Fórum - Téma


Opravdu nutná výměna kapalin


Fórum Swift IV Opravdu nutná výměna kapalin

Informace o modelu: Suzuki Swift IV

Diskuze o vozidlu

2002 Swift IV GLX 1.3

1 fotek  |  2 servisních knížek  |  478 diskuzí  |  5.31 l/100 km

Výkon motoru 62.5 kW (85 PS) při 6000 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 298 ccm (79 cui), 4-válec, Řadový, G13BB.

Zakoupen v autobazaru Veselý v Břidličné u Bruntálu v červené základní barvě a s pětidvéřovou karoserií.


1  2

2013-10-21 15:40:06

plukovník: Opel Astra G 2.0 DTI, ale dalo se to přežít, měl jsem to auto rád, byl to parťák, co mě nikdy nenechal ve štychu.

2013-10-21 17:47:15

pivlis:

No jo, být sžitý se svým automobilem, to potom usednout za volant je stejné jako vyskočit na ikran...

2013-12-17 12:17:39

Když jsem si sviště přivezl před rokem od táty, tak tam měl asi 2 roky starý olej 5w40, krásné medové barvy na kterém měl najeto něco přes tisícovku. Po dalších pěti motor začal mít tak trochu "dieselový" zvuk, po výměně opět krásně předl. Zajímavé ale bylo, že ač táta měnil olej vždy v autorizovaném servisu v Novém městě na Moravě (jé, já je prásknul), tak filtr oleje byl notně orezlý a zašlý, předpokládám tedy, že stále původní ještě z výroby. Tož pak věřte autorizovaným servisům.

S ostatníma kapalinama to bude asi podobné, takže jak teď budu měnit olej, tak mu dopřeju i novou náplň chladiče, brzdy udělám až za tepla. Taky brzdím minimálně a jenom kvůli tomu, aby se leštily, jiinak motorem moc nebrzdím, jenom z prudších kopců - jezdím stylem plachtění - vyřadím - fyzika je neoblomná a u brždění motorem vs. plachtění, je menší spotřeba skutečně u toho plachtění, pokud tedy není nutné brzdit, pak je lepší k tomu přibrat i ten motor.

2013-12-17 20:24:53

autoveteran:

Motorový olej, pokud najedeš málo kilometrů, by se měl vyměnit nejpozději po dvou letech, i když má tu krásně medovou barvu, protože se s časem mění chemická stabilita přidaných aditiv.

Olejový filtr je potřeba vyměnit při každé výměně oleje a je dobré nový filtr před našroubováním na motor naplnit olejem aby při nastartování co nejdříve stoupl mazací tlak v kanálech. (žádný servis to ale nedělá )

2013-12-18 14:20:02

no pokud naplníš filtr olejem a neznáš jak obejít fyzikální zákony tak ti teměř vše vyteče po motoru a filtr máš stejně prázdnej.Po nastartování to trvá snad ani vteřinu než zhasne kontrolka a motoru stačí ten olejovej film co tam zustal

Ps a mimoto u většiny aut když zastavíš motor tak ti časem stejně steče z filtru do motoru

2013-12-18 14:46:58

Já už jsem olej ve 4T párkrát měnil, tak už vím co a jak. Vylít olej z filtru se mě ještě nepovedlo, ikdyž ho taky napouštím. A namazat gumu jsi zapomněl napsat, jinak se strhne.

Akorát mám pocit, že můj svišť nemá magnet na vypouštěcím šroubu, no uvidím, když tak na ebay jsem ho viděl, ale dost drahý byl.

Zatím má zvuk pěkný, ale uvidím, odhaduji že v první půlce ledna bude mít už těch 15000, to by mě do té doby měly dojít i filtr (vzal jsem o 2cm delší, aspoň bude mít menší odpor).

2013-12-18 14:54:12

aumirek:

Fyzikální zákony u aut u kterých je filtr našroubován zespodu (a těch je hodně) obcházet nijak nemusíš.

