Fórum - Téma


osvetlenie pristrojovky


Fórum Swift IV osvetlenie pristrojovky

Informace o modelu: Suzuki Swift IV



2010-06-20 19:22:48

osvetlenie budikov sice svieti ale velmi slabo , nepametam si ci pri parkovackach ma byt osvelenie slabsie alebo nie . ak ano tak je mozne ze to tak ostava aj pri zapnuti stretavaciek. poradi niekto?

2010-06-20 21:59:00

Je to stejny při parkovačkách aji při potkávačkách

2010-06-20 22:10:33

tak tomu nerozumiem je vidiet ze ziarovky svietia viacere ale velmi slabou intenzitou

2010-06-20 22:31:11

A na todle ses už díval? http://www.suzukiclub.cz/article_detail.php?id=17

Hill  
Jaroslav
2010-06-20 22:57:35

Škoda, že jsem ty vadné žárovky vyhodil (včetně jedné ještě svítící, ale málo): všechny měly vlákno napařené na baňce jako zrcátko a ta poslední fungující tedy svítila slabě. Je to celodenním svícením, ty hodiny si žárovky naběhají daleko rychleji a kopanců vyvolaných zapnutím do studeného vlákna denně dostanou taky mnohokrát víc.

Ale i tak - dal jsem tam žárovky znovu. Čtrnáct let je slušná životnost.

Ale například podsvícení hodin pohasne, když se rozsvítí parkovačky (to aby v noci neoslňovalo) a některá rádia to mají taky vyvedené, v kabeláži Swifta se s tím počítá - k rádiu je přivedený i červenožlutý drát od parkovaček, když se na něm objeví napětí, má displej pohasnout. Já to nepřipojil, protože na světle, když už musím těmi parkovačkami svítit, by na pohaslém displeji nebylo moc vidět. A v noci to zase tak nebezpečně moc nesvítí, tak mi to nevadí.

 jaski
Martin Jaskevič
2010-06-20 23:00:09

presne jak rikas. takhle dopadly moje parkovacky. zevnitr uplne stribrny jak zrcadlo a i kdyz svitily tak to pres tu vrstvu nebylo skoro videt.

2010-06-21 08:12:26

No ja som prave tu vymenu ziaroviek podsvietenia absolvoval lebo mi nesvietila jedna na palivomer , takze som vymenil vsetky bolo to asi cca pred pol rokom. Prave som nezohnal tie zelene gumove sprcky tak som sa potesil ked som kupil cele uz od vyroby zelene, no a svietilo to paradne skoda ze cca mesiac to svieti jak bludicka takze asi sa nieco ziarovkam stalo .......ak naberem zasa nervy to rozoberat dam tam jedine diody

Hill  
Jaroslav
2010-06-21 17:14:00

Tam se nedávají žárovky na 12V, ale na 14V, dlouhoživotnostní. Jen se blbě shánějí.

2010-06-21 19:40:11

no parada dobra informacia len trocha neskoro.....maju tie 14V nejake oznacenie? ale diodove na 12V to zvladnu tiez nie?

Hill  
Jaroslav
2010-06-21 20:49:21

Určitě to zvládnou.

Jen možná budou svítit moc a budeš muset hledat pod palubkou konektor pro regulátor podsvícení (vedou do něj červený se žlutým proužkem, to je plus od parkovaček, červený se zeleným proužkem od "zemního" konce žárovek a černý, to je kostra). V konektoru je propojka mezi černým a červenozeleným drátem, takže žárovky svítí naplno. Propojku vyndáš a místo ní zapojíš drátový potenciometr a najdeš vhodnou intenzitu osvětlení. Pak ho změříš a nahradíš pevným odporem.

Originální stmívač je se šířkovou modulací impulsů (několiksetkrát za sekundu zapne a vypne a poměrem času sepnutí k času vypnutí řídí intenzitu svícení), proto potřebuje i ten plus od parkovaček. Výhodou je, že se na něm neztrácí výkon, jako na pasivním odporu, takže nehřeje. Pro odpor bys musel najít vhodné místo, aby se chladil.

Prostě možností, jak to řešit, je víc.

2010-06-21 21:38:58

ok dik za radu ....ten origo stmievac bol na akych modeloch ked je tam uz predpripraveny konektor?

Hill  
Jaroslav
2010-06-21 22:19:31

Záleželo na tom, co si prodejce objednal, podobně jako další volitelné vybavení (kontrolér centrálu, automatika denního svícení, samočinné rozsvěcení světel za soumraku, vyhřívaná zrcátka, rádio, zadní reproduktory, přední mlhovky a další). Konektor v kabeláži bude u všech.

Zkrátka to s modelem nesouvisí a nebudou přece dělat pro každého prodejce jiný kabelový svazek.

Jen ročníky 1989-1991 se dělaly se dvěma svazky - tuším ve verzi pro Skandinávii tam bylo jiné propojení přepínače světel kvůli soumrakové automatice, tedy i jinak zapojené konektory.


Odpovědět