Fórum - Téma


Otravné pípání nezapnutých pásů - vyřešeno


Fórum Splash Otravné pípání nezapnutých pásů - vyřešeno

Informace o modelu: Suzuki Splash



2014-01-12 13:36:09

Rozhodl jsem se, že mi žádný stroj nebude kecat do toho, jestli se při nehodě v autě zabiju, nebo jen zmrzačím. Původně jsem chtěl zakoupit náhradní sponu bezp.pásu a zapínat ji namísto pásu, na ebayi lze dokonce zakoupit celkem dobrou redukci

http://www.ebay.com/itm/G...OYOTA-MAZDA-/321292729150

ale existuje mnohem jednodušší řešení.V základním stavu(bez pásu) je el.obvod spojený a rozpojí se po zasunutí spony do držáku. To lze jednoduše obejít rozpojením konektoru bezp.pásu pod řidičovou sedačkou.

Práce na 2minuty, lze to kdykoliv vrátit zpět a je teď pouze na mně, zda se připoutám, nebo ne.

2014-01-12 14:53:54

a jéje to zase bude veselo...

2014-01-12 16:21:50

jaski:

Nebude, nejsou tady ty roztleskávačky...

midloch:

Dobře děláš, že si od žádného stroje nenecháš kecat do toho řízení a že jenom ty si rozhodneš, jestli se při nehodě v autě zabiješ, nebo jen zmrzačíš

Ale ta deaktivace signalizace zapnutí bezp. pásů je jen polovičaté řešení, je nutno ještě deaktivovat signalizaci zavřených dveří, protože žádný stroj ti nemůže zakázat jezdit s otevřenými dveřmi, nebo vystupovat za jízdy. Jsi přece svobodný člověk.

Také je nutno zneškodnit systém ABS, protože ti žádný stroj nemá právo bránit v tom abys pořádně dupnul na brzdu. Také ESP je nehoráznost, která si dělá co chce a ani se tě nezeptá na souhlas.

No a potom ještě zbývá vyřadit všechny kontrolky na palubní desce, které na tebe drze pomrkávají, nejlépe je všechny přelepit, nebo rovnou celý ciferník roztřískat kamenem.

Ono vlastně bude nejlepší, když si místo sofistikovaného auta pořídíš rustikální volský potah a velký bič. Pak to budeš pouze ty, kdo bude jediným a svrchovaným pánem nad celou jízdní soupravou.

2014-01-13 21:23:22

Pískání při nezapnutém pásu je skutečně otravné. Nedivím se, že midloch to zlikvidoval. A to se, prosím, poutám při každé jízdě, s výjimkou nějakého popojetí po parkovišti, cestě, louce, výjezdu z domu apod. I tam je to otravné. Někdy se zas odpoutám při dojezdu ke garáži (asi necelých 50 m), zas otravuje. Zkrátka - není to nejlépe vyřešeno. Kdyby alespoň upozornění bylo příjemným tónem (jak třeba u Hyundai).

2014-01-14 04:27:35

to plukovník:

Stejně, jak existují chytré rady od lidí, tak taky existují naprosté kokotiny. A signalizace nezapnutých pásů skutečně není moc chytré upozornění. To by pak na mě mohlo auto pípat, když např.nezapnu stěrače.

TO NEMUSÍTE HLÁSIT, TO SNAD VIDIM,NE?

Kdyby existovalo u suzuki takové snadné řešení jako je u toyoty, nemusel bych pracně přemýšlet, jak na to (tam stačí párkrát zapnout a vypnout knoflíky a auto už neřve, jen bliká) Ale jelikož mám suzuki, tak se snažím zde na foru najít, nebo vymyslet něco šikovného pro usnadnění mého pobytu za volantem, nehledě na to, že se toto téma (zatím bezvýsledně) probírá na všech (i zahraničních) fórech.

Ale jinak děkuji za pochvalu mého geniálně jednoduchého řešení(doufám,že alespoň někomu to pomůže) a již teď bádám nad dalšími vychytávkami a zlepšením a těším se na reakce (vždyť snad od toho tohle forum je).

2014-01-14 07:56:40

midloch:

Dobrá připomínka

TO NEMUSÍTE HLÁSIT, TO SNAD VIDÍM, NE ?

Jenomže dešťový senzor, pokud už bude ve výbavě, rozhodne za tebe, ať se ti to líbí, nebo ne a bez pípání. Ledaže by ti někdo zase poradil, jaký konektor rozpojit.

A potom je tady ještě ten "Evropský akční program" Evropské Komise (viz MEMO/10/343), kterým bylo rozhodnuto, že počet dopravních nehod v roce 2020 bude oproti roku 2011 snížen na polovinu.

Takže nikoliv ty, ale EK rozhodne, jestli se zabiješ, zmrzačíš, zda se připoutáš, či nikoliv, nebo skončíš bez ztráty květinky a jakým způsobem bude poručeno větru dešti.

P.S.

Nevím jestli ti to tvé řešení někdo pochválil. Každopádně je jednoduché, ale rozhodně ne geniální.

Už proto že evropské technické řešení systému airbagů je trochu jiné, než to americké které zohledňuje případné nepřipoutání se bezp. pásy.

