Fórum - Téma


Olej do Swiště GTi 94


Fórum Swift III Olej do Swiště GTi 94

Informace o modelu: Suzuki Swift III



2010-03-02 16:22:12

Ahoj, byl jsem požádán o zodpovězení otázky, jaký olej je lepší použít do GTi. Je tu výběr mezi Castrol Magnatech 5W40, nebo Castrol Magnatech 10W40. Ani nevím, jaký olej je doporučený výrobcem pro tento motor. Taky jsem někde slyšel o tom že 5W se hodí pro nízké teploty, je řidší a v zimě asi líp maže, ale na druhou stranu si myslím že naše "mírné klima" by ospravedlňovalo i použití 10W protože zas takový kosy tu nemáme a skotro bych se vsadil, že 10W40 doporučuje i výrobce . Takže díky za názory .

2010-03-02 21:19:55

10W40 bych řekl, že je ideal... záleží taky na stavu motoru

2010-03-02 22:32:39

spis de o to, v jakym rezimu to auto pouzivas... pokud je to dailyna, co jednou za cas cuchne plnej, tak ti ta 10W40 staci, mela by to byt polosyntetika... jezdim to ve vsech autech na bezny pouzivani. pokud mas auto na nejaky zavody od sprintu, po rally, tak urcite plnou syntetiku a pak zalezi opet na pouziti... tam uz by se ty specifikace lisili, ale tak rekneme 5W50 by byla nejuniverzalnejsi...

2010-03-02 23:28:46

Nemám teda zrovna GTi,ale já používám olej 5W40

2010-03-03 00:09:04

Diky za odpovědi. je to presne jak říkás běžný denní používání do prace a z prace 10 km a sem tam nejaka dálka a občas dostane točky.

2010-03-03 10:37:06

Taky záleží, jaký olej se používal doteď. Já bych asi na kratší cesty dal raději 5W-40. Ten olej je řidší a i když tu nemáme velké zimy, tak ten olej motor rychleji promaže. Jenže pokud se do motoru už dávalo 10w-40, tak už pak není dobré dávat olej řidší, protože ten řidší olej sice motor rychleji promaže, ale u starších motorů by se asi mohla při přejití z 10W-40 na 5W-40 zvednout spotřeba oleje.

2010-03-03 10:53:06

Teď by tam údajně mělo být Texaco Havoline 10W40.

2010-03-03 11:19:25

Předepsáno má do chladného klima 5W-30, do mírného 10W-30, do horkého 20W-50 a alternativní volba do mírného je 10W-40.Klasifikaci by měli mít API/ACEA SH/A2-96 Zdroj Autodata verze 3.18

2010-03-03 11:26:56

Díky, s tim jak to postupně studuju co ty čísla vůbec znamenaji už začínám zhruba chápat ty čísla nalevo a napravo od toho W .

2010-03-03 20:50:25

Tady je něco o viskozitě olejů http://www.oleje.cz/index...?left=main&page=mot_visko

a tady výkonostní specifikace http://www.oleje.cz/index...dobe_vykon&page=mot_vykon

2010-03-03 21:38:46

dal teda asi bych byla nakonec pro 10w40 ne z duvodu ze by se tam nehodil, ale je fakt, ze nevim v jakem stavu je motor(nemam zmereny tlaky apod)

Za dalsi tedy je fakt ze v aute bylo 10w a este jiny olej-halvoline10w40, castrol magnatec ma lepri rozpousteci schopnosti jak havloline a tudiz by se mohlo stat, ze by se ucpaly kanalky..tyjo to si nerisknu...ale mrzi me to..kdyz bych vedela, ze motor je naprosto ok a byl by zvykly na 5w40, dala bych jej

