Fórum - Téma


Opravdu nutná výměna kapalin


Fórum Swift IV Opravdu nutná výměna kapalin

Informace o modelu: Suzuki Swift IV

Diskuze o vozidlu

2002 Swift IV GLX 1.3

1 fotek  |  2 servisních knížek  |  473 diskuzí  |  5.31 l/100 km

Výkon motoru 62.5 kW (85 PS) při 6000 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 298 ccm (79 cui), 4-válec, Řadový, G13BB.

Zakoupen v autobazaru Veselý v Břidličné u Bruntálu v červené základní barvě a s pětidvéřovou karoserií.


1  2

Joan  
Jana
2013-10-15 12:49:13

Pěkné odpoledne,

servis mi doporučoval výměnu motorového oleje každý rok a je pravda, že tekl černý. Dávali mi 10W-40. V tabulkách se uvádí buď po 15 tis. km anebo po 12 měsících. Dva "autaři" mi zase tvrdí, že vyměnit olej stačí až po 2 letech, na ten měněný loni na podzim jsem neuswištěla ani 4 tisíce kilometrů. Swiftík má 11 roků a příští měsíc bude slavit druhé "dovezeniny". Opravdu nic nezkazím, když olej nechám až napřesrok?

Stejně tak mám původní brzdovou i chladicí kapalinu a netuším, jak jsou staré a co jsou zač. Žádný problém ani úbytek nepozoruji. Vyměnit bych je musela beztak nechat v servisu, protože na parkovišti před panelákem pouze na heveru by se to mně samotné nemuselo podařit (navíc jsem to nikdy nedělala, čumenda je možná málo).

Díky za odpověď!

2013-10-15 15:10:44

joan:

Rok starý motorový olej, co má najeto 4 000 km, rozhodně vydrží do příštího roku.

Podstatně hůř na tom bude brzdová a chladící kapalina, pokud za 11 let ještě nebyla měněna, což se klidně mohlo stát, za předpokladu, že autíčko změnilo alespoň 3 x majitele.

Joan  
Jana
2013-10-15 15:22:34

plukovník:

Á, jsi zlato, díky moc ! Tak si asi naplánuji výjezd do servisu v Brně na Červený kopec. Mě k otázce vedlo i to, že mi tatínek připomněl, abych si ověřila bod mrznutí své chladicí kapaliny a já o ní vím vlastně jedině to, že je slabě modrozelené barvy, ale kdy byla měněna a zda vůbec... Dtto brzdová. Obojího mám akorát, ale mohou být staré jak Metuzalém. A já jsem minimálně čtvrtá majitelka, i když auto víc času prostálo neb ti předchozí neplatili.

Postarám se o svého mazlíka, měj se krásně

2013-10-15 16:02:28

joan:

Pokud bys nechtěla zatím měnit, tak si nech orientačně změřit bod tuhnutí té chladící kapaliny. Ona zase tak snadno nezmrzne protože mrazem rosolovatí. U té je na závadu spíš to, že jsou vyčerpána všechna ochranná aditiva v ní obsažená.

U brzdové kapaliny lze zase změřit bod varu, který by měl být vyšší než 150 stupňů, ale většinou již u kapaliny starší než 3 roky se tento bod varu začíná blížit 100 stupňů, což je naprosto nedostačující.

Ten olej je v pohodě. Sice se říká, že se má každý rok měnit bez ohledu na kilometry což je ale tak trochu blbost, neb dva roky v pohodě vydrží. Je to spíš kvůli tomu, že většina řidičů 15 000 km ročně neujede, tak aby byly kšefty.

Do deseti tisíc ročně, tak jako ty, ujede velká část lidí.

Deset až dvacet tisíc ročně již je hodně a najezdí to menší část řidičů.

