Fórum - Téma


Oprava olejové vany a difu lepením


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick I Oprava olejové vany a difu lepením

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick I



2010-08-07 08:29:33

Jedna z nočních můr která mne na mém vozidle provázela byla orezlá olejová vana. Časem se mi na boku jednoho prolisu objevila malá dírka, kterou unikal olej. V prolisu bylo nalepené bláto a tak to tam vesele rezlo. Zakoupil jsem tedy jinou a když jsem si uvědomil, že bych musel skoro vyndat motor nebo nápravu, tak mne myšlenky na rychlou výměnu zase přešly. Jelikož jsem vyrůstal v socialismu, zalepil jsem postižené místo flekem z IPY (asfaltová stavební izolace) a odjezdil na tom celou zimu. Na jaře se vana zřejmě více ohřívala a IPA povolila. Díru jsem znovu zalepil dvousložkovým epoxidovým lepidlem 3-TON EPOXY s kovovým plnidlem (fa ALTECO, viz obrázek) a aplikoval jej i na proražený přední diferenciál, kde byla doposud nalepená nějaká guma. Na lepidle mne zaujal výraz "sváření za studena" a svým způsobem výrobce nekecal, na kovech to drží docela dobře. Lepidlo odolává vysokým teplotám a kopíruje i teplotní roztažnost. Na diferenciálu jsem dokonce aplikoval z pilnosti i kovovou záplatu, namazal jsem lepidlo kolem díry, pak přelepil kouskem plechu bez ostrých rohů (kulatým) a znovu překryl lepidlem. Je to svatý. Otestoval jsem i výrobek s názvem "plastická ocel" (fa SOUDAL, viz obrázek) , je to váleček patrně dvousložkového epoxydu (jeden epoxyd tvoří obal válečku a druhý je uvnitř válečku) který se promísí prohnětením a pak se musí během tří minut přilepit na postižené místo. Po hodině se dá natírat nebo brousit, výrobce doporučuje k autoopravárenství, opravám radiátorů a trubek topení apod, snáší teploty do 140°C. Udělal jsem si testy těchto dvou lepidel na kusu plechu a fakt to drží, dokonce i když jsem plech lehce prohýbal. Ovšem pozor! Nejdůležitější ze všeho je příprava povrchu toho co chcete lepit. Musí být suchý a dokonale odmaštěný, k odmašťování nepoužívat benzin ale aceton. Vanu jsem napřed obrousil drátěným kartáčem, pak natřel odrezovačem, pak znovu drátěným kartáčem a pak teprve umyl acetonem. Doposud je to svatý. Uvedené lepidlo mají skoro všude a dokáže to celkem bezbolestně vyřešit tuto infarktovou situaci. Na přiloženém obrázku olejové vany jsou na fotce vidět lepidlo i "plastiská ocel".


Odpovědět