Fórum - Téma


Otáčky motora "visia" oneskorene klesanie


Fórum SX4 I Otáčky motora "visia" oneskorene klesanie

Informace o modelu: Suzuki SX4 I

Diskuze o vozidlu

2014 SX4 I GLX NAVI 4×4 1.6

1 fotek  |  53 diskuzí

Výkon motoru 88 kW (120 PS) při 6000 ot./min. Točivý moment: 156 Nm (115 ft/lb) při 4400 ot./min. Maximální rychlost 175 km/h. Zrychlení 11.5 s ~ 0-100 km/h. Hmotnost 1 265 kg. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 586 ccm (97 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, M16A 88KW.

Nove po Toyote Corolle cca 18 rokov 325 tisic km je latka nastavena vysoko=zatial sa snaží...


1  2  3

2015-06-16 12:47:24

Neviem či to je elektronickym axcelerátorom , ale pri radení trvá tak pol až 1 sekundu, aby otáčky motora po ubratí klesli...

Stretol sa stým niekto , budem rad ak sa ktokoľvek ozve hlavne kde hľadať príčinu , auto je nove ma cca 2 500 km ináč OK.

MilanT  
Milan
2015-06-16 13:27:23

jarinisko: Nehledej příčinu, neptej se, nepřepínej, nic neřeš a hlavně po ničem nepátrej

Je to úplně normální. Rychlý pokles otáček (po sundání nohy z plynového pedálu) by měl neblahý vliv na:

  • katalyzátor a lambdasondy (mají zpoždění a chrání je to před zanášením)
  • ochrana snímače MAP (prudká změna (pod)tlaku nasávaného vzduchu přes filtr)
  • synchrony v převodovce (prodlouží to jejich životnost tím, že tam není rychlá změna otáček při spojka-plyn a vyšší otáčky zabraňují škubnutí při opětovném zařazení rychlosti, synchrony tedy nemusí dorovnávat tak velký rozdíl otáček)
  • možná by se to časem nelíbilo ani vstřikování paliva a začalo by zlobit

Takže pokles otáček je skokovitý, řídí si ho ten skřítek v motoru. Jo a taky záleží na teplotě motoru, teplotě nasávaného vzduchu...

Jsou to jen mé vyčtené informace tady z fóra. A tak pokud by sis dal práci, tak to najdeš taky. Je to tady 1000x omílané, zejména se podivuji trpělivosti Jardy (Hill).

2015-06-16 13:37:57

milant: Ano dik za upozornenie budem viac využivať vyhľadávanie som tu "nový" tak sorry polepším sa a samozrejme dakujem za informácie = budem si musieť na to zvyknúť čo už.

MilanT  
Milan
2015-06-16 13:46:40

jarinisko: To bylo jen přátelské upozornění, nic ve zlém

Já když vyhledávám něco na slovenské verzi fóra, tak taky nevím jestli napsat hřbitov/cintorýn, ledviny/obličky nebo játra/pečeň. A tak se raději rovnou česky zeptám.

2015-06-17 16:58:30

milant: lépe bych to nenapsal ...byl to jeden z mých prvních dotazů v servisu po měsíci jezdění, proč otáčky tak neochotně padají dolu, zda to má na svědomí záměrně těžký setrvačník nebo zda je to chyba kterou lze servisně vyřešit...odpověď byla jak píšeš : to je dílo umělé inteligence řídící motor, jde o záměr a krom uvedeného i o plnění emisních limitů naší milé EU ...tedy neřeším to

2015-06-17 17:07:28

milant:

...a tak se raději rovnou česky zeptám, jakpak že se po slovensky řekne "veverka"/ ???...

MilanT  
Milan
2015-06-17 19:19:53

plukovník: VEVERIČKA.

Vím, že "drevokocúr" je nesmysl.

2015-06-17 22:12:42

milant: Ešte raz dik za ochotu zdelit informaci ha ha .... vidim že ovladaš slovenčinu ...

Pani ale ak už som tu začal o motore a otáčkach ad ecetera , použivate v SX4 aj sviečky Denso konkretne by to mali byť IK 20, bo take som vyčital a mám ich už aj doma = ved viete otačky motora chcel som to vyriešiť po svojom....

2015-06-18 06:38:49

jarinisko:

Tak to jsi koupil blbě

Tyto svíčky mají délku závitu 19 mm a jsou určeny pro starší model 79kW.

Pokud ty máš ročník 2014 88 kW, potřebuješ svíčky s delším závitem 26,5 mm, které mají navíc ještě výkonnější jiskřiště.

Např. NGK SILFR6A11.

Tak pozor na to

SX4 po faceliftu od r.v. 2010 má sice stále motor M16A, ale s upravenou hlavou válců.

