Fórum - Téma


Otáčky motora "visia" oneskorene klesanie


Fórum SX4 I Otáčky motora "visia" oneskorene klesanie

Informace o modelu: Suzuki SX4 I

Diskuze o vozidlu

2014 SX4 I GLX NAVI 4×4 1.6

1 fotek  |  53 diskuzí

Výkon motoru 88 kW (120 PS) při 6000 ot./min. Točivý moment: 156 Nm (115 ft/lb) při 4400 ot./min. Maximální rychlost 175 km/h. Zrychlení 11.5 s ~ 0-100 km/h. Hmotnost 1 265 kg. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 586 ccm (97 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, M16A 88KW.

Nove po Toyote Corolle cca 18 rokov 325 tisic km je latka nastavena vysoko=zatial sa snaží...


1  2  3

MilanT  
Milan
2016-09-05 09:54:47

kajin: Tak teď jsi mi dal osobně brouka do hlavy.

Nevysledoval jsem nějakou změnu oproti svým předcházejícím autům, ale tím nechci v žádném případě zpochybnit tvoje tvrzení a jistě půlstoletou zkušenost (dle tvého věku v profilu) s řízením aut. Právě naopak.

Je ale pravda, že na můj vkus má SX4 hodně citlivý a hlavně měkký plynový pedál, který mi první půlrok s SX4 dával zabrat. Připadal jsem si jak v autoškole a za svoje rozjezdy a přeřazování jsem se styděl. Jestli tady třeba nebude tvůj zakopaný pes a po vyšlápnutí spojky to nemáš lehce pod plynem. Prostě ten pedál pod nohou necítím a nemám takovou zpětnou vazbu (teď už ano, protože jsem přidával pružinu - tady na fóru se to už řešilo).

Nelze ani vyloučit nějakou závadu v odezvě (dráze) plynového pedálu. Jak staré máš auto, jak dlouho s ním jezdíš, nafta, benzín? Uveď víc detailů a třeba se něčeho dohrabem.

2016-09-05 11:38:43

Zdravím a děkuji za odpověď na kterou odpovídám ? Co se týče mojí osoby , od 20 ti let jsem řidič z povolání s kvalifikací,( to uvádím jenom pro dokreslení mého profilu )ŘP pro všechny skupiny, strojnický průkaz ( s oprávněním obsluhovat japonské truboukladače KOMATSU ) jeřábnický prúkaz ( s oprávněním obsluhovat autojeřáby kategorie D , s dieslovým pohonem LIEBHERR do nosnosti 300 tun.) Mám najeto asi 2,5 mil km.Všechny stroje a osobní auta s mnohaletou praxí. A mimo jsem bývalý automobilový závodník ( kategorie A1 - neupravené sériové cestovní vozy.)

Neber to samozřejmě jako reakci na moje nohy ale myslím si že jezdit umím a proto píšu tento příspěvek-.

Koupě auta proběhla dost divoce a zaslepila mě cena , na zkušební jízdu jsem zapoměl , ale asi bych si tohle auto po druhé nekoupil.

Jeto Suzuki SX4 1,6 benzin , 3 roky , 37 000 km..Děkuji.ahoj.

MilanT  
Milan
2016-09-05 12:58:55

kajin: No vždyť jsem psal, že nebudu zpochybňovat tvoje řidičské umění. A tedy klobouk dolů před tvojí praxí.

No a jak se tobě jeví ta citlivost plynového pedálu?

Já ho mám taky v benzínu, 2,5 roku, najeto 22 tisíc. Sice jsem za 30 let řízení vystřídal taky pár aut (i lokomotiv ) ale tobě nesahám ani po kotníky. Jak už jsem psal, po prvotním naučení správného dávkování plynu bych to auto nevyměnil za žádné jiné a koupil bych si ho znovu. Je to auto se vzdušným interierem, skvěle se do něj nastupuje a hlavně se s ním jezdí jako s motokárou. Perfektní brzdy, přesné řízení, krátké přesné řazení, v zatáčkách sedí jak přilepený a když ten motor vytočíš, tak je to lahůdka nejen pro uši.

2016-09-05 13:59:42

Ano máš pravdu, ale má to i minusy-

  • velmi špatný posilovač řízení, za běhu motoru na místě nazatočím volantem
  • velmi těžce jde promáčknout tlačítka od DO
  • při couvání , vzadu nic nevidím a to nenosím brýle
  • ten největší nedostatek je ovšem spotřeba -

prům-6,7 l/ 100 km , to jsou moje poznatky, jinak děkuji za komunikaci , jo a je to Maďar.ahoj.

MilanT  
Milan
2016-09-05 14:52:37

kajin: No vidíš to, 100 lidí - 100 chutí.

