Fórum - Téma


Okenni folie


Fórum Technický koutek Okenni folie



1  2

2010-02-17 16:41:53

Ahoj všem, mám Swifta Gti mk2. Na zadních bočních oknech a na kufrovým skle mám folie, ale nedávno mi bylo řečeno příslušníky obecné bezpečnosti, že musej dolu, pokud nemaj atest, ale, auto jsem už s tim koupil, někdo mi i tvrdil, že tam jsou u některých gtiček od výroby, což bych vyloučil, tak bych se chtěl zeptat, jestli to jde vyřešit i jinym zpusobem, než je sundavat, protože se mi do toho fakt nechce, vypada to pěkně a hlavně si netisknu penize.....

Kdyby někdo měl nějaký nápad jak z toho ven, tak určitě napište. Moc dík

Swift rulezzzz....

2010-02-17 16:46:33

pokud se jedna o zadni bocni a zadni kufrovy okno, tak tam si muzes mit treba plech a prislusnici ti muzou prdlajz... na prednich oknech musis mit atest a maximalni nakou pruhlednost do provozu, ale vzadu muzes mit co chces - podivej se treba na den braven sluzebaky - ty tam maj takovou tu folii s napisem, ze to vypada jako VAN, ale jsou to obyc fabie kombi s vyndanejma sedackama... neresil bych to...

2010-02-17 17:04:03

Jak to řeší vyhláška č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích:

§ 36

Závady na vozidle, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích

(1) Jsou-li na vozidle závady, které ohrožují bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, nesmí být vozidlo užito v provozu na pozemních komunikacích, s výjimkou nouzového dojetí.

(2) Závadou podle odstavce 1 v osvětlení vozidla je vždy,

a) nesvítí-li potkávací nebo brzdové nebo zadní obrysové světlo alespoň na straně přivrácené do středu vozovky,

b) nelze-li přepnout dálková světla na potkávací,

c) způsobují-li světlomety oslnění,

d) jsou-li dodatečně namontovány nebo upraveny svítilny svítící dopředu nepřerušovaně světlem jiné barvy než bílé, kromě předních svítilen do mlhy žluté barvy a dozadu nepřerušovaně svítící světlem jiné barvy než červené,

e) jsou-li chybně zapojeny svítilny nebo chybně propojeny svítilny tažného vozidla a přípojného vozidla.

(3) Závadou podle odstavce 1 v zasklení vozidla je vždy

a) prasklé nebo poškozené čelní sklo ve stírané ploše o velikosti větší než 20 mm,

b) zatemnění čelního skla na propustnost zjevně nižší než 75 % nebo zatemnění předního bočního skla na propustnost zjevně nižší než 70 %.

(4) Závadou podle odstavce 1 na výfukovém potrubí vozidla je vždy netěsnost nebo neúplnost výfukového potrubí nebo zjevný zásah do tohoto potrubí mající vliv na vnější hluk vozidla.

(5) Závadou podle odstavce 1 na karoserii vozidla nebo na jeho podvozku je vždy poškození nebo deformace karoserie nebo podvozku, včetně řízení a brzd, které může bezprostředně ohrozit bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.

(6) Závadou podle odstavce 1, která má vliv na znečišťování životního prostředí, je vždy zjevné unikání paliva, oleje nebo mazacích tuků.

(7) Závadou podle odstavce 1 na pneumatikách vozidla je vždy,

a) je-li hloubka dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů menší než 1,6 mm u vozidel všech kategorií a u mopedů menší než 1,0 mm,

b) obnažuje-li trhlina nebo poškození pláště pneumatiky na jejím vnějším obvodu (oblast koruny, ramene, boku a patky) kostru pneumatiky nebo ji narušují,

c) jsou-li namontovány pneumatiky různého rozměru na téže nápravě, nejde-li o nouzové dojetí.

(8) Závadou podle odstavce 1 je vždy překročení největší povolené hmotnosti vozidla nebo překročení největších povolených rozměrů vozidla nebo jízdní soupravy, není-li vozidlo v režimu zvláštního užívání pozemní komunikace podle zvláštního právního předpisu.

(9) Závadou podle odstavce 1, která se týká spojení dvou nebo více vozidel do jízdní soupravy, je vždy porušení požadavků na vzájemné zapojení vozidel do jízdních souprav.

(10) Jsou-li na vozidle závady na brzdovém systému, které znemožňují nebo by mohly znemožnit účinně zastavit vozidlo (například prasklé brzdové hadice) nebo hrubé závady na řídicím ústrojí (například zjevné deformace a nadměrné vůle), je vozidlo nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích.

Z uvedeného (konkrétně odst. 3 písm. b) vyplývá, že zadní okna můžeš mít (když to hodím do extrému) třeba zatřená vápnem, za nebezpečnou závadu se to nepovažuje. Ale flastřík do 2.000,- za nehomologované doplňky ti klidně nadělit můžou...

2010-02-17 17:23:48

Jinak k otázce jak z toho ven - když jsem si nechával zatónovat boční a zadní skla, dostal jsem k tomu kartičku - Certifikát o provedené úpravě zabarvení skel dle osvědčení MD ČR č. 814/I s vyznačenými úpravami. Takže by řešením mohl být nějaký známý ze servisu s glejtem na provádění takových úprav, který by ti dotyčný certifikát opatřil...