No a ten kdo se chlubí, že najezdí ročně 30 nebo 40 tisíc a není autobusák je buď kecal, nebo v autě prakticky bydlí a navíc musí mít nutně potíže s prokrvováním malé pánve a jejími důsledky se zřejmě už tolik nechlubí.

Joan  
Jana
2013-10-16 15:07:56

plukovník:

Hoj! Tak jsem se teď v práci schválně koukla na tachometr, jestli jsem nekecala. Kecala, ale ne moc. Při té příležitosti jsem si spočítala některé zajímavosti, protože si vedu sama pro sebe přesnou evidenci (odkoukáno v dětství od tatínka):

  • za dobu svého spoužití se Swištěm jsem tankovala celkem 29x
  • nechala jsem na pumpách (v drtivé většině Unicorn) za ten čas 22 679 Kč
  • od plácnutí si s bazarníkem jsme spolu nalítali (se Swifťou, ne s bazaristou !) 11 042 km
  • od mé poslední návštěvy servisu na Červeném kopci loni 16. listopadu jsem najezdila ne sotva 4 tisíce, ale 5 830 km!

Já jsem pomalu víc na silnici, než doma

Hezký den

2013-10-16 15:40:17

joan:

Jsi nejenom děvče šikovné, ale navíc ještě precizní a chytré.

Joan  
Jana
2013-10-17 13:38:52

plukovník:

Díky . To víš, budu si potom v důchodu po večerech číst, kde všude jsem v "mládí" drandila

2013-10-17 13:52:39

joan:

To víš, taková soukromě vedená stazka je dobrá věc, natož když ty si kromě ní vedeš ještě ten dívčí deníček. Jenomže jelikož nám zbývá do důchodu tak čtyřicet let, tak si zatím toho mládí musíme užívat.

2013-10-19 12:10:25

na rozdíl od většiny bych doporučil měnit po roce i pokud najede 1000km či méně.Olej sice není opotřebovaný ale ty přísady a aditiva po roce vyprchaj.Samozřejmně to není zas tak horké že přesně za rok zmizí

2013-10-19 16:54:04

aumirek:

A co bys ty doporučil u dieselu ? Tam výrobce při stejném typu oleje doporučuje časovou lhůtu 2 roky, pokud se do té doby nerozsvítí kontrolka oleje. Možná, že k tomu dieselu mají ty přísady a aditiva větší respekt a nevyprchaj...

A nebo olej není limonáda, ze které ty aditiva v podobě bublinek vyprchaj

2013-10-19 19:37:25

pokud to doporučuje výrobce není co řešit přesto u nového nisana disla jsem měl psáno jednou ročně .Olej opavdu není limonáda tudíž žádné bublinky s aditivy přesto jakási ta chemická reakce či co.Není to z mé hlavy ale ze školeni.Na druhou stranu možná vývoj pokročil a doporučují ty 2 roky.

2013-10-20 11:42:55

joan: Ahoj, škoda, že tu nemáš nasané i kolik jsi natankovala litrů, mohla bys tak spočítat přesnou dlouhodobou spotřebu.

Jinak taky si vedu přesnou evidenci útrat a to nejen u auta, ale i v měsíčních výdajích. Aspoň je přehled kam se penízky kutálejí

2013-10-20 14:17:15

david1980:

Sestra má určitě napsané i to, kolik natankovala litrů.

Joan  
Jana
2013-10-20 19:42:14

david1980:

Pánové, tak jsem si dala tu práci a vyzobala ze své "knihy jízd" i ty litry, docela pěkná kaluž to je : 607,52 litrů.

Při těch 11 042 km to hodí průměrně 5,50 l/100km, s čímž jsem spokojená ! Nejvyšší spotřebu mám zaznamenanou 6,18 na sto a nejnižší 5,0. Od prvopočátku jezdím na zimních pneu, protože na jaře byl vzorek těsně u hranice magických 4 mm, takže zůstaly na dojetí a na tuto zimu dostane Swištík ke svým druhým dovezeninám dárek: nové zimní papuče

2013-10-21 08:33:53

joan:

Velmi slušná spotřeba, svědčící o správném způsobu jízdy a vyvracející představu, že použítí zimních pneu v letním období průměrnou spořebu výrazným způsobem zvyšuje.

