  2  3

2008-05-29 11:39:52

Myslím si, že by jsi měl spíš vyhodit kat a nechat střední. Na rezonátor se vyser. Stojí to jen peníze a myslím, že to nic neudělá hlavně ne místo středáku. Rezonátory se myslím dávají místo katu hned za svody.

2008-05-29 13:45:50

Rezonátor se dává práve místo středu nebo do té oblasti co vím (tak mi to bylo vysvětleno) A nečekám že to udělá něco s výkonem, to že to přidá výkon je jen marketingový tah, Jde spíš o to, že rezonátor je vlastně plně průchozí tlumič. A tím že ty plyny roztočí tak ji udá směr a tím pádem to pak tolik nerezonuje dál a stiší se to. Kat půjde později pryč taky, ale ještě nemám dořešené jak to bude se svody.

2008-05-29 16:45:28

rozhodne je p*ovina davat rezonator misto stredaku , reonator se dava vyhradne misto katu jinak bych rek ze je uplne zbytecnej protoze za katem uz nemaj vyfukovy plyny takovou rychlost aby byl platnej

2008-05-29 18:10:26

Šak kat tam nebude.

gti
Lukáš
2008-05-29 23:21:35

Jak to tu čtu tak se musim smát když to vezmu laitsky tak kat je hustá sít komůrek kde brzdíš výfukové pliny rezonátor jen plyny roztáčí ale kčemu když je zas zastavíš v koncovím ohydu pod zadním ramenem dále středový tlumyč je absorbční což znamená půchozý a koncovej tlumyč záleží kdo tam co dal.........................

teď už je to jen navás co stim uděláte

2008-05-30 09:31:13

Jak si napsal rezonátor ti plyny roztočí a usměrní tím pádem tak nerezonujou a když dáváš větší potrubí, tak tam původní tluvič už stejně dát nemůžeš. To že je na konci udělaný takový blbý ohyb je hold smůla ale to asi jinak neobejdeš

2008-06-01 10:43:27

Co chcete zkoušet roura až do zadu... ale je třeba mít udělané i jiné věci než jen výfuk ten je sám o sobě jen ůprava potřebná k těm ostatním... ps. s takovym výfukem co jsem psal se nedá jet ani na nákup...

2008-06-01 11:57:30

nj to je problem, to se pak na cloveka divaji vsichni kolemjdouci a kolemjedouci skrz prsty jako na nejakeho tuzera co ma sroubovakem udelane diry ve vyfuku

2008-06-01 13:13:51

jj máš pravdu

gti
Lukáš
2008-06-02 22:52:19

To výte ja mam - měl rouru od svodů až dozado a tam tlumič průchozí z dýzla komplet padesátka a potich se stim jet nedalo ale bylo to dost znát potom když se tam dé velká klapka a.t.d tak to auto je skoro nezvladatelný

2008-06-09 20:32:45

ted jsem zase trochu s autem pojezdil a dospel jsem k nazoru ze zvuk auta uz mi plne vyhovuje takze doufam ze katalyzator tam mam a kdyz ho vykragluju tak to zvuk nezmeni

gti
Lukáš
2008-06-09 23:22:30

já to mam udělaný takle

2009-07-25 23:23:26

nee tak to není rezonátor se dává hned za svody ideálně metr od motoru a neztiší to ale právě naopak ...najděte si na wikipedii co je to rezonátor je to od slova rezonovat nebo kmitat ...ten rezonátor je naladěný svým tvarem a velikostí na určitý kmitočet a když ho ten motor rozkmitá právě na tom kmitočtu tak to je pane rachot jak svina je blbost tam dat rezonátor aby to mělo sportovní zvuk a pak tam nechat origo tlumič ktery to ztlumí a pokud tam dáte ladák tak spolu s rezonátorem je to mnohem větší rachot než jen trubka od motoru durch do zadu... viděl sem to tak udělané na peugeotovi 106 a řval jak vzteklý takže na běžný provoz absolutně nepoužitelné

2009-07-26 09:57:31

A zkoušel jsi to, nebo jsi si to našel jen někde na netu? A viděl jsi jak je rezonátor konstruovaný?

2010-01-17 09:59:13

Hlavne u čtyřtaktu je jakýkoliv odpor ve výfuku nežádoucí.Nejlíp je co nejrychleji a s co nejmenším odporem ven.Píst vytlačuje spaliny z válce a jediné, co se tam děje, je že motor spotřebovává energii.Ladění výfuku na 4-T je otázka pro někoho zvuku, pro jiné posouvání křivky výkonu a kroutícího momentu tak, jak je třeba k profilu trati, nebo pro uživatele v denním provozu jak je mu to příjemné, jestli chce zátah od spodu,, nebo ric nahoře..

2010-01-17 10:20:56

Neni to tak ....myslis ze ked ti spaliny poficia priamo z hlavy valcov bez najmensieho odporu motor pojde s najvacsim vykonom?

2010-01-17 10:34:00

Jasně.Tím, že je přiškrtíš měníš křivky.Max je samozřejmě bez odporu rovnou ven.Viděls někdy výfukové systémy dragstrů, závodních traktorů a různých takových příšer?Je tam z válce 10-15cm trubka jen pro usměrnění kam s těma sračkama.U motoru 2-T je výfuk alfa - omega.Tak se to musí ladit, ladit a ladit.Neodbornej zasah do výfuku 2-T je velkej problem.Totálně se vše rozhodí.4-T potřebuje co nejmení odpor na výfuku a to samé na sání, ale nam je nejlíp, když je přetlak, páč energie spotřebovávaná na sání se přeplněním snižuje.