Filtr u většiny současných aut má zpětný ventil, takže olej z filtru po zastavení motoru nikam nesteče.

To, že po nastartování motoru po výměně oleje zhasne ani ne za vteřinu kontrolka mazání, tj. sepne tlakový spínač, ještě neznamená, že ve všech místech mazacích kanálků je v tomto okamžiku pracovní tlak oleje. Skutečnost je taková, že tato okolnost může mít vliv na opotřebení šál a vaček jako ujetí pěti tisíc km.

P.S.

Každopádně se svými argumenty můžeš okamžitě dělat technika v autoservisu

Autoveterán:

Magnet na vypouštěcím šroubu motoru není u žádného motoru, neboť se předpokládá, že všechny ocelové piliny zachytí plnoprůtokový olejový filtr.

Magnetický vypoštěcí šroub je pouze u převodovek, rozvodovek a diferenciálů, protože tam není jiná možnost jak tyto piliny zachytit.

2013-12-18 15:18:54

Plukovník tak ten olej jsem měnil u stovek ruzných aut a většina má filtr tak že ti olej vyteče no a pokud je zespodu tak je tam takovej přístup že při manipulaci ti vyteče většinou taktéž.A proto ani žádnej pracovní postup tě nenutí tam ten olej dávat.

2013-12-18 15:50:29

aumirek:

Jó chlapče, lecjaký pracovní postup tě nenutí k ledačemu.

Například když vymontuješ z auta chladič a vypustíš chladící kapalinu a potom s takto rozmontovaným autem budeš potřebovat kousek popojet, také tě žádný pracovní postup nenutí k tomu, abys vozidlo s kamarádem pouze odtlačil.

Také se běžně v servisech takto popojíždí s nastartovaným motorem, přestože člověk cítí, že to není to pravé ořechové...(i když olej tu chvilku vložky snad ochladí)

2013-12-18 16:01:24

plukovník pleteš si pracovní postup co je dán s běžnou praxi což se mnohdy opravdu liší.A e k tomu filtru opravdu málokteré auto ti umožní výměnu filtru abys ho nepolil po motoru nebo jinde.Jediné co si pamatuji snad škodovka 1203 tam to šlo.Ale připustím i u některého novjejšího auta ale nevzpomínám.Budme ale konkrétní i u toho sviště je to zhola nemožné

2013-12-18 17:32:11

aumirek:

No vidíš, a právě u toho nového sviště a všech Suzuki s M motorem je to "zhola možné"

2013-12-18 17:59:39

ale to ti neberu sám jsem psal že u některých to pujde ale u většiny opravdu ne.A třebas za toho mého bych konstruktéra poslal rok měnit oleje ale klasicky ne odsávánim.Ono je mi fuk že to nemohu naplnit olejem to motoru neuškodí ale co mne sere pokaždé zasranej motor a ruce od oleje

Ps ale stejně otázka i u toho nového je li tam vubec tolik místa abych ho vytáhl ven bez vylití poloviny obsahu

2013-12-18 18:34:47

plukovník: To bys koukal, co vyteče oleje po povolení filtru z motoru typu M.

2013-12-18 20:05:26

kato1973:

Jistě, já koukám, ale vyteče ho podstatně méně u svislého (neboli eko) způsobu připevnění s přírubou, než u dřívějšího vodorovného, nebo šikmého připevnění přimo na motor. Přesněji řečeno, je to množství do 0,1 litru, ale nezasviní se při tom motor.

Tady byla ale řeč o nalití filtru, nikoliv o vytékání oleje z něj.

Jinak vše nejlepší k narozeninám 40

Aumirek:

Olejový filtr se dá povolit velmi snadno, ale musí být k dispozici buď sada mnohostranných klíčů na olejové filtry, nebo klíč typu pavouk. Nikoliv ten legrační "klíč" typu řetěz.

