Fórum - Téma


Omezovač zadních brzd


Fórum Swift III Omezovač zadních brzd

Informace o modelu: Suzuki Swift III



2013-11-22 16:27:57

technická prohlídka tvrdí, že nefunguje omezovač zadních brzd. Jak závažná závada to je a jak se dá opravit? DO TÉ DOBY JSEM ANI NEVĚDĚL, ŹE TAM NĚJAKÝ JE.

2013-11-22 17:09:00

pavel1:

Omezovač se dá vyměnit, seřídit nebo rozhýbat. Nic složitého to není.

2013-11-22 18:01:14

pavel1: Nebo také úplně vyrušit (pokud to na STK zkousnou). Dělat brzdy v ČR to byla pohoda, vzadu jsem začal a vepředu skončil nebo obráceně, ale zas nevím v jakým stavu máš podvozek Ty. Jinak když se ptáš na závažnost závady nefunkčního omezovače, tak jsou dvě věci. Buď mají zadní brzdy malou účinnost nebo naopak blokují kola.

2013-11-23 18:32:34

plukovník: dík za odpověď, ale mechanik už se o rozhýbání snažil,ale nepovedlo se. Na pořádnou opravu by se prý musela rozebrat zadní náprava.Kde on vůbec je-u brzdového válce nebo uprostřed nápravy?

kato1973: Podvozek snad je ještě dobrý, má najeto jen 110 tis.km a po slušných cestách. Jinak platilo spíš to druhé - při pořádném sešlápnutí blokují, což v zimě není ideální i když brždění motorem, pokud stačí, má přednost. Kde vlastně je ten zatracený omezovač - u brzdového válce nebo ve středu nápravy?

Dík za odpověď.

2013-11-23 19:52:54

pavel1:

Bývá uprostřed nad zadní nápravou, je to vlastně hydraulický rozdělovač do kterého se sbíhá brzdové potrubí od předních kol, zadních kol a hlavního brzdového válce, a mechanickou pákou je spojený se zadní nápravou. Sleduje její propérování a buď zvyšuje nebo snižuje brzdný účinek do zadních kol.

Tím se dociluje toho, aby zadní náprava nebyla přebrzďována v případě prázdného kufru a nezatíženého zadku, nebo nedostatečně brzděna v případě většího zatížení zadní části.

Bývá to celé zarezlé, a nehybné většinou vlivem vody v brzdové kapalině, když se pravidelně nevyměňuje.

P.S.

U vozidel s ABS tato ptákovina není a i dříve to bylo spíš u kombíků.

2013-11-24 17:32:33

Dík za popis, asi má pravdu mechanik, když říká, že by se musela rozhodit zadní náprava.

Ale i tak dík za odpověď.

2013-11-25 12:53:25

pavel1: 6 let jsem opravoval jenom Suzuki a že bych musel u Šifta kvůli omezovači rozhazovat z. nápravu, tak to nepamatuji, ale každý má své postupy

2013-11-25 17:43:23

Dík za odpověď, vyřídím mechanikovi

2013-12-13 07:28:24

Japonský swifty maj jegulátor brzdnýho účinku v motorovym prostoru a maďaři ho maj u zadní nápravy.Ale nikoliv uprostřed, ale vlevo vzadu.Uprostře by to bylo k prdu, tam se nic nehejbe.Zadní nápravu opravdu rozebírat nemusíš, to je hovadina..

2013-12-13 11:26:31

honda: Děkuji,za odpověď.Můj SWIFT je z r.1974 vyrobený ještě v Japonsku.Takže platí asi maďarská verze.Ale technickou brzdy prošly (že brzdí dobře), takže aktuálně není nutno řešit.

Dík

2013-12-13 11:58:18

pavel1:

Sakra chlapče, takhle zachovalého veterána tady asi nikdo nemá a všichni ti ho mohou jenom závidět, včetně osazenstva STK

Ale ta maďarská verze to asi nebude, protože v roce 1974 byl v maďarské verzi leda tak uherák.

2013-12-13 12:24:25

plukovník: Asi překlep.No kdyby to mělo bejt 1994, tak je to ještě japonec

2013-12-13 12:39:38

honda:

Dělám si srandu.

V osmdesátých letech by se to muselo jmenovat Cultus a v sedmdesátých leda tak Toyota Corola...

2013-12-13 15:18:58

plukovník: omlouvám se za překlep jde o r.v.1994

2013-12-13 17:43:28

kato1973: Když vyhodí omezovač a půjde tam plnej knédl, na sněhu, ledu a možná i mokru si užije Všude dveřma napřed, až vezme za brzdu To ty v Brazílii už neznáš, viď, sníh, náledí

2013-12-13 18:03:53

honda: Tak po sněhu se mi teda opravdu nestejska. Ale rad se koukam na obrazky co mi kamaradi posilaji. I kdyz je to zvlastni, vanoce a tady je 40 nad nulou....A bez omezovace se da i na snehu jezdit bez problemu, jde jen o to mit na pameti, ze prdel brzdi trochu vic

2013-12-13 18:07:15

kato1973: No jak kerá kára.Já to jednopu vyndal, už ani nevim, co to bylo, ale zadek měl jedovatej, žes na to musel myslet i na suchu.Pomyslels a zadky sály Tady bude na Vánoce taky 40 stupňů, ale to bych se musel nastydnout a měřit svojí teplotu


Odpovědět