Fórum - Téma


Olejová emulze v nádobce chladící kap.


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick I Olejová emulze v nádobce chladící kap.

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick I


1  2

2010-02-25 20:48:45

Ahoj,

objevil jsem v nádobce chladící kapaliny olejovou emulzi. Trochu se snížil objem kapaliny, tak sem to otevřel a našel tam olej. Nevíte někdo co to znamená ?

Mám 2,7 V6, r.v. 2003, najeto 75 tisíc.

Dík Jirka.

2010-02-25 21:13:33

No vypadá to, že jde olej do vodičky, jak vypadá měrka oleje v motoru???Ubývá olej??

2010-02-25 21:43:12

to vypada na tesneni pod hlavou

2010-02-26 13:46:02

no na měrce oleje žádný kapky vody nejsou, ani stopy po emulzi a olej neubývá.

Chci kontrolně vypustit olej a prohlídnout ho jestli tam bude voda a uvidím ?

2010-02-26 13:57:11

podle me je jednodussi podivat se na vicko pro nalivani oleje jestli na nem neni emulze

2010-02-26 14:00:23

na víčku taky nic není

2010-02-26 14:03:50

tak ti asi nejspis de olej do vody ale zalezi jestli nejak extra hodne nebo tam mas jenom mastny fleky. ale pokud ti tam ten olej de tak bude na vine nejspis to tesneni pod hlavou

2010-02-26 14:35:40

no v tý nádržce toho oleje nebylo moc, cca. emulzní vrstva na povrchu hladiny a na stěnách tý nádržky.

Kdyby to bylo těsnění tak to ještě nebude tak hrozný. Vypustím ještě ten olej a uvidím. Ještě mně napadlo, že jsme tuhle skončili trochu v příkopu (auto bylo hodně nakloněný) jednou stranou a druhá strana zůstala na silnici, jestli to nemůže být tím, ale to se mi zdá jako blbost. Motor by měl od chlazení těsnit stále, ať stojí či skoro leží.

2010-02-27 13:59:55

spíše než olej, bych vypustil,vyměnil chladící kapalinu a vyčistil vyrovnávací nádobku a pak pozorovat

2010-02-27 15:11:23

To svinstvo co je v kádince a na víčku je jen svinstvo. Vypláchnout chladič a vyměnit kapalinu. Když je proseklý těsnění hlavy válců v místě kde je kanál pro chladící kapalinu a olej se míchá s chladící kapalinou, tak je olej bílý jak emulze na soustružení.

2010-02-27 15:21:00

Jestli ta kapalina v chladiči nebyla 7 let měněná, tak už jsou vyčerpány všechny inhibitory koroze a to způsobí vytvoření toho šlemu. Až budeš měnit tu kapalinu, tak pro naředění použij obyčejnou měkkou vodu ale ne destilku. Ta by ti způsobila netěsnost chladiče.

2010-02-27 15:38:03

Nevím proč by destilovaná voda měla způsobit netěsnost chladiče

2010-02-27 16:09:18

Destilovaná voda je super měkká nenasycená kapalina která v sobě velice rychle rozpouští všechny sloučeniny a usazeniny. Nejslabší článek chladící soustavy je radiátor chladiče a výměník topení, které jsou varáběné technologií lisováním plast, guma ,hliník. V místech kde chladící trubičky vstupují do bočních komor chladiče vzniká vlivem stárnutí netěsnost, která je eliiminována usazeninou. Tuto usazeninu destilka zlikviduje a dochází k úbytku, který je sice malý, řádově pilitr měsíčně, ale vlivem odparu nezjistitelný.

Je to tak, nikdo tomu nevěří ale u starších chladičů to tak je. Klidně se s tebou vsadím o pytel sraček.

2010-02-27 16:20:14

a já kráva bych mu doporučil kapalinu antifreeze G48 v poměru 1:1 s destilovanou vodou

2010-02-27 16:29:21

ta emulze byla hnědá a byla mastná. Vyčístil jsem nádržku a dolil to vodou a chlad.kapalinou a ujel asi 60 km. Roztok se zakalil trochu neprůhledně. Budu jezdit a pozorovat dál a mrknu na ten olej v motoru. Pak vám dám vědět. Dík Jirka

2010-02-27 16:29:52

Já jsem tento fígl znal již mnoho let a párkrát mi to někdo potvrdil. Naposledy když jsem kupoval glycoshell u Shelu a technik mi povídá, pozor ředit obyčejnou vodou. Tak jsem na něj hned vystartoval s dotazama a on mi potvrdil to co všem říkám já dávno a nikdo mi nevěří.

Fetiš ředění pomocí destilky vznikl v době, kdy si všechny servisy pořídily destiláky a za každou cenu je chtěly využít.

2010-02-27 16:33:16

auto mám asi 2 roky a když jsem ho koupil, tak se hodně ztrácela chladící kapalina, tak jsem to utěsnil tím roztokem s "kovovýma" pilinama a netěsnost se výrazně zmenšila. Až teď když jsem si všiml velkého úbytku kapaliny jsem na tu emulzi v nádržce vlastně přišel.

2010-02-27 16:35:28

no vidíš a já měl za to, že se obyč voda nepoužívá proto, že obsahuje minerály a usazeniny můžou ucpat chladič nebo radiátor, ale třeba máš pravdu

2010-02-27 16:58:55

Jestli jsi použil ten utěsňovací prostředek, který mimochodem vlastně napravuje to co zkurvila destilka, tak je úplně normální, že tam máš ten mastnej šlem. Ona to ani není mastnota¨, jako spíš taková glykolová pěna. Každopádně při výměně zapomeň na destilku a naopak tam dej zase trochu toho utěsňovače. Ono to není na furt, ale tak rok to vydrží bezpečně.

Jen tak mimochodem, ty fámy, že obyč voda zanese chladící systém vodním kamenem je úplná blbost Chladič není bojler, pracuje s uzavřeným okruhem a množství nerostných solí v osmi litrech vody je nula nula nic.

2010-02-27 17:01:51

no jestli to teče hodně, tak piliny ani lógr nepomůžou a pak je škoda chladičku vůbec měnit


Odpovědět

1  2