Kdybys jezdila tak, jako ti neurotici, co potřebují neustále předjíždět a co podléhají fámě, že motory Suzuki "se musí točit", tak bys měla tuto spotřebu cca o 2 litry na sto vyšší.

2013-10-21 08:46:40

joan:

Ahoj, to je opravdu pěkná spotřeba.

Já mám tohle auto krátce ale zatím se taky držím na 5.5l/100KM

Pokud už mám ojeté zimní gumy, nechávám je taky na dojetí do další zimy, proč zbytečně ojíždět letní

Joan  
Jana
2013-10-21 09:46:48

plukovník:

Díky, to mě potěšilo

Řidič za mnou si mnohdy musí myslet, že mi nefungují zadní brzdová světla (ale průběžně si to kontroluji). Já brzdy totiž skoro nepoužívám, protože jsem se naučila podřazovat a brzdit motorem i tam, kde druzí šlapou na brzdy. Však mi kamarád, u kterého si na zvedáku přezouvám kola, řekl, že mám destičky (skoro nové!) dost orezlé a že bych měla občas pořádně zabrzdit, aby se očistily.

Doposud nevím, jak se v reálu chová omezovač, jelikož takových 5 tisíc otáček jsem doposud nepřekročila (a tolik jen zpočátku díky neznalosti citlivosti plynového pedálu) a pořád mám na budíku slušnou rezervu.

Já si nechám proměřit Swišťovy "tělní" tekutiny a olej ponechám na příští rok. Ať vám to všem jezdí tak úsporně a spolehlivě jako mně

2013-10-21 14:51:16

Plukovnik: Já jezdím jen do práce a z práce + dovolené a víkendy a natočím ročně 25 tisíc, když jsem dělal na OSVČ, tak jsem měl nájezd 60.000 ročně, protože jsem denně jezdil po celé ČR, naštěstí mě řízení baví, ale občas to byl fakt dost opruz

2013-10-21 14:54:06

joan:

Velmi správně, brzdy kromě mimořádných situací lze skutečně používat z trochou nadsázky pouze pro zastavení. Možná, že si někdo, kdo jede za tebou může chvílemi myslet, že ti nefungují žárovky, ale občas zjistíš, že někdo jede delší dobu za tebou aniž by tě předjel, neboť mu tvůj způsob jízdy vyhovuje a nebude to žádný "řidič v klobouku".

Omezovač poznáš podle toho, že řídící jednotka nedovolí přetočení motoru nad stanovené nejvyšší otáčky a motor jakoby zvadne. Ale ty jezdíš rozšafně a kocháš se krajinou, tak ti stačí ideální hranice 3 000 otáček a časté řazení.

Třináctistovka zase není tak slabý motor a bývaly doby minulé, kdy tato kubatura byla nedostižný sen mnoha řidičů.

Orezlé kotouče (nikoliv destičky, ty nereznou) nejlépe očistíš několikerým táhlým přibržděním při jízdě z kopce. Tak se kotouče stejnoměrně ojedou, nikoliv "pořádným" prudkým bržděním, to způsobí spíš zvlnění kotoučů.

To, jak kdo jezdí úsporně závisí na prvním místě na kvalitách řidiče, na druhém místě na tom jak kvalitní je konstrukce motoru, .... potom dlouho nic, a teprve potom ty ostatní ptákoviny.

2013-10-21 15:00:03

pivlis:

Nájezd 60 000 km ročně znamená "bydlet" za volantem 42 dní, a to je tedy už silná káva, pokud se tedy nejedná o limuzínu vyšší třídy, případně s řidičem.


Odpovědět

1  2