Fórum - Téma


Offroad pneu


Fórum Grand Vitara II Offroad pneu

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II


1  2  3

MilanT  
Milan
2016-02-03 19:35:41

plukovník: A další tři vesty v dětské velikosti, jednu pro psa a vyjímku má jen pestrobarevný papagáj v kleci s EU homologací a crash testem dosahujícím minimálně 4 hvězdičky dle NCAP

Teď vážně, protože na Slovensko jezdí z Čech dost lidí. Není to jen nepochopení výrazu "vzorek"?

Stejný vzorek (takový to zubatý na obvodu) nenajdu u dvou různých výrobců a málokdy ho najdu u jednoho výrobce po dobu několika let. Většinou nový model pneu má trochu pozměněný vzorek, dezén.

Takže při neopravitelném poškození jedné gumy musím na Slovensku měnit všechny 4 ?

2016-02-03 19:43:18

Myslim, ze je to nepochopenie slova vzorok aspon bolo trosku srandy.

MilanT  
Milan
2016-02-03 19:52:29

shark79:

Tak srandy není nikdy dost.

Hlavně že teď víme, že stejný "vzorok" znamená v ČR stejný rozměr a stejný druh (zimní, letní, uni).

2016-02-04 10:06:45

milant:

Ja to neobhajujem a ani nezastávam, jak sa mi stalo, tak som napísal. podla mna je to tiež blbost ale na technickej ma nechal prejst s tým že by som to mal poriešiť.

Riadim sa príslovím, že keď mám dáždnik v prdeli, tak ho neotváram a tým pádom som to nerozpitvával otázkami čo prečo začo.. Primárne bolo že som tou technickou prešiel....

podla mna išlo hlavne o to že kolesá na aute boli skoro nové MT (mud terrain) s vzrorkou hlbokou vyše 2cm a ako rezerva zošlahaná 100ročná AT (all terain) s hlbkou vzorky tesne nad pripustnou hranicou.Na prvý pohľad vyzerjú tie MT ovela vyššie ako tá AT čo je na rezerve aj keď štítkový rozmer je zhodný.

V osobáku by som dal povinne rezervu zimnú. Aj to tak vždy na osobáku mávam. Pomerne živo si viem predstaviť situáciu keď pri poladovici (CZ tuším náledí) dostanem defekt... To len musí byť fukot na takej kombinácií 3zimné +1 letná.

Ďalšia chuťovka može byť, na rezerve smerová pneu... To už potom len ostáva dúfať, že človek dostane defekt na tej správnej strane.

2016-02-04 10:20:31

lunek:

Jdeš na to zbytečně moc vědecky a příliš nad tím mudruješ.

Zimní-letní, pravá-levá, směrový, nebo nesměrový vzorek.

Vše je pouze o opatrnosti a řidičských dovednostech

Když je to nevyhnutelné, tak se dá v případě nouzového dojetí jet i pouze na třech kolech...

Jenom musíš mít tu správnou značku auta s hydropneumatickým odpružením (neboli Hydractive) a potom dokonce i kolo můžeš měnit aniž bys potřeboval hever.

Jestlipak uhodneš, jaký ekvipáž to má plukovník na mysli ?

2016-02-04 10:57:27

plukovník:

no vedecky nevedecky, raz som v mladíckej nerozvážnosti nechtiac nahodil na prednu napravu jednu smerovu pneu naopak, ked potom došlo na prudke brzdenie tak som sa nestačil divit. medzi ritne polky by struhany vlast nevošiel.....

Iná je, keď viem že kolesá sú neni také aké majú byť, keď sa s tým ráta tak sa dá prejsť aj na drevených.

Ked ma pamet neklame tak mimo iné boli citroeny vybavené touto vychytávkou. Naposledy tuším C5

Vyviazať náprava kde chýbalo koleso sa dala na tatrofke ked sa nemýlim.