2010-02-17 18:04:01

no takze klasicky - sklopit usi, vse odkejvat a pokud si prislusnik neda pokoj s flastrem tak delat chudyho studenta... naposled sem ho ukecal z 2000 na 100 za parkovani v protismeru na zakazu

2010-02-17 18:48:09

No, Lukáši - takhle napsaný to vypadá blbě, ale pokud víš, že nemáš auto úplně košer, je lepší neprovokovat. Já se třeba řídím heslem "Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá". Pokud někdo nemá auto v pořádku (tím ovšem nemyslím fáče v lékárničce a podobné prkotiny - to fakt neřeším) a ještě držkuje, bez flastru neodjede. Pokud o něm navíc vím, že je to "drban" (rozuměj zloděj, fetka apod.), má to za plnou palbu. Se slušným člověkem jednám též slušně a maximálně využívám institut "domluvy". Čili tak...

2010-02-17 18:51:34

P.22 souhlasím s tebou

2010-02-17 19:33:35

chci taky folie, a vim, ze i v predu je neco povoleny, myslim 30 % nepropustnosti nebo 25%

2010-02-17 19:38:55

Já bych to serval dolu a kašlal na to.Oni jsou vždycky víc a na silnici to platí dvojnásob.Nějaký já už to tak koupil, to ho akorát nasereš.No já říkám, hlavně nenápadně.Nějakej xenon, zalepený okna, pruh na čelním okně, ..., to maj neradši.Už z dálky vidí takovýho exota a říká si, hééle, jedou prachy.Tyhle ala tuneři mi přijdouj, že maj zastydlou pubertu.Nikdo to nikdy neuhádal.A jesli někomu ta machrovinka stojí za věčný stavění a placení pokud, tak ať si to užije.A nápad s falešnou kartičkou, to je taky geniální.Kamarád to tak udělal a dopadlo to tak, že mu to nesežrali.Průser měl on, paní na úřadě a ten co to vystavil.Lidi, neblázněte, jak jste vidět, tak vás otravujou kontroly, když se do něčeho přimotáte, líp si vaší káru zapamatujou.A nikdo tady asi neni takovej střelec, že by chtěl autem ujíždět.Ale i kdyby to zkusil a povedlo se, už ho budou mít v merku, páč to nebude tuctový auto a pak to dostanete vyžrat pořádně.A že uměj bejt pěkně mstivý a navíc v mezích zákona

2010-02-17 19:39:54

Já chci půl míle a na procenta koukat nebudu

2010-02-17 19:47:15

Hondo, ty jsi četl něco o falešné kartičce? Já ale nic takového nenapsal. Že jsem psal o známém ještě neznamená, že tady nabádám k falšování - to bych si trochu dost s*al do hnízda. Jestli jsou ty fólie košer, tak by neměl být problém k nim ten certifikát dostat. Jinak je to samozřejmě pasé...

Tylo - čelní sklo dodatečně zatónovat nejde, jedině vyměnit za originální tónované (přípustná je 75% propustnost), přední boční lze zatónovat i dodatečně, a to na 70% propustnost.

2010-02-17 19:54:34

Samozrřejmě homologovanou fólií, Tylo.Fólie jsou na H.POškrábou se.

Kdyby ty fólie byly košér, asi by po nich benga nešly a kartičku by měl.Jako i blbej pozná, že když nevidí dovnitř, že je mimo povolenou propustnost

2010-02-17 20:00:56

Koukni na fotky toho auta, o které se jedná - jde o fólie na ZADNÍCH oknech, a tam 70% propustnost neplatí. Čistě teoreticky klidně mohl koupit auto z druhý ruky s košer fóliema, ovšem bez kartičky. Lidi jsou bordeláři. Ne každej je takovej magor jako já - k autu si vedu notes, kam si píšu veškeré opravy, výměny, údržbu, ba i tankování. Když jsem prodával svou předchozí dvěstěpětku, dostal k ní kupující i ten notes, takže měl přehled, co se kdy na tom autě dělalo. Ale to je asi trošku extrém...

2010-02-17 20:05:55

Po Tobě bych chtěl káru, beze srandy.Jinak k těm fóliím, myslím, kdyby byla kartička, tak se nezabordelaří, páč je to věc neustále v akci a každej, kdo jí má, prodává káru, tak se s ní bude vytahovat-MOJE FOLIE JSOU LEGAL

2010-02-17 20:09:16

Jinak ten nápis na člním okně, to je tuším za dvojku, né?Ty budeš vědět přesně, řekl bych

2010-02-17 20:09:46

můžu ti to i vypískovat

2010-02-17 20:15:48

2010-02-17 20:29:05

Honda - máš recht, může být až do dvojky - není tam pevná taxa, ba ani dolní hranice, takže platí to, co jsem psal o kus výše - radši moc neprudit (zatím jsem nikdy nemusel "argumentovat" plackou - nemám to jaksi ve zvyku)... Ovšem teď už tam ten pruh s nápisem není, zbyla z něj jen "S" na zrcátkách (i když bráno do detailu, ani ten modrý flek uprostřed horní hrany u vnitřního zrcátka - tedy mezi slunečními clonkami - není úplně jaksepatří . . . že by kovářova kobyla?)

2010-02-17 20:45:00

No to si nemyslím. Některý buzerace mi přijdou hodně přitažený za vlasy.Když se něco zakazuje, tak zejména s argumentem, je to zakázaný v unii, my jsme součástí.Třeba v takovým Německu je dovoleno daleko víc, ohledně "úprav" .Zas na druhou stranu jsem viděl takovejch zbaslenejch úprav, který byly nebezpečný majiteli i ostatním.

2010-02-17 20:47:17

no já byl taky polda a jsem autoelektrikář


Odpovědět

1  2