Fórum - Téma


Par otazek ohledne Ignis 1.3vvt r.v.2006


Fórum Ignis Par otazek ohledne Ignis 1.3vvt r.v.2006

Informace o modelu: Suzuki Ignis



2016-10-02 12:05:14

Ahoj kluci chci se zeptat zda nekdo resil problem :

Velmi ostrý pedal plynu...

nejvic zretelne asi pri dvojce po meste kdy se prakticky neda citlive pridat nebo ubrat plyn tak aby to neskubalo. Resil to nekdy nekdo jaka muze byt pricina...skrtici klapka?ulozeni prevodovky? auto ma najeto 116tis.

Dale prosezene sedadlo ridice...

Da se nekde sehnat jen molitan na sedak? V Suzuce mi rekli ze dodavaji pouze cely komplet i se zvedackou cena tudim 12-15tis...pripadne nevali se nekomu doma? Vrakace tady v okoli hnus...

Posledni :

Potrebuji vymenit starter.Prirucku mam ale neni tam postup jak se k nemu dostat nekdo to tu resil ze je spatny pristup ale dal to nikdo nerozebiral. Mam jen najezdy pujde to zespod ??Poradi nekdo ?

Diky za kazdou vecnou pripominku.

2016-10-02 12:28:13

dandic:

reakce na plynový pedál je velmi ostrá. Šlapeš totiž na kratší konec páky a za lanko tahá ten delší konec.

Ale, je možné, že se zadírá (zařezává) plynové lanko do plastové trubičky v bowdenu. Vyzkoušej rukou pootáčet škrtící klapkou přímo v motorovém prostoru bez použití lanka. Potom rukou s citem totéž z kabiny za plynový pedál a posuď shodu, nebo rozdíly (tahej za ukotvení lanka v pedálu).

Ostatní dotazy, já nevím, neporadím.

2016-10-02 16:20:16

mirekdoda: Díky za nápad. Zkontrolováno, lanko chodí jak má...bohužel na můj vkus je reakce na tak nepatrné třeba i povytažení lanka rukou příliš ostrá...u jiného auta jsem se s tím nesetkal, proto mně to zaujalo a ptám se vás tady. Třeba to je obecná vlastnost těchto motorů a musím se s tím naučit žít...každopádně díky !

2016-10-02 18:33:55

dandic:

je to hlavně tou délkou páky na plynovém pedálu. Nohou šlapeš na kratší konec a malý zdvih tohoto konce vyvolá delší zdvih toho delšího konce.

2016-10-02 18:35:50

mirekdoda: Rozumim chápu. Pohravam si s myslenkou posunout plynovy pedal a vytvořit mu tak delsi krok, ale zatim pouze uvazuji...

2016-10-02 18:52:24

dandic:

to je originální nápad. Musím však upozornit na to, že je třeba zajistit takový zdvih pedálu, aby se škrtící klapka mohla otevřít na maximum a při tom se pedál plynu opřel o tu zarážku na podlaze. Zabraňuje to namáhání koncovek lanka, eventuálně jejich utržení. A samozřejmě to musí zajistit správné natočení snímače polohy škrtící klapky. Na tom kolečku, co se na něj navíjí konec lanka, je také proto mechanický doraz maximální polohy otevření škrtící klapky a tím i snímače polohy škrtící klapky. A tento doraz je pevný, nestavitelný dorazovým šroubkem, tak jako je tomu v poloze volnoběh.

MilanT  
Milan
2016-10-02 19:22:20

mirekdoda:

Mirku, budu přemýšlet nahlas a tak prosím o toleranci.

Abych nenamáhal dorazy nebo koncovky lanka a zároveň "znecitlivěl" klapku vůči pedálu. tak bych kousek lanka nahradil pružinou. Reakce na jednom konci lanka (u klapky) bude díky pružině né tak rychlá a okamžitá jako akce na druhém konci lanka (u pedálu).

Blbost?

Jinak u SX4 mi taky připadal plynový pedál ostrý a nedovedl jsem správně dávkovat a nejhorší to bylo při rozjezdu. Buď plynu málo nebo moc. A je to způsobeno malou citlivostí a měkkostí pedálu, prostě pod nohou není tak cítit jako u jiných aut s kterými jsem jezdil. Tak stačilo naopak přidat jednu vratnou pružinu a tím udělat pedál plynu tužší.

Pedál je krásně cítit pod nohou, dá se citlivě dávkovat a při najetí do díry se nepropadne i s nohou.

2016-10-02 19:24:51

milant: Parada ! Koukam ze nejsem sam kdo tohle resi...Rozjizdi se to tu hezky ;) Diky kluci...kazdy napad vitan..

