Fórum - Téma


Oprava/výměna prahů na Swiftu 1995


Fórum Swift III Oprava/výměna prahů na Swiftu 1995

Informace o modelu: Suzuki Swift III



2011-10-26 23:56:11

Zdravím příznivce Swifta,

má někdo publikovatelné (foto)zkušenosti z opravy nebo výměny prahů na třídveřáku druhé generace? Padá mi do klína Svišť velmi nejetý, motoricky dobrý, karosářsky div ne úžasný, ovšem v místech kde se v zimě lepí slaná břečka na prahy jsou/budou brzo durch. Jejich oprava je vlastně to jediné, ale zásadní hamletovské-vzít či nevzít?

Pokud máte nějaké zkušenosti, sem s nimi, pokud dokážete načrtnout ohyby a návaznosti plechů, hlavně u podběhů-sem s nimi též, byla by to významná pomoc v ujasňování co a hlavně kde a kudy řezat (a jestli to za to stojí)

Díky i za ty, které tohle čeká a budou moci těžit z tohoto vlákna

2011-10-27 08:33:00

At máš trochu představu. Ale může to být trochu jiné tohle je na kabriu.

2011-11-23 16:56:27

jen malá otázka ta vnitřní výztuha mezi vnitřním a vnějším prahem má jakej význam? musí tam bejt? vnitřní a vnější prahy mám a chci se pustit do výměny ale nevim co s tim kusem plechu vevnitř,

2011-11-23 18:59:04

Co já vím, říká se tomu nosník karoserie.

Drží kastli, je to opěra poslední záchrany pro dveře při bočním nárazu, spolíhá na to uchycení sedaček, pod jeho zavázáním do karoserie vpředu a vzadu jsou body pro heverování, jsou místy se silnějším plechem provázány s nosníky náprav a mimo jiné vůbec významně posiluje "břišní svaly" auta, aby se nevlnilo a nemělo tendenci courat břicho po zemi.

Ta fotka mě trochu zaskočila a majitele takový pohled asi trochu vyděsil. V tomhle stavu je dost problém auto vůbec zvednout a nezkřivit, ta ještěrka je možná z těch rozumnějších nápadů, protože pak to má šanci plandat všude zhruba stejně.

2011-11-23 21:53:58

Takhle jsem to dělal já, snad tam najdeš co potřebuješ http://corell007.rajce.idnes.cz/Moje_vorezlotina/

doufám že mě neukamenujete

2011-11-24 08:30:20

No mě to spíš zaskočilo vzhledem k tomu, že je to kabrio a ten střed potřebuju abych se nezlomil vzhledem k absenci střechy.

A ta ještěrka byl jediný "pohodlný" způsob jak to provést. Hlavně to bylo u kámoše, kde byla pořádná svářečka.

2011-11-24 16:34:09

ještě jeden dotaz k výměně lemů dát je pod nebo nad starej plech?

2011-11-24 17:08:03

Podle toho, jak to vyjde líp na napasování.Já to dělám na, ale já si kleštěma udělám falc, do novýho dílu vystříhám díry na body a pak jedu body ve dvou řadách.Záleží, jak vysoko půjdou nový plechy..

2011-11-26 12:55:25

no když tak na to koukám tak se mi do toho chce čím dál mín. kleště nemám nevim jak vystřihnout diry na body když pujdou vysoko tak se to dáva na starej plech?

2011-11-26 16:32:04

Na to jsou spešl kleště.Stojej kolem dvou tisíc.Jmenujou se falcovací a děrovací.Díry se daj i vrtat, když nemáš ty kleště, ale ten falc bez nich neuděláš.Když je nemáš, dej to přes.Hrany se prořezávaj, aby seděly.Chce to trošku zkušenosti a vyhrát si s tim.Ty opravný plechy nejsou úplně echt..

Fulda  
Petr
2011-11-26 23:56:35

navař si 2 kousky vinglíku nebo plocháče na starý sikovky a hned máš falcovací kleště , díry na bodové svary taky vrtáme vrtačkou

2011-11-28 01:34:37

Hm,. tak to aby pak měl stish jak Rambo, aby to umáčknul

2012-01-03 17:47:29

ještě malej dotaz k výměne lemu. dávaj se přesně tak jak sou a podle toho se vyřízne plech na autě a nebo si vyříznu na autě do zdravýho a podle toho upravim ten novej lem?

2012-01-03 19:37:53

Myslím si že je to jedno. Jak to vyjde lépe, hlavně at tam nezůstane rez.


Odpovědět