2010-01-17 10:44:20

Honda má pravdu, jen tak na okraj:

(převzato od Taboo z tuningfora, celkem srozumitelně vysvětleno)

OK. Tento myt tykajici se protitlaku vyfukovych plynu vzniknul v dobach motoru s karburatory a pevne nastavenym AFR, bez dnesnich elektronickych ECUs a reference O2 sensoru. Protoze i v te dobe byly tovarni vozy optimalizovane k beznemu provozu na ulici v nizsich RPM pasmech motoru, jejich vyfukove systemy pusobily ve vysokych RPM znacnou restrikci v podobe zpetneho tlaku a tim soucasne i nedokonaly vyplach spalovacich komor. Jakmile byly tyto restrikce odstraneny a zpetny tlak vyfukovych plynu snizen pomoci vice ucineho vyfukoveho systemu, tak zacalo dochazet k lepsimu vyplachu spalovacich komor, do kterych se pote dostalo vice vzduchu. Co se ale nezmenilo, byla ta pevne dana dodavka paliva karburatorem, coz pote vedlo k ochuzeni smese, ztrate krouticiho momentu a mnohdy take propalenym ventilum. V te dobe to tvrzeni, ze "N/A motor potrebuje zpetny tlak vyfukovych plynu" ve skutecnosti znamenalo, ze "N/A karburatorovy motor potrebuje po snizeni zpetneho tlaku vyfukoveho systemu nasledovnou upravu AFR".

Druha cast toho mytu pote vznikla v dobe prditek s EFI, kde sice nedochazelo ke zmene AFR, ale po optimalizaci vyfukoveho systemu pro vysoke RPM zacalo dochazet diky jeho zvetsenemu prumeru potrubi ke snizeni rychlosti vyfukovych plynu v nizkych RPM, coz nasledovne vedlo ke zvyseni jejich tlaku bezprostredne za vyfukovymi ventily a nedokonalemu vyplachu spalovacich komor. Protoze AFR bylo nyni rizeno ECU, tak v zajmu jeho zachovani nyni bylo do valcu vstrikovano mensi mnozstvi paliva, coz opet vedlo ke snizeni vykonu. Samozrejme, v hlavach lidi bylo zakoreneno, ze potrubi vetsiho prumeru ma vyssi prutok a tim zakonite i nizsi zpetny tlak, takze kdyz motor pracuje lepe s potrubim mensiho prumeru, tak zakonite take "potrebuje" i vyssi zpetny tlak. Na rychlost vyfukovych plynu, ktere se vedle prumeru potrubi podileji na jeho prutoku, se pri tom nejak zapomnelo.

Ve skutecnosti zadny vyfukovy system (podobne jako treba vacky) nikdy nebude optimalni pro cele RPM pasmo motoru. Pokud bude optimalizovan pro nizsi a stredni otacky - tak, jako v pripade tovarnich vozu, tak bude predstavovat restrikci ve vysokych RPM a plne zatezi, kde bude soucasne omezovat i vykon motoru - a naopak.

Ted tam ale jsou jeste nekolik dalsich "chytaku", kterymi se nikdo nikdy moc nezabyval. Prvnim je rychlost vytaceni motoru vzhledem k rychlostnim stupnum. Protoze motor se diky prevodovym stupnum vytaci v nizsich rychlostnich stupnich rychleji, nez ve vyssich, vyfukove plyny maji v tom samem pasmu otacek motoru mene casu k evakuaci vyfukoveho systemu. Proto je jejich zpetny tlak vzdy nejvyssi v prvnim rychlostnim stupni pri plne zatezi a maximalnich otackach. To mnozstvi zpetneho tlaku - vetsinou vsude mezi 5 a 8 PSI (u N/A motoru, u turbo motoru je ten zpetny tlak podstatne vyssi) je zcela bezne a mnoho lidi doslova sokuje. Proto se musi pri navrhu vyfukoveho systemu prihlizet k pouziti vozu a jeho provoznim podminkam. Zachazi to az tak daleko, kdy se prihlizi k RPM motoru, rychlostnim stupnim a zatezi nejen vzhledem k samotnemu poslani vozu (drag, rally, autocross, etc.), ale dokonce i samotnym charakteristikam dane trate (!).

Dalsi veci, ke ktere je nutno prihlizet je snizovani teploty vyfukovych plynu za soucasneho zvyseni jejich density a snizeni jejich rychlosti pri ceste potrubim. Stejne mnozstve plynu nizsi teploty (a proto vyssi density) zacne samozrejme zabirat v potrubi mene mista. Proto jsou vsechny ty vyfukove systemy, ktere prechazeji z 2" downpipe do 3" potrubi zakoncenym tlumicem s 5" koncovkou stavene principalne naprosto nespravne. Samozrejme, i vyber mista, kde vyfukove plyny opousteji vyfukovy system, se podili na jeho ucinosti...

2010-01-17 22:36:46

Chtěl bych se zepttat zda někdo ví jaká má být vůle ventilů na Suzuki swift r.v. 2006 motor 1.3 - 68 kW. Díky. M.P.

2010-01-18 04:16:54

sací 0,21-0,27 a výfuk 0,30-0,36 na teplém motoru


Odpovědět

1  2  3