2016-10-02 19:28:26

No, chlapi, pružina na přitvrzení pedálu, to beru. Ale pružina na lanku neé! Ona se sice natáhne, ale pak se smrští a to by pak bylo rodeo.

MilanT  
Milan
2016-10-02 19:38:39

mirekdoda: Vždyť píšu - přemýšlím nahlas a v tom fofru jsem to nedomyslel.

To rodeo se nazývá forsáž a chce to v ten pravý okamžik zase pedál povolit. Ne, to je blbost a pojďme od toho.

Dandic:

Pokud by byl problém v malé citlivosti pedálu (a těžké botě ) , tak to zkus naboso. Bude to o něčem jiném. Pokud tě zajímá, jak to řešil hanz_grau u SX4 - http://www.suzukiclub.cz/...st-plynoveho-pedalu-32306

Řešil jsem to stejným způsobem a pokud najdu fotky, tak ti se sem prásknu. Sluoží mi to ke spokojenosti.

2016-10-02 21:00:33

milant: Parada tahle myslenka mne oslovila. Pokud se ti ty fotky dostanou do ruky rad se podivam! Dekuji za dobre napady a za chut resit problemy...

MilanT  
Milan
2016-10-02 21:30:48

dandic: Tak jsem se prohrabal tisíci fotkama a něco jsem našel. Ale Hanz_grau v tom odkazovaném vlákně vložil přehlednější fotky. Jak už jsem psal, zvolil jsem prakticky to samé řešení.

Červená šipka ukazuje na otočné uložení plynového pedálu. Źlutá ukazuje na otvor v plynovém pedálu (ten tam je z výroby), kterým jsem protáhl ocelové lanko ve smršťovací bužírce a spojil ho lankovou spojkou a vytvořil očko. Pružina je nějaká none-name home-dome a několikrát jsem jí zkracoval, až jsem dosáhl požadované tuhosti. Na druhé straně je pružina zaklesnuta do dalšího volného montážního otvoru v příčce pod volantem.

Ale jestli to vyřeší tvůj problém a jestli je to stejné u Ingnisu, tak to bude záležet jenom na tobě. Hodně štěstí.

2016-10-02 21:42:35

dandic:

to jsou řešení pro elektronický plynový pedál. Vzhledem k tomu, že Ignis 2006 má ještě klasiku lankový plyn, jako inspirace dobré. Jen tu pružinu bych nezvolil jako tahovou, ale zkrutnou na hřídelce pro otáčení plynového pedálu. Podobná pružina je na hřídeli škrtící klapky. U toho kolečka, na které se navíjí lanko plynu. Občas jsem ji promazal olejem, aby nedrhla.

MilanT  
Milan
2016-10-02 22:11:24

mirekdoda: Myslíš něco, co jako vracelo pedál brzdy u Š105-120? - http://www.autodily-stanc...y-s105-s120-original.html

Dandic:

Prosezelou výplň sedáku umí autočalouníci. Zkus poslat poptávku http://www.nejremeslnici....612-autocalounictvi/plzen ale obávám se, že cena se nebude moc lišit od nového sedáku.

2016-10-02 22:53:40

Kucíí ;) dekuji mockrat za rady. Musim toho sveho japonce-maďara dotahnout k dokonalosti...samozrejme s vasimi napady a radami. Zrovna jsem v praci tak tu pohledam par pruzin a pustim se do toho.

Na ty calouniky kouknu určitě!

2016-10-03 07:42:59

milant:

ano, něco takového, jako na tom prvním odkazu.

MilanT  
Milan
2016-10-03 08:36:36

mirekdoda:

Kouknul jsem do servisního manuálu a Ignis má prakticky stejnou zkrutnou pružinu u plynového pedálu.

Takže pro znecitlivění pedálu použít silnější. Nebo vyzkoušet stávající předpružit o jeden závit. Píšu "vyzkoušet" protože to třeba vůbec nepůjde nebo se ta pružina zbortí a bude drhnout o svojí středovou osu.

2016-10-03 09:52:24

milant:

jsi dobrej, že jsi to dohledal.

Dandic:

nejprve bych tu pružinu zkontroloval, jestli není vyvlíknutá, nebo prasklá. Pokud jen vyvlíknutá, nasadit a projet, jestli to stačí. Jenže pokud se mohla vyvlíknout, už má malé předpětí a je unavená. Tak rovnou asi vyměnit za novou a možná jen o krapet silnější.

MilanT  
Milan
2016-10-03 10:10:28

...nebo patřičně upravit ten levý doraz pružiny.


Odpovědět