2016-02-04 11:03:59

lunek:

Ano, velmi správně

A ta bohyně mezi automobily, kterou měl plukovník na mysli byl Citroën DS23 Pallas, ročník 1974, v černé barvě...(...vzpomínka )

2016-02-04 11:44:09

plukovník:

tak to nepoteším. mám dojem že si dáva z tímito podvozkami citroen pauzu....

BTW to DSko malo viacero fičúrek. Mám taký dojem že sa mu svetlá po smere natáčali...

ale už sme totálne OFF TOPIC.

Aby som sa k tomu vrtátil. Z vlastnej skúsenosti, aj tie najvyšlahanejšie staré zimné gumy sú na zimu lepšie než sebelepšie letné. A offroadové gumy sú dobré tak do snehu ale ináč je to v zime len o chlp lepšie než letné.

Istú dobu som na samuraiovi laboroval z pneu... Ono spojenie krátkeho v zadu lahkého auta s primárne zadným náhonom bez kontroly trakcie, je celkove na zimu ošemetná kombinácia a chce to jazdiť z rozumom.

2016-02-04 12:13:43

bohuš: Trailmaster je jeden z těch co opravdu nefunguje, resp. je to stavebnicový základ pro stavbu podvozku, nikoliv kit co se namontuje a tím je hotovo. Ale oni to tak rádi prezentují, pravda je ovšem jinde.

2016-02-04 16:34:08

Čau takže pokud si na auto dám jen pružiny od trailmasteru +35mm , i k vůli pevnostnímu nárazníku tak se nic nezmění

a nic nepocítím?

2016-02-04 16:55:09

bohuš: jen to že ty pružiny budou narážet samy do sebe při plném promáčknutí, takže za čas popraskaj

2016-02-04 17:03:20

A nějaká jiná dobrá rada ohledně podvozku na G.V. ,1,6 , R.V. 2002? dík.

Jaká značka nebo firma za rozumnou cenu.

2016-02-04 17:06:14

Tak rozumna cena. Podla toho aku cenu mas na mysli a kolko si ochotny investovat do komplet kitu, ktory nahodis a o nic sa nestaras, okrem geometrie raz rocne

2016-02-04 17:06:54

bohuš: tady nejde o značku, jde o to že to co koupíš tam prostě nejde dát jen tak bez dalších úprav i když to tak většina lidí dělá, jenže pak se divěj proč odcházej ostatní věci. Tohle jsou kyty na stavbu s potřebou dalších úprav...

2016-02-04 17:08:03

shark79: takovej kit na trhu neexistuje ale o většině se to tvrdí aby se to dobře prodávalo

2016-02-04 17:09:22

Neviem, nemozem posudit ostatnych vyrobcov. Ja som mal kompletku za kompletnu cenu

2016-02-04 17:10:15

shark79: tak schválně, co jsi měl? Stavím ty auta 25 let a ještě sem takovej kit nepotkal

aha už to vidím, základní stavebnice pro stavbu, pochopitelně neúplná s nutností dodělků a výroby dalších prvků pro správnou funkci

2016-02-04 17:20:11

Aco třeba CALMINI , https://www.calmini.com/d...l.php?b=2&m=5&t=1&p=690&n=

Nebo http://www.jimnybits.co.u...mm-lift-kit/prod_168.html

2016-02-04 17:24:04

Tak ja som nemusel dorabat nic. Auto sa dalo na zdvihak, vsetko stare islo dole a nahodilo sa vsetko co prislo v krabiciach, presne podla navodu na CD.Zdalo sa mi napr. divne, ze odpadol stabik, ale po komunikacii s vyrobcom som bol ubezpeceny, ze je nepotrebny. Nechcem rozpisovat dalej, lebo sme uz aj tak odbocili od temy, aby sme to zbytocne nezahltili prispevkami mimo temu.

2016-02-04 17:29:06

Ale pořád nevíme o jakou sadu šlo.dík?


Odpovědět

1  2  3