  • - Někdo si naopak stěžuje, že je to přeposilovaný. Já při běhu motoru na místě točím volantem jedním prstem a při vyšších rychlostech řízení krásně "ztuhne". Tady si nemám na co stěžovat.
  • - Tlačítka DO - souhlasím, taky někdy musím zmáčknout vícekrát a důrazněji, ale zase se mi to neaktivuje nechtěně třeba v kapse kalhot (píšu o klíčí, s bezklíčem nemám zkušenost).
  • - Pokud máš na mysli vysokou spodní hranu zadního okna, tak jsm to vyřešil lupou na sklo a zadní kamerou. Nejvíc mi na tom vadí, že při couvání nevidím pořádně na vlek.
  • - Spotřeba 6,7 na benzínovou atmosféru 1,6 litru, na auto vysoké přes 1,6 metru, se zpětnýma zrcátkama zvící rozměrů sloních uší se ti opravdu zdá hodně? Tak to si projdi auta zdejších majitelů a můžu ti napsat, že jsi tu jeden s nejmenší spotřebou. Což tě jistě nemusí potěšit, ale je to tak.

2016-09-05 15:29:39

Jo jo, tím couváním jsem myslel osvětlení couvací bludičkou za auto. a jinak máš pravdu, mám vlastně perfektní auto.

Ale na Seata Leona 2,0 l 140 koní najezil jsem s ním 180 000km za 8 roků než jsem ho prodal , na toho nemá , ale to je jiná třída a kapitola , teď jsme v Japonsku vlastně v Maďarsku.Díky za pokec ahoj

MilanT  
Milan
2016-09-05 19:08:07

kajin: No, perfektní auto...tak to asi nemělo vyznít, každé auto má svoje plus a mínus. Ale zrovna SX4 má pověst spolehlivého auta a to bylo jedno z kritérií mého nákupu.

Ten Seat byl ale turbodiesel se spotřebou do 5 litrů, ne? Tak to je opravdu o něčem jiném.

Jinak si pročti tohle vlákno, jak kdo řešil couvačku-bludičku - http://www.suzukiclub.cz/...select=49855#message49855

2016-09-05 19:21:35

Samozřejmě Ti dávám za pravdu , já jsem - mouchař. Ten Leon byL TDI -PD , dost velká spotřeba 7L/100km , ale 220 jsem z toho dostal, pracoviště jsem měl v Praze takže moje trasa byla Uh. Hradiště Praha ,( někdy i pod 2 hod ) ....30 let a 3 auta to odnesly, Škoda Felicia , Renault Megan a Seat Leon, jedno z nejlepších aut.

A děkuji za odkaz, jdu na to.

2016-09-05 23:30:42

milant: Ahoj tak pod tento Tvoj príspevok: z 9 h 54 min- sa kludne podpíšem taky tak , ale už som si zvykol a napišem to tak, že sa teším či rano do prace alebo cez vikend na chalupu moja mrška už sa prhupla cez 15 000 km a zatial plní presne to na čo som ju kupil. Primer mi ukazuje 6,4 ale v skutočnosti asi tak cca 7 l na 100 km, ale nejazdim ako s prepačenim priposraný sem tam ju k 4000 ot/min plynule vytočim- pekny zvuk. Je to dobre auto , ale dam mu jeden prívlastok - neodpušťa vodičovi ani male chybičky (plyn, brzdy, riadenie ako aj radenie... vie o nich reaguje na ne.

Takže nech Ti aj tá Tvoja nadaľej služi k spokojnosti.

2016-09-06 07:20:35

Ahoj děkuji za podporu , budu se snažit ty negativní věci opravovat podle fora nebo přehlížet , díky mockrát.

Mohlo by to být i horší, čus.

MilanT  
Milan
2016-09-10 12:14:38

kajin: Koukám, že nikdo jiný nechtěl reagovat a tak se dozvíme prdlačku kde by mohla být chyba.

Zaměřil jsem se tedy na zvýšení otáček během přeřazování nahoru. A překvapilo mě, že ty otáčky po vyšlápnutí spojky lehce houpnou nahoru (odhaduju to tak o 100-200 otáček) a pak klesají dolů.

Pak jsem zkusil nejdřív úplně pustit plynový pedál a až potom vyšlápnout spojku. No a žádný vyhoupnutí otáček se nekonalo, hned padaly dolů.

Takže u mě je to jednoznačně nekoordinace obou nohou, plyn nechávám o něco déle než se rozpojí spojka.

2016-09-10 13:07:45

kajin:

Tak jestli děláš trasu Uherské Hradiště-Praha za dvě hodiny, tak to jsi tedy opravdu čiperný důchodce

A nebo velký "kecal".

Skoro bych tě podezříval, že ta tvá ekvipáž nebyla Leon, ale měla ve znaku tu vystřelenou slepici...

2016-09-10 13:58:51

Ano, sorry zapoměl jseom odečíst 68 km Uh.Hradiště - Holubice , a jízda v nejslabším provozu.


Odpovědět

1  2  3