Hill  
Jaroslav
2010-03-03 22:31:10

Ani to, že je motor zvyklý na 5W-30, není záruka, že se nic nestane, ale o tom už jsem tu psal v http://www.suzukiclub.cz/...3&select=2723#message2723 : koupil jsem Swifta s Castrol SLX Pro 5W-30 v motoru, dostal jsem k tomu ještě pětilitrový kanystřík stejného typu i značky. Ten stačil na první výměnu, na druhou mi dva litry chyběly. Ke zbytku jsem tedy dolil 2 litry Castrol Magnatec 5W-30 a rozpadl se mi simering na klice - zkameněl asi po 8-10 tis.km. A byl jsem bez oleje. Zlaté hydroštely - začaly klapat dřív, než byl motor úplně bez oleje, tak jsem s tím ještě do dílny dojel. Proto věřím mechanikovi, který tvrdí, že příměsi v 5W-xx oleji, které se do něj nemíchaly v době, kdy byl vyrobený motor, jsou potenciálně nebezpečné, a doporučuje jednoznačně pro tyto motory vyrobené před rokem 1998 oleje 10W-40, jejich složení lze pokládat za konstantní. Když jsem koukal na složení, tak v Magnatecu jsou "inteligentní molekuly s kovovou vazbou" nebo takové nějaké kecy: jako by v něm byl už namíchaný Militec. V Castrolu SLX nic takového není. Protože to prý nebyl první případ a pokaždé šlo o oleje 5W-30 a černé gufero, usuzuje na tuto příčinu. Samotný Militec mu v oleji namíchaný prý ještě nikdo nedovezl, takže tím, zda jde skutečně o tutéž přísadu, nemůže sloužit.

Teď jezdím už kolikátou náplň Sunoco 10W-40 a vůbec si nestěžuju. Nemám potřebu soutěžit, hlavně, když ten olej umaže tříválec tak, že vydrží nepřetržitě 3 hodiny (od vjezdu na dálnici k placení u pumpy přesněji 187 minut) točit kolem 4000, protože to dělá 366km a průměr 117km/h při venkovních teplotách mezi 27°C a 33°C. Myslím, že od litra těžko můžu chtít víc.

2010-03-03 22:59:13

Já teď nalil 10W-40 magnatec.Mám na něm zhruba 3000km, kára má 196 000km.Takže uvidím, co se bude dít.Zdá se mi divný, že by tak rychle znehodnotil simeringy.Ale zkušenost ukáže.Zkamenělejch simeringů jsem už vyměnil kýbl.Na Škodovkách nepočítaně, další půl kýblu na francouzích.A zejména nahoře, na vačce.On takovej simering 15 let v provozu, namáhanej rozdílnými teplotami, olejem a všemi možnými aditivy, ten toho bude mít plný kecky tak jako tak.Otázka je, zda mu magnatec zasadí poslední ránu.Těch simeringů je v motoru víc.Jestli je likviduje magnatec, měly by být všechny KO.Pravdou je, že před 15-ti a více lety nikdo neměl ani tucha, kam se oleje, nebo spíše jejich aditiva dostanou.Tudíš by se mohlo stát, že ta dnešní chemka si s tím dědečkem simeringem, léta ve službě, zrovna do oka nepadne.No pojezdím s magnatecem a uvidím.Budu sledovat a hlásit případné změny..

2010-03-04 08:51:36

Nevím, jak je to u starších Suzuki, protože já jsem byl vždycky spíš na Mazdy a Ignis je naše první Suzuki, ale třeba do Mazdy 323F 1.6 r.92 jsem normálně lil Magnatec 5W40 a nebyl s tím problém. Dokonce nám tenhle olej doporučili v servisu. Teď máme jako sestru Ignise doma Mazdu 6 2.0 r.05 a tam je přímo ze servisu Mazda nalitý Castrol Longlife 0W-30 a mění se po 20000km. V Ignisu jsme měli Shell 5W-40, tak při výměně oleje jsme tam dali zase Magnatec 5W-40

2010-03-04 08:58:44

U tý mazdy už taky brzděl s dýlkou intervalu.Začli tuším na třeceti, ale žádnej olej nedá 30.15 a konečná, i longlive.A není to v tom, že by přišel o viskozitu, ale všechna aditiva jsou KO.Sice maže, ale to, čemu pomáhala aditiva je pryč a motor velmi trpí..

2010-03-04 10:28:31

Myslím že známý, když asi před osmi roky kupoval novou Octavii říkal, že tam má nějaký Longlife a že ho má měnit po 30000km. U té Mazdy 6 je to myslím i v servisní knížce předepsáno měnit po 20000km. Samozřejmě ale je určitě lepší olej vyměnit dříve než později.


Odpovědět