Hill  
Jaroslav
2014-01-14 08:36:14

midloch: to geniálně jednoduché řešení jde samozřejmě ještě vylepšit odpojením zátěžového senzoru sedadla spolujezdce, pokud má spínací kontakt, jinak jeho zkratováním.

Přesto si neodpustím upozornit na jedno riziko, které málem skončilo vyhořením auta, jen si nevzpomínám, jestli se to tehdy řešilo tady na fóru nebo v soukromých zprávách, ani kdo to byl: v tom Swiftu v kabeláži na kontrolu zapnutí pásů příprava je už od roku 1989, jen se nezapojovala. Konektory nepoužité končí obvykle přivázané páskou ke kabelovému svazku, tak si jich nikdo nevšimne ani při vyváření podlahy. Tady zřejmě použité a následně odpojené byly. Jenže z jiného svazku tam vedly další dva konektory určené pro automatickou převodovku - a jeden z nich šlo zasunout do konektoru od zámku pásu. Že tam byla nacpaná pojistka, která se s manuálním řazením neosazuje vůbec, a nebyla to zřejmě desítka, ale daleko víc, než bylo těm slabým drátkům milé, je bonbónek navrch. Prostě po ustrojení vnitřku a zapnutí klíčku se z podlahy začalo kouřit, po několika pokusech odešla konečně pojistka, a pak se na to přišlo, ale to už byla z jednoho drátu slezlá izolace a od něj vypálený žlábek v podlážce. Naštěstí to nechytilo plamenem, přesto spousta práce navíc...

Tak nezapomeň ten odpojený konektor přetáhnout nějakým igeliťáčkem, vlož do něj lupen s popisem, kam že to patří, a to celé omotej sportpáskou (abys lepidlem nezamatlal konektor), a na sportpásku to pak označ taky, aby, až na to zapomeneš nebo auto prodáš, bylo zřejmé, kam ten konektor patří. Co kdyby se také v jeho blízkosti nacházel mechanicky zapadající protikus s tvrdým plusem na dutince, proti níž v konektoru s pípáku kouká kolík s kostrou?

Už zapomínám, taky mám nárok, a nakonec to řvaní pípáku mi už nějaké ty body ušetřilo, což nemůže říci kámošův syn ze samoty u lesa. Taky mu vadilo pípání, taky to odpojil. A, když po asi kilometru od hájovny vjel na veřejnou komunikaci, už se nepřipoutal. Ke všemu si blbě spočítal bodíky (během měsíce byl bez nich) a, než si nechal vyjet výpis, přišel dopis s pruhem a jeho papíry skončily na půl roku v čistírně.

Tím chci říci, že samotné zrušení signalizace tam, kde jsi byl zvyklý, že na tě řve, zdánlivě komfort zvýší (cítíš se svobodnější), ale tvoje situace začne být daleko více závislá na dalších faktorech, které nesmí selhat (paměť, dokumentace, blbec v protisměru atd).

Ale dělej, jak myslíš.

Máš ale na druhou stranu pravdu - dokud se tyhle pípáky do aut nedávaly, nijak nám to nechybělo, někdo se kurtoval, někdo ne, na hranicích se přikurtovali i ti vzadu (na ně to neřve dodnes), jinak Rakušáci ani Bavoráci nezvedli závoru, pak zrušili závory, sestěhovali se do jedné budky s našimi, a nakonec vyklidili i ty budky, zato teď kontrolují za hranicí kdekoli... ale to už jsem OT.

2014-01-14 17:29:07

No dobrá, snad by nebyl problém např. 3 písknutí, a pak jen blikající (svítící) kontrolka nebo tak něco. Zkrátka, aby to nebyl stálý opruz. Jinak proti upozornění nejsem.

2014-01-14 18:56:42

Co jsem si při nákupu auta nezaplatil, to tam nechci.Platil jsem za el.okna, centrál, stavitelnou sedačku, klimu, ....., ale určitě jsem nechtěl to disharmonické houkání (který zřejmě navrhl konstruktér po pořádném tahu, nebo nějaký Uko Ješita, který zapomněl odejít na zasloužilý odpočinek a ve svých 83 letech ve fabrice stále předvádí, jak je nepostradatelný).

Také zatím ještě netrpím neuropatií břišního vaku, takže opravdu vidím a cítím, zda jsem zapnutý, nebo ne.

Jinak pod sedačkou u splashe je luxusní přístup ke konektorům (jsou tam 2 - na airbagy a na pípák sedačky, jsou ve svazku a nejsou zaměnitelné).

Ještě dobrá rada těm, kteří se zastávají vydávání zvuků (dle mého spíše pazvuků) tohoto auta. Zajděte si do saloonu a zkuste si to poslechnout v reálu. Mám a měl jsem několik aut, ale splash zatím vítězí. Už jen pouhý zvuk směrovky při odbočování připomíná atmosféru kovářské dílny v plném provozu (a to nejenom řidiči, ale i blízkým okolostojícím). Ale zase to má své výhody. Pokud jdu např. na houby, zapnu u lesa směrovku a mohu klidně chodit lesem beze strachu, že bych snad zabloudil.


Odpovědět