Fórum - Téma


P0089 Fuel Pressure Reg 1 Performance


Fórum Grand Vitara III P0089 Fuel Pressure Reg 1 Performance

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III



2009-09-10 08:51:23

Zdravím,

Mám Gand Vitaru 2006 1.9 DDiS momentálně najeto 87000 km. Na cca 70000 km při -17 ° C při předjíždění se mi na přístrojovce rozsvítila červená kontrolka s obrysem motoru s nápisem uvnitř STOP (v nádrži bylo něco málo nad ½ nafty). Současně s tím došlo k poklesu výkonu motoru (nouzový režim). Po zastavení a opětovném nastartování bylo vše v pořádku. Od té doby se tato kontrolka i s doprovodnými jevy rozsvěcuje vždy po vyprázdnění nádrže (ještě nesvítí kontrolka pro dotankování – ručička ukazatele cca 2 až 3 mm nad minimem) a prudkém přidání plynu. Na diagnostice se ukazuje chybový kód P0089 Fuel Pressure Reg 1 Performance. Poraďte prosím, co by to mohlo být? Díky.

2009-09-14 17:42:13

Zdar!

Já mám sice HDi-čko, ale podle toho, co popisuješ, tak by to mohlo být čerpadlem. Podle té hlášky to vypadá na pokles tlaku v palivové soustavě, tzn. že někde to netěsní.

Asi budeš muset zajet do servisu a překontrolovat celou palivovou soustavu. Někdy to může dělat i palivový filtr. Těžko říct na dálku, co by mohlo za tím stát...

P.S. V takové zimě se může i srážet atmosférická vlhkost a do netěsnící palivové soustavy se může dostat i voda.

2009-09-29 14:30:57

Děkuji za názor. Ač se to zdá téměř nepravděpodobné, prý to zavinil zanesený DPF filtr.

Zatím se to znovu neobjevilo. Tak uvidím.

2009-10-13 07:55:06

Zdravim,

Tak se to objevilo znova. Dle vsech dostupnych informaci by to mel byt vadny regulator tlaku paliva, nebo najaka zavada na palivovem filtru. Tak uvidim, jak si s tim poradi servis.

2015-09-07 18:12:52

pasmk: pasmk:

Pozdravujem páni,

zaujímalo by ma, ako dopadol tento problém s tvojou GV? Šlo naozaj len o regulátor, alebo to bolo niečo vážnejšie?

Momentálne riešim podobný problém na aute mojich rodičov. Najprv Vitara ( GV 1,9 DDIS, rv.2007) len na diaľnici vraj upozornila žltým nápisom "STOP", načo rodičia zastavili na odpočívadle, preštartovali, a auto išlo ďalej. cca po 2 týždňoch ale auto ostalo stáť na krajnici, a nasledoval odťah.

Servis najprv vymenil čidlo snímača tlaku nafty na Rail rampe, a teraz tvrdí že je vysokotlaké čerpadlo KO....

Mal by som otázku:

Existuje u Suzuki Vitara na internete nejaký " Part browser" kde by som podľa VIN čísla našiel, aký diel mám zháňať? ( ja mám BMW, a tam sa podľa VIN čísla dá presne nájsť aký ND potrebujem... ) Riešim to takto preto, lebo auto stojí v servise, a nemám plný prístup k dielom, a mechanik čaká na pokyn čo má robiť.

Máte niekto nejaké skúsenosti s repasom vysokotlakových čerpadiel na GV? Stalo sa niekomu niečo podobné?

Ďalej, ako hodnotíte spoľahlivosť týchto áut? PRetože túto GV ( rv. 2007 a s 87.000km) máme cca od mája 2015, a po čase začal motor tiecť ako olejnička,.... na mojom 11 ročnom BMW s 320.000km nemám ani kvapku.... :-/ a dorazilo ma práve tento kolaps samotného čerpadla... čo odíde najbližšie?

Ešte jednu otázku by som mal: pri horeuvedenej poruche pravdepodobne susedia v dobrej vôli mamu odtiahli do servisu, avšak asi bez prepnutia voliča prevodovky do "N". Mám sa pripraviť na to, že bude v prdeli aj prevodovka, alebo to môže prežiť? údajne to šlo v pohode...

Ďakujem vám vopred za akúkoľvek radu k horepoloženým otázkam.

Ivo

2015-09-07 20:04:45

Zdravím, příčina této poruchy byla celkem banální = zanedbaná výměna palivového filtru na 60 000 km. Odstraněno cca na 90 000 km.

Pavel


Odpovědět