2013-12-18 20:16:03

plukovník: ale já nikde nepsal nic o problému to povolit jen o problému ho vytáhnout bez vyliti u toho emka věřím vyteče málo u jiného naopak vyteče vše.Tudíž je jdno jestli se nakonec bavíme o nalití nebo vylití toho oleje.Pokud mi vyteče při výměně zcela logicky mi vyteče zaplním li ho olejem před našroubovánim

ps a ten legrační klíč typu řetěz je v pohodě jen to nesmí nějaké to kopyto předtím dotáhnout na krev

2013-12-18 20:54:04

Já filtr utahuju jenom tak rukama (mám 108kg, tak i něco vyvinu), ale povoluju ho francouzákem, rukama to pak nejde.

2013-12-18 21:01:48

autoveteran:

On se musí dotahovat pouze rukama a sice o 3/4 otáčky po dosednutí těsnící plochy.

Aumirek:

Tím supermarketovým klíčem se zrovna k těm M motorům nedostaneš.

2013-12-18 21:40:38

plukovník: tak klíč co se tam s ním nedostanu je nahovno je li ze supermarketu či značkovej.Sám používám ten řetězovej ještě poctivej výrobek za komoušu.Nasazuje se na ráčnu z golovek.A zatím jsem problém neměl čímž netvrdím že třebas k některému motoru to nepujde.Jedinej problém pokud to dotahoval nějakej odborník byl že se filtr zmáčkl při povolováni což ale nevadí

ps a i když u klíče bylo psáno že je na filtry mnohokrát jsem použil i na jiné věci je super

2014-01-25 14:07:28

Ono to s tím olejem a za rok ven nebude tak horký.Jak ríkal plukovník, je to jen o kšeftu.A že tu neplácám nějaký doměnky svědčí to, že jsem nechal po ročním používání oleje v motoru 2,0tdci u mondea, udělat jeho rozbor.Najeto měl 8.5 tis km.Z laborky přišly výsledky, že zbývá lehhce přes 60 pocent životnosti.Takže ročně to opravdu řečit člověk nemusí.Stačí měnit podle km, pokud to nebude po 10. letech Kdysi skodovky měli interval 15tis km a olej M6.Ten snad byljen mastnej.Dnenšní aditivama nasypaný oleje poststavený na kvalitnim základu, né jak za bolšana recyklátu, musej vydržet víc.Dávkování paliva je daleko přesněší, tedy znehodnocení oleje palivem je také nižšší.Takže bludy rok a ven je stejná hloupost, jako honby za nízkoručnými potravinami.Ještě jsem četl výsledky studie vlivu opotřebení motorového oleje na emise, kterou dělala Dekra.Opět žádný vliv.Až při najetí takřka dvojnásobnýho počtu km se pomalu začínalo opotřebení projevovat na emisích.

No a k vyčichnutí aditiv se ani vyjadřovat nebudu To je čistě marketing.

U brzdový kapaliny není hlavní nebezpečí snížení bodu varu.Při normálním provozu to člověk neuvaří ani se sto stupněma.Jde spíš o vodu v kapalině, která způsobuje korozi všech vnitřních částí systému.

Nemrznoucí směs zůstává nemrznoucí dlouhodobě, ale kvůli její antikorozní a mazací ochraně jsou předepisovány intervaly výměny.

2014-01-25 18:39:32

honda ono tak horké s tou výměnou to opravdu zas tak není i když teda je to doporučované a vhodné.Má to velice jednoduchej duvod pokud výrobce píše vyměnit po at km či času tak si dává sakra rezervu at se chrání.Jeden čas jme měnily oleje ne podle km ale po změření jeho kvality.A některý motor nemusel měnit ač měl i 5 krát překročenou lhutu dle km

Ps a k té kapalině dříve se opravdu měnila po určitém času dnes naopak píšou neměnit vubec a dokonce ředit ne destilkou ale z vodovodu tohle říkali na školeni ale zas tak moc tomu nevěřím


Odpovědět

1  2