MilanT  
Milan
2015-06-18 08:56:38

plukovník: Tak potom je zavádějící informace třeba u této svíčky - http://www.autodily-cardo...vaci-svicka-ngk-ifr6j-11/

U jedné svíčky jsou uvedeny motory 1,5 + 1,6 a výkony 73 + 79 + 82 + 88 kW. Nebo jak to tedy je? Délku závitu jsem tam nevyčetl.

2015-06-18 09:47:15

milant:

Ano, u svíček IFR6J11 se jedná o zavádějíci informaci

http://www.autodily-cardo...aci-svicka-ngk-silfr6a11/

...tady vyčteš i tu délku závitu (nebo-li "průměr vlákna")

P.S.

Internetové e-shopy jsou sice dobrá věc, ale jak říká plukovník: "důvěřuj, ale prověřuj"

...abys náhodou nebyl "za kavku"

MilanT  
Milan
2015-06-18 10:02:36

plukovník: Díky za info a upozornění.

Průměr vlákna je tedy délka závitu? No, člověk se pořád učí

2015-06-18 10:11:03

milant:

Docela by mně zajímalo, v kolika servisech při výměně svíček u motoru verze 88 kW použili z nevědomosti tu svíčku se závitem délky 19 mm, takže jiskřiště bylo utopené oproti té původní správné o 7,5 mm ve svém otvoru.

To pak muselo chytat, no jedna báseň...

2015-06-18 11:26:05

plukovník: No poteš panbuh tak to som netušil, ešte že som sa opýtal no vieš čo pekne si napisal doveruj ale preveruj, cez vikend

si schvalne najdem čas a jednu sviečku dam von a som zvedavý čo tam dali od prvovýroby a aky ma rozmer.

Totiž v katalógu Denso bola ta IK 20 ka doporučená aj pre motory 88 kw tak uvidim.

Veľmi pekne dakujem za informáciu - kua čim ma to auto bude ešte prekvapovať to teda netuším - je fakt že už je to veľmi davno čo som sa "živil autami"

2015-06-18 11:46:07

jarinisko:

Tak hlavně, abys měl vhodný klíč na svíčky.

Jsou totiž utopené asi deset centimetrů ve svých montážních šachtičkách, které procházejí víkem ventilových rozvodů.

A nezapomeň při zpětné montáži svíček na řádné dotažení správným utahovacím momentem, který je ale poměrně malý (asi 25 Nm)

Pozor také na možné poškození zapalovačů, vn kabelů a obou cívek deformací při demontáži. Uhlíková žíla se snadno naruší a potom má příliš vysoký odpor.

Svíčka má také velmi choulostivou středovou elektrodu a nesmí se poškodit nárazem (např. pádem na zem)

MilanT  
Milan
2015-06-18 12:00:20

jarinisko: Jardo, pokud bys potřeboval dál řešit zapalovací svíčky SX4, tak tu máme samostatné vlákno - http://www.suzukiclub.cz/...orum-tema/svicky-sx4-9978

A abych sám sobě odporoval a byl OT tak jsem vložím video o tom, o čem psal plukovník.

2015-06-18 12:25:57

milant:

Koukám, že výrobce už nepoužívá vysokonapěťové kabely a přešel na systém se samostatnou vn cívkou pro každý válec.

MilanT  
Milan
2015-06-18 13:17:21

plukovník: Tak teď jsi mě nachytal na švestkách.

Žil jsem v domnění, že tomu tak bylo vždycky. A když jsem koukal do servisního manuálu, tak tam byly dvě cívky. Jedna pro svíčky 1+ 4 a druhá pro 2 + 3. U svojí SX4 jsem na zkoušku kdysi sundaval kryt motoru se sáním, ale to jsem čuměl jenom na to, jak vyměnit filtr vzduchu a kde najdu váhu vzduchu.

Tak teď nevím co je starší - jestli to video nebo ten manuál a jak to ve skutečnosti je.

2015-06-18 14:40:53

milant: Dik za video ale videl som ho priamo na YouTube a mnohe ine ... tu diskusiu o sviečkach som prečital celu ale o dlžke zavitu sa tam žial nehovorí nič a ak si si všimol aj to video tak tie sviečky čo menil boli len 19 mm.

Takže možná otazka do plena či sa už niekto stretol u SX4 88 kW so sviečkami - závitom dlhým 26,5 mm?

Ešte ak si pamätám tak mi v Mikone tvrdili že od vyroby sú tam NGK obyčajné a že sa menia tak po 40 tisíc km.

Takže ak budu Densa IK 20 pasovať hned ich vymenim všetky a vybavené....dik všetkým za info

2015-06-18 15:02:52

jarinisko:

Jeden chalanisko z Bardejova už sa stretol...

http://www.suzukiclub.sk/...wthread.php?t=2076&page=2


Odpovědět

1  2  3